Hejtman Vysočiny Schrek: Na platby pro JHMD vyhlásil finanční úřad exekuci
Osobní vlak na trati Jindřichův Hradec - Nová Bystřice. Foto: JHMD
JHMD jsou s Krajem Vysočina v dlouhodobém sporu o peníze, firma na kraj podala žaloby.
Nedivte se kraji Vysočina dostavují pro sebe dva nové baráky pro fůru úředníků. A to něco stojí. A je to „jistě“ pro společnost důležitější než nějaká úzkokolejka. Obdivuji práci personálu JHMD.
Však nebýt těch úředníků, tak by tam ty vlaky dojezdily dávno (nikdo by je neobjednal/nezaplatil).
Nejvyšší čas, aby Čajánek odstoupil a předal řízení firmy někomu schopnému. Oh, wait! Ten čas vlastně už uplynul…
Chtělo se mu podnikat, ale ztráty aby za něj platili daňoví poplatníci.
Pokud jsou vlaky v závazku veřejné služby, dopravce má nárok na úhradu prokazatelné ztráty, což není výmysl žádného podnikatele. Tak to funguje v celé republice.
Ale v modrém vidění světa na to má nárok jen jeden dopravce.
Pro některé neználky, ať si přečtou například vyhlášku č. 241/2005.
Pokud podle vás požadují JHMD po kraji Vysočina něco, na co nemají nárok podle platných zákonů, proč na tyto poždavky Jihočeský kraj přistoupil a plní je? Jeden z těch krajů postupuje v rozporu se zákonem a vzhledem k tomu, že žádná z odpovědných osob Jihočeského kraje není stíhána, to asi Jihočeský kraj nebude.
Zajímavý je, že různejma trestním oznámeníma a žalobama vyhrožuje JHMD skoro pořád a zatím se to na stavu úřednictva v KV nějak neprojevilo. Spíš mi to připadá jak kopání vzteklýho děcka, který si vymrčuje něco navíc.
Můj osobní názor je, že Kraj Vysočina počká na doběhnutí smlouvy s JHMD na ZDO a další už prostě nepodepíše. Turistické vlaky by to ovlivnit vůbec nemuselo.
A ty zaměstnance (personál) těch turistických vlaků zaplatíte jak? Z prodaných jízdenek?
Turistické vlaky držely firmu nad vodou
Opravdu? A opravdu to bude fungovat jako turistické vlaky bez zajišťování veřejné dopravy? To je jednoduchá matematika. Pokud tam zůstane jen 10 lidí, co se o to bude starat a náklady na jednoho jsou např. 50 tis měsíčně ( a to hodně ubírám), tak to máme půl milionu jenom na platy za měsíc. Pokud bude jedna jízdenka stát 500 korun ( a to jsem zvědavý kdo z šotoušů a turistů to včetně dětí atd. dá) tak to by museli každý měsíc přepravit tisíc lidí, aby vydělali jen na mzdy. A to včetně ledna, února a mrtvých měsíců…. A to jsou… Číst vice »
Jízdné a přepravné:
Jindřichův Hradec – Nová Bystřice
Celodenní jízdné
Od 15 let Dítě 3-15 let Zavazadlo, kolo, pes
540 Kč
280 Kč
70 Kč
Jízdné platí pro jakýkoliv traťový úsek, pro jednosměrné i zpáteční jízdné.
Jindřichův Hradec – Kamenice nad Lipou
Celodenní jízdné
Od 15 let Dítě 3-15 let Zavazadlo, kolo, pes
430 Kč
220 Kč
70 Kč
Jízdné platí pro jakýkoliv traťový úsek, pro jednosměrné i zpáteční jízdné.
Fajn a kolik takových vlaků jste schopen za jeden rok, nebo jeden měsíc vypravit a kolik stovek nebo tisíc cestujících za jeden měsíc přepravíte, aby vám to ekonomicky vyšlo jenom na tom turistickém provozu a prodeji jízdenek? Navíc v kraji, kde je sice hezká příroda, ale jinak tam není vůbec nic..jen lesy a pár rybníku…. To nejsou úzkokolejky někde v horách ve Švýcarsku.
10 lidi po 50tis/měsíc naklady? Celý rok? Ale ale, jak to počítáte…
Provoz páry není sranda ani levná záležitost, ale personální nakldy trochu prehanite.
V hrubé to až takovej problém nebude..
Vy Gwanne pracujete jen některé měsíce v roce? Zbylé jste na pracáku?… Nebo jak si to představujete, že v JHMD zůstane jenom jeden člověk a na léto vždy někoho najme? To bych chtěl vidět kvalitu a hlavně to veliké nadšení takových zaměstnanců… Myslíte si, že 50 tis se všemi odvody, pojištěním atd. co zaměstnavatel platí je moc? Za kolik děláte Vy? Tak si tam dosaďte 30 a čistou mzdu z toho takový nadšenec bude mít okolo 15 tis….a i na takovou almužnu musíte měsíčně při 10 lidech 300 tis vydělat. A deset lidí není na těch několik desítek km tratí… Číst vice »
když někoho potřebuju dva měsíce v roce a možná ještě ne ani celý týden, neplatím mu 12 měsíců… problém je samozřejmě to, že infra se musí udržovat průběžně, administrativa se taky dělá skoro stejná bez ohledu na počet vlaků, dtto řízení provozu. ale tohle vše v zásadě platí ZDO. a tak tu máte nějaké parní vlaky, které jsou takovou třešničkou… samozřejmě, z nich rozhodně nezaplatíte infra. ale výpadek z jízdného ZDO dle mého vadí míň než výpadek turistických vlaků. PS: ještě k výdělkům – rozhodně nejsem místní znalec z okresu JH nebo Pejřimov. A obávám se, že tam mzda štiplístka… Číst vice »
Otázka potom je, koho na ten necelý týden dva měsíce v roce seženete? Určitě se zástupy strojvedoucích jenom pohrnou….
A navíc, neodkazujte se na to, že nějakou část nákladů platí ZDO. Bavíme se v hypotetické rovině o fungování v době, kdy už žádná základní dopravní obslužnost ani pro Vysočinu a i pro jižní Čechy nebude. A bude to žít jen jako turistické vlaky… Za mě je to prostě nereálné….
Tedy pokud je vaše tvrzení správné, znamená to, že současné vedení JHMD má pravdu a kraje (zejména Vysočina) opravdu nepropláceli celou prokazatelnou ztrátu ze ZDO.
To, že na něčem vydělávam, rozhodně neznamená, že jinde neutracim neefektivne.
Vztah kraje Vysočina a JHMD je velice podivný, kdo za co může ale nelze snadno rozhodnout
Já bych řekl, že vztah kraje Vysočina k JHMD odpovídá tomu, že kraj platí za provoz něčeho, co má v rámci ZDO marginální význam. A autobusová varianta by byla rychlejší, efektivněji trasovaná a levnější.
Hm, banka vyhodnotila blížící se problém a raději trvá na splacení hned …. tahle indicie nám říká nejvíc…
Přesněji řečeno na ničem netrvá, rovnou si ty příchozí platby nechá.
JHMD je dlouhodobě ve finančních potížích. Se naopak divím, že to nepřišlo dříve.
A jak vlastně dopadlo trestní oznámení?
https://zdopravy.cz/jindrichohradecke-drahy-podaly-trestni-oznameni-na-vysocinu-kvuli-sporu-o-nahrady-111590/
Trestní oznámení staré 6 týdnů skoro jistě ještě nebude pravomocně vyřešeno.
„Děkujeme“ panu Borisovi za to, kam to za 10 let dovedl. Jistě je na sebe pyšný…
Můžete mi to někdo vysvětlit po právní stránce? Firma je v likvidaci nebo není? Pokud není, může si finanční úřad dluh u něj zajistit u jiné instituce ve vlastnictví státu, která má firmě něco vyplatit?
Určitě jsou i jiné situace než likvidace, kdy FÚ může toto učinit.
Zažil jsem v rámci své práce situaci, kdy řidič kamionu – OSVČ – dlužil finančnímu úřadu vyšší částku peněz, načež FÚ vyzval – příslušným úředním oznámením – firmu, pro kterou (kromě jiných) tento řidič vykonával přepravy, ať již vystavené a k placení očekávané faktury nejsou placeny tomu řidiči, ale – z pozice tzv. poddlužníka – rovnou do rukou toho finančního úřadu.
Pokud to chápu z toho popisu, tak situace je následující: JHMD něco dluží finančnímu úřadu. Ten je tedy věřitelem a svou pohledávku uplatňuje, když nebyla zaplacena dobrovolně, přistoupil k exekučnímu výkonu. Exekučně lze třeba zabavit peníze na účtu, odebrat a prodat věc, nebo právě laicky řečeno strhávat rovnou z příjmů – kdyby to byla fyzická osoba v exekuci, tak zaměstnavatel část mzdy v takové situaci posílá rovnou věřiteli, ne zaměstnanci (dlužníkovi). Tedy tady zkrátka platby od kraje pro JHMD jdou věřiteli, FÚ. Se stavem obchodní společnosti to přímo nic společného nemá, v úpadku (natož likvidaci) být vůbec nemusí, byť asi… Číst vice »
Jenom předtím již musel proběhnout soud, který pravomocně rozhodl, že dluh musí JHMD uhradit a pohledávka je oprávněná. Jinak by mohl takhle strašit každý s cinknutou fakturou.
Nechci se hádat, už je to přece jen chvíle, co jsem z toho zkoušku dělal, ale jsou určitě i jiné exekuční tituly než soudní rozhodnutí – např rozhodčí nález, některé notářské listiny atd. A měl jsem za to, že právě rozhodnutí v daňových věcech jsou exekučním titulem a jsou tedy přímo vykonatelná 🤔 Ale možná se pletu.
Ustanovení daňového řádu (§176) obsahuje taxativní výčet písemností, které je možné
pro účely exekuce považovat za exekuční titul.
Exekučním titulem je
výkaz nedoplatků sestavený z údajů evidence daní,
vykonatelné rozhodnutí, kterým je stanoveno peněžité plnění, nebo
vykonatelný zajišťovací příkaz.
https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Metodika_Pomucka-k-postupu-pri-vymahani-nedoplatku-na-mistnim-poplatku.pdf
Vy asi nic nevite o tom, jak finančák vyměřuje, respektive exekuuje. Obdobně OSSZ, nekby obce i soudy a zdráv pojišťovny.
Nepotřebuji rozsudek, vydají platební výměr.
No…, jak je to napsaný, tak je berňák ještě „hodnej“. Pro sichrovku tam před plaťák mohli hodit ještě zajišťovák a nejezdilo by se de facto hned.
P.S.: Samozřejmě s ohledem na výši pohledávky. Ale tam asi 230,50 nepůjde.
A bloknout všechny běžné účty. Tohle přikázání pohledávky asi udělali proto, že nebyla či nemohla být zastavěná ve prospěch equa, kam asi směřovalo inkaso a kde je účet nepochybně zablokování a zastaveny
A já si naivně myslel, že zaklekávání na nepohodlné firmy skončilo a odchodem kobliháře do opozice. Je totiž minimálně divné, že všemocný kraj je ve sporu s JHMD a najednou si berňák ovládaný stejnou partají vymyslel exekuci…
Finanční úřad není či neměl by být ovládán jednou (jakoukoliv) partaji….
Když byly JHMD vyplakatovane v ins.rejstriku, tak bylo zjevně patrno, že neraci platit daně a pojistné. To, že je někdo ve sporu s krajem, neoduvodnuje neplacení daní, to nebyly zadne domerky ci zajistovaky, proste to nezalepili. Sorry jako
Jedná se o exekuci přikázáním pohledávky, tj. dlužník dlužníka (tj. JHMD je vůči takové osobě v postavení věřitele) je povinen plnit nikoliv věřiteli (JHMD), ale jinému oprávněnému. Likvidací se rozumí proces, jenž následuje po zrušení právnické osoby před jejím zánikem (zde výmazem z obchodního rejstříku), JHMD v likvidaci nejsou, to byste brzy poznal z obchodního rejstříku (k obchodní firmě korporace by přibyl dodatek „v likvidaci“). JHMD nyní musejí (do 30. 6.), pokud tak již neučinily, také prokázat Drážnímu úřadu finanční způsobilost, tedy to, že zejména nemají nedoplatky na daních, v opačném případě hrozí, že jim bude odňato oprávnění k provozování… Číst vice »
Finanční způsobilost se od letošního roku prokazuje do 31.5. jen tak mimochodem potvrzením o bezdluznosti od FÚ, ČSSZ a všech zdravotních pojišťoven.
Pozor, stále do 30. 6., z. č. 426/2021 Sb. nezměnil, na rozdíl od výroční zprávy o bezpečnosti, na dřívější úpravě ničeho (v upozornění DÚ dopravcům na dopady novely je z toho hlediska chyba).
Ono se to tak mělo dělat i dřív, ale to už je voda pod mostem, naštěstí nové koště relativně dobře mete a dává některé věci dohromady. 🙂
Krásné napsáno. Bohužel toto asi již nemají šanci rozchodit
No vedení JHMD to dovedlo přesně tak, kam většina čekala.
A to je vše přátelé!
https://www.youtube.com/watch?v=JQlXYoxEBGM
Pohádka o kohoutkovi a slepičce. Když nebudou peníze, nebude se jezdit … když se nebude jezdit, nebudou peníze …
Takže sumista Poříz jim zesplatnil úvěry.
No, to nebude hezke. Pokud máte zájem se projet, tak rychle…
Firma má zjevně zablokované účty, to dlouho nevydrzi
Zatím to vypadá, že se jedné pouze o platby z kraje Vysočina, které půjdou ve prospěch ČSSZ, Jihočeský kraj platí normálně na účet. A něco vydělají přes léto na parním provozu. Takže problémy nastanou spíše na podzim.
Nemám detail, ale firma nebude mít příliš funkčních účtu…
Nedokážu si představit, že by si Equa/RB nechala protékat Cash mezi prsty…