Historická vozidla Českých drah míří do nadačního fondu, hledá se šéf s vizí a byznys plánem
Historický nákladní vagon, muzeum Lužná. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Argument s muzeem jako finanční koulí na noze používají České dráhy dlouhodobě. Sbírku čeká redukce.
Konečně jedna pozitivní zpráva, přijít to mělo už dávno. Lokalita vůbec není špatná, jen se to musí umět prodat, což se bohužel vůbec neumí. A jako že okolo nic není? Naopak. Turisti, nikoliv taktousi, přijedou autem. V pohodové dojezdové vzdálenosti je Křivoklát, Lány, Křivoklátsko jako takové, Týřov, Kourimec, lokalita Oty Pavla. Křivoklátsko samotné je adept na NP. A vše kousek od Prahy. Do pojetí takového muzea patří kus nostalgie, ten v té lokalitě je a s dovolením Ostrava nebo Brno toto skutečně nemá. Pokud tedy z toho nechci udělat kýč a pouťovou atrakci. Skutečně se to neumí prodat. Jak jednoduche… Číst vice »
Lepší kousky se rozprodají ostatní skončí ve šrotu…..
Já bych to tak černě neviděl: pokud budou ve vedení ČD trochu rozumní, mohou ty „šroty“ zkusit nabídnout i privátním subjektům (za cenu šrotu), aby se aspoň uchovaly. A pak by záleželo na nových vlastnících, jak se budou snažit „Muzeu ČD“ konkurovat – spolky k takovým účelům často vypisují veřejné sbírky, a když mají štěstí v soutěži těch sbírek, mohou nějakou korunu dostat i od organizátora té soutěže = viz třeba https://www.mamevybrano.cz/2025-pardubicky-kraj .
Nadace by mohla být pro začátek financovaná z výnosů prodeje nemovitého majetku Správě železnic, aby mohly ČD ještě férověji fungovat na vysoce konkurenčním trhu osobní železniční dopravy.
Daně, jó daně jak my myslíme na ně….. 🙂
Jakkoliv to tam rád, tak tam prostě chcípnul pes. Velké depo postavené přesně v polovině mezi Prahou a Chomutovem, k tomu dostavěná „vesnice“. To není nic moc na výlety typu muzeum + něco. I když příroda je tam hezká, do Rakovníka nedaleko, tak stejně mě to přijde jako zapomenutý Vystrkov. Nedá se tam (nevím jak teď aktuálně) pořádně najíst, ubytovat,… Vesnice potenciál muzea nevyužila, muzem mě taky připadá spíš jako něco, kde si zaměstnanci řeší své koníčky (pokud je to dreamjob, tak jedině dobře), ale ti návštěvníci, jestli přijdou nebo ne, to je nám vlastně jedno. Doufám, že se mýlím.
Plné 240 Kč (vyhlášené akce 300 Kč) Snížené (děti od 6 do 15 let, senioři nad 65 let, studenti do 25 let, držitelé průkazu ZTP) 180Kč (vyhlášené akce 250 Kč) Rodinné vstupné (2 + 2 děti do 15 let) 720 Kč (vyhlášené akce 850 Kč) Školní skupiny s pedagogickým doprovodem (na 10 účastníků 1 pedagog zdarma) 100 Kč O ZTP/P a osobě průvodce ani slovo takže v takovém případě snížené 180Kč + plné 240Kč ? No a co děti do 6 let věku? Ty byly jaksi úplně opomenuty. Povšimněte si, že v případě rodinného vstupného se hovoří o dětech do… Číst vice »
Zase ty mínusy. Tak se nad tím zamyslete. Někoho by takový nesrozumitelný rozpis vstupného mohl klidně odradit od zamýšlené návštěvy. Tohle jsou základní věci a na to nepotřebují žádného extra manažera s vizí nebo byznys plánem.
Když vidím ty (aktuální) ceny vstupného (už jsem tam dávno nebyl), tak se mi úplně „protočily panenky“ – za tyhle ceny tam nikdo soudný nevstoupí víc než jednou, pokud vůbec. Přitom je dávno známo, že se nevydělává cenou, ale obratem – takže taková výše vstupného je první a zásadní chyba. Mnohé zkušenosti také praví, že mnohem úspěšnější než vysoké vstupné bývá vstupné dobrovolné: to by v případě Lužné u Rakovníka asi úplně nefungovalo, ale určitě by stálo za pokus zvolit kombinaci, totiž nízké „povinné“ vstupné + nabídku přidat dobrovolný příspěvek na činnost muzea. Samozřejmě očekávám námitku, že „to nejde“, protože… Číst vice »
To se dost mýlíte neznalostí okolí, stačí otevřít mapy – Křivoklát, Lány, Týřov, Branov + Kouřimec, to je kraj Oty Pavla, Skryjská jezítka……. , exkurze do Krušovického pivovaru, Rakovník…… A do Prahy kousek. ČD to neumí prodat.
A pro technicky zaměřené osoby je tam relativně nedaleko v lesích i zajímavé „Muzeum amerických historických automobilů JK CLASSICS“ ( https://mapy.com/cs/turisticka?source=firm&id=12909444&x=13.7793796&y=50.1418856&z=15 ), které také rozhodně stojí za návštěvu (navíc za přijatelnější rodinné vstupné) – jen k němu běžně nejezdí žádná VHD.
Teď by to ještě chtělo „vyčlenit“ generální ředitelství, což je koule na noze podstatně větších rozměrů…:-) Případně chtít po úřednících aby prokázali, jaký svou činností generují zisk…
umíte si představit, kde budou brát dary na svůj provoz? Leda by založili nadační fond pro postižené. Nazval bych ho Psýché nebo podobně
Mohli by to prohlasit za chranenou dilnu a dostavat prispevky od MPSV na zamestnavani postizenych
Tak to by byl gól a paradox když se tam neuznává ani to, že osoba s průkazem ZTP/P musí mít při svém doprovodu průvodce. Nikoho nezajímá, že když takový člověk chce na pohlídku a zaplatí za to byť snížené vstupné ta osoba průvodce tam není proto, že by jí taková návštěva zajímala, že by tam chtěla. Ona tam MUSÍ. Když už, tak by to mělo být opačně kdy by osoba ZTP/P platila vstupné plné, ale osoba průvodce vstupné snížené když už tedy nemůže mít svůj nutný vstup zdarma.
Myslím, že nejlepším řešením pro všechny by byl přechod pod stát. Je vidět, že dlouhodobě tam není peněz zrovna na zbyt a minimálně Lužná by snesla větší rekonstrukci, kterou ale logicky ČD platit nechce.
Jen jestli stát stojí o to, mít ve vlastnictví dvě velké sbírky železničních vozidel, navíc částečně duplicitní.
jojo, pod státem to funguje 🙂 Vidíme v Chomutově, na Masaryčce, … Nebo chcete z Lužné mít skleněnou vitrínu s ledkovým osvětlením a parní lokomotivu v té vitríně poháněnou elektromotorem? Na víc by stát nepřispěl (to není kritika NTM, ale vzthu státu k živé historii).
Rekonstrukce Lužné je nesmysl protože poloha muzea je jedním z jeho problémů. Umístění „v lese uprostřed ničeho“ určitě nepomáhá povědomí o muzeu.
Chtělo by to najít vhodnou lokalitu kde venkovní část expozice zahlédnou lidé na svých běžných cestách (ideální by byla vytížená dálnice ale koridor bude taky stačit) a kam bude snadné se dostat.
Lokomotivni depo Brno – dolni? A vykaslat se na ODSun?
To by ovšem byla šlupka.
A Brnu by instituice takového kalibru určitě neuškodila.
Ono v Ostravě by se taky lokalita našla.
V Brne mame navic hezkou sbirku vozidel MHD, vc a hlavne kolejovych…
Skoda, preskoda, ze se odpojila vlecka na vystaviste, mohly tam prilezitostne pendlovat historicke vlaky
Myslíte Líšeň? ta je na tom ovšem už roky spíš ještě hůř než Lužná …
Umístění není špatné ba právě naopak. Není to daleko od Prahy a leží v místě kde se sbíhá hned několik železničních tratí. Stejně tak se tam sbíhají tři turistické značky a přilehlé lesy jsou vhodné jako další turistický cíl pro příjemnou procházku.Jen by to chtělo lepší reklamu. To už snad lepší reklamu má nedaleko ležící muzeum Amerik. Ale je tady jeden problém a tím je relativně malá parkovací plocha a absence dopravního značení ve smyslu rezervovaných míst pro ZTP (A4 zatavená do folie na plotě není dopravní značka kterou by někdo musel respektovat) takže v době konání větších akcí nebo… Číst vice »
No vzhledem k tomu, že je to uprostřed ničeho hodinu vlakem z Prahy, tak mě to jako super místo nepřijde. Ostatně návštěva tomu odpovídá
Na jednodenní výlet z Prahy je toho v okolí až až 😉
https://mapy.com/s/lehudojefu
Zapomněl jsem ač velmi nerad
https://mapy.com/cs/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9epRXxYNF79fIEJh2s&x=13.6906545&y=50.1355671&z=13
Navíc pro automobilní osoby snadno dostupné i po dálnici.
Takže pokud mají u některé řady více provozních strojů (asi 751,830,M131…?), tak se dá čekat, že je nabídnou k pronájmu nějakým soukromým subjektům s tím, že je udrží v tom provozním stavu, že? Takhle by mohli nabízet k pronájmu i další vozidla s tím, že tam bude garance oprav do provozního stavu, potažmo úpravy do vystavovatelského.
Měl bych takový dotaz. Neví někdo jak to vypadá s opravou Hradeckého Bulíka 464.008? Stránky ČD nostalgie ještě stále uvádějí, že je neprovozní i když se ukončení opravy předpokládalo už v průběhu loňského roku. Za info díky.
Abych svojí otázku vysvětlil. Pořád čekám na zprovoznění té, která si zahrála ve filmu Jana a Zdeňka Svěrákových Tmavomodrý svět. Kdo by neznal kultovní scénu odehrávající se ve filmové Francii nazývanou jako „nálet na Šenovku“ která stála stejně jako celý film Kolja? 27. 2. 2023 „Pokračují práce na opravách parní lokomotivy Ušatá (464.008). Kotel lokomotivy by se měl v dubnu vrátit po opravě od externího dodavatele a opravují se i jednotlivé komponenty rozvodu.“ https://ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/v-muzeu-cd-v-luzne-zije-i-pres-zimu-pracuje-se-v-dilnach-0 25. 7. 2023 „Lokomotiva prochází generální opravou. Dá se říci, že bude kompletně rozebrána, jednotlivé díly se opraví a zrenovují a lokomotiva se opět složí dohromady.… Číst vice »
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4683737181691060&id=367320069999481&set=a.868517163213100
Vyčlenění dává určitě smysl, bude vidět na účetnictví a nebude problém s křížovým financováním. Snad se někdo shcopný najde, ta lhůta není zrovna dlouhá.
jaké účetnictví? To, co účtují teď, je taky vidět – nekvalitní opravy, prodloužené termíny dodávek, vícepráce, které nikdo při zadání opravy neznal, protože se nedělají komisionální prohlídky před opravou…. Vše je v účetnictví vidět, ale nijak to kvalitě nepomáhá
Tak to teď budou vyhrávat jedno výběrko za druhým 😄😄 Jen jestli to nebude trošku v něčem jiném… Jejich hlavní konkurence sice nemá muzeum, ale rovněž je personálně úsporná…
Nakonec se ukáže, že dráhy táhne dolů muzeum voskových figurín na nábřeží. Tak snad se jim podaří i to vyčlenit do nějakého fondu:)
Máte představu kolik lidí pracuje v administrativním aparátu ČD ve srovnání na např. s RJ. A podle čeho by to bylo relevantní srovnávat…počet vypravenych vlaků?
Jestli to bude tvořit skutečně tak velký rozdíl v cenotvorbe.
Nebo jestli ten rozdíl nemůže být v něčem jiném…wacc, irr?
Nevím…ptám se…zajímal by mě expertní názor někoho kdo není ideologicky zaujatý.
myslím, že tzv. vlastní náklady na provoz GŘ nejsou nijak závratné ani v celkovém objemu nákladů firmy, ani ve srovnání s podobnými firmami. Problém je u GŘ spíš ve v nákladech vyvolaných jejich činností – nekompetentní rozhodnutí, levá ruka neví, co dělá pravá, drahé nákupy,… Další kotvou je odborová práce, která hájí zájmy zaměstnanců, které ale zaměstnanci často nemají – kontraproduktivní skladby směn, časově (= mzdově) náročné technologické postupy, zbytečné vybavení pracovišť, dělení odpovědnosti = větší časová i personální náročnost. Toto se ale lehko píše, hůře řeší. Je to o konkrétních případech, takže šablona na řešení neexistuje. Když budete tyto… Číst vice »
Pod nadací založenou železnicemi funguje i Národní železniční muzeum v Itálii v bývalých bourbonských železničních dílnách u Neapole. Muzeum je viditelně rekonstruované z prostředků fondů EU, od filmařů, z pronájmy za eventy, pronájmu kavárny/ restaurace a od několika donátorů z řady firem. Je vidět, že má tamní muzeum slušnou infrastrukturu, aby se bylo schopné částečně uživit ze své vlastní činnosti.
Filmaři. Kolik filmů kde by si zahrál parní vlak se v poslední době u nás natočilo? Z těch posledních se dá zmínit snad jen Tichá pošta kde si zahrálo nádraží Zubrnice-Týniště (Zubrnická muzeální) jako filmové nádraží ve Smrčí a kde se objevila 431.032 Ventilovka (Muzeum starých strojů a technologií, z.s. (Žamberk).
https://www.youtube.com/watch?v=7TBbfSvZovs
https://www.youtube.com/watch?v=IFcw8JF61R8
Na jednu stranu mají ČD „kouli u nohy“ v podobě prodělečné ČDNostalgie, na stranu druhou mají oproti svým konkurentům velmi lukrativní VÚZ, jenž firmě přináší pěkné zisky. Rovněž mají mnoho nemovitostí, u značného množství z nichž by dávalo mnohem větší smysl, aby při rozdělení připadly SŽ.
Vy jste ale hlava. Kdyby ČD chtělo může klidně uspořádat na VUŽ den otevřených dvěří v duchu toho co se konalo někdy na konci devadesátých let tehdy i za účasti 18.201. Jenže to by se muselo chtít. Zatím se tady uspořádalo cosi co se z důvodu extrémního zájmu mělo opakovat a co bylo přislíbeno k čemuž však pokud vím vůbec nedošlo.
Tak kdyby ČD chělo, mohlo by zisk z VÚZ dávat do nostalgie a co by zbylo odevzdávat do státního rozpočtu formou dividendy svému akcionáři. To by bylo fér vůči ostatním soutěžícím ne?
Bylo.
nebylo. Kde by VUZ bralo na svůj rozvoj? Kromě toho, bylo by tedy spravedlivé, kdyby ostatní dopravci, stejně jako ČD, zdědily z minulých let zchátralé budovy, které nechtějí, ale nejde se jich zbavit, každý dopravce by měl od počátku svého provozu na sebe vzít podíl nákladů na stavbu a provoz staré infrastruktury, podíl na vytvoření technologických předpisů a pod. Lehko se podniká v oboru, který někdo 180 let vyvíjel (i s riziky spojenými se zkoumáním slepých uliček) a teď z toho někdo jen zkopíruje ty dobré zkušenosti … Na kterém dopravci leží finanční tíha vývoje dopravních předpisů, boje o dotační… Číst vice »
Zisk je to, co vám zbyde po odečtení, krom jiných, i nákladů na rozvoj společnosti.
Vůbec jste nepochopil podstatu předřečníkova příspěvku. Lužná prodělává, VUZ vydělává. Nějaké aktivity VUZ pro širokou veřejnost s tím nesouvisí.
Když jste to nakousl. DOD na okruhu té firmě přináší jen práci navíc a omezení pro stěžejní aktivity, takže není divu, že se do toho nehrnou.
Pochopil. Jen jsem to možná napsal tak, že není na první pohled zřejmé, že to je pochvala za skvělý předřečníkův nápad 😉
Musíte si uvědomit, že areál VUŽ je dost napěchovaný vozidly výrobců, kteří úplně netouží po publicitě. Víceméně je striktní zákaz v areálu fotografovat. A teď do toho pusťte veřejnost.
Rozumím. Potom nechť VUZ vydělává v poklidu a ze svého zisku dotuje ztrátovou Lužnou jejíž přimární určení je být přítupna veřejnosti.
Možná, že VÚŽ do nadačního fondu přispěje, ale takhle to ve firmách úplně nefunguje, že budou mít na jednu stranu slepici, která snáší zlatá vejce a na druhé straně budou cpát peníze do divize, která je prodělečná, ale pro samotný předmět podnikání zbytná. Kdyby prodělávala část firmy, která je nezbytná pro zbytek, tak je logické, že by se do ní převáděly peníze ze ziskových divizí nebo dceřinek, ale to Lužná určitě není.
VÚŽ už jednou dávala zisky na své muzejnictví Kyklop, Stříbný Šíp, Retro Ostravan a generální ředitel byl odvolán a skončil před soudem za nezákonné nakládání s výnosy firmy.
Antonín Blažek byl vyhozen za neschopnost a odsouzen za něco jiného. https://zdopravy.cz/soud-potrestal-sest-lidi-kvuli-zeleznicnim-zakazkam-exmanazerovi-sudopu-praha-zakazal-cinnost-69251/
ale o jeho výkonu myslím nejlépe mluví porovnání výsledku VUZ nyní a za jeho působení.
Problémem ČD nejsou historická vozidla, ale už několik let nezvyšování mezd, prudký odliv dělníků a navzdory tomu vytváření nových kancelářských pozic na všech úrovních. To se podepisuje na kvalitě práce a z toho vyplývá ztráta výkonů.
Zruší se konečně jakékoliv vyplácení lidí, kteří pod ČD Nostalgii dělají? Přijde Vám normální mít koníček a ještě za něj být placený? Kolik lidí zůstane, až to budou dělat zdarma a ještě to budou dotovat ze svého?
Díky moc
Mít koníček neznamená, že byste to měl dělat zadarmo.
Aktivita zadarmo je přesně to, co odlišuje koníček od zaměstnání.
To není. Pokud někdo má v něčem zálibu není vyjímkou když za to čas od času i něco dostane. Myslíte si, že lidé kteří jsou členy nějaké hudební skupiny což mají jako koníček ve svém volném čase vystupují zadarmo?
Já znám dost lidí, které živí jejich koníček. V první řadě různé tvůrčí profese
Jak chcete něco v rozsahu ,,Lužné“ dělat zadarmo na volnočasovém principu?
Ba naopak, by to chtělo udělat péči o vozidla trochu více profesionalní, využít dost rozsáhlé zázemí napříč republikou, a klidně ty lidi co umí pracovat zaplatit. A ne že jsou na Nostalgii přisáté různé neoficiální spolky a partičky lidí co si hrajou s cizíma mašinama, v cizím zázemí a řeší hlavně kolik vykázat hodin.
A nebo ať to teda přejde úplně do nějaké muzejní instituce/spolku/sdružení, kde to bude založeno na dobrovolnictví. Ten paskvil co funguje už roky u ČD není ani to, ani to.
Je reálné ČD Nostalgii profesionalizovat?
Co na ní chcete profesionalizovat, když formálně je její činnost profesionální už dávno?
Asi to posuzujete na svém přístupu ke koníčkům a kolik do nich dáváte, což?
Z hlediska historické techniky máme technické muzeum. Muzeum v Lužné by mělo mit několik funkčních vlaků, které bude pronajímat pro akce filmařů, oslav či několik speciálních jizd pro cestující za tržní ceny. Zbytek může být neprovozní v depozitu pro návštěvy. Druhá věc je spočítat náklady na provoz (mzdy, energie, opravy, investice) Lužné a porovnat z tržbami od návštěvníků. Pokud tržby budou větší je varianta ještě udělat pobočky například u Olomouce. V opačném případě dojde k redukci a bude záležet na schopnosti získat peníze například z dotací (rekonstrukce budov), apod.
Nejsem si jistý, zda-li by nutnost finacovat více, než jeden provoz nepřinesla na nákladech více, než by vynesla na vstupném.
Tam jde o to, ze můžete mít dva menší provozy a tim, že to bude v dosahu Brna či Ostravy do cca 90 minut jízdy a budete mit vyšší návštěvnost o lidi, kteří by do Lužné necestovali, protože je to pro jednodenní výlet daleko.
Takze bude skanzen a víc skanzen? Cool, treba je jim podaří jezdit nějaký linky v PID
🙂 PID . Třeba s Kremákem 🙂
Doufám, že ti, co se tu opakovaně navážejí do pana Plochého, už pilně sepisují své projekty a všem ukážou, jak se to má dělat.
Poznámka: pana Plochého neznám a neumím posoudit jeho kompetence.
No vidíte. A pokud si někdo myslí, že to dělají dobře jen by to chtělo trošku více přidat tak se tady se zlou potáže. Přidat. Já vlastně vůbec nevím proč muzeum zavírá své brány v říjnu a otevírá je zase až v dubnu. To je půl roku bez návštěvníků a tedy bez příjmů. V době kdy je většina jiných turistických cílů uzavřena by se jim mohla zvýšit návštěvnost.
Ještě k tomu „přidat“. Samozřejmě je třeba si uvědomit, že všechno začalo v roce 2020 omezeními kvůli covidu, pokračovalo válkou na Ukrajině, zvýšením cen energií a paliv tedy i uhlí….Pak je jasné, že se provoz musel začít omezovat a já to chápu. Nedotklo se to jen ČD a muzea v Lužné, ale prakticky i všech ostatních. Pak je potřeba se přizpůsobit. Jak? Jednoduše. V minulosti byla prodávána třeba piva v plechovkách jejichž prodejem měla být podpořena renovace konkrétních vozidel (365.024, 475.179, 313.432). Co je to platné, že se tyto pivní speciály daly koupit ve vybraných vlacích vlacích ČD nebo v… Číst vice »
Celoroční provoz muzeí vyžaduje například vytápění návštěvnických prostor, smlouvy personálu na celý rok. Možné celoroční otevření je. Vyžaduje to však jisté investice a náklady. Ty se vrátí až v diváci kdy se povede být atraktivní celý rok.
Ano, v tom máte pravdu. Ovšem myslím si, že i bez vytápění by se to obešlo. Dobře. Tak alespoň by mohla být možnost návštěvy venkovní expozice a rotundy. Co se týče celoročních smluv zaměstnanců…to v araálu muzea od října do dubna nikdo není kdo by mohl prodat vstupenku? Vlastně jak nad tím tak nyní přemýšlím je to škoda. Je to jako když jdete někam na výlet. Většina nostalgických jízd parních vlaků se odehrává od jara do podzimu, ale možnost vidět parní stroj ve sněhem zapadané krajině je něco, čeho je dnes málo. Kdysi když jsem byl na Moldavě u příležitosti… Číst vice »
Souhlasím s Vámi, že možnosti na celoroční provoz muzea jsou. Temperování by muselo být kvůli vodě, WC apod. Moc hezky zmiňujete možnost otevření na konkrétní akce – víkendy mimo hlavní sezónu. Je to věc, která se dělá úspěšně i na některých zámcích/ hradech například o Adventu. S doprovodným programem. Mezi rodinami s dětmi to mívá úspěch. Další variantou, kterak zvednout příjmy jsou speciální zážitky. Je běžné, že se během víkendu učí skupina 12 lidí s lektorem fotit rostliny v Botanické zahradě. Každý platí cca 4 000 Kč. I při zaplacení lektora je z toho zisk. Zrovna Botanická zahrada v Praze… Číst vice »
Zrovna Botanická zahrada v Praze je léta magistrátem kritizována, že málo vydělává a opakovaně jí hrozilo sloučení se ZOO, bohužel.
Botanická zahrada v Praze za posledních několik let výrazně zvýšila své příjmy. Pro držitele permanentky je to v ní hodně viditelné. Jak velké investice do nových expozic. A další zvýšení příjmů přijde s novými investicemi do komerčního zázemí. Mělo by vzniknout při dobudování velkého severního vchodu (půjde o komerční pěstování a orodej rostlin) Jednu dobu Botanickou zahradu srovnávali na magistrátu se ZOO. Potíž je, že to srovnávat nejde. Zoo má všude na světě těch příležitostí více. Hodně se mi líbí jak ve srovnání s evropskými botanickými zahradami co znám, rok od roku rozvíjejí komerční spolupráce. A spousta těch nápadů je… Číst vice »
víte, kolik by stál letos sníh? A jak byste ho navezl na patřičná místa? Snad z polystyrenu, nevím, ale to by asi nepřežila Greta.
Sníh? No, už od dob primátora Béma který slavnostně ukončil opravu Karlova mostu ho každý rok sv.Martin přiváží na voze teženém koňmi do Prahy kdy při tom projíždí po Karlově mostě. 🙂
Když je možné ho vozit na náklaďácích do areálu v Novém Městě n.Moravě….
Ale né. On nemusí být přímo sníh. I takové namrzlé stromy po dešti (ledovek máme v poslední době až dost) by byly taky fajn.
Na sníh „cukrovaný“ sazemi doporučuji třeba Martinice s KHKD 😉
https://www.youtube.com/watch?v=1F3Bq4ecHqE
přežila,ta už má úplně jiný objekt zájmu než zelený fanatismus
Že byste pro návštěvníky prostory vytápěl?
A zaměstnanci tam snad v zimním období mrznou? Nebo si nemají ani kam dojít na záchod případně umýt si ruce protože je i voda z potrubí vypuštěná aby nezamrzla?
A prostory vytápět?To nejzajímavější je v rotundě a nevím tedy jestli zrovna tam se v zimě topí. A jestli ne, návšetěvník by takovou návštěvu jistě přežil.
„Argument s muzeem jako finanční koulí na noze používají České dráhy dlouhodobě. Péče o historická vozidla je údajně znevýhodňuje oproti konkurenci. “ Péče o historická vozidla by měla být chápána jako poslání a ne si stěžovat, že to je koule na noze a lamentovat nad tím, že to má dopad na zisk. Tato péče má obrovský společenský přínos který je neocenitelný a mnohdy nedoceněný a tak by to měla společnost chápat a stavět na tom, že ona je tím kdo tuto velice záslužnou činnost vykonává. Měla by si na tom zakládat. Ovšem pokud někdo zrenovuje vozidlo a uvede ho do… Číst vice »
Líbí se mi, že se tváří, že přijde někdo kvalitní s business plánem a postaví to na nohy.
Jak by takový plán ale měl trochu seriózně udělat, když k Lužné nezveřejní absolutně žádné informace? Hlavně, že v TZ píšou, že jim Švýcaři předali know-how, jak to udělat, teď ale hledají někoho dalšího.
Rovnou řekněte, koho máte vyhlédnutýho, ať nemusí ostatní ztrácet čas
Myslím, že výběrové řízení je proto, protože neznají nikoho kdo by do toho chtěl jít. Je to práce pro zkušeného muzejního manažera – ředitele muzea a ono jich je na trhu málo. A ochotných je změně ještě míň.
Spíš má jít o někoho, kdo dokáže shánět dotace. Na provoz i renovace. Kolik lidí může (půl)ročně přijet do Lužné?
Píš
Jak nezveřejní? Na vyžádání vám podklady zašlou, viz:
https://www.linkedin.com/posts/ceskedrahy_ceskedrahy-nadacnifond-nostalgie-activity-7358830228544049152-Gixv
Sorry, že mě nenapadlo, že na LinkedInu bude víc info než v tiskové zprávě. Navíc je to pořád na vyžádání, což při vypsání v půlce prázdnin s krátkou lhůtou je dost vypovídající.