Havlíček si stojí za trasou D3 přes Posázaví, hotovo má být v roce 2028

Výstavba D3 severně od Českých Budějovic (podzim 2018). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVýstavba D3 severně od Českých Budějovic (podzim 2018). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) si stojí za tím, že dálnice D3 z Prahy na jih Čech by měla

142 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kreketuse

D3 je nesmysl, dokud nebude existovat radiala od mista napojeni na D0. jinak se velka cast provozu opet navali na Videnskou, ktera je pretizena. Vsimnete si jak vsichni kolem D0 odmitli sjezdy krom dvou sjezdu tvorici obchvat Jesenice, vestecky privadec je tez v nemilosti. takze to nuti k pouziti Videnske.

tech aut tvoricich tranzit je minimum, vetsina pojede z a do prahy.

Mech
Radovan Komínek

Nejsem odborník na modelování dopravy, ale při pohledu do mapy mne trochu zaráží počet dálničních tahů, které zaúsťují do Berlína, Vídně, Mnichova, Norimberka a jiných měst, když to porovnávám s Prahou. Neříkám, že počet dálnic ústících do Prahy je špatně, jenom říkám, že je tu disproporce s jinými městy. Pokud to půjde nakrmit smysluplnou dopravou, je to v pořádku. Pořád tady ale zůstane otázka, proč větší města v násobně výkonnějších ekonomikách na osobu v absolutním vyjádření mají dálnic méně. Budu rád za čísly zdůvodněnou odpověď, abych se dostal do obrazu.

ABC

Praga Caput Regni!

Anonymus

Souhlas s Havlickem. Dalnice pres Posazavi pomuze spouste lidem na Sedlcansku a okoli. Diky tomu budou konecne jezdit rychle do Prahy za praci a studiem a nebudou opoustet region. At uz se kopne dalnici fandim!

jirka

a mohlo by to sem přivést i nějaké firmy na práci, Sedlčany jsou takovej Bruntál středočeskýho kraje

franzJosej

Seltschan jsou jest3 normalni lidi. bruntal ani nevi co je dalnjce

ABC

a žijou tam zubatý žáby

fous

Jo, Sedlčanští jsou jediní, kterým by D3 Posázavím pomohla. Pro všechny ostatní Středočechy je to naprosto zbytečná stavba. A i z toho tranzitu pobere jen asi čtvrtinu – tedy ty, kteří z jihu směřují na do levobřežní Prahy nebo na D6 a D7. Všichni ostatní směřující do pravobřežní Prahy nebo na D8, I/9, D10 a D11, budou dál jezdit po I/3, protože to bude o 8 km kratší a to za ušetřené 3-4 minuty žádnému špeditérovi nestojí. Za 100 miliard si tak někdo postaví pomník a těm lidem kolem I/3, které to dnes zatěžuje, to nijak nepomůže. Rekonstrukce I/3 by… Číst vice »

Jan Matoušek

Vadí rozšíření letiště Ruzyně;
vadí spousta místních letišť kvůli přeletům malých letadel nad zahrádkami apod.;
vadí cizí drony nad „mým“ pozemkem;
vadí obchvat protože mlok apod.;
vadí průtah protože hluk a prach;
vadí železnice protože ustrnula v 19. století;
vadí rekonstrukce železnice protože mlok, kytka, tunel, most apod.;
vadí VRT protože řeší jen pár měst;
vadí zdymadla protože kytky;
vadí dálnice protože mlok, kytky, klid, voda, lesy apod.
A když nám nařídí zůstat v karanténě, tak má většina taky spoustu keců a chce pryč z baráku.
Kurnik šopa. Co teda chceme?

Anonymus

Ja chci dalnice a obchvaty. A zeleznici na 200km. Zrusil bych klidne lokalky zeleznice,kudy jezdi 5 lidi a kde vlak jede dvojnasobne pomaleji nez autobus. To je zeleznice k nicemu.
Jsem proti rozvoji letist mimo Prahu,protoze jsou ztratova.

Jan Matoušek

Mám zatím 5 mínusů, ale Vy jste jediný kdo odpovídá na položenou otázku. Díky.

Ondra

Lokálky mají obrovský turistický a multiplikační potenciál pro dotčené regiony. V situaci, kdy se řeší klimatická zěmna a mluví se o renesanci železnice rušit lokálky je čiré bláznovství.

...

Přidám další: vadí jaderná energetika, protože bububu radioaktivita, nehody, odpad; vadí uhelná energetika, protože bububu CO2, uhlí apod.; vadí přehrady, protože „cenné biotopy“, „tvář krajiny“ blablabla;\ vadí větrné elektrárny, protože „infrazvuk“, ptáci apod.; vadí solární elektrárny, protože „cenná orná půda“; vadí výpadky proudu, protože se zkazí obsah ledničky a nejde instagram a jůťůp Taky vadí montovny, vadí zemědělci, vadí národní parky, vadí lyžaři, vadí cyklisti, vadí kamiony, vadí osobáky, vadí koloběžky, vadí vysoké daně, vadí nízké daně, vadí rovné daně, vadí progresivné daně atd. atd. Prostě ve většině oblastí lidského počínání si věci vzájemně vadí tak, že je všechno dokonale… Číst vice »

franzJosej

socialdavkx a zaplatit exekuce

petr 5

Slovo Dálnice je od spojení do dáli. Dálnice nemá řešit regionální dopravu, pouze od ní oddělit tu dálkovou.

Jarda Š.

Oddělování dálkové a regionální dopravy dává smysl jen výjimečně. Většinou nedává smysl stavět paralelně k dálnicím kapacitní silnice pro regionální dopravu.

LKB

Nesouhlasím, radši bych jel po severním okraji Prahy nebo po severním okraji Brna (nebo jižním okraji Frýdku-Místku) tři minuty po nově vybudované kapacitní dálnici smysluplně rychlou trasu než projíždět stejný počet kilometrů obcí dvacet minut přes 10 křižovatek, kde jsou zbytečná rizika v chodících lidech.

Tomáš V.

Přesně tak! Zrušit všechny sjezdy mimo ta největší města, abychom oddělili jakoukoliv snahu jet rychleji v rámci regionu! lol

Hanzi

Keců bylo dost, teď by to taky chtělo vzít do ruky krumpáč a jet. 21 století a jediná dálnice na jih není v kuse.

Par

Pohádky ovčí babišky

rtep

Varianta přes Posázaví je sice dražší a blbější, ale možná tam má pozemky nějaký Lahváčkův blízký nebo tam má možná pole Agrofert….

Krušnohorec

Když může D8 vést přes České Středohoří proč by D3 nemohla vést přes Posázaví? Co je nám do nějaké hezké krajiny.

Paja

Ale tady nejde o dálnici přes Krkonoše nebo Šumavu ale přes území kde maj chaty lufťáci. Hezká krajina je leckde, to by se nepostavilo nikdy nic.

jirka

posázaví není CHKO jako středohoří, to je jen rekreační údolí pražáků zaneřáděné chatkama a boudama

franzJosej

lidi u ghetto Jizni mesto tam maji weekendhousy a exmrementujou v lese. chteji klid na to

Pavel

Neni duvodu k debatam ani emocim, pratele. Az bude slavnostne strihana posledni paska, bude mit lidstvo eru automobilismu davno za sebou.

Jan K.

Tak hlavně by se mělo přestat o tom jenom mluvit a mělo by se začít to realizovat. Je velmi smutné, že se u nás nedokáží stavět dálnice mnohem rychleji a za méně peněz.

Jaaa

Jj, bolševik rozhodl, tak se toho teď musíme držet, že.

Ale co chtít od starejch kádrů.

Vojta

Píšete absurdní nesmysly. D3 v původním plánu za komančů nebyla.
Stávající silnice č.3 se v úseku po Benešov postavila jako poloviční profil rychlostní silnice, ale dneska už z ní dálnice udělat nejde.

Petr

Proč? (nelze přestavět I/3 na dálnici)

vtt

Z Mirošovic ke křižovatce nad Senohraby jsou ostré oblouky a prudké stoupání, některé mosty už jsou postaveny tak, že se pod ně 4 pruhy nevejdou.
Krom toho by to negativně ovlivnilo více lidí, než plánovaná D3 (současná I/3 vede přes Mirošovice a v těsné blízkosti Senohrab, Čtyřkol, Čerčan, Poříčí). A neumím si představit, jak vést takouvou dálnici okolo Benešova a Bystřice.

jirka

hahaha, to mne pobavilo, dálnice D3 přes posázaví byla až roce 2000, stačí trochu hledat a ne plácat nesmysly, – váš tzv bolševik tu nevládne už 30 let!
http://www.dalniced3.cz/#historie

Josef Trögl

A do plánu rozvoje dálniční sítě se dostala s nesouhlasným stanoviskem Ministerstva životního prostředí.

franzJosej

jsou tu furt. v jinejch partajich. jen nemaj rusaky co by jim radili

Saljack

Ono na první pohled to vypadá, že předělání I/3 na D3 je krásný nápad, ale každému kdo se jenom trochu zamyslí dojde, že je to blbost. D1 nemůže kapacitně sloužit jako nájezd na D3, již teď je na hraně rozšíření nic neřeší je třeba dopravu rozprostřít a umožnit i alternativy když se něco stane. Jenom tohle je obrovský důvod proč to nedělat. Dále se prostě z I/3 dálnice udělat nedá prostě se to tam nevejde maximálně 2+2 ale i to není dostatečné pro spojení s jihem. Co mi ale vadí, že se dělá jaký je odpor proti výstavbě D3 ve… Číst vice »

K.S.

A copak mají společného Budějovice a Tábor, jejich úseky, s úsekem přes území obyvatel Posázaví? Nic.

A vedení po I/3 by jenom ukázalo že Roundabout Prague je špatný koncept. Pokud má D3 složit k tranzitu Sever-Jih, tak by bylo lepší mít kapacitní silnici v trase Benátky nad Jizerou – Mnichovice.

hloupý rýpal

Dovedete si představit, kolik by takový projekt stál v extrémně členitém a hustě zabydleném Posázaví a dále v extrémně zabydleném Polabí? A jak by po vypořádání všech připomínek desítek dotčených obcí vypadala výsledná trasa?

yxc

Pro transit sever-jih v evropském kontextu bude v našich zeměpisných šířkách sloužit Polská S3, česká D11 a D3, Rakouská A7, A1 a A10.
D10 je nahoře slepá větev.
Podstatný význam „Roundabout Prague“ D0 je i v tom, že převezme část místní dopravy.
A to co píšete , může jednou převzít „Roundabout Prague 2“: https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let-ministerstvo-predstavilo-dalnicni-obchvat-strednich-cech-40352/

Tomáš Gottschalk

Typicvky cajzlovské pohled na svět. Tansit sever-jih odjakživa vedl přes Moravskou bránu, takže D1/D52/A5/A2, případně D1/D55/D2/A4.

yxc

Však jsem psal v daných zeměpisných šířkách. Ze Stockholmu, Göteborgu, Štetína apod. do Itálie opravdu nikdo nepojede přes Vídeň. Je potřeba se smířit s tím, že po „bleskové“ výstavbě S3 vznikl mezi Německem a polskou A1 ještě jeden severojižní koridor ideální pro spojení na trase Švédsko, západ Polska do Itálie.

A A

Jenže Alpy v tomto případě překonáte na Brenneru, takže nejkratší to bude přes Německo po A 9. Čechy jsou opravdu stranou hlavních tranzitních relací

yxc

No to je spíš o ceně mýtného. Jestli bude firma raději platit za průjezd PL/CZ nebo D. Případně za cestu přes Brenner nebo Villach.
U osobních aut je to zas trochu jinak.
Ale je fakt, že při současném stavu dopravní infrastruktury v CZ se nám hlavní transitní relace vyhýbají.

Paja

Vidíte a podle mě tranzit sever-jih odjakživa vedl po Zlaté stezce. Ale chápu, že pro někoho, pokud nevedla přes Brno, je to bezvýznamná komunikace 🙂

K.S.

Tak pak D11, v principu je to to samé.

Ano, D0 bude brát část místní dopravy, ale Praha jakož i ČR leží na rozdíl od jiných měst a míst na křižovatce několika důležitých evropských tras, řešit pak jejich spojení, respektive vedení, přes město které nemá hotový ani jeden z okruhů mi přijde jako velmi nešťastné.

yxc

Však ano, jenže ten dopravní systém se staví na cílový stav, nikoli s tím, že D0 se nikdy nedostaví a vnitřní městský okruh taky nebude. To kdy a jestli na to jednou skutečně dojde a dálniční síť bude kompletní je věc druhá. To že jsou v čechách všechny dálnice přes Prahu je věc třetí. Nikde jinde v Evropě nic takového není, resp. ne v takové míře. Částečně se to dá i pochopit, protože jsem malá země a předměstí Prahy sahá od Plzně do Pardubic a od Ústí až po Tábor. Ale nic na plat, nějaká tangenciální dálnční spojení v rámci… Číst vice »

Radim Cenek

Máte za to, že jako nájezd na D3 poslouží II/603 lépe než D1?

Původní Pražák

Ja nevim, ale když to ta D1 dnes tak nejak zvládá, proc by to nezvládla v případě D3 pres Benešov? To tam najednou o tolik vzroste provoz? A navic pokud by se dostavela D35, tak se D1 zase uleví od všeho, co po ní směřuje na severní Moravu.

Tomas

ano. s existenci nove dalnice vzdy naroste provoz.

a ne, d1 to dnes jiz nezvlada

Tomáš Gottschalk

Existuje i alternativní trasa D4, která by D3 zčásti odlehčila.

Paja

Jenže když bude hotová D3 tak na ní část provozu (tranzitu) z D4 přejde. Po D4 se do Prahy z jižních Čech jezdí z nouze, protože přes Tábor se to nedá.

fous

Mnoho Budějčáků jezdí do Prahy po D4 nikoliv z nouze, ale proto, že pokud směřují na levý břeh nebo na letiště, tak se vyhnou průjezdu Prahou. A až se dostaví úsek Příbram – Mirovice, tak to bude ještě jasnější volba. Tábor žádnou překážkou už asi 5 let není..

Marťas

Silnice I/3 stačí, není potřeba novou dálnicí zničit rekreační zázemí Prahy. Tady se někteří zhlédli ve slově NYMBISTa a pořád ho opakují, ale tak to vůbec není, rekreační funkci Posázaví plní i pro ty, kteří do něj přijíždějí na jednodenní výlety. Někteří zde dokonce vytahují trumf, že jsou hezčí kraje než Posázaví. Nejspíš si do těch hezčích krajů chtějí zajet autem po nové dálnici D3, jiné vysvětlení nemám. Je myslím skoro jisté, že dálnice kraj Posázaví nenávratně zasáhne a přitom nic dopravně nevyřeší, protože doprava akorát zhoustne a jsme tam, kde dnes se silnicí I/3. Podle mých zkušeností si ji… Číst vice »

...

Zničila snad D1 Hvězdonice a Chocerady?

kreketuse

znicila, kraval je velky, za bezvetrne noci na 10km do obou stran

Dusanh

A co teprve zničení Poříčí nad Sázavou?!!! 😀

Saljack

Jestli I/3 stačí tak to se rovnou můžeme vybídnout na D0 511, D35 a výstavbu všech dálnic všude jinde, protože to určitě stačí taky. Jako vážně si myslíte, že I/3 ve variantě 2+1 je kapacitně v pořádku? Jel jste tam někdy? A co jako vyřeší měření rychlosti?

fous

Dnešní I/3 jako převážně 2+1 kapacitně v pořádku není, ale to nebude ani po výstavbě D3 Posázavím. Nejvíc zatížená totiž není v připojení k D1 v Mirošovicích, ale severně a jižně od Benešova v úsecích Poříčí – Benešov sever a Benešov jih – Bystřice. Při rozšíření na 2+2 a s obchvatem Miličína by kapacitně plně stačila .

Paja

Silnice I/3 stačí komu? Vám, protože po ní nejezdíte?

Jarda Š.

To, že dojde ke zničení nějakého rekreačního zázemí, je naprostý nesmysl. Spíše naopak hrozí, že zlepšení dopravního spojení může někde počty rekreantů zvýšit nad únosnou míru.

Josef Trögl

Já vidím jako klíčový problém příjezd do Prahy. Zkušenosti z ostatních dálnic ukazují, že většina dopravy je v Praze cílová, tranzitu není ani polovina. A ten pražský cíl obvykle neleží u vnějšího okruhu, ale někde kolem centra, většina se proto potřebuje dostat minimálně na vnitřní městský okruh. Krčská radiála byla nicméně z koncepce vypuštěna. Alternativy pro cestu do centra jsou pak následující: 1. Sjet na stávající II/603 (Vídeňská). Ta už je ale teď daleko za svou kapacitou, natož s dalšími 15 000 auty za den. Prostor pro čtyřpruh tu není. 2. Jet po okruhu do Modletic a do Prahy dojet… Číst vice »

Tomáš Poledný

Dostavení Vestecké spojky je vázano na dostavení D0 511. Navíc berete v potaz hlavně jih Prahy, který nyní buď stejně jede na D4 nebo jak jste správně napsal po D1 takže tam velká změna nebude. Ale celý východ a severo východ nemusí jet po D1 ale právě po 511 a tím se výrazně odlehčí D1. A ano souhlasím, že 511 a Vestecká spojka se postavit musí, ale přece to není důvod aby se D3 nezačala stavět stejně nepředpokládám že D3 bude do roku 2030 (a doufám, že 511 již bude stát). Takhle bychom taky mohli přestat stavět D35, protože jak… Číst vice »

Josef Trögl

Z D11 do centra vede Štěrboholská radiála, které se výrazně ulehčí dostavbou D0-511.
Pokud se postaví D3 ve Středočeském kraji k Jesenici bez Vestecké spojky, většina cestující z jihu Čech nebo Rakouska přijede do Prahy k Jesenici a skončí v některé zácpě. Buď na Vídeňské nebo na okruhu k Modleticím nebo na Strakonické.

Tomáš Poledný

Což je pořád dost velký úspěch, protože nyní skončí v těch stejných zácpách taky a navic u Miličína, Olbramovic (zde je světlo na konci tunelu), Benešova a všude při sjiždení dvou pruhou do jednoho na I/3.

...

„Jih Prahy“ je u vás co? Chodov, Spořilov nebo Uhříněves určitě po D4 jezdit do Budějic nechce.

Tomáš Poledný

Po D4 do Budějovic nechce jezdit nikdo. A chtělo by si to nejdříve přečíst, napsal jsem: „jih Prahy, který nyní buď stejně jede na D4 nebo jak jste správně napsal po D1“.

fous

Milý Saljacku. Jako Budějčák Ti mohu prozradit, že po D3 Posázavím nikdy do Prahy ani nikam dál nepojedu. Dovedla by mě totiž ne do Prahy, ale do Jesenice, odkud to dál do Krče a Michle kvůli totální ucpanosti nejde už teď, takže se bude muset po okruhu zpět k D1 a po ní stejně jako dnes na magistrálu. A výstavba D3 zatížení D1 u Mirošovic nijak významně nezmenší. Z toho, co dnes jezdí po I/3 u Mirošovic, je totiž daleko nejvíce místní provoz z Benešovska. Zatížení I/3 na hranici jihočeského kraje je necelých 10.000 aut denně, z toho nejméně 20… Číst vice »

Saljack

Nikdo vám nebrání je po D3 k Benešovu a napojit se po Vaclavické spojce na I/3. To je váš problém. Asi je jasné že D3 nepovede do každého místa kam chcete. Stejně tak pro někoho může být výhodné jet po D4 ale i tak si troufám tvrdit že pro většinu bude D3 rychlejší a pohodlnější cesta.

Martin

Jo a chatickari si budou stěžovat na hluk, to je fakt komedie, celý víkend sekají své golfové travnicky, první začne v sobotu ráno a poslední skončí v neděli večer … A po po večerech hulakaji s lahvacema u grilu …

Radim

Přesně. Bydlím sotva 500m od „D“7, nejsou tam protihlukové stěny, tichý asfalt ani pořádné křoví. A provoz je slyšet jen když je všude v okolí úplné ticho (a i tak to je jenom takové lehké „šustění“, když tam teda nejede někdo na motorce „s děravým výfukem“). Nářky na hluk fakt nechápu

antiactivist

„Dálnice podle nich nevyřeší dopravní problémy regionu a bude sloužit pouze tranzitní dopravě…“ tvl vždyť je to právě tranzit, který teď způsobuje dopravní problémy viz přetížený úsek Mirošovice – Benešov! Dálnice ho odvede a to je špatně???

Jakub (easydrink)

Divné že? Přitom dálnice na sloužit především tranzitní dopravě.

Tomáš V.

Dálnice má sloužit především mezinárodní dopravě? wtf?

a8n

A způsobuje je obcím v Posázaví?

antiactivist

Samozřejmě, že je způsobuje i jim. Nebo snad obyvatel Prahy, který jezdí na chalupu do Kamenného Přívozu nebo do Lešan, nejede (netranzituje) přes Kamenici nebo Jílové? Silnice 105 nebo 603 jsou značně zatíženy tranzitem a právě jim by dálnice také pomohla.

Kalanis

A co ta banda, co v Posázaví bydlí v často již předělaných chatičkách? A jimi tvořená zátěž místních cest? Co příjezd do okolí Týnce a Netvořic?

Rosťa

ANO, bude Líp. Je vidět že máme v této vládě odborníky na slovo vzaté…..

Milan Kříž

Zeptám se. Má středočeská část D3 platnou EIA? Myslel jsem si, že právě kvůli tomu delšímu tunelu okolo Jílového se bude muset dělat EIA znovu.

Jarda Š.

EIA se dělala na obě varianty a jako podstatně vhodnější z hlediska životního prostředí vyšla právě ta kolem Jílového oproti variantě kopírující I/3.

fous

Podstatně vhodnější? Nedávno jsem k tomu četl podrobný rozbor. Ten rozdíl v bodech byl necelé 1 %, takže prakticky rovnocenné, zvláště když člověk ví, jak je tam řada subjektivních faktorů a faktorů závislých na technickém řešení. Například obchvat Benešova na povrchu nebo v tunelu bude mít naprosto odlišné hodnocení. Ale v jednom porovnání to vyšlo o fous lépe a proto se to bude pořád používat jako klacek.

Milan Kříž

Pardon. Myslel jsem to jinak. Trasa přes Posázaví získala kladnou EIA tuším v roce 2012. Ale asi kvůli požadavkům Jílového se změnila trasa okolo tohoto města, tak jsem si myslel, že se posouzení EIA bude muset dělat znovu, navíc podle přísnějšího zákona. Ale příliš tomu nerozumím a nejsem v obraze, proto se ptám, zda to někdo neví (jak to je).

Gejza

Je škoda, že se v 90. letech rozhodlo, že se do Budějovic bude stavět D3 namísto R4. R4 tenkrát končila jen o 4 km blíže Praze, než dnes a měla tak konfliktní úsek v zázemí Prahy již vyřešený. Na D3 se tehdy stavěl první úsek – obchvat Tábora. Pokud by se tehdy rozhodlo o dostavbě D4 / D20, mohlo to už dnes stát až do Budějovic. Namísto toho se salámovou metodou vystavěla D3 od Budějovic až na hranice Středočeského kraje a dnes se ten zbytek holt musí dodělat. A to i za cenu velkých vícenákladů na stavby tunelů a zářezů… Číst vice »

Petr

Bohužel D4 je postavená v menším profilu a napojení je také nešťastné, 9km je zatraceně daleko pro napojení na D0. Dnes by šlo napojit konec D3 na konec D4 u Příbrami, ale bohužel D4 se na tři pruhy rozšířit nedá. Na jih se uživí obě dálnice. A už by se pomalu měl začít stavět středočeský okruh. Jehož částí by byla právě ta spojka D3 a D4. Spojka D5 -D4 , už chybí teď, natož až se dostaví D4 a pak byude chybět i ta D3-D4. Z celkového pohledu na dálniční síť jsou to kousky, ale zatraceně by pomohli. Možná by… Číst vice »

Jaaa

A nebo míň silniční dopravy. 😉

Petr

To bychom, museli mít nějaký dlouhodobý plán na snížení nutné mobility obyvatel. COVID asi ten plán, nebude. A pokud zůstane současný objem dopravy, tak nemáme kapacitu u substitutů. Prostě to co je na silnicích po kolejích a vzduchem neodvezeme.:-(

ABC

Kanál DOL!

Petr

Vltavská cesta se buduje, ale lodě toho také moc neodvezou.

Greta

D3 se dostavět nemusí. A nejspíše také nedostaví.
Ne do roku 2027. A už vůbec ne za ministra Havlíčka.

Gejza

Gréto, jela jste někdy v posledních letech po I/3?

ABC

Gréta jezdí plachetnicí

Kodl

Sejdeme se zde v roce 2028 nad zivou diskusi ohledne nekonecnych odvolani k uzemnimu povoleni 😀
Proboha, kazdemu, kdo je trochu vice obeznamen, oc tu bezi, je naprosto jasne, ze tyto casti dalnice se prakticky nikdy nepostavi.
Ze budou mit tyto jmenovane useky uzemni rozhodnuti do roku 2028 je prakticky jiz ted predvidatelne.

Peeetr

Prej dálnice bude sloužit jen tranzitní dopravě jako hlavní negativum, jen ať se takovým rozmazlencům co nejdřív napálí pořádné kilometrové dálniční mýto.

Olda

Tak, tak… Stačí to srovnat na úroveň AT a nových polských dálnic na D, a budeme mít k řešení hned o trochu méně problémů (Neeee, že jich nebude stále dost…).

...

2028? Netušil jsem, jak velký je Havlíček srandista.

Alibaba

Já si myslím, že by nebyl až takový problém rozšířit D1 mezi Mirošovicemi a D0 na 4+4 pruhy. Prostorově je to nejkrizovější okolo Konice, tam by se možná muselo hnout i z osou celé dálnice, ale v ostatních místech to vypadá „jen“ na zárubní a opěrné zdi nebo pouhé náspy.
Co se týče I/3 (Mirošovice – Miličín) tak tam je to horší, ale furt se dá druhý směr vést v extra stopě trochu jinudy.
Hlavně by měl někdo vysvětlit, proč se některé nadjezdy nad I/3 dimenzovaly na tolik průhů?

Bram

Protože se se čtyřmi pruhy mezi Mirošovicemi a Benešovem počítalo. Ovšem teď nějaký dobytek nechal vyprojektovat u Mirošovic rekonstrukci mostu https://mapy.cz/s/cerevapoga tak, aby se tam už čtyři pruhy nevešly. Asi se tam vejít prostě nesmí. Se člověku chce blít, když tyhle naschvály vidí. Třikrát fuj.

Dvojministr Havlíček si může stát klidně na uších, ale dálnice ve schválené stopě nemá šanci vzniknout dříve, než někdy v roce 2038, když to jakž takž dobře půjde a nějak se s obcemi podaří dohodnout, aby výstavbu přestaly blokovat.

Luděk S.

Všude je to stejný. Na dráze taky spousta staveb nesmí vyjít.
Tady to mají kucí navíc ještě blbý v tom, že se to nedá postavit salámovou metodou.

BND 30

Právě že salámovka to nakonec bude.
Je ale možné že se některé konce rozestavěných úseků tak trochu minou… 😕

Honza D.

Někde jsem četl, že podmínkou je, aby celý úsek šel do provozu najednou.

Kalanis

Ano, taková je podmínka některých spolků – aby jim náklaďáky nejezdily po místních silničkách II. a III. třídy. Samotné spojení přes Posázaví chápu. Ale ze severu může jít dřív do Jílového (chataři, zásobování z Prahy), pak most do Netvořic a z jihu do Voračic. Tam pak bude akorát potřeba upravit průjezd skrz/kolem Křešic (ne že by to nebylo už potřeba) na I/18.

...

Počítalo, ale nevyjdou tam oblouky, převýšení budou na hraně a taky není úplně dobrá myšlenka rozdělit vesnici dálnicemi na třetiny, jako to teď je v Mirošovicích. 4+4 pruhy jsou krásná myšlenka, ale pak se objeví jeden návěs kolmo přes dálnici a stojí komplet všechno. Heterogenita je lepší.

Dusanh

Brame, v těch Mirošovicích bydlím. Přijď nám ukázat, kde se tam ta plnotučná dálnice vejde. Díky.

BND 30

Vyhnat to do patra 👍

Jirka

Stačí zbořit domy a vejde se.

Bram

Na čtyři pruhy rozšířená silnice v Mirošovicích NIKDY nemůže být dálnicí (nevejdou se odstavné pruhy, adekvátně široký středový pás atd.). To snad je jasné a nemá se smysl o tom bavit. Jenže takto osekaná rozšířená silnice již mohla minimálně deset let sloužit…

Tomáš Poledný

Důvod proč to tak ještě není je právě D3. Pokud by to bylo 2+2 stále by se objevali názory, že to stačí. Počítám, že po postavení D3 se I/3 na 2+2 rozšíří, pokud tam bude velký provoz a já si myslím, že bude.

Alibaba

No, škoda.
Já jen, že se tu vlastně vyhazují peníze z minulých investic. Je pak otázka, zda jsme tak bohatí, že si to můžem dovolit, a pak ještě jinou trasou D3 trochu domrvit rekreační oblast.

ZdendaP

Problém je minimálně v tom, že i když to rozšíříte na třeba na 8+8, tak to bude k ničemu, protože 90% „šoférů“ si to stejně bude mastit v těch dvou nejvíc nalevo, přičemž zbytek zůstane volný. Viz stoupání ve směru na Brno před exitem 15 (Velké Popovice). Jsou tam 4 pruhy naprosto běžně jsou ty dva napravo úplně volné, přičemž v tom druhém zleva si to několik střelců mastí tak stovkou, díky čemuž je ten levý totálně ucpaný a jede se tak tak max 110, ale klidně i méně. Ony už ty 3 pruhy jsou daleko mimo schopnosti průměrného českého… Číst vice »

Petr Šimral

Potvrzuji. Na patnáctém sjíždím a pravidelně se v nejpravějším dopouštím přestupku předjíždění zprava 🙂

BND 30

Sudým počtem dálničních pruhů zmatete jezdce, co vytrvale jedou tím prostředním.

noerf

Tam se mi to také párkrát přihodilo. Prostě nešvar nevrácení se do pravého pruhu. To je jedna z věcí, která by měla být dočasně pokutována, aby se řidiči začali vracet.
Měli by to vliv na lepší plynulost provozu, možnost rychlejší jízdy v levém pruhu a hlavně větší bezpečnost silničního provozu, protože by řidiči nemuseli brzdit že 130 – 150 km/hod na 100 km/h protože se pomalu jedoucí řidič navrací.

Paja

Jak dočasně? Nevrácení se do pravého pruhu (třeba perfektní na estakádě nad Radotínem a v Lochkovském tunelu, tam vpravo nejezdí nikdo) je jeden z nejvážnějších přestupků jaký se dá na dálnici vyprodukovat. Daleko vážnější ohrožení bezpečnosti a plynulosti dopravy než překročení rychlosti. Bohužel PČR v tomhle naprosto selhává.

Radim

Přesně. Taky se toho přestupku dopouštím… Lidi neumí jezdit po dálnici…

cikcak

Ono to má „historické“ pozadí. V minulosti byl třetí pruh ve stoupání značen pro pomalá vozidla a vodorovným značením znemožněn přejezd zpět. Jiný případ snad na až nějaké výjimky neexistoval , zvyk je železná košile.
A často v tom „nejpravějším“ v silném provozu za něčím pomalým uvíznete a vjet pak leckdy zpět do středního je pro řadu řidičů slabších vozidel na hraně příliš komplikovaného manévru. Natož jej opakovat.

Paja

O relevanci tohoto argumentu celkem pochybuju. Standardní argumentace je, že „ten pravej je hrozně rozbitej od kamionů“. Což jistě je, třeba u Větrnýho Jeníkova, ale ne na třípruhu u Mirošovic. A už vůbec ne na D0. Prostě lidi jsou dobytek.

ABC

no a od vršku od Popovic už pak jedou dál zásadně v prostředním, protože ten pravej bude v Mirosovicích uhejbat na Budějice….

Dusanh

„… by nebyl problém…“; „… furt se dá vést jinudy…“
Docela srandovní, kdyby to nebylo smutné. Jinak to „jinudy“ je přes Jílové.

On.

Naco čtyři pruhy, Češi neumí jezdit ani ve třech. I tři pruhy jsou plýtvání, když je pravý nejprázdnější.

Jirka

D1 by se rozšířit dala na 4+4. Stejně tak by se dala I/3 rozšířit na 2+2, ale na dálnici to není. Byla by to kvalitní silnice I třídy 2+2. Nicméně pro i pro 2+2 je potřeba nové kolečko schvalování. Takže zase nic.

J.K.

Tak hlavně by se uživilo obojí, D3 i 4 pruhy na I/3

Démon

Já si myslím, že se to nebude líbit starostce Přezletic, mohlo by to tam přivést auta, ta se určitě odvolá, takže začneme stavět v roce 2028.

Radim

Spíš to vidím na začátek stavby 2034

looking4bucho

Jasne, i me bude mrzet kdyz to povede posazavim – Jilove, Kameny Privoz, Tynec n/S – to jsou proste vyletnicke klasiky at pesky nebo na kole. Ale ta vychodni varianta je fakt naprosta blbost a nekudy to proste vest musi. Zaroven verim ze dneska uz se to da postavit tak aby dopad na zivotni prostredi byl co nejmensi – at uz zahloubenim, tunely, zvukovymi barierami nebo tichym asfaltem. Bylo by super kdyby se dotcene obce spise zajimaly o toto, nez aby dalsi roky blokovaly vystavbu nesmyslnym prosazovanim vychodni varianty ktera nikdy neprojde a jenom se tim vsechno odlozi. To samozrejme… Číst vice »

Lemmy

Když vidíte, co postavili Rakušáci v okolí Freistadtu, tak je jasné, že stačí, aby se chtělo investorovi a projektantovi.

M H

Přesně tak. Ono je potřeba přepnout z režimu „ne tudy“ do „postavit co nejlépe“. Až si toto různé spolky uvědomí, tak se s nimi i někdo bude ochotný bavit a návrh se snad podaří zavčas vyladit… Dokud budou převažovat blokace a řvaní takto a tudy ne, nemůže nikdy vzniknout konstruktivní debata a ve výsledku se po čase protlačí jen minimálně upravený původní návrh, což je prohra pro všechny (pro místní, neb se nebude brát moc ohledů na jejich připomíkny…i pro ty, kterým bude stavba sloužit, neb bude hotová později).

Lesní plesnivec

Postavit to jde, ale jsme v zemi sviní, takže samozřejmě se to bude stavět jen tak, aby se na tom co nejvíce ukořistilo – tzn. levně za draho.

Spravedlnost

Drzim palce, jen je škoda, že se vyhodili tolik peněz za tu lepší lokální do budějovic, kde by stačila optimalizace v původní stopě, jak bylo v plánu v 90.

Luděk S.

Přesně! Měla se opravit na 90 ve stávající stopě. Za stejné peníze. To říkám pořád.

...

Na 90? Zbláznil jste se? Za slavných dob koněspřežky se takovými vražednými rychlostmi nikdy nejezdila. 30 musí stačit každému, neb všelikeré spěchání a pití vody toliko pro hovado dobré jest.

Kalanis

30? Dneska snad 300. Čas jsou prachy.

Martin

A kudy myslíte, že vede podstatná část D3 od Veselí směrem na jih k Budejcím?

J.K.

Asi se snažíte narážet na reko koridorů, ale tam se ta rychlost stejně ke 130 zvedla… Ale dobrá inspirace, co dělat nově dálnici na návrhovou rychlost 180-200, spíš než zamrznout v devadesátkách?

Lemmy

Vám asi hrabe? V původní stopě jakože měli Planou a Táborem postavit něco jako severojižní magistrálu? A v Budějovicích to samé?

BND 30

Budějovice bych srovnal se zemí a postavil znova. O moc horší a dražší by to nebylo.

noerf

České Budějovice jsou poslední dobou podobné katastrofální jako magistrála Praze, ale ČB to dokázali rozprostřít do celého města.
Jinak bych rád upozornil, že České Budějovice na rozdíl od Posazavi jsou hojně navštěvovaný zahraničními turisty. Tim chci při vsi úctě k Posázaví, že ČR má velmi mnoho jiných zajímavějších a turisticky pritazlivejsich lokalit.
První dva úseky D3 z Prahy do by výrazně ulevily místní i obcím v okolí, kdy by se díky tunelům, protihlukovym zdem, tichému asfaltu i vyřešila hlučnost místní dopravy, která by se svedla na dálnici.

Tuzemák

Já bych zase jako jihočech nejraději vyhlásil anšlus k Rakousku. Za Meznem oplotil a začal postupně od jihu zavážet bordelem. Stejně to severně ku Praze k ničemu jinému není.

BND 30

Kdy začneme ?

Tuzemák

Předevčírem bylo pozdě.

Tomáš Gottschalk

Jako obyvatel části protektorátu Mähren to vidím nähmlich stejně.

Tuzemák

Třeba se pak dočkate od Asinfagu i té D52 🙂

Paja

Tak to vám budu oponovat (asi tím že nejsem ze Sudet). Můžem udělat kompromis, svůj svému. Ať si Němci vezmou co bylo jejich (Loučovice, Jihlavu, Brno), tam odkud se vyhnali stejně nic kloudnýho povětšinou nezůstalo ani nevzniklo.

Paja

Ještě jsem zapomněl Větřní 🙂