Havířov zrušil chodník před dětským domovem, nahradil jej parkovištěm
Chodník přeznačený na parkoviště před dětským domovem v Havířově. Zdroj: Google Street View
Podle zástupců dětského domova nyní děti ohrožují projíždějící auta. Negativní zkušenosti už mají i děti samotné.
Tady je zase chytrolínů, kteří neznají místní reálie, ale hned soudí podle tendenčního článku převzatého z tisku. Tak zde dám trochu faktů. 1) daný chodník vede kolem dětského domova, 2)chodník je minimálně využívaný, zpravidla pouze těmi dětmi z domova, 3)ostatní lidé většinou využívají chodník cca 50m dále vedoucí přes park, 4)chodník je vzdálen cca 300m od hlavní silnice, 5)tohle je cca 50m dojezd k parkovišti, které je vidět v pozadí, jde o slepou ulici, 6) tento dojezd je navíc obytnou zónou, 7) ono se tam už tak trochu parkovalo, minimálně přes noc-lidem nic jiného mnohdy nezbylo, pravda bylo to podélně.… Číst vice »
Nebojte, počet obyvatel Havířova klesá, časem nebude tolik parkovacích míst potřeba. A přesto si stavíte parkoviště místo louky, to si v letních vedrech užijete.
2)chodník je minimálně využívaný, zpravidla pouze těmi dětmi z domova,
Takže článek relevatní je. Jen pro někoho to jsou „jen pouze děti z děcáku“, něně důležitá záležitost „jen pár zaparkovaných aut“.
Dopravní politika v podání ODS a ANO :-). Tak tohle opravdu NE!!!
Tohle udelali uz pred odhadem 20-25 lety v Cihakove ulici v Praze, tam byl chodnik na jedne strane, silnice pro prujezd a zeleny pas pred domu s hristi, klepadly kobercu apod. Ze vchodu se chodilo primo na chodnik, pak se z chodniku udelalo parkoviste a lode jim zacali chodit podel domu a vyslapavali cesticky v zeleni, nakonec jim pred domy vydlazdili cesticky a ted jen na prochazejici divne koukaj…
Zrovna napr. susedná (moravsko)slezská Ostrava je v MHD jednoznačne ťahún v regióne (myslené stredná Európa). Platby kratou, moderné vozy, udržiavaná infraštruktúra.
Myslíte ty moderní vozy, kde raději klimatizaci nezapnou, zato WiFi vypnou?
Máte pravdu, známý dělá u DP v Ostravě, a do MHD vleze jen za volant, nebo když jede na s vozem na šichtu
Kdybych byl místní, koupil bych šedou barvu ve spreji a do rána by náhodou čáry zmizeli. A značku nechtíc někdo omylem zbořil. Na parkovosti se ťukánek lehce stane….
Change my mind.
Další internetový hrdina…
Fuck your mind.
11 míst. 11 míst, což je počet, který ve městě typu Havířova vůbec nic nezmění. Počet, který se zaplní a místa budou zase „chybět“, za chviličku.
Pro takový nic byli tamní radní ochotni obětovat bezpečnost dětí z dětského domova. Fuj. Hanba.
Presne, … proste uplna blbost, ktera nic nezmeni,… resp. jen 11 stastlivcu prestane brblat…
Mentalni vybava magistratu Havirova je hodne uboha
Praha, Slezsko
Autosocialismus pokračuje 🤦♂️
Bohužel, tohle se neděje jen ve Slezsku. V Ústí na sídlištích běžně ruší celá hřiště kvůli parkování.
Děti tam nejsou, auta ano…
Děti tu stále jsou.
„A co děti, mají si kde hrát?“
No nestačím se divit, kolik v posledních dnech vidím důkazů o té hrozné válce proti motoristům, jak se o ní věčně mluví. Chudáci řidiči, už i děti je ohrožují!
Jo? Agresivní sirotci denně útočí na ubohé řidiče!
Jak to napsat tak, aby to češtinářsky znělo jednoznačně? Bohužel v tomto případě je podmět i předmět ve stejném tvaru. Děti jsou ohrožovány auty nebo jsou auta ohrožována dětmi? Logicky by znělo to první, ale kdo ví, jaké jsou děti z dětského domova? 😀 Ale stejně pochybuju, že se děti baví ničením aut před domovem. Potvrzuje se to, co jsem psal v článku o FM, Moravskoslezský kraj je mentálně i ekonomicky zaostalý. Tak dělají všechno proto, aby nebyl zaostalý aspoň ekonomicky. A jak jinak to potvrdit, než vlastnictvím co největšího počtu aut? 😀 Bude se aspoň v Ostravě stavět tramvajová… Číst vice »
Na havířovské radnici asi nebude pracovat zrovna ten nejbystřejší oddíl.
Vypadá to tak. Už je to, že má „vzniknout obytná zóna“ znamená, že nejsou schopni si utřídit pořadí – tedy nejprve ta 20 v obytné zóně (tedy stavební úpravy s odstraněním obrubníků a chodníků s vytvořením společné bezbariérové plochy v celém profilu) a nikoliv nejprve tupě nalajnovat dopředu parkovací místa. Zřejmě chtěli někomu vlivnému vyhovět a profesionalita šla při tom do dupky.
„Podle zástupců dětského domova nyní děti ohrožují projíždějící auta.“
😀
Podle zástupců dětského domova nyní děti ohrožují projíždějící auta.
Zato podle havířovské radnice nyní děti ohrožují projíždějící auta.
Pozor, děti / Pozor děti
Tady by se hodilo vodorovné dopravní značení „DĚTI POZOR“, které je všude možně. Vždy jsem si dělal srandu, že to cílí na děti za volantem, ale tady by to dávalo konečně smysl.
já vždycky říkal, že je to varování pro děti.
Dej přednost v jízdě, tramvaji!
Chtěl bych radnici v Havířově upozornit, že žádná absolutní přednost chodců v obytné zóně ani jinde neexistuje. Stejně jako v pěší zóně vozidla nesmí ohrozit chodce (v případě nutnosti musí i zastavit). Chodci však musí vozidlům umožnit jízdu. Pokud námi volení zástupci vypouští mezi veřejnost takové doslova nebezpečné komentáře nabádající k hazardu se životem, nelze se pak divit, že se někdo podle toho i chová (má přeci absolutní přednost) a vstupuje např. na přechod bez rozhlédnutí těsně před jedoucí auto, které už nemá šanci reagovat a neštěstí je na světě. Tímto prosím redakci, aby se pokusila podobná vyjádření korigovat např.… Číst vice »
Řidič může jet rychlostí chůze chodce. Jízda je umožněna. Vyhláška o její rychlostí nic neříká.
A co má rychlost chůze společného s předností?
Možná budete překvapen, ale chodec se může pohybovat i jiným směrem než dopravní prostředek či jiný chodec. A musejí si příp. nějak vyhovět, aby nekolidovali, pokud je předpoklad jejich výskytu na stejném místě a ve stejném čase.
Inu, auto, novy buh…
Ze je ve vetsich mestech 90% casu k nicemu, pleveli prostor a podstatna cast lidi uz zblbla tak, ze povazuje 500 metru za chuzi neprekonatelnou vzdalenost, to jsou uz jen takove detaily
Nejsem zastáncem zmíněného řešení, avšak doplňková tabulka nemusí být nutně hned příkaz, klidně to může být jen nezávazný pokyn a i tak bude mít smysl.
Argumentovat stavem budoucím (vznik obytné zóny, která ještě nevznikla) a vytvořit parkovací prostor záborem chodníku, tím de facto vystavit chodce když ne nebezpečné, tak nekomfortní situaci, je úsměvné. A jinak je samozřejmě lepší, když i v obytné zóně je něco jako chodník nebo koridor, ne že se jen, nejčastěji na základě řevu občanů, značka prskne ke stávajícímu asfaltu.
Btw. má cedulka o způsobu parkování (popředu / nacouváním) nějakou oporu v předpisech a lze ji vymáhat, či dokonce trestat její „přehlédnutí“?
Chodník překáží autům a couvání do kontejneru bude asi taky zábava – inu úředník se na místo nepodíval a vydal befel !
Co se to děje? Celá Evropa po covidu masivně investuje do VHD a instruktury pro mikromobilitu a u nás?
Žádná nová železnice se nestaví, Praha a Brno stále v 20.století, kdy cyklostezka je sprosté slovo. Upřednostňování parkování nad chodci z posledních týdnů Praha 8, Praha 2, Praha 4, Havířov… Parkovací dům místo kina ve Frýdku…
Hele lidi, vážně chceme žít ve státě, z kterého se pomalu stává skanzen? Vy komu je to jedno a nadále volí ODS, sedněte na vlak, popojeďte do prvního velkého města za hranicí jakýmkoliv směrem a podívejte se, o co přicházíme tímhle autocentrismem…
Celá Evropa po covidu masivně investuje do VHD
to aby se přístě zase měl kde šířit? 🙂
Hlavně za covidu se plně ukázaly výhody VHD. V některých zemích ji vlády úplně zařízly (třeba ve Slovinsku) a kdo byl progresivní a nevlastnil auto, tak si nemohl dojet koupit ani suchej chleba.
Pro chleba se dá dojít v klidu pěšky nebo bydlíte na samotě 20 km od civilizace ? Rozvážkové služby taky nefungovaly ?
Skusenost s rozvazkou sluzbou 2 roky dozadu pocas covidu. V 50 000 okresnom meste rozvazalo jedine Tesco, nikto iny tu sluzbu neposkytoval a najblizsie volne terminy dovozu tovaru o 2 tyzdne.
Este taka drobnost. Skuste sa napriklad pozriet na bezlepkove potraviny v takom malom dedinskom obchode. Manzelkynho kolegu dieta je celiatik.
Dam vam lahsiu ulohu. Manzelka ma intoleranciu na laktozu, takze sa popozrite na vyber bezlaktozovych mliecnych produktov v takom malom dedinskom obchode.
Samozřejmě, vždy je potřeba najít něco týkající se mizivého procenta lidí a tím argumentovat. Bezlepkové potraviny nabízí asi tisíc e-shopů, dodávky nejezdily?
Však vám to předřečník psal, objednal jste si nákup z Rohlíku a když ho vám za týden dovezli, mohl jste tak akorát objednávat další, abyste ho za týden měl doma.
To ale není systémový problém, ale nárazový. A nijak to nezdůvodňuje, proč je potřeba zvětšovat plochu pro odložená auta na úkor jiného využití.
Zajímavé, během karantény třikrát vyzkoušeno, vždy do 12 hodin
V Praze tomu věřím. U nás v Hodoníně je ta situace dodnes mnohem horší. Rozvozová okna jsou tak tři, maximálně čtyři za celý den. Během Covidu bylo často jen jedno okno a někdy ani to ne. Nadto minimální objednávka, aby se vám vůbec ten Rohlík namáhal něco doručit, je přes 1700. To na potravinách udělá tak možná čtyřčlenná rodina jednou za týden, ale ne babička žijící sama, nebo jen s dědečkem. A o tom, že do mnoha venkovských oblastí opravdu, ale opravdu, nedoručují, nemluvě. Vy to vidíte z pohledu Pražáka, který ty možnosti má k dispozici a ještě si může… Číst vice »
Mluvím o Liberci, nežiji v Praze.
Dobrá, to se omlouvám. Ale ono je to ve výsledku jedno. Krajské město jak krajské město. V menších městech jsou ty možnosti obecně menší a na venkově často téměř nulové. Ale to nepochopíte, dokud tam nebudete bydlet.
Jen abyste pochopil, já nejsem proti autům. Jsem pouze proti jejich zbytečnému využívání tam, kde dříve bohatě stačila vlastní síla. Jinak jsem bydlel na venkově i velkoměstě, takže samozřejmě chápu.
V těch menších městech, natož na vesnicích, zas často nejsou tak kritický ty přemnožený auta. Ty jsou většinou tím větší problém, čím větší to je město.
Proto nemá smysl argumentovat potřebami malých obcí při diskusi o řešení dopravy ve velkých městech. Je celkem přirozený, že v každé velikosti obce bude to řešení trochu posunutý…
Jsem rád, že to aspoň někdo ze zdejších diskutujících chápe. Vesnice mají tři podstatné výhody:
1) Lidé zde žijí převážně v rodinných domech, takže můžou parkovat na svém pozemku, takže není nutné stavět parkoviště
2) Je zde minimum cílů jízdy (obchody, služby, restaurace, zaměstnání,…), takže opět není nutné stavět parkoviště
3) Vzhledem k bodu 1 je na vesnicích nízká hustota zalidnění, takže silnice využívá méně lidí.
Bohužel mnoho zdejších diskutujících toto nechápe a myslí si, že čím více silnic, tím více „čáry máry auto.“
A proto si obyvatelé domu za soudem a poštou (která je teď už jediná ve městě) vydobili parkoviště jen pro sebe a lidé, kteří potřebují na poštu nebo k soudu nemají kde zaparkovat, protože zbylá parkoviště jsou věčně plná, zatímco to jejich je během dne, kdy by ho většina návštěvníků pošty a soudu využívala, poloprázdné? A to je jen jeden z mnoha problémů, které v Hodoníně s auty máme. Tvrdit, že v Hodoníně nemáme kritický problém s přemnoženými auty, je z pohledu Hodoňáka, který ty problémy vidí dnes a denně, k pláči. Nemyslím si, že si jsou Hodonín a Havířov… Číst vice »
Zrovna na Hodonínsku jsou poměrně velké vesnice. Obchody byly během covidu celou dobu otevřené.
Vymyslete si něco jiného.
Ano, obchody byly otevřené. Ale ne pro ty, co byly v karanténě. A že jich v té době nebylo málo. Těm museli potraviny a další podobné věci, kvůli neschopnosti online obchodů, vozit jiní. A hádejte jak. Ano, samozřejmě auty, protože pěšky to nikdo dělat nebude a MHD v Hodoníně moc použitelná není a radnice se ani moc nesnaží o to, aby použitelná byla.
Co my hodil googl na intoleranciu na laktozu.
Laktózovou intoleranciou trpí 15 až 25 % obyvateľov strednej Európy.
Jasne, kazdy 6 az kazdy 4 obyvatel je mizive percento.
Fajn, laktóza je v každém jídle? 😀😀
Zacnime vsetkymi mliecnymi vyrobkami vyrobenymi z kravskeho mlieka. Mozete len vyrobky oznacene ako bezlaktozove alebo potom vyrobene z ovcieho alebo kozieho mlieka. Takze chcete si dat obycajne kapucino – au, obsahuje mlieko, takze nastava otazka – mate bezlaktozove mlieko. Standartna odpoved je nie, takze na kapucino zabudnite. Chece si dat obycajnu zmrzlinu – au, ta jo zo smotany a ta obsahuje laktozu. Takze zase nic. Chcete si dat v restike svieckovu – au, tam ide smotana, takze zabudnite. Ono musite studovat vsetko, ci neobsahuje laktozu. Ono aj v niektorych liekoch je laktoza, takze aj z nich vam mozo byt len… Číst vice »
Fajn. Pokud tedy připustím týdenní dodávku zasilkovou službou, tak ten týden by manželka neměla co jíst?
To netvrdim. Daju sa jest aj suche rozky. No podla vas nemozem ist na nakup 5 km autom, len preto lebo to je zla IAD ?
Nikoliv, ale nepoužívat to jako argument pro další zabírání veřejného prostoru auty.
Není to tak jednoduchý, většina lidí s intolerancí laktózy jí nějaké množství snese. Řadě z nich by půllitr mléka způsobil velmi akutní potřebu použít toaletu, ale jedno cappuccino, tvrdé sýry nebo třeba jogurty nebo tvaroh (a nemyslím speciální zcela bezlaktózové verze, jen ty, kde je laktóza přirozeně minimalizována kulturami použitými při výrobě) jsou pro ně v pohodě.
Těch, kdo opravdu musí řešit i takto malá množství laktózy, zdaleka tolik není.
Vy jste ten typický příklad, co musi jet do Lidlu vzdáleného 500 metrů auteb, protože vás chůze zabije, viďte ? 🙂 Potom ano, takoví nesvepravni jedinci si bez auta neobstaraji ani suchý chleba. Na tohle by měla být fakt definována diagnózám..
z železnice se staví cyklostezky, za pár let bude vlak sprostý slovo a všichni budeme jezdit všude na bicyklu.
Toto je podľa mňa zbytočný výkrik. Úplne bez irónie, v ČR je hromadná doprava, a to jak v mestách, tak aj tá medzimestská a prímestská, jedna z najlepších, najfrekventovanejších a najdostupnejších na svete. Keď nastúpim do vlaku ktorýmkoľvek smerom za hranicu, žiadnu revolúciu ani markantný rozdiel neuvidím. V Nemecku a Rakúsku je VHD na podobnej úrovni ako v ČR, v Poľsku a na Slovensku v horšej. Navyše v Nemecku aj Rakúsku narazím na výrazne hustšiu ďiaľničnú sieť a tých parkovacích domov tam tiež nájdem v mestách viac než v ČR. Najbližšie (a pravdepodobne aj jediné) miesto kde je VHD výrazne… Číst vice »
za ty parkovací domy se tam ovšem platí, lidé u nás chtějí parkovat zadarmo a ty radnice jim vycházejí vstříc.
Bez ironie, znám lidi, co pracovali někde na západě a vrátili se, protože sice vydělali víc, ale to musíte platit taky daně, školku, parkování… to tady nemáme.
Jestli stoji jedno parkovaci misto miliony…
Lidi jsou pohodlny a z auta je nevyzene ani kazdodenni hodinovy stani v kolone.
Jako dlouholetý volič ODS musím uznat že radnice řízená momentálně hlavně ANO (ale i s ODS a dalšími v širší koalici) pracuje velmi dobře. Ale protože ji vede přímo ANO může Havířov udělat pro občany cokoliv dobrého včetně zde ohledně parkování což zoufale doslova činí všechna města bude jeho jednání považováno za tristní špatné až tragické. Tím nechci nic vyčítat autorovi tohoto článku zde protože jde většinou o převzaté informace. Nejvíce útočných, lživých a doslova mystifikačních článku má Havířovský Deník zvlášť pak jeden autor/novinář. Ti co se v Havířově o dopravu zajímají vědí o co jde i o koho. A… Číst vice »
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku.
tak jistě, tam se maká, hlavně na výšce příspěvku pro menší Judo klub, který vede manželka primátora, oproti druhému úspěšnějšímu klubu.
To se nelíbilo ani mě. Zpráva o tom proběhla v tisku. Jaký je vlastně výsledek této kauzy nevím. Za to primátora rozhodně nelze chválit. Chvála byla obecná pro zastupitelstvo bez uvedení konkrétních osob včetně primátora.
V mém příspěvku jde víceméně hlavně o dopravu a všechno kolem ní byť další náležitosti již neuvádím a píši jen v obecné rovině…
Však ANO a ODS mají v komunálu obvykle velmi podobné programy. Proto není překvapením, že pro voliče ODS je řízení města pod vedením ANO celkem přijatelné.
To je přece úplně jedno kdo s kým a za jakou cenu. To je kampaň proti radnici a všichni vědí kam vítr vane.
Pokud žijete v představě, že budování nových parkovacích míst je pro občany cokoliv dobrého, doporučil bych se podívat pro inspiraci do měst na západ od našich hranic. Ale chápu, že pro mnohé je ideálem vidět z paneláku na svoji plechovku a zabrat si svým soukromým majetkem veřejný prostor. Nedej bože, aby třeba k autu museli více jak 50 metrů. V čele měst mají být lidí s vizí, ne jen ti, kteří budou tupě naslouchat přání každého joudy, který si myslí, že zdarma může odstavit na chodníku tři své dvacetileté plechovky. Přesně proto vypadá řada našich měst, tak jak vypadá. Jako… Číst vice »
Já v té představě proboha nežiju. Proč hned taková reakce a označení? Ano na západ od našich hranic jsou jako v mnoha věcech dále a v tom s Vámi plně souhlasím. 11 nových parkovacích míst v Havířově určitě není ničím světoborným. Samozřejmě že všichni hledají řešení. Ve všech městech. Děje se tak opravdu v každém městě. No pokud kvůli postaveným parkovacím místům jsou pro vás někteří místní občané hned joudové vlastníci plechovky to pak jo. Osobně já chodím z domu v centru k svému autu 300 až 400 metrů na centrální parkoviště. Záleží v které části tohoto centrálního parkoviště zaparkuji.… Číst vice »
Jde o princip a přístup k řešení problémů. Tleskat tomuhle postupu města opravdu nelze a pouze ukazuje naprostou duševní prázdnotu.
11 parkovacích míst a pranýřování radnice to spíš nedává smysl. Byl jsem se právě zeptat v tom domově. Přísný zákaz komunikace. Spřátelená osoba pouze sdělila že jde o kampaň proti radnici a je cítit na každém místě doslova. Aspoň jsem dozvěděl pravdu kdo za tím stojí. Jde o ovládnutí radnice současnou opozicí…
Jsem tu neměl nic psát a jít se zeptat hned…
Moje chyba….
Jasně, kampaň 😀
Řešit problém s nedostatkem míst na parkování přidáním parkovacích míst je zhruba to samé, jako řešit obezitu nákupem oblečení větší velikosti. Problém zůstává.
Zejména, když to oblečení kupujete volnější, aby bylo připraveno místo pro další rozvoj obezity.
Škoda že jinde to řeší stejně. A to doslova až na nějaké výjimky. Tady jde však o víc a jsem rád tedy že se to potvrdilo. Vám tedy také děkuji.
Ikeď asi súhlasím s nosnou myšlienkou tohto príspevku, tato forma (z paneláku vidieť na plechovku, tupě, joudy, autobazar) presvedčí presne nula ľudí na svoju stranu.
Inak nechápem tu obsesiu s „mestami na západ od nás“. Až na pilotné projekty, čiastočné lokality, výnimky je tam všade plno áut na uliciach tak ako u nás.
Některé nepřesvědčí nic, pouze otevřený lahváč a jistota, že nemusí nic dělat a myslet jinak. Debat se s lidmi na zbytečné vlastnictví auta s nájezdem 3000 km ročně /kaufland a zpět/ jsem absolvoval nespočet.
Ad západ: To není obsese, jen upozornění na to, že to lze řešit jinak.
Niektorych samozrejme nepresvedci nic, ale niektorych nieco presvedci. A na tych sa da cielit. A ak to cielenie ma byt produktivne, tak urcite inym sposobom nez osocovanim ako nactileti na Reddite alebo Discorde.Mate urcite ambiciu ovplyvnovat verejnu mienku, inak by ste tento super web nezakladal, a nielen byt internetovym trollom. Obzvlast v Havirove, nie uplne lahko skusanom meste, kde drviva vacsina ludi dochadza do prace do roznorodych priemyselne-logistickych hal siroko-daleko po okoli, od Opavy, cez Ostravu, F-M, Tesin, Trinec az po Karvinu a Bohumin, kvoli holej obzive, a iked VHD zrejme je nejak mozna, ten rozdiel bude taky, ze by… Číst vice »
Veřejné mínění mohou ovlivnit případy dobré praxe, o kterých píšu. Debatou s lidmi, kteří mentálně zamrzli v minulém století, rozhodně ne.
Děkuji že jako jeden z mála jste reagoval co by nezůcastnený v podstatě. Tady vůbec nejde o 11 parkovacích míst. Ale o celou širokou kampaň proti radnici. Potvrdilo se mi to osobní účastí a dotazem v domově. Vám děkuji za reakci.
Udělat něco pěkného pro občany (což jsou děti, teenageři, dospělí řidiči i neřidiči, důchodci) tím, že se vezme prostor skupinám jiným a dá se jedné a to ještě tak, že ta tam jen odloží svou věc, čímž veřejná využitelnost poněkud ochabuje, je dost špatné.
Ideální je to řešit zpoplatněním, stejně jako za zábor prostoru musí platit ten kdo tam postaví kontejner, zahrádku, nějaký zábor a tak. Pak vyjde na jevo, že lidi to chtějí zadarmo, při placení se řada ráda rovzponene na na co má ty dva dolní výběžku z trupu.
Proboha jedna se o parkoviště v daném místě potřebné. Jinde se staví a opravují chodníky a dětská hřiště. Jsou domovy důchodců s parky atd. Nebuďte ani nevím jaký. Řeší se to úplně stejně v podobných místech jiných měst. Nic víc a nic míň proboha…
Dotaz:
Zabýval se „někdo kompetentní z města“ třeba tím, že by pro přístup do oploceného areálu domova byl vybudován ještě jeden – nový vstup na počátku oplocení – z levé strany (když mám domov za zády)?
Mezi plotem a budovou domova je docela velký vyasfaltovaný a zřejmě ne příliš využívaný prostor.
Děti by tak mohly mít plotem chráněný chodník, oddělený od komunikace s kolmým stáním a jejich bezpečnost by byla alespoň v tomto úseku zajištěna.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&q=celakovskeho%20havirov&source=firm&id=1968642&ds=2&x=18.4477813&y=49.7731923&z=20&base=ophoto
Potrebny… Cim vic parkovacich mist, tim vic aut. To neni konecny stav. Kdyz se objevi nove misto, hned o duvod vic prijet sluzebnim autem a zaparkovat ho vedle sveho.
Tech mist na parkovani nikdy nebude vic nez aut. Pouze to nekoho presvedci, aby si poridil (dalsi) auto.
Od nas jezdi do Prahy rano a vecer snad 5 autobusu za hodinu (plus vlak) a stejne si pulka lidi do toho nesedne a jede tech 20km autem vytvorit kolonu.
A od mesta chteji dalsi parkovaci mista, protoze kdyz se vecer vrati, nemaji kde zaparkovat…
Potřeba parkoviště jsou všude. Tato potřeba je téměř nevyčerpatelná (leda že vzniknou asfaltová pekla, a-la některá města v USA). Auta se prostě do měst nevejdou. V naší ulici je asi 20x více obyvatel než parkovacích stání. I kdyby pomalovali všechny chodníky, trávníky, dětská hřiště a nacpali tam auta, pořád to bude málo. Přidání pár míst nic nevyřeší, možná jednoho křiklouna s kontakty na radnici. Kdyby to byl prostor co „nic nežere“ tak neřeknu, ale takový zábor chodníku navíc u dětského domova a „slibem neurazíš – bude obytná zóna, někdy“ je prasárna.
A tím, že jsou to Vaši oblíbenci nám říkáte co? Že ty děcka mají mít kvůli jejich autíčkářské prioritě zákaz vycházení nebo se mají naučit létat?
Proboha. Zde se jedná o parkoviště. Jinde město postavilo dětská hřiště. Domovy důchodců. Nepodsouvejte mi něco co jsem nenapsal…
Jenže vy nepíšete nic, co by reálně obhájilo toto šílenství. Jen obhajujete ty, co toto šílenství navrhli. Takže nemám moc pocit, že by vám bylo podsouváno něco, co jste nenapsal.
Petr Novák Vám odpověděl v souladu s mým přesvědčením a já mu za to děkuji.
Nerozporuji potřebu parkovacích míst, ale tohle je snad to nejnešťastnější řešení, jaké mohlo vzniknout. Jen na ul. Čelakovského a Junácké je dostatek prostoru pro vyšší desítky parkovacích míst, stačí jen postavit parkoviště. Na parkovišti může být přístřešek a na přístřešku dle potřeby solární panely nebo zeleň.
Moc tomu nerozumím, vždyť z toho je teď de facto „sdílený“ prostor, tedy sdílená komunikace pěších/cyklistů/vozidel, přesně tohoto stavu se snaží v mnoha městech v rezidenčních čtvrtích dosáhnout.
Podobné to máme u mě na Zahradním Městě v Praze (u nás ale způsobeno uplnou absencí chodníku), a přijde mi to dobrý. Auta do nikoho nenajížděj, naopak projíždí pomalu aby dali pozor na chodce, ty zase přejdou ke straně když projíždí auto. Funguje v pohodě.
1. Na základě dobré praxe na Zahradním městě to musí zákonitě stejně dobře fungovat i všude jinde?
V Havířově se jedná o zánik chodníku v klasické ulici, kde bylo (nebo bude) změněn dopravní režim na „Zónu 20“, patrně bez řádného projednání s dotčenými subjekty.
Vytváří to dojem, že v domě Čelakovského čp. 1271-3 asi bydlí někdo z místních konšelů.
2. Obrázek u článku zde je ostřižený, takže není vidět to, co Dětský domov také kritizuje – zúžení profilu u stanoviště popelnic u vchodu do domova.
Celý pohled, který lépe dokumetuje situaci je zde:
https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2023/07/havirov_celakovskeho.jpg
.
V článku se píše: „Má tam totiž vzniknout obytná zóna s maximální povolenou rychlostí 20 km/h s absolutní předností chodců“.
Takže teď tam ten sdílený prostor ještě nemají.
Jojo, rozhodně to takto delaji všechny auta…. I kdyby 1 tocvolant že 100 tocvolantu pomalu nejel, pořád je to moc. Arogantní řešení ve prospěch auto-moto vygumovancu, nic vic
Není vám zvláštní, že v první (citované) větě píšete o tom, že ta tabulka má řidiče informovat, a ve druhé větě píšete o nařizování?
Neuvěřitelné
Vsadím boty, že naše pomáhat a chránit s takovou úpravou souhlasila.
Oni chrání automobilismus.
Jenže to dělají takovým způsobem, že dneska už skodi i automobilizmu samému.
To je v podstatě odjakživa. Je to proto, že největším nepřítelem aut je geometrie. Auta jsou tak prostorově neefektivní, že v každém jen trochu větším městě platí, že když pojedou autem všichni, nepohne se ani kolo. Každý, kdo potřebuje, nebo i jen chce, jezdit po městě autem, by se měl snažit o to, aby ostatní dopravní prostředky byly maximálně lákavé pro všechny ostatní. Jinak bude místo ježdění většinou jen poskakovat v zácpě… Bohužel tohle u nás zatím řadě lidí (včetně většiny komunálních politiků) nedochází.
Na nějakým opuštěným dítěti nezáleží, hlavně že je kam zaparkovat plechovku. Ve vedlejším Frýdku-Místku si z kulturního domu udělají parkovací dům, co jim z těch měst zbyde? Jen králíkarny a parkoviště.
Ještě že se MSK vylidňuje 😀 jak by to asi v Havířově vypadalo, kdyby zde bylo obyvatel jako v jeho nejlidnatější éře? 1991 86k obyvatel, nyní už jenom 70k
No určitě to bude tím, že nemají kde zaparkovat a ne třeba kvalitou života. Tak třeba se jednou vylidní natolik, že tomu zbytku lidí s autama bude ten parkovací prostor stačit. Při potřebě dvou aut na bytovou jednotku o velikosti 70m2 v pětipatrovém domě to vychází na cca 1.5x víc prostoru pro auta než pro domy. No a lidi co dvě auta k životu nepotřebují se přestěhují do měst, která nebudou prakovišti, ale místy k životu.
„Nastal totiž opačný trend pohybu obyvatelstva za prací, než tomu bylo při výstavbě Havířova, který je ještě zesílen vyšší ekonomickou silou obyvatelstva, a s tím související potřebou po vlastním individuálním bydlení. Část obyvatel migruje do okolních i středně vzdálených obcí, což je však trend celorepublikový.“ Stačí se podívat na růst obyvatel v okolních obcích. Všude se píše: „Počet trvalých obyvatel roste, zejména díky přílivu obyvatel z okolních měst“. Což sebou logicky přináší efekt popisovaný v článku. Auta těch, kteří kdysi chodili po Havířově po vyjití z paneláku pěšky, po dojetí z rodinného domu v okolí potřebují ve městě zaparkovat. A… Číst vice »
„Což sebou logicky přináší efekt popisovaný v článku. Auta těch, kteří kdysi chodili po Havířově po vyjití z paneláku pěšky, po dojetí z rodinného domu v okolí potřebují ve městě zaparkovat.“
Právě že vůbec.
Těch co z okolí dojíždí do Havířova je minimum. Jedině na nákupy, ale ti parkují u obchoďáků. A po 17. hodině je už v Havířově tragédie parkovat.
A ještě jedna důležitá věc. Havířov-město 6,45km2 s 29 000obyv => 4500 lidí na 1km2
Takže to stěhování do okolních vesnic neexistuje?
Stejně je to zajímavé, jak z jednoho parkoviště se zjistí, že na východě žijí samí blbové. : – )
Argumentovat „kulturním domem“ ve FM je mimo. Chtěl bych vidět, jak pro konkrétně tohle zařízení najdete smysluplné kulturní využití.
Tak to raději zbourat, než ustupovat auto-moto lobby…A propos, těm lidem na tom sídlišti je nějaký parkovací dům uplne k ničemu, protože od něj budou muset domu jít třeba 300 metrů na to sídliště, ale to je dle mnohých vyjádření na místním fb prý moc. Oni totiž musí jít „S taškama a s deckama, tak si to představte!!“ a mají podle nich právo parkovat ideálně přímo před domem. Že je to technicky nemožné jim už jaksi v tom omezeném myšlení nedojde 😀
Že by si představovali venkovní zakladače přímo před domem?
Však proto z toho kraje každý normální člověk zdrhá…
Spíš zdrhá většina potenciálních zaměstnanců neziskovek, absolventů politologie, genderových studií apod.
Ti se tam neuživí.
A také ti, co za stejnou práci dostanou v Praze víc.
Jakože většina lidí co jde z kraje za práci do Prahy jsou zaměstnanci neziskovek a absolventi gender studies ? 😀 Vy máte hodně omezený mozek, to je neuvěřitelné 😀 Ti lidi jdou holt jednak za lepsi práci, a jednak za lepším životem a inteligentnějším okolím, kde není, jak tu někdo psal auto „symbolem bohatství“ 😀 To je mantra snad jen v krajích typu Moravskoslezský, v Praze nikdo normální auto za symbol bohatství nepovažuje a nikdo se na vás nedívá divné, když jezdíte do práce veřejnou dopravou. Naopak, už jsou spíše divní ti, co na pracoviště v centru Prahy jezdí autem.… Číst vice »
„jednak za lepsi práci,“
Ano, za větší peníze se nenadřít. Souhlasím.
Lepší život- jak se to projevuje?
Auto za symbol bohatství snad už nepovažuje dnes nikdo. Kdejaký osmnáctiletý to dostane k narozeninám.
Vaše představy o regionu, získané z novin, jsou úsměvné.
V Praze, kde je tedy soustředěna veškerá inteligence, jsou všechny ty blanky a legerovky plné cyklistů a zbytek v metru? A Krkonoše plné lidí, co přijeli vlakem? : – )
Z vás ta frustrace koukám přímo sálá 😀 „Nenadřit se za lepší peníze“ ..Ano, holt lidí z vyšším vzděláním by tam uplatnění mnohdy těžko našli, to není o nadření se.Ano, kdo nemá vzdělání, tak dře holt u pasu, tak to prostě je. Ale hlavně že do té fabriky dojede ojetym pekacem, přece neni socka, aby jen vlakem 😀 A k těm představám, jelikož jsem tam vyrostl a pravidelně tam jezdím, tak místní mentalitu znám víc než dobře a jsem schopný ji porovnat s tou pražskou 🙂 Troufám si říct lepe, než vy, vzhledem k tomu, jak tu frustrovaně píšete o… Číst vice »
„holt lidí z vyšším vzděláním by tam uplatnění mnohdy těžko našli,“
Ano, však jsem to psal. Politologové a genderově vysokoškolsky vzdělaní se uchytí jen v Praze.
To není závist ani frustrace, já vám to přeji.
Kromě toho jsem myslel stejná práce ,stejné vzdělání.= v Praze vyšší výdělek. To je popis faktu, ne frustrace.
Ta mentalita je v celém msk kraji stejná? : – )
Jak se projevuje ten lepší život pražský, na to jste neodpověděl.
A k té poslední poznámce, procento lidí využívajících MHD je v Praze a okolí daleko větší,nez v Ostravě a okoli, to je holý fakt 🙂
Logicky, je tam plno turistů.
Vy jste si fakt nevšiml, že ty Tornáda už dávno nejezdily na tolika spojích zdvojené?
Ano, po rozdělení republiky přestali jezdit Slováci ve velkém.
Mínusáři- z jakého důvodu je tedy úbytek obyvatel?
Mohu mluvit jen za své mínus, ale mě nejde o to, proč je ten úbytek obyvatel, ale o to, že ten váš příspěvek vypadá jako výkřik choromyslného voliče SPD, nebo nějakého ještě horšího uskupení 😉
Samém mínusy, pokus o nějakou odpověď nula. Myslím že slabomyslnému voliči SPD není problém mu jeho bludy vyvrátit.
Protože nedokážete dát dohromady ani smysluplný argument („Genderově vysokoškolsky vzdělaní“). Vy zrovna byste tu školu potřeboval jako sůl. Neskutečná osobní frustrace z toho, že zde máme svobodu a každý si dělá a studuje, co chce.
Na to jste přišel jak? Klidně si svobodně vyberte pohlaví a studujte co chcete.
Řeč byla o tom, že se s tím neuživíte tam, kde o to není zájem.
Mé zkušenosti jsou opačné. Snažit se něco vysvětlit slabomyslnému voliči SPD je často jako si říkat o nakládačku. Proto se snažím takovým debatám vyhnout. Nemá to smysl a mě se z toho akorát zvedá žluč. Každopádně, ptal jste se na důvod mínusu a já vám ho sdělil. Více se s vámi bavit nemám o čem.
Bez strachu vysvětlujte, přes klávesnici se bít nedá.
Už i děti ohrožují auta. 🙂 Člověk se musí hořce zasmát. Kdepak chození pěšky, každé dítě povinně samohyb, a bude. Nu, připomíná mi to bývalý chodník s nyní trvale porušovaným zákazem zastavení u nás. Tady naštěstí parkoviště nevyznačí, neb by se auta přes někdejší chodník nevyhnula. Chodíme okolo vozovkou…
Kreténismus nejspíš s kombinovaný s rasovou nenávistí a dlašími předsudky.