Hitachi dodá třicet nových tramvají do Turína

Nová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTTNová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTT

Společnost Hitachi Rail uspěla ve velké zakázce na dodávku nových tramvají pro Turín. Do čtvrtého největšího města v Itálii dodá

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Potvrzuje se nepřekonatelnost italského průmyslového designu, přesněji, stylingu. Ohledně dalších parametrů, které jsou klíčové, včetně životnosti a provozních nákladů a nákladů údržby zatím ani slovo. Čas ukáže, zda to byla dobrá volba.

TPal.

V tomhle Hitachi vcelku věřím.

Y.K.

Je dobré brát v potaz i fakt, že Hitachi Rail Italy je původní AnsaldoBreda, která často vyráběla docela krumply. Nedá se moc předpokládát, že by vývoj tram byl japonský jako je tomu třeba u Class 802.

LiborV

Dle vizualizace mají nové tramvaje 1.dveře pro cestující až ve 2.článku. Z laické zkušenosti a pozorování mám dojem, že při podobném konceptu bývá 1.článek cestujícímí málo oblíben z důvodu omezené možnosti výstupu.

liposh

jak už tu říkal kolega pode mnou. Mám pro to jedno slovo, které to celé shrne v dobrém i zlém: „Italové“ 😀

Martin

Skoda 14T… uplne stejny koncept… lavice v clancich bez dveri a clanky s dvermi jsou 2 a 4 vuz, … spise jde o to, na jakou kapacitu jsou stavene a jaka ocekavana vytizenost bude v provozu…

liposh

Je zajímavé, že spousta těchto firem se nikdy nepřihlásila do výběrových řízení v ČR, všimněte si, že v Čr se ty jména uchazečů furt opakují. Je to Škoda , občas Stadler a ti španělé, co se vždycky přihlásí, ale jsou líní přeložit návody k tramvajím ze španělštiny. 😀

jenki

Vzhledem k tomu, že se ta továrna předtím jmenovala Ansaldo Breda, tak mám trošku obavy, že to bude podobné jako jiné její výrobky (viz Boston nebo Göteborg) :
– designově velmi povedené, má to „nápad“
– konstrukčně směs úžasných a ujetých nápadů
– italská kvalita montáže v dobrém i ve zlém
– pro cestující docela pohodlné, a to i za jízdy
– provozně příšerně nespolehlivé.
Ale třeba tam soudruzi z Hitachi udělali pořádek.

Kubrt

I dva velké projekty AnsaldoBredy z uplynulých několika let na žlezenici skončily neobvyklým megaprů****m – IC4 pro DSB a V250 (NS/SNCB).

Přemek

Mám jisté informace, že Hitachi a jeho lidé skutečně v Ansaldo Bredě dělají pořádek. Připomíná mi to dobu předválečné Alfy Romeo s typy 6C a 8C a ostatně i současná Giulia, která je kvalitativně minimálně srovnatelná s konkurencí ve třídě. Italové mívají skvělé nápady, bývají ale poněkud laxní v jejich realizaci, pokud jim osobně to nic moc nepřináší.

Katun

Takže tramvaje z Itálie do Itálie….

Nečekané…

Katun

resp. Japonské tramvaje z Itálie do Itálie….

abych předešel rýpalům…

Kubrt

Japonský je na těch tramvajích jen jméno…

Y.K.

Japonské fakt nejsou. 🙂 Nutno pro zajímavost říci, že jak mají Japonci špičkové vlaky a rychlovlaky, tak tramvaje u nich naopak dost zaostávají.

TPal.

Po té, co vlaky v Itálii zažívají designovou renesanci, tak to vypadá, že i tramvaje budou v Itálii zajímavé. Těším se! 🙂