Havlíčkův hlídač chyby strojvedoucích neodstranil. Za osm měsíců jich přibylo, ukazují čísla

Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.

Ministerstvo dopravy zjišťuje, že příčiny chyb strojvedoucích jsou jinde, než v jejich pracovní době.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gapa Karel

Kde je problém? V 6. třídě se ve fyzice naučíte ohmuv zákon. Po devitce se vyučíte zedníkem. Pak nastoupite k stavební firmě, která má dvoucestný bagr. Kariérní růst, jdete do akreditovaného střediska učit se měsíc na řidiče drazniho vozidla. Tam Vám připomenou onen ohmuv zákon. Na něj se totiž ptá u zkoušky DÚ KRAVIČKY DÚ. Za jeho znalost obdržíte licencí strojvedouciho. Jezdit s bagrem trochu umíte, ale na kolejích jste vedle jak ta jedle. Zaměstnavatel Vás nebude chtít neproduktivne zdržovat od práce. Vydá Vám osvedceni a hurá na první vyluku. Komise u ZOZ (zasvěcení vědí) byla tříčlenná. Vracíte se z… Číst vice »

Gapa Karel

„Tak jsme si opět pohráli na trenažéru“. Baví se 3 strojvůdci ve vlaku. „Ty vole, mně tam udělali protijedoucí vlak v dýmu. Vypadalo to jako špatné spalování motoru, ale byl to prý požár, tak čau kluci, za 3 hodiny mám nástup na noční. Kdy přijdeš zachlastat? Nevím, mám teď dvě noční a vzal jsem ještě vložák, tak hned jak budu mít volno“.

Gapa Karel

Že o níže popsaných jevech nemá ministerstvo dopravy potuchy? Ale má. Důležitý je však monitoring licencí strojvůdců. Dalším prvkem nápravy je zvýšený controling v provozu. To vám takhle přijde na mašinu kontrolní orgán dopravce a sleduje bezchybný a bezpečný výkon práce strojvudce, jo! Bum ho, oba přehlednou červené světlo a stanice vypadá jako po ruském naletu, ale hasicí přístroj mašiny staré 50 let byl v pořádku, teda neměl propadlou revizi…

Gapa Karel

Lidé milují peníze, štěstí za ně lze koupit, ale musíte jich mít opravdu hodně. O tom něco vědí pracující strojvudci důchodci. Malá zemička, která je podobná té naší, je má ráda. Umožňuje jim privilegium nejlepšího turnusu. Oproti tomu takový pětatřicatnik (hoch jako květ) se třemi dětmi a milovanou ženou doma musí makat ve Středu nejnarodnejsiho dopravce pěkně letmo. Jen ať si vychutna Šálek silné kávy. Co je to proti posunovači IDSS, který vyfasuje auto, aby odpracoval 10 h posunu v Děčíně a pak se ve svém volnu pohodlně přemístil do Ostravy na dalších 10 h práce. Jsou to pak krásné… Číst vice »

Gapa Karel

Copak ale, copak ale ino cooo, copak ale, copak ale, inu co. Budu Vám vyprávět postupně příběh o železniční dopravě nad nějž není!

Gapa Karel

Promiňte mi gramatické chyby, dělá je sám automat slov. Musíme však prohlížet chyby v APS? Práce strojvudce letmo vyžaduje trpělivost, protože 3 dny předem nevíte, jak děláte. Rodinný i osobní život téměř v prd… Upřímně kvalita strojvůdců pokulhává za kvantitu. Kdo ale chtěl snížení vstupních kritérií pro uchazeče o práci strojvůdce? Především federace argumentoval, že vyučený mechanik je vhodným kandidátem na strojvůdce než třeba vysokoškoláci. Lobingem v poslanecké sněmovně došlo ke snížení kvalifikace na úroveň učňů zednického stavebního oboru. Nyní federace i dopravci pláči nad úrovní uchazečů o práci strojvůdce. Pokračování příště…

Gapa Karel

Předchozí text bylo třeba protknout básnickou lirikou. Na železnici přeci kooperujeme v průjmu silného Šálku kávy na hlavním nádraží hlavního města země podobné té naší. Strojvůdců je nedostatek, proto od středu OŘOD CD daly další 4 výpověď. To je personální politika? Ne, pouze úroveň šikany. Jak se asi jezdí lidem s vědomím tohoto břímě?

Gapa Karel

Co se stane, když se splete při uzávěrce mzdová účetní. Přeplatek nebo nedoplatek. Obojí nemilé. Co se stane, když se překoukne u návěstidla strojvůdce? Brzy se mění GVD (tedy podle aktuální designace jízdní řád). V rámci státního dozoru je možné provést kontrolu plánovaných směn. V některých případech je možno již nyní zaznamenat hraniční možnosti nebo dokonce porušení vládního nařízení 589 zemičky, podobné té naší viďte pane Herciku? Ta země plná jest je včel, lesů, vod a strání vonících tam nepanuje strach a nenávist válek hořicích. Tam lidé život šťastně žijí, vždyť oni chtějí šťastni žít, vždyť oni se sobě podobají… Číst vice »

Gapa Karel

A jdeme dál! U jednoho dopravce pan vedoucí střediska, říkejme mu třeba Ivankov, ať má Putin radost, zamítl dodržovat pravidelnost směn v turnusu, aby žena strojvůdce mohla pracovat dle vlastní potřeby. Ona 2 denní a 2 dny volno střídající kolega 2 noční a hned 2 denní a zase noc. Na protest mu v té malinké zemi bylo odpovězeno, že musí brát ohled k ženám…

Gapa Karel

Anketa pořádaná DÚ KRAVIČKY DÚ nezaznamenala vážný fenomén chybné přípravy a školení strojvůdců! To proto, že asi v útrobách úřadu sedí zasloužilý důchodce bývalý ředitel vzdělávacího institutu, který když opravuje test při zkouškách, musí mít po ruce tzv. klíč správných odpovědí, protože sám by ho nedal…

Gapa Karel

Admin to ještě nesmazal, tak pokrakujme dál. Nejde nějakou nehodu objasnit? Může za to selhání zdraví úplně zdravého člověka. To připustí pro DI 10 z 9 lékařů. Upraví se vládní nařízení 589, aby byl zajištěn spánek strojvedouciho na lůžku 6 h. V Kolíně předevčírem vlak projel červenou a málem došlo ke srážce s jiným vlakem. Milí čtenáři, víte kde spal ten strojvůdce mezi výkonem práce? Na kavalci, pod kterým běhají myši a každou hodinu ho probudí nastupující kolega…

Gapa Karel

Jak to bylo dál? Jedna nehoda za druhou (hlavně v letním obdobi).
Železnice přestala být v te zemi bezpečným dopravním systémem podobně, jako v letech, kdy se stala katastrofa u Stéblové. Monitoring licencí přes dobrou správu železnic nezabral. Federace strojvůdců odmítá ETCS (viz prohlášení Votroubka). Federace odmítá i opakované psychotesty (viz prohlášení prezidenta – myšleno té Federace – ne země). Pokračování příště…

Gapa Karel

Bylo, nebylo v jedné zemi (podobné té naší) byl úřad nazvaný DÚ KRAVIČKY DÚ. Ta země měla přijímat opatření EU, ale byla toho neschopná. Mistr Hanuš s Kodymem dokázali akorát zavést drahé, ale jinak bezvýznamné kartičky licencí pro strojvůdce. Až docent bez prověrky přišel na agent-systém, kdy jeden z provozovatelů podepsal spolupráci a eviduje délku směn řidičů dražnich vozidel. Prý proto, že za nehody na železnici mohou výlučně strojvedouci s vedlejším pracovním poměrem. Pokračování příště…

Tomáš

Hezký že hlídají ake to aby odpočinek probíhal ba dostatečně vybaveném místě – je rozdíl spát na židlích a v posteli třeba

Tomáš

Ale to aby

Matěj G.

To je zase celé o ničem. Samozřejmě, že co je spuštěn hlídač licencí, tak asi těžko si někdo dovolí vyloženě vystrkovat růžky a dělat výkony 13+ hodin… Dopravce nechce riskovat flastr. Takže sám hlídač je důvodem dodržování délky směn. Co se týká projetých návěstí, tak zrovna ty zatracený Poříčany, kolik tam bylo projetých návěstí během oprav, když nekódoval VZ (a i DI pak do protokolů uváděla, že ta nová lávka je úplně špatně; dobrá správa to vyřešila reflexní cedulí označující návěstidlo pro nultou kolej…). No a když se všude rvou nová zabzař, která bonznou úplně všechno a padá tím jakákoliv… Číst vice »

Jenisej

Kde jsou časy, když jsem za rubnutí trpaslíka po směně běžel do jednoty pro kulaté razítko, které napravilo mou gramlavost v začátcích. Na druhou stranu, ani výpravčí si nechtěli pridelavat problémy, kvůli prkotine a kulaté razitko ochotně schovali do skříně. Dneska jsou všichni posraní až za ušima. Škoda….

Matěj G.

Jak říká jeden zkušený výpravčí ze Slovenska, vy v D1 i my v Z1 máte, že děláme vše pro plynulost dopravy. Proč bych si kvůli max pár metrům měl zastavit na x hodin celou stanici…? To tomu fírovi radši dám po koulích sám a všichni budou spokojení. A vo tom to je…

Leinad

A je skutečně důvodem projetí jenom gramlavost fíry? Co když se objeví špatně svěšení(kombinace fíry a koloťuka), špatná bržděnka, koleje polité olejem, blbé kódování či padáček,…
Já sem pro, aby se radši omezily systémové příčiny, než nastane hromada. Jiná věc, jestli to musí trvat dvě hodiny – dát zůčastněným fouknout může místní policajt, vyfotit mašinku dneska může každý, hrabat se v lozích zabezpečovačky z té doby lze i za provozu.

Matěj G.

Špatné svěšení – buď vede k roztržení vlaku, pak problém se stůj fakt není. Pokud máte na mysli nezapojení hadic, pak někdo špatně udělal zkoušku brzdy; což je alfa omega železnice… Špatná bržděnka – fíra má povinnost na prvním možném vyhovujícím místě udělat zkoušku průběžné brzdy soupravy… Navíc, můžete mít soupravu se 40 brzdícími procenty a zabrzdíte na fleku, a pak s 90 procenty a brzdíte přesně na zábrzdnou dráhu. A to systémově stejně nevyřešíte. Koleje polité olejem – to je průser a fírovi i cestujícím jde o život… Pak je otázka, jak se tam olej vzal. Ale nedovedu si… Číst vice »

Jiří Kocurek

Olej na kolejích? Z převodovky, z motoru, nafta z nádrže, přepravované zboží… Ona tageotextilie mezi kolejemi, kde se odstavují „staré dobré stroje“, docela dobře vypovídá o (ne)těsnosti.

toor555

Na osobní dopravě na obratech delší pauzy, ne po příjezdu za pár minut odjezd ,jsou našponované jízdní doby ,fíra chce dodržet JŘ, rve mašinu, je v presu a udělá chybu, taky by to míň žralo, dost by se ušetřilo.

Miloš

Stále nevím, proč stejně jako u profesionálních řidičů kde jsou elektronické karty řidiče nejsou obdobné karty i u strojvedoucích a u dalších profesí kde je třeba hlídat pracovní dobu. Je to už zavedené a vyzkoušené.

noerf

Nechtějte zavádět automatické věci ze silniční dopravy na železnici. To odporuje několika železničním paragrafům například: nikdy se to nedělalo.

Karel

Protože strojvedoucí ve většině případů střídají lokomotivy. Není to jako u kamionu

Jiří Kocurek

Psal o elekronické kartě řidiče. Ne o tachografu.

Řepa

Zrovna tak z druhého pohledu by mohlo mít silniční motorové vozidlo registrační rychloměr se smyčkou.Vyšetřující orgán by si jen stáhl potřebná data.Nebylo by potřeba radarů a fungovalo by to všude.

Jiří Kocurek

„Kolečko“ v kamionu je:

a) slangový výraz pro záznam rychlosti jízdy
b) po slovensky fúrik
c) slovák s fúrikem v nákladovém prostoru

Jan Schmidt

a to vymyslel pan Kolář nebo pan Kučera nebo nejdůležitější náměstek pan Kopřiva?

FiBu

MLS jako takové je konkrétně z Kolářovi hlavy. Loboval za tento svůj nesmysl asi dva roky, než to protlačil do legislativy

jmhad

když přijdeš do hospody k partě železničářůů, tak fíru poznáš spolehlivě – v pravidelných iintarvalech mačká na stole tlačítko bdělosti

Tomáš Záruba

Počet projetých červených by výrazně omezilo, kdyby se vymýtily situace typu „tady je vždycky postaveno“. Což chce splnit dva až tři body: 1. – Při omezení rychlosti dolním světlem zkracovat zábrzdnou vzdálenost na hodnotu odpovídající tomu omezení (tedy například Očekávej 40 – 1000 m – 40 a Výstraha – 400 m – Stůj), což zásadně omezí četnost ježdění „sice na OVy, ale furt daleko“ (mnohdy i několik 40/OVy za sebou) stejně jako vytvoří zvyk, že na výstrahu se opravdu musí brzdit. Poznámka: Těch pár hodně špatně brzdících nákladů by se holt muselo vyřešit ve stylu „pod 40 brzd.% dělte dovolenou… Číst vice »

nsd

Ad 2) Ptákovina, podřizující vše nesmyslně husté osobní dopravě. Nechápu proč cpát vjezd co nejblíž k výměnám? Jak pak mám posunovat s náklady ve stanici?

Tomáš Záruba

Díky tomu „přidanému vjezdu“ (ten dosavadní by se stal cestovým).

Granja

Řekl bych, že ten problém může být i zdánlivě triviální.
1. Strojvedoucí má náhlé zdravotní komplikace.
2. Má technické problémy s hnacím vozidlem.
3. Zvoní mu v nevhodné chvíli telefon a věnuje mu pozornost.
4. Prožívá těžkou osobní situaci k níž se v myšlenkách vrací.

Výsledkem všech čtyřech bodů je „obyčejná“ nepozornost, nesoustředění se v danou chvíli. Zde je vidět, jak důležitá je pracovní pohoda v době jízdy (včetně asertivity v tom směru, že ten telefon přece nemusím zvednout hned).

Leinad

2) dokud to brzdí, ať brzdí. Že ve středu před úplňkem nechytá sedmý válec, to řešit až zastaví.
3) souhlas, telefon většinou nebrat, jenom na pípání GS zastavit.

Stenly

Problém je, že třeba GSM-R se vám veme samo na handsfree a pak jen křičíte na toho co volá, on vám nerozumí, protože je tam rambajs a všichni sou z toho rozladěný.

Y.K.

Prostě je vidět, že to není žádnými zvláštními odchylkami, ani změnami chování strojvedoucích, pohybujeme podle v nějaké statistické chybovosti normálního lidského jedince a ta čísla můžou snížit jen technické pomůcky, nic jiného. Žádné kontroly, žádné vyhrožování, domlouvání, nic z toho nemůže na toto fungovat, protože problém není v tom, že by někdo chtěl/nechtěl, prostě občas někdo nějakou chyb udělá i když sebevíc nechce – krát počet vlaků krát počet návěstidel a je to nevyhnutelné. Něco co bylo zjištěno dávno, někdy v první čtvrtině 20. století není na české železnici plně akceptováno ještě v 1. čtvrti 21. století.

vašek

Tato slova vytesat do skály a obtáhnout zlatým písmem.

dopravopat

Vynikajúco zahrnuté. Absolútny súhlas.

vašek

Obecně by mne zajímalo, kolik strojvedoucích jezdí pro více dopravců. Osobně jezdím celý život pro jednoho( kdyby několikrát nezměnil název) a mám toho celkem už po krk. Ve svém okolí znám jednoho, o kterém se to říkalo. Další jezdil občas s tramvají, druhý s autobusem. To bylo v době, kdy bylo pro strojvedoucí málo práce a slavný MLS by to ani dnes neodhalil. Na celém monitoringu licencí mne od začátku udivilo, že se takové kraviny chytla Federace strojvůdců, jako lejno košile a bojovala zaň, jak za všespasitelnou věc. 99. procentům lidí přitom muselo být od začátku jasné, že je to… Číst vice »

noerf

Vždy záleží na přístupu lidí k práci a odpočinku. Pokud někdo dva dny pije v kuse nebo dělá fyzicky nebo psychicky náročnou práci o svém volnu tak těžko bude odvádět dobrý pracovní výkon to platí ve všech oborech.

vašek

Naprostý souhlas. Navrhuji proto zavést MPV (Monitoring pracovního volna). V praxi to bude vypadat tak, že každý strojvedoucí dostane osobního kouče, který bude dohlížet, jestli těch 12 hodin mezi směnami skutečně odpočívám, anebo třeba stavím dům, nebo sedím v hospodě.

Pája

Bude se jmenovat Míra a bude hlídat i v hospodě 😆

SYN

Pijte s Mírou? 🙂

Jiří Kocurek

Neblbněte. Vždycky jsme odpadli a Míra si dával další.

Oce

PSSST, nebo se toho nějaký vůl opravdu chytne a dostaneme třeba chytré hodinky a budou nám měřit spánkovou aktivitu, nebo tak něco 😀

Jan Schmidt

Vy máte pocit, že Federaci jde o strojvůdce?

Jiří Kocurek

Určitě ano, kdo jiný by jim platil odborové příspěvky, OSVČ snad?

Martin.dilli

Já jo, jediné vylepšení – přerušení 7 hodin místo 6 mezi výkony

Kamil Novotný

Havlíček vymyslel MLS, sice k ničemu, ale neškodný. Současný ministerstva vymýšlí pravidelné psychotesty pro strojvedoucí (i v roční periodě). To už stresující bude asi dost.

Vendelin

By mě tak zajímalo, jak si strojvedoucí představují ideální skladbu směn.

Ja třeba jezdím noční, začátky v podvečer, konec nad ránem, vykon 12h a jsem spokojen.

Co VY???

Kamil Novotný

No podle slov na fírcimře denní za 12 hodin jeden pár vlaků a zbytek v prostojích a 4 dny volna 😁.

Nováček

No asi tak, to je jasné. 🙂
Na druhou stranu nemalá část skladby směn u některých nemá daleko k pokusu o „likvidaci prací“.

vašek

Zkuste nástupy třeba ve dvě v noci a přerušené směny.

313

Mě konkrétně třeba nástupy brzy ráno zas tak nevaděj…víc mi trhaj žíly „čistě“ noční a dvoudenky. Každej to má ale postavený jinak, podle toho by měly být udělaný turnusy a ne to postavit tak aby to měli všichni stejně na prd…

Vid

Já to mám přesně naopak. Jezdím hlavně dvoudenky a jako vložáky beru jen noční nebo odpolední. Nerad vstávám brzy a u dvoudenky je výhoda, že spím přímo v místě nástupu do práce, takže odpadá cesta z domova do práce. Navíc po prvním dnu jsem unaven, tak i brzy usnu většinou.

Polis

Ideální skladba směn je denní, noční, dva dny volna…

Luboš Beneš

No a co na to fyziologie? Člověk je zvířátko a když je tma má spát. Takže jakákoli práce v noci kdekoli je špatně.Proto je třeba noční práci minimalizovat, mít dost času na odpočinek a tělu dát čas si přeštelovat své biohodiny.Čím je člověk starší tím je to horší.

Oce

No, pro začátek bych chtěl mít dost času si při nástupu vše v klidu napsat, prohlédnout, zkontrolovat, připravit, okouknout, vyzkoušet… Totéž při obratech. Žádné střídání na ose za minutu, obrat za 6, objíždění za 15 atd.
Také bych v průběhu směny měl rád přiměřenou dobu na jídlo která se opravdu bude konat, ne že se pauza nekoná z důvodu zpoždění vlaku atd.
A také bych rád za jízdy vlaku řešil jen jízdu samotnou. Ne nekonečné a stále se opakující závady.
Myslím že pro začátek by to stačilo, výše zmíněné nikdo nezmění ani za 30 let….

Leinad

A tu možnost nemáš, někdo tě nutí jet než to zkontroluješ? Jízdní řád není důvod, pokud nejsou technologické časy.
A zákonný odpočinek se podle zákoníku práce koná.

Karel

Jak kde. Zeť jezdí u ČD a tam nic takového není.

Leinad

Porušuje předpisy a ještě se tím chlubí?

Jarda Š.

Co by se asi hlavně mělo napravit, jsou nejasné jízdní rozkazy a nedostatečná komunikace mezi strojvedoucími a dispečery. Tady by se dráha měla částečně inspirovat řízením letového provozu.

Radomil

To by ale muselo cely CDP projit skolenim z psychologie a vyhazet stare struktury ktere nechapou vyznam slovniho spojeni : RIDIT , KOORDINOVAT A ORGANIZOVAT DRAZNI DOPRAVU !!!

FP1

Ono to není o tom starý/mladý, kolikrát to s tou „starou strukturou“ jede lépe, jak s nějakým mlaďákem, pro kterého jsou koleje jen čára na obrazovce, a vlak jen číslo.

Oce

Obráceně to platí taky. Mladý, znalý, ochotný dělat je lepší než starý praktik co předpis četl naposledy za bolševika a je líný zvednout i telefon.

Luboš

To by CDP Přerov muselo vyměnit 90% tzv. traťových dispečerů a CDP Praha tak polovinu.

Leinad

Tak je naprav. Nejasný rozkaz odmítni převzít, blbě psaný rozkaz aspoň čti dlouho.

Koro

To věděl každý, kdo pracuje na dráze. Skladby směn se vesele ignorují dál.

Xyz

Náhodou u nás už na tom zapracovali. Pokrátili odsavnou dobu večer a přípravnou ráno skoro o polovinu na naprostý minimum aby se vešel odpočinek pozor 7:01 podle zákona a mohla to být spací směna a „ráno“ mohl člověk ještě celý dopoledne odjezdit. Konkrétně ráno 5,30h jízdy s jednou 15minutovou pauzou a dvěma obraty na 3minuty. Odpočinek cca 20:00-3:00 to se člověk krásně vyspí…

Jan Schmidt

který depo?

Honza M.

Náhodná veličina (celočíselná) o střední hodnotě N má směrodatnou odchylku sqrt(N), tuším že jde o Poissonovo rozdělení (viz wiki).
Taková veličina může být například počet aut na okresce za hodinu, nebo třeba počet chyb strojvedoucích.
Takže z uvedených změn 131 versus 121 (std = sqrt(121) = +/-11), nebo 25/15 – vybrané extrémní hodnoty, ale jinak vlastně 20+/-5 vyplývá jen, že tato statistika funguje.

Jiří Kocurek

Ne. Dělat statistiku ze dvou hodnot je špatně.

Igor

Úplně čekám, že v některých místech může dojít k nehodě z poměrně banálního důvodu. Lenosti CDP. Pokud totiž na koridoru nastane porucha na přejezdu a má možnost to zpravit někdo jiný než oni tak to na něj hodí. Jenže jim třeba nedochází, že ten výpravčí řídí dálkově další stanice a má svých problémů až až. V okamžiku, kdy pobíhá po nástupištích a ručně s bločkem sepisuje opéčka (protože tisknout mu je zakázali), nikdo nedává pozor na řízenou trať. V okamžiku jeho nepřítomnosti se může udát tolik nebezpečných situací, ale nebude tam nikdo, kdo by zareagoval. Úplně čekám že takto se… Číst vice »

Leinad

To je vážně zakázáno tisknout? Kdoca proč to zakazal?

Igor

Prý podle strojvedoucích netiskneme důležitý op rozkaz žlutě a proto je tisk těchto rozkazů zablokován. (snad jen dočasně)

Jenisej

No nebude to tím, že D1 mluví o žlutém papíru?

Igor

V místě, kde D1 tisk povoluje nikdo není u žluté barvě ani zmínka:
Čl. 366 (2) Pokyn rozkazu Op je povoleno nahradit rozkazem V tištěným prostřednictvím provozní aplikace. Text pokynu rozkazu Op musí být v rozkaze V tištěném prostřednictvím provozní aplikace zvýrazněn orámováním.

Ale vůbec se nebráním možnosti zakoupit žlutý papír a v případě tisknutí OP to tisknout na žlutý papír.

Saiph

Něják nechápu Váš problém. Provoz řídí dispečer z CDP, tak nevím co je špatného na tom, když pověří např. pohotovostního výpravčího ve své řízené oblasti sepsáním rozkazu Op.

Igor

Není to pohotovostní výpravčí. Je to výpravčí z jiné tratě.

Lumiere

Zajímalo by mě, jestli aspoň Havlíček věřil, že by tohle opatření mohlo něco zlepšit.

Pepa z tratě

To určitě ne. Je to obyčejný populista a žvanil, který aby byl vidět, rychle udělá rychlé řešení, které je sice hezké pro lidi, ale pro řešení problému je naprosto k ničemu. Zezere to soustu peněz a času, ale co, hlavně že to přece zrovna on nejlepší ze všech ŘEŠIL.

Pája

Půlministrovi bylo hlavně úplně jedno, že v nějaké mašině zařve nevyspalý chlap řešící za pochodu drobnou závadu, pasti od SŽ, tablet, lejstra protože JEHO nebolí, když se z práce nevrátí přítel/ táta/manžel/děda/ brácha/ švagr/ kolega/ kamarád…. Spoustě smutných věcí by ETCS zabránit dokázalo.

Granja

Pepa z tratě + Pája: Nechci nikoho obhajovat, ale to si nemyslím. Proč? Protože každý ministr je funkce především politická a právě proto má u sebe celou sadu poradců. Ministři pouze ventilují veřejnosti závěry porad s těmi poradci (a nesou za to politickou odpovědnost), protože takový Bůh, který by všemu v rezortu rozuměl se ještě nenarodil. Pochybuji, že by Havlíček, či jakýkoli jiný ministr, (kromě Stanislava Grosse), měl zkušenosti se strojvůdcováním a na základě svých zkušeností rozhodl. Přidám raději dovětek: Nehájím Havlíčka ani kohokoliv jiného z jakýchkoliv politických stran.

Jiří Kocurek

Staník? No jenže on je to ministr dopravy. Tedy železniční, silniční, letecké i vodní.

Air Traveller

a jak vite, ze nezlepsilo?

vite smad, ze by bez toho bazmeku nebylo tech mimoradek jeste vic?

Jiří Kocurek

To by se muselo vyhodnocovat dost podrobně a můj soukromý tip je, že statistická chyba bude větší než zjistěné odchylky. A rovnou dodám, že by se to muselo očistit i od kilometrů najetých s ETCS a především od množství výluk.
A můj druhý soukromý tip je, že korelace bude s počtem výluk.

FiBu

Myslím, že věřil. Podle něj mu to poradili odborníci, zbytek lidí ví, že to byl spíš „odporník“.

Valtteri

To je tak, když chybí funkční zabezpečovač, systém zpravování rozkazy je bordel, TTP změť chaotických informací, ale to je moc komplikované na řešení. Tak se radši zeptáš fírů. Ti potvrdí totéž, což trošku zklame, jelikož se zřejmě jedná o nepopulární názor. A ty jsi pak překvapen, že i přes „opatření“ se vlastně z bezpečnostního hlediska nezměnilo nic, byť pro to bylo hodně, ačkoli zbytečného, uděláno…

Pája

I cesta špatným směrem může být dlouhá, ale k cíli nevede. Na druhou stranu je samozřejmě možnost tento výstup brát jako pokrok a nepochybně to tak bude prezentováno…

Jiří Kocurek

Ono i zjištění, že cesta je slepá, může mít pozitivní efekt: Přestane se sledovat slepá cesta.

Winchester1873

Nejčastěji to z mého pozorování je při výlukách, kdy se nabalí více administrativních i provozních problémů najednou, jen na odbočce Skály v souvislosti s rekonstrukcí Vysočan se to děje často.

Tomáš Záruba

To nemůže překvapit nikoho s aspoň půlkou mozku.

medical examiner

Jediné co se může lišit jsou předpokládané důvody.
Někdo může předpokládat, že je to lepší detekcí. Někdo, že strojvedoucí musí koukat na kraviny. A někdo…že obojí dohromady…

Hodně štěstí

A co čekali?

ondra

zkrátka a dobře na ministerstvech pracují tupci.Téměř každý dopravce se potýká s nedostatkem provozních zaměstnanců tedy i strojvůdců.Proč bych měl po své směně okamžitě nastoupit na směnu k jinému dopravci,když si pohodlně mohu přivydělat přesčasovou směnou po řádném odpočinku u svého dopravce?To si ti ministerští tupci lhostejno z jajé strany /hnutí/ vysvětlit nenechají,ach jo…

Péťa

To je jak tenkrát, musel se najít „vnitřní nepřítel“ a našli ho v podobě toho že naprosto minimum firu jezdí na dohodu u jiného než kmenového dopravce a laický lid to přijal jako něco na čem stojí a padá bezpečnost železnice.
Rozhodně to bylo jednodušší řešení než lidem vysvětlovat co je zabezpečovač, co je LS, co je ETCS.
Lidé by se potom mohli začít ptát proč už ten ETCS věc nemáme atp.
Prostě se řeklo „strojvedoucí zlý, strojvedoucí musí být potrestán“

Martin1

Jednou z příčin může opravdu být špatná skladba směn.

Nováček

Ano. Víte proč se popravuje obvykle nad ránem nebo se to tak alespoň za lepších časů dělávalo? Protože o sobě ten člověk napůl neví.

ABC

příčiny chyb strojvedoucích jsou jinde

…. v lehkomyslnosti a nedbalosti?

Marty

Zejména když je projetí návěstidla poté vyřešeno nadřízenými jako nedobrzdeni a strojvedoucí zůstává ve službě bez potrestání. Takže se vlastně vůbec nic nestalo

Petr K.

U všech dopravců?

Oce

Kolik jste toho v životě projel že to tak dobře víte?

Péťa

*Hlasem Václava Klause*
„Toto jsem opravdu ale opravdu nečekal“

Znalec

Vždycky je skvělé, když někdo za peníze daňových poplatníků objeví něco zbytečného. Zejména pro ty co se zviditelnili a napakovali.

P_V

(to říkal Gott)

medical examiner

Když opět získal Slavíka, který se tím devalvoval na úroveň Zimbabwe?