lot
Doprava ve městě Tramvaje

Hitachi dodá třicet nových tramvají do Turína

Nová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTT
Nová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTT

Společnost Hitachi Rail uspěla ve velké zakázce na dodávku nových tramvají pro Turín. Do čtvrtého největšího města v Itálii dodá celkem třicet nízkopodlažních tramvají pro tamější dopravní podnik GTT.

Výběr Hitachi oznámil dopravce GTT v tiskové zprávě. . Hitachi v soutěži porazil čtyři další soutěžící, jejich jména GTT nezveřejnil. Zakázka má hodnotu 63,4 milionů eur (zhruba 1,7 miliardy korun).

28 metrů dlouhé tramvaje budou pro 200 cestujících, budou klimatizované. První tramvaj má být hotová za rok a půl od podpisu smlouvy, ten se očekává v říjnu. Hitachi tramvaje vyrobí ve svých závodech v Neapoli, Pistoie a Reggio Calabria. Design je od společnosti Giugiaro Architettura.

Nová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTT
Nová tramvaj pro Turín od společnosti Hitachi Rail. Foto: GTT
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Potvrzuje se nepřekonatelnost italského průmyslového designu, přesněji, stylingu. Ohledně dalších parametrů, které jsou klíčové, včetně životnosti a provozních nákladů a nákladů údržby zatím ani slovo. Čas ukáže, zda to byla dobrá volba.

TPal.

V tomhle Hitachi vcelku věřím.

Y.K.

Je dobré brát v potaz i fakt, že Hitachi Rail Italy je původní AnsaldoBreda, která často vyráběla docela krumply. Nedá se moc předpokládát, že by vývoj tram byl japonský jako je tomu třeba u Class 802.

LiborV

Dle vizualizace mají nové tramvaje 1.dveře pro cestující až ve 2.článku. Z laické zkušenosti a pozorování mám dojem, že při podobném konceptu bývá 1.článek cestujícímí málo oblíben z důvodu omezené možnosti výstupu.

liposh

jak už tu říkal kolega pode mnou. Mám pro to jedno slovo, které to celé shrne v dobrém i zlém: „Italové“ 😀

Martin

Skoda 14T… uplne stejny koncept… lavice v clancich bez dveri a clanky s dvermi jsou 2 a 4 vuz, … spise jde o to, na jakou kapacitu jsou stavene a jaka ocekavana vytizenost bude v provozu…

liposh

Je zajímavé, že spousta těchto firem se nikdy nepřihlásila do výběrových řízení v ČR, všimněte si, že v Čr se ty jména uchazečů furt opakují. Je to Škoda , občas Stadler a ti španělé, co se vždycky přihlásí, ale jsou líní přeložit návody k tramvajím ze španělštiny. 😀

jenki

Vzhledem k tomu, že se ta továrna předtím jmenovala Ansaldo Breda, tak mám trošku obavy, že to bude podobné jako jiné její výrobky (viz Boston nebo Göteborg) :
– designově velmi povedené, má to „nápad“
– konstrukčně směs úžasných a ujetých nápadů
– italská kvalita montáže v dobrém i ve zlém
– pro cestující docela pohodlné, a to i za jízdy
– provozně příšerně nespolehlivé.
Ale třeba tam soudruzi z Hitachi udělali pořádek.

Kubrt

I dva velké projekty AnsaldoBredy z uplynulých několika let na žlezenici skončily neobvyklým megaprů****m – IC4 pro DSB a V250 (NS/SNCB).

Přemek

Mám jisté informace, že Hitachi a jeho lidé skutečně v Ansaldo Bredě dělají pořádek. Připomíná mi to dobu předválečné Alfy Romeo s typy 6C a 8C a ostatně i současná Giulia, která je kvalitativně minimálně srovnatelná s konkurencí ve třídě. Italové mívají skvělé nápady, bývají ale poněkud laxní v jejich realizaci, pokud jim osobně to nic moc nepřináší.

Katun

Takže tramvaje z Itálie do Itálie….

Nečekané…

Katun

resp. Japonské tramvaje z Itálie do Itálie….

abych předešel rýpalům…

Kubrt

Japonský je na těch tramvajích jen jméno…

Y.K.

Japonské fakt nejsou. 🙂 Nutno pro zajímavost říci, že jak mají Japonci špičkové vlaky a rychlovlaky, tak tramvaje u nich naopak dost zaostávají.

TPal.

Po té, co vlaky v Itálii zažívají designovou renesanci, tak to vypadá, že i tramvaje budou v Itálii zajímavé. Těším se! 🙂