GWTR představil první modernizovaný RS1 pro pošumavské lokálky. Součástí je i otvírák na pivo
Stadler RS1 dopravce GW Train Regio pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: IDPK
Vozidla budou jezdit v barvách Plzeňského kraje.
Vozidla budou jezdit v barvách Plzeňského kraje.
Mám dotaz: kolik vozů typu RS1 je již prosím v barvách IDPK?
Zatím vím pouze o dvou. Děkuji.
O který konkrétní vůz se prosím jedná? V těchto barvách jsem zatím viděl pouze 841.263 a 841.265.
GWTR v minulosti koupil v Polsku dva motoráky Kolzam SA109. Kdepak je jim konec?
https://zdopravy.cz/polsky-motorak-pro-gwtr-vyrazil-na-okruh-cestujici-sveze-az-pristi-rok-69261/
Otvíráky na pivo měly už Honekry, a byly tam výrazně označené. Stejně byl stolek okousaný od toho, jak o něj všichni otvírali pivo zezhora.
To upevnění stolku a zásuvky by mohlo vypadat líp, působí to hodně levně.
Pod ten stolek nikdo moc koukat nebude, na estetiku se tam hledět nemusí, věřte mi.
Á odborník. Ten stolek je na lehké věci, sedět se musí jinde
No výborně, další trať si můžeme škrtnout.
Proč? Tohle je proti Regínám/Šukafonům změna k hooodně lepšímu.
Není to v najbrtu, tím pádem tam pro pravověrného šotouše přestal jezdit vlak.
Mně se výrazné žluté dveře v modré ploše moc líbí.
Je to i zjednodušení orientace pro určité skupiny cestujících a považuji to mnohem lepší, než x-tá verze nátěru Najbrt – viz různé provedení i na obrázcích vagonů ComforJet.
Škrteeej, šup, tím líp.
Sebrat z těchto tratí otvírací okna za výhru neberu. Opravdu jsem zvědav, zda to dlouhodobe přitáhne více cestujících, nebo to povede spíše k dalšímu úbytku. První rok toho moc neřekne, ale v dalším se už začne ukazovat, kolik turistů se vrátí.
Myslím, že většina cestujících ocení fungující klimatizaci. Turisté pojedou tak jako tak, nebo myslíte, že někdo jede vlakem kvůli otevíracímu oknu?
Tak jasne že jezdíme kvůli otevíracím oknům a hlavně kvůli ČD.
A bude mít také zaměstnance na ty vlaky?Myslím strojvedoucí, průvodčí a pokladní
ČD Forever
Proč by neměli ? A jde to aji bez průvodčích a pokladních.
Mají to ve smlouvě a krajem
Lístek jsem si X let nekupoval v pokladně ani u ČD.
Bude to jezdit sólo a nebo ve dvojicích? Kolikrát 842 ani s vagónem nebyla schopná probrat všechno myslím přez léto. Jak je vyřešená doprava kol? Bude to taky tahat vagón na kola jako na Šumavských lokálkách?
Jestli si to kraj objednal bude jezdit klidně trojice, zrovna tyto vozy mají myslím trojčlen z výroby a nemusí tam být ni druhý fíra.
Fascinuje mne, že velká část diskuse je věnována otvírákům na nápoje, včetně nadpisu článku, ale že se za rok nasadí nově soupravy dle smlouvy na 10 let BEZ ETCS, to nikoho nezajímá: Takže na jiných tratích i Plzeňského kraje se budou prohánět nové Pesy s ETCS z výroby, a tady bez, neboť jestli si dobře pamatuji, Plzeňský kraj to v soutěži nechtěl, ČD jej přitom nabízely. Ale vyhrála „levnější“ nabídka bez ETCS. Nebude to teď tak, že na dovybavení ECTS v těchto vozech kraj dopravci peníze přisype, ale už mimo soutěž? Vždyť tyto vozy mají jezdit i po hlavní trati… Číst vice »
Se MD bylo dohodnuto, že instalace ETCS na 185 bude až po ukončení platnosti této smlouvy. Ty dva páry Ho-St se dají kdykoliv přesunout na P1 (ř.650)
Kde berete tu jistotu, že GWTR nebude potřebovat přesouvat navzájem vozidla mezi tratěmi z Ho do Str a naopak? Že by na podvalníku po silnici?
To už je snad problém dopravce jak si to zařídí. Najme si třeba mašinu s ETCS.
Předjímáte problémy tam, kde prozatím nejsou a pokud vzniknou, mají řešení – viz např. pan Mojmír.
Přičemž úroveň cestování v RS1 je násobně vyšší, než v dlabaném ingotu se střílnami místo oken, a poměr nízké podlahy je taky trochu jinde.
Já to trochu chápu. Na to ETCS jsou minimálně ještě 4 roky čas (možná víc, je to vázané na modernizaci úseku Horažďovice – Protivín), takže je lepší počkat, zda se podaří utrhnout něco z dotačního programu MD, než to teď hned financovat ze svého.
Ty otvíráky se kdysi dost kradly. Beru to aspoň jako retro počin a připomínku doby, kdy všechno bylo ve skle.
Otvírák na pivo. Tak to jo, to je moderna. Ostatně, neměly ten otvírák „zabudovaný“ vozy s podvozky GP 200 vyráběné ve vagónce Studénka těsně před změnou režimu? —— Pamětníci mě buď opraví nebo doplní.
Otvírák integrovaný do stolku býval ve vagonech obvyklý, dokud se dělaly stolky s kovovým rámem.
Ono se dneska ve vlaku pije spíš z plechovky, když není jídelní vůz s čepovaným. Taky mi to přijde jako bizár.
Možná jsem moc náročný, ale ty křížové šrouby s půlkulatou hlavou upevňující stolek do stěny nevypadají úplně esteticky a myslím, že nebudou prosty jakéhokoliv otřepu či ostré hrany. Takže ať žije potrhané oblečení. Přičemž shora do stolku jsou zapuštěné. Proč to polovičaté řešení?
Také lišta pro rozvody k zásuvkám je krásná, jako by to nešlo schovat pod stěnu. A to se ani nebavím o přechodu stěna – plechový držák stolku, kdy jde v jedné rovině přes cca 3 mm hranu bez jakéhokoliv snížení, takže je pod ní krásná mezera.
Jak říkám, jsem moc náročný, tak mě neberte příliš vážně.
Co byste čekal? Je to jen na oko, aby to stálo co nejméně a splnila se podmínka od kraje. Jak to bude vypadat za pár let nebo jak to bude fungovat, to už nikoho nezajímá…
Pamatuji si pred ~25 lety jeste s temi červenými vlaky cesta z Horažďovic do Klatov byla tak na 2 hodiny. Dost se to tedy zlepšilo:)
Kolik se do modernizovaného motoráku vejde bicyklů?
„Díky lepší akceleraci se budou moci změnit i jízdní řády, vlaky budou v Horažďovicích a Klatovech lépe navazovat na osobní, zkrátí se jízdní doby,“
O kolik rychleji se dostane na maximální rychlost na těch tratích- 60 (65) km/h?
Z Klatov do Domažlic se to dá na 7km (necelých 20% trasy) rozpálit až na 90km/h.
To už teď. O kolik to má být lepší s tou akcelerací?
Regionova udělá max 80 km/h.
Regionova má udávané zrychlení 0,42 m/s2 a RS1 1,2 m/s2. Také se udává měrný výkon motorů na tunu hmotnosti u Regionovy je to 6,11 kW/t a u RS1 11,78 kW/t. Čas na 60km/h je ovlivněn stoupáním a u Regionovy výrazně počasím, kvůli trakci na jednu nápravu, takže se u vlaků neměří. To všechno dohromady pak udělá ty kratší jízdní doby v jízdním řadu, které to musí zvládnout v jakémkoliv počasí, a pokud se tim vylepší návaznosti, je to pro cestujícího to nejdůležitější. Regionovy a 810ky jsou vhodné jen dna lokalky v rovině s velkými vzdálenostmi mezi zastávkami. Bohužel takové tratě,… Číst vice »
Vypadá to hezky. Moc jim to tam přeji.
Taky se snad již toto léto svému.👍
A poslední odstavec potěšil.
Tak snad ty přípoje opravdu budou.
A budou součástí místního konceptu JŘ.
To by mohlo přinést další cestující. 👍
Píšeš haiku? 😀
Tak odvíráky mají i rakve. Takže taková rarita to není.
Otvírák na pivo? Bych zakázal požívání jakýchkoli drog včetně alkoholu v dopravních prostředcích. Smrdí to, podnapilé osoby mají ve zvyku obtěžovat ostatní cestující, chovat se hlučně nebo agresivně, a je to taky špatný příklad pro mládež. Normální je drogy nebrat, pokud už bez toho nemůže někdo vydržet ať to dělá na místě tomu určeném a ne věc veřejném dopravním prostředku.
Jo, u nás si na tom národní dopravce dělal reklamu, že ve vlaku můžete narozdíl od řidiče chlastat
V Německu má řidič toleranci 0,5 promile ale v některých vlacích je konzumace zakázána
… a to konkrétně ve všech regionálních vlacích v Dolním Sasku.
(možná ještě někde; mně je znám tento případ)
Pokud někdo vyvádí jak popisujete, tak to není tím, že by vypil 1 lahvové. Případně si otevřel sodovku…
Ony mají plechová víčka i limonády. a alespoň to výletníci neotevírají o hranu stolu 🙂
ano, můžeme si namlouvat že výletníci otevírají převážně limonády … ve skle ….
Dá se tím otevřít i nealko pivo birell a to droga není 😉
A takovej si asi nebude tahat sebou hromadu lahváčů, ale koupí si ten nejlevnější výplach trubek v petce…
Kolik lidí ten otvírák pod stolem najde ? Nebo je tam nějaká cedule ? „Otvíráky na tomto vlaku jsou s přispěním Plzeňského zdroje.“
Pane Kotrč, možná vás budu šokovat, ale ty vaše „drogy“ nabízejí ČD i ve svém Minibaru (pojízdný vozík se základním sortimentem občerstvovacích služeb, obsluha přímo na místě cestujícího) – bližší info viz:
https://www.cd.cz/assets/dalsi-sluzby/jidelni-vozy-a-obcerstveni-ve-vlaku/cd-pdf.pdf
Alkohol je droga. Můžete to popírat jak chcete, ale je to jedna z příčin hlouposti a zaostalosti tohoto národa. Snižuje inteligenci mimo jiné.
Byl byste prosím tak laskav a obohatil byste vaší myšlenku o upřesnění těch ostatních, „mimoalkoholových“ faktorů?
Děkuji
Píše se „vaši myšlenku“, tady vidíte ten úpadek inteligence z alkoholu. Jeho konzumenti mívají podprůměrný příjem.
Jinak, když si nedovede představit, jak alkohol škodí, ani si to neumíte najít, zde vám něco vykopíruji: „Je nutné konstatovat, že alkohol, i přesto, že je legální, pořád zůstává drogou podle mínění některých srovnatelnou s kokainem nebo opiáty. Nabaluje na sebe celou řadu negativních jevů, jako je kriminalita, rozvodovost, sekundární chronická až smrtelná onemocnění. “
Alkohol zabil celou mou rodinu, ve které jsem vyrůstal, takže mi o tom nemusíte nic říkat.
Bohužel, budu se muset opakovat, protože jste očividně nezaregistroval, na co jsem se vás v předchozím příspěvku ptal a odpovídal jste na něco úplně jiného.
Takže, druhý pokus:
Byl byste prosím tak laskav a obohatil byste vaší myšlenku o upřesnění těch ostatních, „mimoalkoholových“ faktorů?
Pane „PetrH“, stále čekám na vaší odpověď….
Píše se „vaši odpověď.“
Dalším faktorem je mizerné české školství, kdy jeho absolventi neumějí ani vlastní rodný jazyk a jsou ze školy zvyklí všechno okecávat a odvádět řeč jinam. Proto se pak hodí většinou jen do montoven.
Hm, vy asi budete ještě větší archiválie, než já, když si libujete ve staročeské zkrácené formě „vaši“.
Neokecávejte a neodvádějte řeč jinam a konkretizujte váš předchozí zapšklý výrok, kde jste se tak pěkně vyjádřil o českém národě, jehož jste součástí!
Ministr zdravotnictví Válek nedávno podporoval vinaře (ze státního samozřejmě), v téhle zemi už nic nepřekvapí. Zaplatíme si z dotací i otvíráky na pivo, aby bylo dobře.
Také se zde píše o zkušebním provozu v Jihočeském kraji. Zatím jsem vypozoroval, že v pracovní dny jezdí na vlacích Nové Údolí/Volary – České Budějovice, o víkendu Volary – Strakonice.
Jak se ale vyřeší situace po odchodu těchto vozů z Volar? Ve Volarech je jen 9 jednotek. ř. 654, které zřejmě nebudou stačit na pokrytí všech tří tratí střediska Šumava. Vím, že jsou ve Volarech též vozidla řad 628, 810, 814, 816 (a 817, které ještě nebyly nasazeny v provozi), ale i tak.
Přeci jako obvykle, i před příchodem RS1 se zde jezdilo s 654, 628, 810, 814, 816. Sice odjely 2 jednotky 628, ale do léta se může jezdit bez nich. A v budoucnu přijdou další RS1 za ty co budou jezdit v Pošumaví 🙂
Ty modré RS1(tzn. pro Pošumaví) by měly z Volar odejít až prosinci 2023. A ty budoucí RS1, co je nahradí, by správně měly přijít ve stejnou dobu, aby to hladce navázalo. Nebo přijdou až průběhu roku 2024?
Co se týče 628, tak z dvoumotorových si můžou vypůjčit na léto akorát tak .261/.283, to je jediná možná, když .276/.313 to už být nemůže. Ostatní volné jsou jednomotorové (složení 628+928).
Snad i v létě ještě modré RS1 se na vlacích do Budějovic objeví. Protože v jarních měsících a taky v září/říjnu s tím zamíchají výluky.
Otvírák na láhve zabudovaný v blízkosti elektrické zástrčky, to se jen tak nevidí :/
je na to vůbec předpis?
Je tam nápis: Před otevřením láhev důkladně protřepat?
Tam je někde zástrčka?
bude doplněna i klimatizace? minimálně jeden z nich klimu neměl
Všechny vozy s klimatizací.
Možná by stálo za to to doplnit do textu, také jsem se vydal tu informaci hledat.
Jj, už je to tam.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/09/rs1gwtr1.jpg no zrovna tady je právě bez klimy už v barvách pro plzeňský kraj. Vím, že z těch dovezených neměly klimu minimálně 650.355 a 650.356
Ano, ale na plechovky. Jinak tohle už bylo ve vozech Bte.
Na plechovky? Vy neumíte otevřít plechovku bez nástroje?
Fazole občas bývají problém.
A o jaký druh nápoje se jedná?
Nálev nebo rajčatová omáčka, když to potřebuješ polopaticky.
Vy jste poznal ironii? Proto to neslušné tykání?
Ten nátěr zvenku je snad ještě horší než u ČD a to už je co říct..
Na nátěr přijdou ještě další prvky, které nátěr obohatí. 😉
Třeba se majitelé už připravují na to, že celý GW Train prodají Českým drahám 🙂
Je to nátěr kraje, mají ho i autobusy Arriva.
Otvírák na pivo je základ.
Otvírák na pivko v požadavku kraje je docela zajímavej požadavek.
Jaký požadavky má kraj do svých řad? To by mohly být zajímavý benefity 👍
Ačkoliv dneska už to šotouši řeší PETkovým.
No hlavně na Šumavě řeší stolky právě na ty petky🤭
Na Šumavě stačí jen WiFina, přebalpult pro miminka a řetízková Ztka na kola … kdepak stolky, područky a police na batůžek ! Přežitek. A klima tam v létě hřeje, v zimě chladí.
Spíš pleškou…
Je, poněvadž ubejvá nádražek a tudíž i možnost vzít si do vagónu točenýho kelímkáče.
nicméně nevím kdo dneska bude ještě tahat lahváče když si může vzít plechovku
Třeba ten, komu pití z plechovky vadí a nechce s sebou brát kelímky?
Pořád lepší tyhle vlaky než ty šunky od Arrivy vydávající se za rychlík k nám na Příbram…..
Jako někdo, kdo občas musí využít GWTR na trase Krumlov – Budějce, říkám, že bych počkal na tohle hodnocení…
Doplnil bych ze jednotek bylo odkoupeno 7, ale 1 vyhořelá, takže na dily
Přesně tak
Takže na obou tratích budou točit dvě jednotky a třetí bude záloha?