cargo

Historický úspěch Škody. Do Německa dodá 80 „finských“ tramvají

Tramvaj ForCity Smart Artic v centru Helsinek. Autor: Škoda TransportationTramvaj ForCity Smart Artic v centru Helsinek. Autor: Škoda Transportation

Škoda Transportation slaví získání největší exportní zakázky na tramvaje. Pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv), který zajišťuje dopravu v regionu kolem

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Co že si Němci nekoupili T16, kterou si Škoda nechala zaplatit od pražského DP ?

Asdf

Skoro mi přijde že tramvaje a trolejbusy je jediné, co Škodě skutečně jde.

Pavel Šmídek

Taky mám podobný názor.

Tomas

No jestli to chápu dobře, uspěli s tím, co primárně vyvinuli Finové dávno před tím, než je koupila Škoda. Takže mezi úspěchy patří spíš nákup konkurence.

Šalinář

Zrovna tato zakázka se už nějaký ten pátek kreslí i v pražské Škodovce. Pro každého zákazníka se tramvaje, vyjma třeba podvozků, kreslí řekněme z 50% znovu, obzvlášť při takovém počtu bude změn mnoho. Vyvinuté je hezké, ale je potřeba to převést na koleje. Malůvkami v katalogu se nenechte zmást, nic dalšího, kromě tříčlánkovéo Articu, nakresleno nebylo.

K.S.

A měla nějakou vůbec šanci vyvinout něco pořádného, nebo se jí z drah zadávají „budget“ modely? Nehodnotil bych snad při porovnávání vlaků vnitřek pro cestující, je jasné že když si v Panterovi někdo usmyslí barevnou hudbu, vířivky a nevím co, bude to působit jinak než když se tam dá co se tam dalo. To co je myslím lepší hodnotit je technické řešení podvozků, pohonů, regulace atd. Panter by byl myslím celkem pohodlný kdyby vnitřek dělal někdo jiný, 380ka mi ale přijde že se dělala jenom jako takový tunel bez zásadnější vize.

Michal

Panter má tragický nejen interiér, ale i podvozky. Zejména v „rychlíkové“ verzi šílenost.
Oni jsou omezeni malosériovostí výroby všeho, co dělají, protože na západ to nemají šanci prodat, takže k vyrobení srovnatelného produktu se světovými výrobci by se jim musel dosypat mnohonásobek.
A nevím, proč by se to mělo dělat, podobný pokus se 109E dopadl dost tragicky.

David

Souhlasím s těmi podvozky u InterPanterů – hrůza. Mlátí to stejně jako svého času (70., 80. léta) vozy řady Bh z Györu.

vagonář

Všem ve stromu: souhlasím. Interiér jako v tramvaji, obrovské bílé plochy, u WC pro invalidy strašné místo. Při míjení vlaků: vagonotřesení.

Asdf

Když dokázali udělat kvalitní podvozky u Ešusů, nevím, proč by to neměli umět u Panterů.

vagonář

Ano, ale všechno je na úkor kvality, hlavně levně…