Heřmanova Huť – Nepomuk. Elektrizace lokálky má umožnit nové spojení přes Plzeň
Stanice Heřmanova Huť. Foto Mef.ellingen/Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty chce při modernizaci a elektrizaci trati z Plzně přes Domažlice do Bavorska instalovat troleje i na
Tratˇč.181 Nýřany – Heřmanova Huť a zpět je zcela nevytížená, vyjádření mluvčího SŽDC Pavla Tesaře je nepravdivé, když prohlásil : “ trať vykazuje stovky přepravovaných cestujících denně “ . Bydlím v blízkosti tratě a soupravy projíždějí obcí Blatnice často bez jediného cestujícího. Nová elektrifikovaná trať bude zcela neefektivní investice.
Druhá nejvytíženější regionální trať v aglomeračním pásmu Plzně – dobře řečeno, hlavně že takových lokálek tam jsou mraky 🙂 První budou asi Radnice, třetí a poslední bude nezvěstický konec 175. Rokycanský konec 175 je už v aglomeračním pásmu Rokycan a bezdružická trať už je taky mimo aglomerační pásmo Plzně 🙂 Jinak ale nejsem proti tomu, aby se z tratí něco dělalo, pokud v tom kraj vidí potenciál – a pokud se to tedy obejde bez nové napájecí stanice, když ty vlaky nemohou být aspoň zpočátku motorové. To, že tam nejezdí moc lidí, když musejí v Nýřanech překrosit pět kolejí, vyšplhat… Číst vice »
Stovky cestujících deně? Co tam jezdí za soupravy v současné době? Při tomhle provozu mi to nepříjde jako ekonomická investice.
Při počtu cca 13 párů vlaků v pracovní dny nejsou „stovky lidí“ problémem vychází to už při průměru 10 cestujících na vlak.
Otázkou je, co lze udělat s traťovou rychlostí, aby se tam vlaky neplížily jako hlemýždi – nějaký potenciál v podobě osídleného území v okolí trati tam je, a kdyby v Heřmanově Huti vlaky vzájemně navazovaly s autobusy přes Kladruby do Stříbra, nemusela by investice vložená do lokálky být úplně neúspěšná.
Minulý hejtman ji chtěl zavřít.
Aby pak jeho stranický kámoš objevil skrytý potenciál této obce, který přímo volá po taktovém nasazení elektrických jednotek? Nedáme tipovačku, které to asi nakonec budou?
Vzhledem k tomu, že už jsou koupený tak to nebude příliš těžké uhodnout….
ty koupené jsou ale pro jinou trasu…asi nebudou čekat v depu, až se elektrizuje trať do HH.
To jo pro Nepomuk-Plzeň, ale je fakt je, že si můžou za 5 let říct že jsou starý vyhodí je a koupí nový…