Historický Sepekovský viadukt na trati Tábor – Písek opraví Chládek & Tintěra, cena klesla
V září na trati vypukne nepřetržitá výluka, která potrvá až do konce listopadu.
Správa železnic (SŽ) završila podpisem smlouvy tendr na rekonstrukci Sepekovského viaduktu z roku 1889, který leží na trati Tábor – Písek (201). Smlouvu získala litoměřická společnost Chládek & Tintěra s cenou 81 milionů korun. Vyplývá to z informací v registru smluv. Předpokládaná cena při vypisování tendru byla 88 milionů korun.
Staveniště má být dle harmonogramu ve smlouvě zřízeno během června, na začátek září pak je naplánováno snesení železničního svršku. Tím na trati vypukne nepřetržitá výluka, která potrvá až do konce listopadu. Součástí prací bude vedle obnovy železničního svršku i úprava kabelových tras a zpevnění nosné konstrukce všech kleneb.
Podle SŽ umožní rekonstrukce Sepekovského viaduktu provoz vlaků s větším zatížením a po dokončení nového mostu přes Orlík (hotov má být v listopadu 2024) bude možné na trať vrátit i vojenské přepravy. „Pro nákladní dopravu navíc vznikne alternativní spojení přes řeku Vltavu mimo železniční uzel Praha,“ uvádí Správa železnic.
Historický železniční most mezi stanicemi Božejovice a Sepekov překonává údolí říčky Smutné. Měří 148 metrů, tvoří ho deset polokruhových kamenných kleneb. Stejně jako celá trať pochází z roku 1889, nyní ho čeká vůbec první kompletní rekonstrukce. Hotova má být v dubnu příští rok.