Havlíček chystá „sedačkovné“. Má podpořit zájezdové dopravce

Zájezdové autobusy. Ilustrační foto: Pixabay.comZájezdové autobusy. Ilustrační foto: Pixabay.com

Zájezdoví dopravci by mohli získat podporu podle počtu sedaček v autobusech a emisní třídy

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

A opravdu je potřebujeme?

Roman

Ano.Jsme potreba.Je vice osob co nepravidelnou dopravu potrebuje nez tech co ji nepotrebuji.Doprava vice osob najednou na dane misto je levnejsi ,nez kdyz lide pojedou svymi vozidly.Take autobusy skupinu lidi odvezou az na misto urceni tak zvane az pred dvere.Je mnoho lidi co sami nemohou jet autem a tak voli bezpecnou zajezdovou dopravu.

V. K.

Já snad Babišovi i ten tunel do státního rozpočtu odpustím, jen když už nebudou dál prznit češtinu takovými novotvary jako je sedačkovné nebo rouškovné.

Petr 78

Není takhle náhodou krach zcela běžnou součástí tržního hospodářství?

Jiří Kocurek

Samozřejmě, že je. Zbývá ale otázka, zda je součástí trhu také krach zůsobený rozhodováním vlády, tedy státním zásahem.

Petr 78

Nyní neplatí žádný zákaz o hromadném cestování, prostě o to není žádný zájem, na druhou stranu máte pravdu, státní zásah tam je, ale ne koronavirový, ale babišovný ve veřejné dopravě, které odsálo spoustu zákazníků, například z řad sportovních mládežnických oddílů, které začaly využívat tyto nesmyslné slevy na úkor zájezdové dopravy.

Sitgestravel

Superministr Havlicek je teda hodne promiskuitni. Da uplne kazdemu, kdo si rekne :).

Sitgestravel

A kdo podpori me?

none

Takze je mnoho nevyuzitych autobusu a dost narusena zeleznicni doprava? Neslo by to nejak dat dohromady? 😉

Kalina

Sedačkovné má platit za období nouzového stavu nebo „může trvat i několik let“?

Frantisek

Jestliže 90 % vystačí rezervy do prosince, tak jsou na tom v zásadě dobře a hospodařili celkem správně. Otázkou je, do jakého období chtějí „přežít“, a zda ta pomoc k něčemu bude. Navíc, mnoha místům by více než desítky autobusů a stovky aut na silnicích a parkovištích slušelo pořádné vlakové spojení.

Jiří Kocurek

A vy tam ty koleje postavíte do Vánoc roku 2020?

Honza

A děti na školní výlet nebo plavání pojedou vlakem, z dědiny do města na divadelní představení taky vlakem?

Pavel

Jen tak z pleziru..na tom parkovisti na obrazku jsem prospal pet let. Bracha je pilot a trvdil mi, ze schavelne letaji nizko, aby vzbudili kralovnu. Hrad Windsor na dostrel od Heathrow. Bez Cinanu to tam ted asi stoji za vyliz prdel ..

Jan

A na co to je dobre? Budoucnost je stejne v cestovani na vlastni pest.

K.S.

Myslíte na vlastní pěst jakože „Hele Máňo tady jsem nám vymyslel trasu.“, nebo jedu jenom Autem? Jinak zájezdové společnosti budou asi zanikat/mít problémy, i s generační obměnou a změnami ve společnosti kdy generace X, Y, Z (Neboli: Xmen, Millenials and Zoomers) mají jiné preference co se do cestování týče od těch předešlých, kdy více lidí prostě dává přednost tomu jet někam na vlastní pěst a po vlastní ose podle toho co je zajímá, než jet někam na předplánovaný zájezd. Samozřejmě jsou tu různé skupiny asijských turistů, ale to jaksi opadlo a opadne také (pokud se bude Čína zavírat světu zase).… Číst vice »

Jackub

Jak by to u těch transevropských EC vycházelo? Na hodinová zpoždění! 😁 Už teď stačí vlak jen z Budapešti a na příjezdu na Slovensko pravidelně zpoždění, které dál jen narůstá. Oslo – Bukurešť nechci ani pomyslet… 😱😁

K.S.

Záleží jak se to vyvatuje, první EC Praha-Vídeň jí mělo prý poměrně dost a navíc ještě se snad počítalo na trochu pomalejší lokomotivu než to vezla. Problém je že dneska to v jízdním řádu musí vypadat pěkně a rychle, tak se ta vata osekává jak to jenom jde.

noerf

Regiojet zavedl vlakové spojení do Chorvatska. Čímž nahrazuje v trase cca autobusů 20 denně, deset tam, deset zpět.
Druhá věc je, kolik zájezdových autobusů bude příští rok potřeba pro Čechy do zahraničí a pro cestování zahraničních turistů v ČR.

Supidio

Nesmysl…Paštikovému cestování oktávkou do Chorvatska doufám brzy odzvoní…A proti vašemu stupidnímu argumentu je například i oblíbenost organizovaných vlaků do Chorvatska, které i přes „hrozbu „smrtícího“ viru“ jezdily plné a řada lidí je vyměnila právě za to vaše „auto na vlastní pěst“

Jiří Kocurek

Spíš by byl zajímavější podíl na přepravě než absolutní čísla jenom z vlaku.

K.S.

Je rozdíl „organizovaný“ vlak nabral-vyklopil a zájezdový autobus „napravo vidíte“, bylo by třeba k tomu někde získat statistiku čím se ty firmy živý. Pokud měly problémy i před krizí, některé, tak je otázka jestli má cenu tomu pomáhat, nebo se to má nechat projít normálním ekonomickým cyklem. Další věc co musíte brát v potaz u vlaku je že ve vlaku toho můžete dělat mnohem, mnohem víc než v buse nebo eroplánu. Další věc je že jsme se od Jana fakt nedozvěděli co to cestování na vlastní pěst má podle něj znamenat, jestli to má být cestování autem, nebo to že… Číst vice »