Dopravci Lidé Železnice

Havlíček plánuje personální změny v Českých drahách

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy
Pracujeme na posílení Českých drah na úrovni finančně-krizového řízení, řekl ministr.

Rok a čtvrt po velké obměně představenstva čeká České dráhy zřejmě opět střídání v nejvyšším vedení. Oficiálním důvodem je složité období, kterým dopravce nyní prochází. Neoficiálním pak nespokojenost s vedením.

ČD čeká v důsledku covid-19 a s tím spojeným fatálním propadem cestujících velmi náročné období a z tohoto důvodu musíme posílit společnost na úrovni finančně-krizového řízení. Na tom nyní pracujeme,“ řekl deníku Zdopravy.cz ministr dopravy Karel Havlíček na dotaz, zda se řeší odvolání současného předsedy představenstva Václava Nebeského. Přímé odpovědi na konec loni jmenovaného manažera se vyhnul.

Podle informací deníku Zdopravy.cz není ministerstvo s Nebeského činností příliš spokojeno a manažer nemá ministrovu podporu. Firma už avizovala velké dopady pandemie do hospodaření, mluví o třímiliardovém výpadku tržeb. Nedávno dopravce ztratil další část výkonů, od prosince přijde o provoz rychlíků linky R14 z Liberce do Pardubic a Ústí nad Labem.

O možných personálních změnách se v oboru mluví posledních několik dní. Mohlo by k nim dojít už příští týden v pátek při plánovaném jednání dozorčí rady, která má personální změny v pravomoci. Podle některých zdrojů je pravděpodobný konec Patrika Horného, který zodpovídá za finance. Teprve po něm má podle zdrojů redakce dojít k odvolání Nebeského. V oboru se nyní mluví o tom, že by ho mohl vystřídat Ivan Bednárik, dosavadní šéf ČD Cargo. Ten se k těmto úvahám nechtěl nijak vyjadřovat.

České dráhy zažívají relativně klidné personální období, po dlouhé době mají i kompletní pětičlenné představenstvo. K největší změně došlo loni v září, kdy do čela nastoupil Václav Nebeský, který přitom za sebou neměl téměř žádné zkušenosti s řízením větší firmy.

117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pravdepodobnost

1) ministerstvo zrusilo spojeni jesenicka s prahou (zrusili valassky expresy olomouc-praha) 2) ceske drahy (spolu s leosem) zajistuji spojeni jesenicka s prahou na komercni riziko To ma negativni dopady pro hosporadeni CD hned v nekolika rovinach! Citace: „Firma (CD)… mluví o třímiliardovém výpadku tržeb“ No takze tu mame hromadu cestujicich z pulky jeseniku a severni casti udoli hane kteri si koupi jizdenku (prijem CD bez ohledu na to jakym jedou vlakem) ale nemuzou jet vlakem objednanym statem takze jedou komercnim vlakek cimz zvysuji jeho obsazenost a odrazuji skutecne platici zakazniky z ostravska kteri musi cekat pred kramem az budou pro… Číst vice »

Leinad

Na co výběrko, ANOfert dosadí svoje kámoše.

Oldřich Sládek

Se zájmem jsem si přečetl místní komentáře. Dají se rozdělit na několik kategorií, ale naprosto vedou mimoni, lháři a kašpaři, kteří vydávají domněnky za fakta. A ještě jsou tady ubožáci, co urážejí pana Bednárika, aniž by o něm něco vůbec věděli….

Soudných komentářů aby člověk napočítal na prstech jedné ruky…Nechápu, proč má hromada lidí se potřebu vyjadřovat k věcem, o kterých nemají ani páru.

Vašek

To máte tak, ČD jsou „kontroverzní a vděčné téma“. A k tomu se prostě lidi vyjadřovat budou, ať se Vám to líbí, nebo ne. Neb to je podstata, když ne lidskosti, tak aspoň české povahy :-).

A i u pana Bednárika by se našly škraloupky (ty jeho schůzky na honech – i když, kdo ví jak to bylo, že…), ale jinak mu fandím a asi by byl pro ČD nejlepší volba…

Oldřich Sládek

Ale to já vím, že se o tom bude kdekdo vyjadřovat, už jsem si zvykl, ale pořád mě znova a znova fascinuje ta lidová tvořivost a potřeba se za každou cenu se ztrapnit 🙂

Jojo

To máte pravdu 🤣. Možná že někteří vědí jak firma ČD Cargo funguje, ale to by jste nejdříve musel umět napsat názor bez urážek ostatních diskutujících, co si tak dovolí mít jiný názor než ten váš jediný správný.

Jojo

Jinak máte pravdu. Po zveřejnění článku se tu vždy objeví takových frustratu, pro které není nic dobré. To mě tu celkem štve.

Pravdepodobnost

Spravne soudruzi, kritiku ano ale jen tu konstruktivni*).

*) konstruktivni = schvalena!

Jojo

To myslíte i mě, toho soudruha? Slušnost je komunistická? Zajímavá logická dedukce, ba co přímo geniální.

Oldřich Sládek

Tak to doufám, že tím nemyslíte mě! Podivuju se jen nad komentáři různých patrně frustrovaných internetových hrdinů typu Koro apod. Jinak si ty bláboly neumím vysvětlit.

Jojo

To nemyslím

Krušnohorec

Otázkou je jak dlouho vydrží ve funkci když se nebude řídit pokyny „výše postavených soudruhů“ z ministerstva dopravy.

kosmik68

Každý komentář je cenný, nebo chcete jen ty pochvalné jak strana a vláda objevila ve vedení v osobě pana Nebeského potížistu a nahradí ho vláčným panem Bednárikem? Většina diskutujících neví co za tím je a to může být 10 věcí a některé co s železniční dopravou nesouvisí. Prostě ČD je penězovod do nejrůznějších firem a jen hodně protřelý a zlotřilý to ustojí. Takže tady v diskusi můžeme zavést hitparádu důvodů co ČD tíží a nelíbí se hnutí ANO. Já bych to tipnul na to že ČD chtělo od státu kompenzace za KOVID ve výši cca 4 MLD…to Havlíčka mohlo rozpálit… Číst vice »

Papaja501

Divadlo,divadlo,nic víc..a směje se tomu už celý svět…člověk, který svým podpisem poslal do kopru desítky lidí, co daly železnici život a připravil je o jistoty po tech letech tvrdý práce, tak ten člověk se bude snažit setnout i lidi, kteří se snažii jim tu práci udržet…Myslel jsem, že příjdou čístky na ministerstvu za to, jakým způsobem se tady připravujou a vlastně dohadujou soutěže…Ne, tady dostanou přes prsty ti, kterým na ČD záleží a váží si zaměstnanců….Já to tady psal, co nastane, když se dráhy budou bránit….a ono to tak nakonec dopadne…Jsem přesvědčen, že těmto politikům o železnici u nás nejde.Těm… Číst vice »

Oldřich Sládek

A píšete, pro zajímavost prosím, o kom a o čem ?

Joseph

Předně by bylo vhodné odpolitizovat železniční dopravce.

Joseph

Tak by to chtělo sloučit i různé oddělení či odbory… a hned by se ušetřilo minimálně na vedoucích. Mnohdy zbytečných vedoucích.

kosmik68

Může někdo vysvětlit postup, kdy se jednou pečlivě vybírá kdo je hoden a jindy to dají někomu kdo šel okolo a měl čas?

Vašek

To nepochopíte, politika… Jednou je to kámoš tamteho, podruhé zase toho a někdy výjimečně se skutečně vypíše kvalitní výběrové řízení z něhož vzejde kvalitní manažer, ale to se děje jednou, dvakrát, maximálně třikrát za deset let :-D.

Zdrasa

Fakt bych rád věřil, že je to důsledek toho, jak ČD v poslední době prohrávají jednu linku za druhou a budou se teď snažit najít lepší vedení. Ale u ANO člověk nikdy neví, co je realita, kdo má jaké zájmy a o co se reálně hraje. Ale zatím to fakt nevypadalo, že by měli příliš zájem o úspěšné ČD.

Blacklist

ČD jsou ve sféře negativních politických vlivů již od roku 1990. Takže nic překvapivého.

Leinad

A před tím to bylo lepší?
Indusi nebrat, projede stůj (brzdí až za magnetem, který je x metrů před klackem). Radši vyvinout LS které nebrzdí vůbec (nebo Mirela, který narozdíl od Maďarského nebrzdí ani pro ztrátě stůj).
Zákaz vnitro jízd expresy (Vindobonou), ještě by někdo nespolehlivý viděl jak vypadá lepší vlak zevnitř.
Informační o výlukách budou jenom na místě, statistiky zpoždění se nezveřejní, ještě by to vyšlo hůř než imperialistům.
Most Inteligence se postaví na šířku dvoukolejky, aby po něm dalších padesát let byla jedna kolej a navazující tunel neplnil normy na dvoukolejku.

Radek

Nevezme to Havlíček osobně, ke svým dvěma ministerstvům?

Václav John

… a ještě k místopředsednictví vlády.

švestka

Nebo rovnou Faltýnek a zasedání představenstva by se mohl konat v jedné hospodě na Vyšehradě.

Niemand

On a osobně? Zcela určitě ne: pan K. H2O (shoda se zeměměřičem K. z románu Fr. Kafky „Das Schluß“ není relevantní) je totiž zcela inertní osoba, poslední prototyp z románu Roberta Musila „Muž bez vlastností“. Jen mne – ale fact xmrti – vyděsilo slovní spojení že „Havlíček plánuje“. Sorry jako za tu kulturní vsuvku…
(Nejlepší charakteristiky tohoto jalového humanoida jsou k nalezení v satirickém pořadu „Šťastné pondělí“ na Seznamzprávy.cz)

franzJosej

a co RSD! Rada do penze

vendelin

Ano,protože jsou vždy dva důvody mocných, oficialní a skutečný.Ty se však většinou liší ať je tam kdo chce.

PeDu

Že by reakce MD na to, že se management ČD a.s. postavil relativně tvrdě proti krokům zřizovazele MDČR, tím že podal stížnost k antimonopolnímu úřadu na způsob výběru dopravce na linkách Liberec-Ústi, Liberec-Pardubice? Vůbec bych se nedivil, ale faktem je, že má mandát řídit stát jako firmu.. Oficiálním důvodem je složité období, kterým dopravce nyní prochází. Neoficiálním pak nespokojenost s vedením. To už to může rovnou odůvodnit tím, že je čtvrtek. Typicky anonistický příklad koblihářů.

Krušnohorec

Myslím si to samé. Generální „kokrhel“ Nebeský nepochopil „co žádá doba“ což je ustupování alternativním dopravcům. Ostatně soudím, že za to samé byl vyhozen Krtek. Neposlouchal pokyny z MD.
V Ústeckém kraji ČD nabízely takové ceny, že zákonitě musely prohrát (informace z Krajského úřadu). Přece v ČD nejsou tak hloupí aby o desítky procent navyšovaly cenu. Takže na tratích kde ve špičkách jezdí maximálně dvacet cestujících jezdí alternativci s mnohem kapacitnějšími motoráky (Žatec – Most, Most – Úpořiny UnL, Děčín – Střekov).

Krušnohorec

Dodatek: Uvedené tratě získal Babišův velký kamarád. Určitě je to velké kamarádství naprosto nezištné.

Ludva

To že byl Krtek vyhozený právě z důvodu neuposlechnutí nařízení ustupovat a dokonce pomáhat alternativcům bylo vlastně i přiznáno. Jen to bylo diplomatický zabaleno.

PeDu

Nejen Krtek, ale i Kupec, néé teda, že by se mi po něm stýskalo, ale odmítání alternativců /Arriva/ byl určitě důvod. A taky zabalený.

vendelin

Zdravím zde .Ja jsem to čekal,ale není to rozhodnutí na základě ekonomiky,to jsou postiženi všichni v osobní dopravě.Ale na základě toho že nedrží se politiky ministerstva “ nechat vyhrát soukromé společnosti za každou cenu,třeba Arriva a ETCS,což určité nesrovnalosti připustily i oba aktéři ,prý že nebude do Liberce potřeba?ps oficialní odůvodnění zamítnutí odvolání , Ul-Lib ,na stránkách ministerstva ,pak smazáno“

Krysa350

Je třeba si uvědomit, že u většiny molochů, většinou státních a strategických, po kterých chceme, aby byly relativně stabilní a to i v době útlumů a krizí, je třeba počítat s tím, že budou prakticky pořád ztrátové a málo kdy výdělečné. Zajišťují určitý základní chod, který si platíme z daní a nechceme a nemůžeme připustit, aby v těžké době zhavaroval.

Jaaa

A k tomu patří zvolit do čela odborníky a ne politické koně a figury.

Krysa350

Ano, a to je ten největší boj a problém.

mgr.pavel

No a zrovna u Havlíčka nebo ANO obecně ale vůbec nevěřím, že voné persony na drahách budou odborníci. Stačí se podívat na poslední výběrko organizované vládou. Na šéfa ÚOHS byl seznam uchazečů tajný, podmínky soutěže tajné, vše tajné, dopředu vyhrál vládní kůň Mlsna. S prezentací, jak otevře ÚOHS, přičemž jeho dosavadní kroky na MV byly přesně opačné – fakt mu to někdo věřil..? Takže se nezlobte, ale já naprosto nemám důvěru, že vláda ANOfertu chce dosazovat a skutečně dosadí odborníky. (rejpnutí: kdyby to tak bylo, tak už konečně po půl roce najde ministra dopravy a Havlíček nemusí sedět na dvou… Číst vice »

medical_examiner

To se shodneme…

Jedem

Pan Havlíček dělá vše proto aby ČD zlikvidoval.

Martin z topírny

Tak politicky je to snad jasné, že ANO 🙂

Marcel Pánek

Havlíček je sice divnej, ale ne až tak, aby nevěděl, že to jsou paka, která nezvládla krizové řízení. Nešetřej tak jak by měli.

V.N.

Tyto velké státní firmy jako jsou ČD či pošta , které se pohybují na konkurenčním trhu , mají-li přežít… potřebují ve vedení manažery s velkým M. Tito manažeři musí mít zajištěny volné ruce pro provádění razantních změn . A manažeři musí být vybrány dle kvality uchazečů. Nikoliv dle toho , k jaké politické straně mají blízko….

Kalina

To jistě, zároveň však musí konat ve prospěch a v souladu se strategií svojeho vlastníka.

Jan

A mají mít nastaveny odměny podle výsledků firmy, ne aby měl každý zaručený pěkné odstupné nezávisle na tom, co s firmou provede.

medical_examiner

To rozhodopádně.
Jenže to by jsme museli napřed zrušit politické strany.
Zlepšila by se nejen železniční doprava…

Hezky česky

Česká pošta je pod gigantickým tlakem progresivní konkurence a stejnak to samé se děje i u dalšího státního podniku co něco dopravuje. Chlapci pokud neskoupíte za desítky miliard veškerou konkurenci, tak je ouplně jedno jak často na orloji budete měnit panáčky, tržní podíl se bude dál radikálně smršťovat..

švestka

Kdepak by asi ty desítky miliard vzali?

medical_examiner

Stačilo by takových 40?

David

Ministr dopravy se stará i o České dráhy? To je novinka. Dřív to byla doména Faltýnka z ANO a MD se zajímalo hlavně o silniční dopravu. A nebo ty změny chystá Faltýnek ústy ministra Havlíčka? V každém případě to bude zajímavé sledovat.

tondovo

Faltýnek se spíš stará o SŽ, tam se točej větší peníze…

Jan

Správný mafián nic neřídí přímo, na to má své lidi, nechce být na veřejnosti vidět.

Jiří 24

Odbory se ještě nevyjádřily?

Michal

Co Vám vadí na odborech?

Jimbo Jones

Nejspíš to, že se serou do věcí, do kterých by neměly (politika) a neřeší to, co by řešit měly (pracovní doba a podmínky).

Berťa

Všechno, proč?

Leden

Nebeský je diletant, to se dalo čekat.
Takže Bednárik?

Martin

Pan Havlíček,by se měl hlavně podívat na velice nevýhodné smlouvy které ČD mají…které táhnou podnik ke dnu. Samozřejmě s tím i personalní čistka

Michal

Pročistit a provětrat celé GČ ČD by stálo za to. Takové firmy musí řídit manažeři a ne dosazené figurky. Jinak se nikam nehneme. To platí o všech státních firmách at je to pravnická osoba jakákoliv.

medical_examiner

Tak to aby si na Pankráci navýšili kapacitu..
Aby ten orkán ve státních podnicích bylo kde ubytovat…

Martin z topírny

Především je příznačné, jak se mateřské ministerstvo „stará“ o svou kmenovou firmu, která ať někdo chce nebo nechce, si sice musí učit si vydělat, ale pořád je pod taktovkou státu, hospodaří s penězi a PŘÁNÍMI STÁTU včetně lobingu. Nepochopitelně samo ministerstvo řídí propad ČD naprosto řízeně a vědomě. Viz Liberecko a předání výkonů. Není nic špatného na konkurenci na železnici. Ale mělo by to být systémové, měly by to býti spíše oblastní, ucelené svazky a ne jednotlivé tratě, aby byla efektivita jak u ČD, tak i u ostatních dopravců. To co předvedl Ústecký kraj, je přesně to, jak by se… Číst vice »

Jaaa

Tak tady samozřejmě platí „po nás potopa“. Hlavně si nahrabat. A když ne nahrabat, tak aspoň mít teplá místečka.

Jinak GŘ SŽ sídlí v jiným baráku, než MD a GŘ ČD.

Postoj

Vidím to tak, že se management ČD a.s. postavil relativně tvrdě proti krokům zřizovazele MDČR, tím že podal stížnost k antimonopolnímu úřadu na způsob výběru dopravce na linkách Liberec-Ústi, Liberec-Pardubice, či naopak nesplnění veřejného slibu pana GŘ v tom jak po sérii nehod ministr Havlíček oznámil přípravu nové vyhlášky upravující přestávky a odpočinky strojvedoucích, pauzu po specifikované době řízení, atd. Pan GŘ v mediích prohlásil, že aniž by taková vyhláška vstoupila v platnost, budou ČD předmětná bezpečnostní ustanovení plnit s nástupem GVD 20/21, co myslíte, jak vypadají ve skutečnosti turnusy a skladby směn ? Všichni už asi zase zapoměli a… Číst vice »

Od lesa

O žádné tvrdé postavení nešlo, dali jen směšných 100 litrů do placu, aby zavřeli klapačky odborářům.
Je třeba si uvědomit, že R14 je jen malý zlomek výkonů ČD.
Jde o stav, že firma jde dlouhá léta do kopru, rozhodnutí jsou chaotická, nedokázali odstřihnout příživníky, ekonomiku řídí diletanti atd. atd..
Pokud nemají ČD skončit, musí přijít krizový management a tvrdě zasáhnout. Hromadu lidí to bude bohužel bolet, ale jinak se z toho průšvihu nedostanou.
Udělali stopadesát transformací a nikam to nevedlo.
Stejně tak by byla potřebná čistka u SŽ a Carga.

Postoj

Jakkoliv se Vám to nezdá, jakýkoliv odpor proti vůli ministerského úředníka je trestán. Tím spíš, že si stěžujete zároveň na vlastního majitele a zřizovatele, to se neodpouští

ABC

tak každej přece tvrdí že vlastník si má prosazovat svou vlastní vůli a zájmy, ne?

Postoj

A co je projevem vlastní vůle v této situaci? Poškodit vlastní podnik, nebo přihrát práci v pozadí spřátelené firmě. To je to o co tu běží. Jistá schizofrenie v postoji MDČR jako objednavatele a zároveň poskytovatele přepravní služby 🙂

Frantisek

Jenže ten ministr by měl předně říct, co a jak si představuje, a co bylo špatně. Vágní odůvodnění „jsem nespokojen“ (že neplníte protichůdná přání akcionáře, třeba) vůbec o ničem nevypovídá. Na jedné straně tu máme dopravní „politiku“ všemi deseti vyhánějící přepravy na silnice a na druhé ministrovy nářky, že drážní podnik prodělává. Chaotická vize plodí chaotická rozhodnutí a výměna lidí na tom nic zásadního nezmění. Jen možná vyházejí pár lidí, ušetří, přijdou o přepravy, a tak pořád dokola, až to zabalí úplně. Vždyť se to tak dělá už pár desítek let.

Berťa

Jenže kdyby krizový manažer chtěl u ČD po lidech tolik práce jako soukromník tak se odbory zblázní a bude vzbouření na vsi.

Jaaa

Asi jak kde.

medical_examiner

To by nebylo vyhlášeno stanné právo jedině proto, že na něj náš právní systém zapomněl (a že by se letos hodilo…)

Martin2

I s tímhle se dá souhlasit.

Tonda Sehnal

Směny a turnusy zcela do puntíku odpovídají platné PKS, platnému NŘ 589 a jsou projednány a ODSOUHLASENY zástupci jednotlivých turnusů (důvěrníky), včetně směn letmo. Kdyby komukoliv v řetězci něco nevyhovovalo, může proces pozastavit a arbitrovat. Postup je všeobecně známý a funkční. Kde je problém?

Postoj

Problé je Tondo v tom, že ty směny a turnusy podle prohlášení pana Havlíčka a navazujiícího GŘ ČD a.s. neměli odpovídat jenom platné PKS, platnému NŘVČR 589 jak píšeš, ale nově i zatím formálně neexistující nové vyhlášce, nařízení, stanovující třeba bezpečnostní přestávky v práci strojvedoucího po 6-ti hodinách práce, kvalitativní požadavky na odpočinkové místnosti, zohlednění doby přemístění na a z nocležen, zohlednění fyziologických a hygienických požadavků lidského těla, všr tak, aby skutečná, čistá doba odpočinku byla minimálně 6 hodin. Vše lze díky technologiím dohledat na YouTubu a dalších video serverech. Z mého pohledu jde o veřejný příslib v duchu zvýšení… Číst vice »

David

Vstoupím Vám do diskuse. U ČD jsou odpočinky podle nového modelu, kdy by měl být zohledněn čas přesunu na místo odpočinku a zpět, ve směnách zapracovány. Nejkratší odpočinek by neměl být pod 6:15 hod. a ten by měl být pouze tam, kde je místo odpočinku buď přímo na nádraží nebo hned těsně vedle – neboli strojvedoucí spí tzv. „s motorem za oknem“. Ostatní odpočinky jsou delší a budou se lišit místo od místa. Maximální doba od nástupu do konce směny je 13 hodin, ať je směna dělená nebo nedělená. Jedinou výjimkou je rg jízda na konci směny. Tohle je jediný… Číst vice »

Jiří Kocurek

Takže problém je v tom, že Ministr nezařizuje to, co by měly zařizovat odbory (směny, nocležny). A odbory zase zařizují to, co by mělo zařizovat vedení – konktrétně obchodní smlouvy. To je potom težké.

Postoj

Aby to mělo platnost národně, musí to zařídit ministr, ministr, který to slíbil a oháněl se bezpečností, ne vnitropodnikové odbory. Garantem bezpečnosti a pravidel na železnici nejsou odbory, ale stát prostřednictvím MDČR a vlády.

Petr

Ne nefunguje to. Mimochodem, když kvůli deseti minutám člověk musí měsíčně jít o tři dny do práce navíc na ani ne šesti hodinové směny, tak se to vážně vyplatí.. To je opravdu to ,, nejlepší,, aby byl fíra odpočatý… Jen doufám, že se na tom nepodílela nějak federace, protože jinak jim už opravdu skoro pětikilo posílat nebudu. Hlavně, že prezidium mělo plná ústa řečí, že prosadí minimální dobu dvoudenky, noční a jednodenky.. a prosadilo za tři roky jen noční… A ještě nic moc..

Iveta

No souhlasím i ne .Jako odborář na ČD se stávalo ,že při rozhodování ,pravda ne tak důležité věci jako výkon rychlíků na celé trati,se určité věci domlouvali tzv.mimo zápis,tím chci řici jen svůj názor ,že pravděpodobně to bylo domluvené předem.A dost věcí tomu nasvědčuje viz nábor lidí pro ty tratě již v létě .A stížnost je jen taková omáčka okolo.Jinak dělal jsem několik let turnusy vlakvedoucím a jasně jsem viděl ,že tam kde stačí 10 lidí jsem to musel namalovat pro 15,no a pak vznikají ty směny nesmyslný .A odpočinky ?Jo taky jsem řval ,na nocležny a pod,ale pak jsem… Číst vice »

Postoj

„No a k tomu vedení ,pracoval jsem na GŘ SŽDC ,to je stejné jako ČD ,co tam se dělo ,každý na každého bonzuje,závidí ,snaží se jej vyštípat,nikdo se s nikým nebaví ,s mobilem se chodí na chodbu ,aby nikdo neslyšel ,no a to je jen blbé ředitelství ,tak jak to asi funguje na těch vysokých postech?“

Tomu se nedivím, neb všechny spojuje minulost podniku ČD s.o. a předtím ČSD a také ministersta Dopravy 🙂

Bespi

Neni to pravda. Nove prichozi lide jsou casto mnohem horsi nez to co tam bylo. Na CD to funguje mizerne, ale u SZ je to jeste horsi … . Spousta nicim nepodlozenych prohlaseni, hned rezeme bez mereni – aniz by existoval plan/analyza rovnou se dela vyberko … vylozene desive.

Postoj

To se vzájemně nevylučuje, ti nový jsou většinou vychované děti odchazejících rodičů, takže generačně takzvaně drží zákopy 🙂

Jaaa

Občas koukám, kam jsem se to dostal. Ještě že ze své úrovně na tohle nevidím…

Vladimíra Šlamborová

Snad o tu R14 nejpřijdou.

Vladimíra Šlamborová

Nepřijdou pardón

Od lesa

Přišli.

Cestující

Mo nevím jestli to myslíte ironicky.
Ale jinak jste tedy optimista. To už dávno dopředu domluvená věc že to má Arriva.

Cestující

*No *,že

jasěnka

za likvidaci ČD na trase 14A,14B, nemůže a nezodpovídá pan Nebeský, to vše diriguje a nese zodpovědnost ministr dopravy, ekonomiky, průmyslu etc.etc. neználek HAVLÍČEK, nikdo jiný, ale na někoho to strčit musí. Ono mít nebo nemít 50 meloumů není jen tak samo sebou a za nic.

švestka

Když už, tak se ušetří 300 míčů a nejen 50 a my normální si především nepřejeme, aby se takto 300 míčů z našich daní zbytečně nasypalo do ČD, když to samá (tedy provoz rychlíků) dostaneme výrazně levněji.

Jiří Kocurek

Požadovat vakuové WC? Nehoráznost! Diskriminace! Likvidace!

David

Už se stalo.

Jojo

Tím pánem od Carga si moc nepomůžou

asdfg

To bych neřekl. ČDC na tom není nijak extra, ale vede je už nějaký pátek a pořád je ČDC schopno konkurovat soukromníkům ve vozbě ucelenek. Ještě tak 2-3 roky zpět nebylo skoro vidět ČDC na obilných vlacích a dneska je vozí přes republiku i obsluhují některá sila. Nějaké zakázky ČDC soukromníkům i přebralo.

Určitě nechci řikat že je ČDC velmi schopná firma, ale úplně neschopná taky není.

Roman G.

Přebralo soukromníkům, jo, ale s jakou cenovou nabídkou. Takovou, aby nikdo jiný neměl šanci a ztrátu stejně vyrovná z rozpočtu, mimochodem z daní, které ten soukromník do toho rozpočtu platí. Trochu zajímavé se tím ještě chlubit.

Kkarel

Aspoň jeden příklad kdy do carga připutovalo něco ze státního rozpočtu.

Roman G.

Aaaa, a je tu zase minusoida. A není to pravda? Alespoň trochu té vaší cti si přiznat pravdu.

Apollo17

To je státní rozpočet?
„který získal na konci listopadu 100% finanční podporu z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím globálního grantu EDUCA ve výši téměř 2,2 milionu Kč na tvorbu elektronických kurzů ?

švestka

Evropský sociální fond ty prachy vzal z našeho rozpočtu, je to jen o jednu účetní položku, přes kterou ty prachy protekli víc.

Jaaa

Pán fakt nechápe. Tytéž prachy dostávají soukromníci.

švestka

Tak hoď odkaz, kdy to nějaký soukromník dostal.
PS: I kdyby, tak to nic nemění na faktu, že to odpovídá na dotaz, kdy dostalo ČDC prachy z rozpočtu, takže odvádění řeči na soukromníky je fakt mimo mísu.

Apollo17

No teď bude čtvrtmiliardový dosyp „na příkré kopce“ ve formě státního postrku z Tišnova do kopce směr Žďár.Když tam jezdilo neefektivní ČDC tak si muselo platit postrk ze svého,teď tam budou jezdit i levní soukromníci,tak musí být dosyp na příkré kopce.Zajímavé je,že nebude do jiných příkrých kopců.Tam jezdí převážně předražený moloch,zakže z Třebušic do Sokolova si bude platit postrk sám. 🙂

Oldřich Sládek

Co to melete za kraviny??? Jakej dosyp???

asdfg

Dotace na vzdělávání není dosyp ztráty. To může využít jakýkoliv dopravce 🙂

švestka

Na to se ale kkarel neptal. Ptal se na prachy ze státního rozpočtu a tyto byly ze státního rozpočtu, pouze přeposlaná přes nějakou agenturu.

Oldřich Sládek

Vážen pane, jako ředitel ŽESNAD.CZ vám garantuju, že jediné peníze , které nákldní dopravci mají, jsou ty, které si sami vydělají , pošlou faktury a jsou jim zaplaceny. Žádné státní ( a jezdí tady několik státních dopravců, ne jen ČDC) ani soukromé cargo nejezdí v žádném závazku. Jsem na tyhle lži, že někdo něco dostává, docela už háklivej.

A pokud tady někdo bude zase mlít kraviny „s dosypem“ přes Vysočinu, tak ať si nekdřív zjistí fakta, neý se tady bude naprosto ztrapňovat. Tečka.

Linda

To sice ano, ale za jakých podmínek. Po několika letech relativniho klidu se propouští ve velkém. Kdo to bude dělat to nikoho nezajímá. Někdo z nejvrchnějších ztratil zdravý selský rozum. Nemohu zvedat výkony, když na to nemám vozy, HV a personál.

František Plášek

Zlatá slova….

Cestující

On by se pan ministr a jiní měli soustředit na to jestli, je nutné mít na každou věc systémového specialistu a podobné pozice (ale ono to asi jinak nebude, protože kam bychom umístili kamarádíčky apod.). Ono uživit takový zbytečný úřednický aparát je hold drahé a to člověk nemusí být ekonom a ví to. Jo a odvolejme pana Nebeského. Je divné, že se tak děje vždy, před soutěžením na nějaké výkony. Odvoláme, půjde k nějakému soukromému dopravci a záhy začneme měnit podmínky soutěže. Ví přeci jakou nabídku podaly ČD, tak to předěláme, aby si neškrtly… Je divné, že v zimě ministerstvo… Číst vice »

Kubrt

Obchodni politiku ČD ani systémové specialisty nemůže řešit ministr/stát, ale právě vedení firmy – jmenované „státem“.

Cestující

Ano, máte naprostou pravdu. Ale proč stát nejmenuje někoho, kdo ten bordel dá nějak do pořádku. No to si stát dovolit nemůže, aby něco normálně fungovalo, protože je to státní subjekt a nebyla by práce pro ty kamarádíčky apod. Proto to budem nějak držet, jak se dá.

Leinad

Proč by to dotyčný dával do pořádku, když jsou platové tabulky nastavené tak, jak jsou?

Koro

Jasny. Dejte tam typka z Carga, ktery je na tom jeste hur jak materska firma…

Martin 2

Přesně tak, Cargo ve sračkách a ČD jakž takž fungují. Tak proč nedosadit výborné manažery z Carga do čela ČD. Jinak, kdoví v které firmě spadající pod Agrofert pan Nebeský skončí za perfektní ztrátu tratě Liberec-Ústí.

Cestující

Lépe bych to nedokázal říct.

Jaaa

Proč v Agrofertu? Naopak, lidi z Argrofertu cpe Babiš do všech těch státních komisí, úřadů, správních či dozorčích rad apod. Viz Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), kde krátce šéfuje zase jakýsi jiný Babišův pohůnek a hele, Bečvu najednou nejde vyšetřit, ačkoli podle odborníků na to stačil jeden den.