LOT 3a leaderboard

Havlíček: Letošní rozpočet fondu dopravy bude o 20 miliard vyšší, kraje nic jistého nemají

Stavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSDStavba D11 u Hradce Králové. Foto: ŘSD

Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) bude letos proti plánům o 20 miliard korun vyšší, fond bude mít k dispozici

Zpět na článek
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Havlíček je fakt „borec“. Jsem zvědav, zda se bude poklepávat po ramenou, až někdy vyplave na povrch, jakým způsobem DSŽ tyto peníze utrácí. Výpravní budova v Pardubicích za „pouhých“ 1,7 mld. Kč, to už je vrchol. Peníze bych DSŽ naopak začal hodně silně škrtit, ne přidávat!

Otmar

První náměstek Tomáš Čoček tam nemá co dělat. Drží se na své židli už mnoho let a za tu dobu poškodil resort dopravy více než dost. Mezitím bylo odvoláno minimálně 5 ministrů. Přitom fakticky řídí resort dopravy právě tento náměstek.

lokodepo

Už neřídí. Je jen nastrčená loutka. Místo něj řídí někdo úplně jiný… A ten škodí.

Jan Sůra

A kdo?

lokodepo

Pane Sůro, Vy moc dobře víte, kdo to na Ministerstvu dopravy řídí. Samozřejmě, že Luděk Sosna. A to i přesto, že od 1.března papírově připadne zpět pod náměstka Čočka. To však nebude mít dlouhého trvání, od včerejška jsou vypsaná výběrová řízení na všech pět náměstků restrukturalizovaných sekcí MD. Čočka jakožto již nepotřebnou loutku zcela odstaví a od dubna se velení klíčové sekce, kde tečou největší prachy, ujme – jak jinak – Luděk Sosna. A to teprve začnou rozkrádačky ve velkém! Dokud je kde brát. Ví, že policie a státní zastupitelství jsou na ně krátcí. V řízení mu zdárně pomáhá generální… Číst vice »

Bob

ty peníze jsou daleko víc třeba na železnici

DPP odbornik

Na lokalky, kde jezdi 2 cestujici a 3 rezijky? Vite vubec, jaky podil ma zeleznicni a jaky silnicni doprava?

divočák

pátý odstavec vyvolal úsměv, alespoň začátek věty…

Hanzi

Takže kamiony dorasuji dvojky a trojky, ale prachy na jejich opravu jsou ve hvězdách.

DPP odbornik

Vy nevite, ze dulezitejsi je oprava Kozich drah pro sotouse a udrzeni molocha na co nejvice tratich pro rezijky? I kdyby meli ve vysledku jezdit 3 rezijky a 2 sotousi, tak vlak byt musi, to je paterni doprava!

Hezky česky

Jasně, v rozpočtu už dnes zeje díra 150 mld., ale stát se letos rozhodl investovat. Ještě tu o Červené Karkulce.

Andrej

Ostáva len dúfať, že výpadky v rozpočte nebudú škrtené cez investície. Ale to je asi naivná predstava, že by zrovna ANO a ČSSD spravilo výnimočne niečo správne a uprednostnilo potrebné (a zanedbané) investície pred ďalším zvyšovaním mandatornych výdajov v sociálnej oblasti.

Hezky česky

Za pár měsíců už bude jasné, že stát má propady výběrů kam se podívá a nové daně, EET atd., o které chtěl pumpnout Čechy, jestli vůbec něco přinesou, díru nezalepí. Agrobaron to ví už dva roky, už teď chce z EU na dálnice nové prachy, má schůzku s guvernérem ČNB, aby nezdražoval peníze a nechal vysoce přehřátou ekonomiku v chodu. Tučná léta v ČR skončila loni v pololetí, cely loňský rok už si pomáhal stát účetními machinacemi, napůjčované rezervy po poslední krizi 2008, už byly v prachu v 2018 poslední. Letos to je už na tvrdo, stát bude nucen šetřit… Číst vice »

Vladimir

Nemám jej rád, ale musím říct ono se opravdu celkem staví a stavi se levněji jak za dob CSSD s Paroubkem v čele, tak i ODS s Topolem. Nicméně, je potřeba říct, že kdyby nestihl jako ministr financí peníze na přípravy dopravnch staveb, které rozjel Stanjura mohlo se stavit více už drive, taky místo výměn svodidel za 30mld jsme mohli mít cca 70km novych dálnic a to by už bylo poznat. Ideální stav je rozestavez 100km dálnic ročně, ať máme do 8let základní síť a nebo klidne i jeden cas soubezne se můžeme soustředit na VRT. A když už jsme… Číst vice »

David

„Nechci říct, že to bylo dobrovolné. Byla to dobrá vůle.“ Asi správně nechápu význam slova dobrovolné.

Jiří Kocurek

Asi v tom smyslu, že účast v prvomájovém průvodu byla dobrovolná. Ale běda vám, jak jste nepřišli. Doublethink.

Jihočech

Zajímalo by mě na jaký projekty konkrétně by ty penize měli jít.

mgr.pavel

Tomu se tedy říká plánování. V šestině roku si pověřený ministr usmyslí, že jedné státní instituci zvýší prostředky na investice o pětinu. Stihne se to letos utratit, smysluplně? Nebo se bude spěchat na úkor kvality?

Na druhé straně kraje dlouhodobě žádají o peníze na opravy, a stát je pořád nechá v nejistotě jestli, kdy nebo kolik jim dá peněz.

Jo, vláda profíků, to je vidět.

Tomáš Říha

Zvýšení prostředků na investice je v tomto případě určeno na projekty, které jsou připravené, schválené Centrální komisí MD a dosud na ně nebyly přislíbeny prostředky. Tímto se tedy říká, že se ty projekty mohou zrealizovat. To je taky zároveň odpověď na otázku, proč stát ty peníze raději nedá krajům, u kterých je otázka, zda mají něco připraveno.

XXXD

Tak ono ty peníze z SFDI se určitě využijí. Bylo i řečeno, že se na ně vyloženě stojí řadu, čemuž lze i docela dobře věřit.

Hans

Osobně soudím, že zavedení krajské samosprávy byla jednou z největších chyb po Listopadu. Další byly takzvaná reforma veřejné správy po rumunském vzoru, zákon o státní službě, soudcovská samospráva a vstup do EU.

mgr.pavel

Krajů máme moc a nedokážou spolupracovat (např. v dopravě na přes-krajsko-hraničních spojích). To souhlas. Zbytek je totální nesmysl nesouvisející s dopravou, tak radši ani nebudu komentovat.

Hans

Mně by tedy zajímalo, proč je to totální nesmysl.

Bespi

Minimalne by se mel sloucit Karlovarsky kraj s Usteckym.

Elektrikář

A proč ne s Plzeňským?

XXXD

No je pravda, že některé kraje spolupráci na spojích jezdících za hranice kraje příliš neřeší, nicméně myslet si, že pokud se objednávání veškeré dopravy přesune na stát, tak najedou bude všechno navazovat a fungovat a že objednaná doprava bude odpovídat dané lokalitě je dost naivní. Kromě toho objednávání dopravy krajem má samozřejmě také svoje výhody. Například každý kraj si může zvolit, jak kvalitní a jak častou dopravu chce na daném místě požadovat na základě svých možností. Podle těchto rozhodnutí pak můžou volit v krajských volbách obyvatelé daného kraje.

Jiří Kocurek

Zkuste říct Hradubičákům, že kraj bude v Pardubicích. A nebo v Hradci. Nikdy by se nedohodli.
Sloučení Pardubického a Hradeckého kraje by rozhodně nezajistilo to, že se sloučený kraj dohodne s Brněnským. V takových Nezamyslicích se zamysleli. A nebo se zamysleli v Brně i v Olomouci. A tak se v Nezamyslicích překrývají oba IDS. Na lístky obou se tam dá dojet.

Maršál

Už jsem s vámi skoro chtěl souhlasit, ale s tou EU jste mimo. Jsme srdcem Evropy, obklopeni státy EU, se kterými máme drtivou většinu obchodu, ale neměli bychom v ní být? Sami bychom nebyli nic.

Hans

Jak spolu souvisí náš zahraniční obchod a členství v EU ?

Andrej

Tak že EU nemá vnútorné bariéry obchodu, typické pre cezhraničný obchod neintegrovaných štátov. To znamená, že kamióny nestoja hodiny, prípadne dni na hraniciach, nikto nič nekontroluje. Nikto neplatí žiadne clá, nikto nie je viazaný kvótami. A vzhľadom na just-in-time princíp každého priemyselného odvetvia, kde sa počíta každá hodina, je to niečo mimoriadne dôležité. Dnes to berieme ako úplnú samozrejmosť, ktorú by sme spätne docenili až po hypotetickom odchode.

Matoo

Asi by stálo za to si zjistit, kolik se za clenstvi v EFTA platí (hodně), co ty státy musí dodržovat (podobné jako členové EU) a co můžou rozhodovat (nic).

gogo

„nikto nie je viazaný kvótami“ – tomu říkám humor

Andrej

Mal som na mysli obchodné objemové dovozné/vývozné kvóty. Nevidím v tom žiadny vtip.

gogo

Bože můj, slyšel jsi třeba něco o zemědělských kvótách & dotacích pro „elitu“ ?
Z kterých vesmírů pocházíte ?

Jiří Kocurek

Hmm, před vstupem do EU byla ČR členem EFTA, v EFTA je rovněž Švýcarsko. A nezaznamenal jsem, že by na lístky SBB bylo zavedeno clo.

Arimatejsky

Proč tolik slov, Hansi, stačilo napsat, že za komančů bylo líp a vyšlo by to na stejno. Vždyť víme, že jste bolševik.

Hans

Josefe, Josefe, zdržel bych se jednoduchých soudů. Jste úplně vedle.

libor

kraje ano, ale 5x v čechách a 2x morava+slezko. EU není tak hrozná věc, jak si mnoho lidí myslí…

Lektor

No ale na co by se sváděla naše neschopnost kdybychom nebyli v EU?

libor

to je dobrá poznámka, vše se vždy hodí na eu a je klid…

David

Co je „slezko“?

Eduard

Historická země Českého království. Tím, že Marie Terezie prohrála válku s prusy a tak přišla o většinu Českého Slezka je pro většinu lidí Slezko něco okrajového. Ale vy jste měl na mysli asi něco jiného 🙂

libor

třeba Slezsko

Lukáš

Jako že by někdo třeba z Uherského Hradiště jel na kraj místo do Zlína tak do Brna nebo Ostravy? Tak to by vám místní určitě hodně poděkovali.