GWTR bude provozovat rychlíky Plzeň – Most do roku 2031, jednotky 845 získají klimatizaci
Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR
První jednotka s klimatizací bude hotová již příští rok.
První jednotka s klimatizací bude hotová již příští rok.
Mně teda na téhle společnosti přijde naprosto fascinující, že v roce 2023 se na většinu na jejich vlaků nedají koupit jízdenky v jejich e-shopu, o vlastní aplikaci v mobilu nemluvě. To je hodně velký bizár.
Na druhou stranu pokud vím, jdou koupit bez přirážky ve vlaku, hotově i kartou. A místenky tam afaik stejně nejsou. Takže houby zle…
Jdou koupit přes AMSBus (včetně místenky na tento R), Idos, pak máte aplikaci SJT a konečně aplikace IDS systémů. Asi by byl bizár vyvýjet a platit další aplikaci kvůli pár lokálkám, kde lidé jedou na předplatné a nebo si kupují lístek ve vlaku. Tohle není žádný dálkový dopravce jako Regiojet, Leo. Nebo na co chcete místenku do osobáku z Bečova do Varů. Nebo z Vrbna do Milotic?
Gw train je zmodernizuje a doda klimu.
No měl by na tom vyškolit arrivu, ať to taky zmodernizuje a dodělá klimu.
Arriva klimu na své 845 dát chtěla, ale MD zvýšené náklady na provoz zaplatit nechce.
Obecně, trať Žatec – Plzeň je strašná, navíc opravovaná salámovou metodou bez nějakého účinku.
Jen tak by mě zajímalo, o kolik rychleji by to dokázala zvládnout Německá klopidla, vzhledem k absenci jakéhokoliv delšího rovného úseku na trati?
Doufám, že se zeptali u Arrivy a nenakakaj si do hnízda s Prasem. Ty 4 ks jsou zoufalství, po roce se ze všech vyházely startovací baterky a celkově by se hodiny provozu za ty dva roky nechaly spočítat skoro na prstech jedné ruky.
gw train už na nějkých kusech klimu má, ale jak jim to funguje nevím
Zatím je pouze na „dvojmotorech“, a pokud lidé neotevírají okna, tak to celkem funguje dobře, ale samozřejmě jako od výroby to není…😁
a tam to není přes pomocné pohony? Tak ono ta móda ledniček taky není o co stát, stačí, když tam nebude na padnutí
10 let provozu za klimatizaci…..super!!! Ale po pravdě musím potvrdit to, co více přispívajících zde a to, že GW Train se o své vlaky stará a jezdím s ním rád. Hlavně tedy v JČ.
Jedna z hodně mála linek u nás, kde mi 845 přijdou jako vhodné vozidlo, navíc se o ně GWTR (z pohledu cestujícího) stará, personál je příjemný, a kromě nějakých mimořádek či výluk, za které dopravce nemůže, jsem tam nikdy neměl žádný problém. Právě kvůli výlukám a celkově trase trati zde ani není nějaký významný potenciál pro zvýšení počtu cestujících v případě nasazení nových vozidel za dvojnásobnou cenu. Ač jsem k přístupu MD k objednávce dost kritický, tohle je dobrý krok.
Souhlas. Na tuto linku, a v podání GWTR, to tady jsem ochoten akceptovat a řekl bych, že za tu cenu dostává cestující i poměrně slušnou kvalitu. Zejména pokud budou jednotky ještě trochu „oprášeny“, dovybaveny klimatizací či ETCS. Oproti ARRIVĚ se mi tyto GW rychlíky zdají přeci jen o něco lepší. Minimálně stran spolehlivosti, ale i personálu či služeb.
Provoz nepohodlných starých německých šrotů až do roku 2031, to mi připadá jako přinejmenším dost špatný vtip. Klimatizace z toho vlak pro důstojné cestování opravdu neudělá.
Jasně, v případě jiného dopravce by se jednalo o kvalitní německé vlaky…
Ne, tyhle šroty jsou a vždycky budou nepohodlné šroty, ať už je bude mít v rukou jakýkoli dopravce. I kdyby to snad měly být ČD (i když, věřím že tento dopravce má rozum a tohle by nikdy nekoupil).
a co na nich je tak nepohodlného? jako letecké uspořádání (aspoň co má arriva je pro nohy otřesné a pro mě nepoužitelné krom 4ky) ale jinak s klimou to jsou docela pohodové vozy, techniku beru bokem.
Tak ČD můžou využívat vlastní šroty jako 854.
Njn, nepohodlí vozů 810 nebo 842/843/854 se to holt nevyrovná.
845 s klimou a novým interiérem není zas tak špatná volba z pohledu cestujících, ano technicky už je to trochu za zenitem, ale to krom šotoušů nikoho moc nezajímá.
A i kdyby to cestující zajímalo, kdo z nich by si připlatil na jízdném?
Že pojede autem? 3 až 5 tisíc Kč ročně jen na povinném ručení a nějakých 10.000 kč ročně pořizovací cena ojetiny, když 15 let vydrží.
Falešné dilema.
Furt se tady mluví o vyhánění lidí do aut a furt se jim říká, že to není jen benzín.
Najednou nic takového neexistuje?
Ne, ale nemá smysl házet tady číslama. Většina lidí co jezdí vlakem, zvlášť rychlíkem, to auto má taky.
tak mě zrovna cestování autem vyjde i na to pojištění, oproti cestování vlak-tram s idolem.. ale ta pořizovací cena se mi moc nezdá, že by auto za 150 vydrželo 15 let? A další náklady jsou kde? Do auta se toho nacpe poměrně dost i na drobnostech, ale zase většina lidí nějaké to auto má, takže by se mělo reálně počítat jen zvýšení nákladů zvýšením nájezdu.
Dokázal by někdo vysvětlit, co SŽ na této trati neustále v rámci výluk dělá? Že by tam bylo po těch letech výluk vidět nějaké zlepšení, to se říct úplně nedá…
Za 3 měsíce se udělá 5km komplet nově, což je sice fajn, zvýší se rychlost atd, ale během těch 3 měsíců se ani nesáhlo na zbytek, takže zbylé úseky se naopak zhorší…
Každý rok komplet nějaký úsek. Letos to bylo mezi Blatnem a Petrohradem. Změna je viditelná v mírném zvýšení rychlosti v nových úsecích, za Podbořanami už je například 100km/h. Jinak se letos měnily některé pražce u Mladotic, měly se měnit kolejnice u Plas, ale zřejmě nebyl materiál/peníze, taky se sanovala skála mezi Plasy a Kaznějovem, kde byla poslední dva roky pomalá jízda, taky se tam část sesula do trati…. a jak to pak bývá, občas nějaké to kácení, přejezdy, výhybka v Kaznějově, atd. Taky se v předchozích letech měnil most u Žatce, nebo most mezi Horním Hradištěm a Mladoticemi. Tam je… Číst vice »
V roce 2020 se stavěl nový most v Plzni, plus zmodernizovaná zastávka Plzeň-Bílá Hora.
Díky za detaily. Mně právě zajímalo co konkrétně se zlepšilo, protože cestovní doba rychlíků na trase Plzeň-Žatec-Chomutov se od roku 2003 prakticky nezměnila:
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_160.pdf
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_120t.pdf
A to ještě oproti roku 2003 ubyla zastávka v Kašticích, kde už dnes nic nestaví.
Spíš je škoda, že když už dopravce udělá náhradní dopravu třeba ze Žatce do Blatna kvůli jednomu 5km (v lepším případě takhle dlouhém) úseku tak Správná Železnice téměř nesahne na nic jiného, když má jedinečnou šanci dělat na kompletním úseku…
Od nového grafikonu dojde ke zkrácení jízdy o 3 min v obou směrech = dřívější příjezd a delší odjezd z Plzně.
Tak aspoň něco. Teď je otázka: nebude zase na této trati celé léto 2024 někde výluka? 🙂
Bohužel, nějaká výluka asi bude viz odkaz. Nechápu proč to nemohli udělat už letos a příští rok nechat bez výluky?
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/P-54
Jen pro připomenutí, tolik zmiňovaná Desira mohla na té trase jezdit už někdy od roku cca 2006, Viamont (dnes GW) je tam plánoval, ale vyhrála to levnější (podstřelená – 17kč/km) nabídka ČD. Takže tolik k soutěžím, kvalitě a nízkopodlažnosti.
Nebyl to s těmi Desiry (také) tehdejší Connex, později Veolia a nyní Arriva?
Ano, i Connex je nabízel. Druhý v pořadí s cenou, těsně za Via. A pak hluboko pod cenou ČD.
Tolik mínusů od poctivých nádražáků.
Jsem rád, že většinu provozu v ČR objednávají kraje a ne MD. Kvalita toho co objednává MD je opravdu tristní. Z Plzně do Varů se v objednávce kraje dá dostat bez bariér moderním vlakem a nebo v objednávce MD starou vysokopodlažní jednotkou.
z Plzně do Varů jezdí nějaké jednotka v objednávce MD? kdy a jaká?
Stará vysokopodlažní jednotka mezi Plzní a K. Varama je Pendolíno. Je staré 20 let, je vysokopodlažní ..
A i ta, pokud vím, jezdí z Chebu do Varů na objednávku kraje, nikoli ministerstva…
Pardon, spletl jsem si trasu tohoto rychlíku. Karlovy Vary jsou přecijen o dost víc na západ než Chomutov.
A nebo InterJetem z roku 2022…
Není bezbariérový a musíte přestupovat v Chebu.
Interjet bezbariérový je, má zdvihací plošinu.
To není bezbariérovost. V tom případě je bezbariérová i 845 se skládací plošinou.
Co prosím? Zvedací plošina samozřejmě je bezbariérovost. Vozíčkář se tam dostane. To je jako kdybyste tvrdil, že výtah do metra nezajišťuje bezbariérovost stanice.
Zvedací plošinu musíte objednat 24h předem. Výtah přivoláte tlačítkem.
To já vím, spíš mi to nesedělo na tu starou jednotku, kvůli které je objednávka MD tristní.
Jako upřímně… Jezdit tímto rychlíkem je občas za trest… Když to jede v celé své trase, tak je to zázrak. Na té trati je každý rok výluka-člověk by si snad myslel, že připravuji VRTku. Já osobně z Klášterce do Plzně jedu autem přes KV a trvá mi to hodinu a půl… A jak bylo zde už zmí’ňěno….Desira na tu trať a byla by to paráda….
V čem by to Desiro bylo lepší? Pominu-li nízký nástup, což je jasné plus.
Nízkopodlažnost je potřebná a užitečná při časté výměně většího počtu cestujících, u rychlíků tato její výhoda není většinou vůbec využitá, takže pro ně jsou výhodnější spíše vysokopodlažní vozidla, protože minimálně psychologicky nabízejí lepší komfort jízdy.
ono tohle má rychlík spíše jen v názvu
Tak čas jízdy je stejný jako rychlíků ČSD 1990…chybějící klima a ty sedačky na 3 hodiny jízdy jsou fakt utrpení.Hodnoceno vlastní zadelí.
Nechci hledat jízdní řád roku 1990, ale nemá tohle o dost víc zastávek? Nemluvě o intervalu, myslím že ještě kolem roku 2000 jezdily R jen v pátek a neděli (jeden pár od každého). Na podobných tratích bude mít rychlík vždy i takovou regionální funkci.
Nízkopodlažnost je sice fajn, ale v první řadě by tomu musela odpovídat infrastruktura. Třeba nastupovat v Blatně u Jesenice je opravdu paráda 😁 ale hlavně že se #mynic chlubí opravenou budovou.
Mel byste to, praktiku, jít vysvětlit do Rakouska a Německa že nízkopodlažní ICE a Railjet jsou k ničemu…
A v roce 2031 prodloužíme smlouvu na dalších 10 let, do roku 2041 a provedeme GO spalovacích motorů a to z opětovných důvodů důležitějších investic.
Bezbariérovost je na žatecké retrotrati celkem k prdu díky absenci nástupišť 550 mm.
Legislativa to nebude umožňovat.
Pro spoustu tratí bude nutnost nového bateriového, nedejbože vodíkového vlaku znamenat konečnou.
Kraj sotva bude platit za vodík 500 Kč/km, když elektobus vyjde na cca 60 Kč a hybridní bus na 50 Kč/km v dnešních cenách.
Jednotka pro 70-100 lidí v ceně 200-230 mil Kč je prostě příliš.
A budeme uhlíkově neutrálně sedět doma zadku, budeme pít jen čistou vodu, bo i to pivo uvolňuje CO2, vysavač ani vrtačku nezapneš, bo obrus uhlíků v komutátoru, pračku my jo, máme LG s asynchronním motorem. Jíst budeme jen to co bude mít certifikát nenadýmavosti(sbohem zelí, čočko, fazole atd). A v té době nahážou obyvatelé Ariky deset krychlových hektarů petek měsíčně do moře. Ale mu v té době řešit, jak snížit roční odpad na osobu z dvou kil na nic.
Kurwa: Afriky, mám prsty jako patníky a oči jako krtek
Jo a budem číst, že ty peflašky v indickém oceánu jsou otěr z pneumatik i z té zlé autobusové dopravy v Evropě. Zeměpis je nepřípustná znalost!
Velmi špatná zpráva. Doufal jsem, že ty střepy skončí a budu se moci konečně bezbariérově svézt tratí svého mládí.
Nemluvě o tom, že dnes když jako vozíčkář cestuji do Mostu, tak to musím objíždět s přestupem.
Tak objíždění je pouze a jen vaše blbost. Kamarád taky na vozíku jel jednou ze Žihle a představte si, že po zaplacení jízdenky pro něj přijelo služební auto a ani vlakem nejel.
Provoz na trati je pravidelně paralyzován výlukovou činností Správy železnic. Sám bych to lépe neřekl…
tam je to jasná ukázka naprosto neschopné SŽ, to už fakt člověk raději jede autem…
Spíš naprosto tragického financování železnic v ČR.
na 030 je to stejné, dny kdy R Liberec-Pardubice jezdí v celé trase by se dalo pomalu spočítat na prstech jedné ruky..
Skoro by se dalo říci že zaměstnanci SŽ si chtějí zasloužit své režijky od ČD. Když už někde na jednokolejce vyhraje soukromník, tak se tam přechodně trvale nastěhují…
na 030 je to trvalý stav, naopak často se po větších výlukách tam soukromník dostal..což platilo i na 030, ale ono se vymýšlí pořád další. Neříkám, že nejsou potřeba, ale koordinace je hrozná
Napadání jde ČD náramně, mohly by si na to najmout jednoho pána z Brna, který je v tom asi nejlepší v ČR. Třeba by pak dal pokoj ŘSD…
co to meleš?
Nejspíš myslíš vodovody a „kanalizace“ z Tetčic, tak pro něho je adekvátni místo jedině léčebně v Černovicích na uzavřeném oddělení.
Myslel jsem toho druhého pána co není z tetčic…
No v Los Brňos nežijí jen dva pánové, asis myslel premiéra?
Ještě je tam ten ňouma z „Děcek v zemi“.
Pokrok nezastavíš, po 10 letech provozu bude i klima.
Což v porovnání s ostatními rychlíky v motorové trakci bude bohužel celkem ojedinělé.
Rychlík v motorové trakci.. jako Indie, bohužel. Nic takového už být nemělo.
Naprosto souhlasim.
Nebo jako Norsko, Trodheim-Bodo.
Co tam má jezdit, když tam není trolej?
Oprava: Trondheim, vypadlo mi n
A to mají levnou vodní elektřinu a nejdražší naftu v Evropě…
A co dělat než se pokročí s elektrizací? Třeba v Dánsku nebo na Britských ostrovech je takových rychlíků velká část a cestující tím typem pohonu snad tolik netrpí. V Indii jsem myslel že hlavní relace jsou pod trolejí.
Mám dojem, že Irsko a Albánie nemají ani metr elektrizované dráhy. Nebo mne znalejší opravte.
Irsko má elektrické příměsto u Dublinu, podobně na tom jsou s podílem délky tratí pod trolejí (ne už tak využití) i Pobaltské státy. V Albánii už nejezdí skoro nic celkově. Ale to už je dost off-topic.
V Indii možná byly hlavní relace pod trolejí před 10 lety, dneska mají elektrizováno 90% sítě. V roce 2014 měli hotovo na 21000 km, dnes je to 58000 km. Tempo u nás nepředstavitelné.
Nebo jako Bavorsko.
SŽ není schopná ani udržovat na té trati koleje, natož vedení….
Staré vyhrkané střepy.
No vzhledem k tomu, kde to jezdí, a jaká je požadovaná (a současně dostatečná kapacita) není moc kde brát. Jo, žralok by byl lepší – ale ten jako ojetina úplně není a ty co jsou u modrejch mají často omezení, kde smí jezdit a ještě jsou vázaný ve smlouvách na výkony. Jediný co by se asi povedlo reálně sehnat, je Lint. Ale na 5 let?
Desiro by se dalo sehnat .. nebo radši at tam jezdí 842+954. 845 to je opravdu popelnice bez výkonu .. smrdí to jak vejtřaska se studeným motorem..
Za 100 na kilometr ti tam ČD nic s klimou nepošlou.
852 a 954 aby bylo nad čím užívat co?
852 neexistuje
ŽÁdná 852 neexistuje najděte si to v googlu
Nojo, hlava psala Kvatro(842), prsty překlep 852. Tobě se to nikdy nestalo?
Přesně tak, za chybu se omlouvám. Ale hlavně že si někdo hned rejpne 😁
Takže stejně starý vraky …
842 je mladší než 845, nemá vyklápěcí okna a vzdálenost mezi sedačkami na úrovni 810.
Nevím jak v 842, ale sem tam u nás jede Rakev 843, a pohodlná celkem je. Jen ten randál od motorů, při rozjezdu horší než V3S.
Ve srovnání s 843 je v 842 ten randál subjektivně výrazně menší.
Na tento okrajový výkon v pohodě. Jezdí čisté, spolehlivě, zásuvky na napájení drobné elektroniky mají, klimatizace tam bude nově taky. Za 100 Kč za kilometr by tam ČD nabídly maximálně přečalouněný B²⁴⁹ s Brejlovcem, protože by musely nakrmit plný nábřeží politických trafik a nenažranejch odborů.
Tak to by bylo pozitivní. Prostorný, pohodlný, víc místa na nohy a rychlejší. Takže souhlas jsem pro.
Tebe vyhodili od ČD co?
On musí být průvodčí jen u ČD ?
Dokážete si představit, že pracuje na železnici spousty lidí, kteří nejsou nakaženi zatuchlým bolševismem tohohle molochu, nikdy u ČD nepracovali a ani to nemají v plánu ? Přesně kvůli takové mentalitě a smýšlení, jaké tu předvádíš ty ?
Nevím co je bolševismus ale já nevím já pracuji v Tatrovce.. Zkušenosti mi říkají že .. jsi vocas
Ano, třeba co by pucflek v růžové u RJ za plat brigadnika. To je terno.
Tak ho rovnou shodíte, protože není od Vás.
To je skvělá firemní kulrura, opravdu zde reprezentujete ČD nebo holé hlavy s vychováním řeznického psa?
Ten člověk shazuje sám sebe primitivníma zkratkama.
Když nejsi od ČD tak musíš bejt od zákonitě od RegioJetu. 😄
u ČD jsou pruvodčí u těch dalších dopravcu to vypadá jak lidi f´do počtu.. když se jich člověk na něco zeptá.. neví kde je sever.
Znalosti průvodčích u ČD ohledně tarifu PID jsou doslova tragický. Návaznosti jednotlivých jízdenek ke kuponům, schopnost pracovat s jejich POP a například upravit trasu mezi výchozí a cílovou stanicí, vystavit potvrzení o nevyužití, půlka průvodčích u ČD neumí nahrát na INkartu traťovou týdení jízdenku. Dost průvodčích u ČD je poslední léta na úrovni těch pucfleků u RegioJetu jak říkáš.
za 100kč/km by byla u ČD originál koženka vytaženo z kopřiv 😉
Teď u nás v Olk, pendluje hlavně na Kouty-Nezátky, nádherná souprava, 163+třikrát B249. Před hodinou jsem s tím jel. Když se vystupuje a první u dveří je drobná žena, nedokáže ten bazmek otevřít. Pokud se po takovému způsobu cestování někomu stýská, u nás to není nostalgická jízda se zvláštním tarifem, u nás je to skoro zadarmo. Tak šotiči nástup na značky.
Nahrada jezdí .. je rozbitý panter co chytil auto na přejezdu.
Jaktože ČD nemají zálohu ?
ČD mají zálohu.. šak jezdí 163+vozy.. všechny pantery ještě NEJSOU.. VYRÁBÍ SE.. akdyž vypadne.. tak jezdí něco jiného chápeš to ty lopato?
Jo, ale Pantery teď jezdí tak každý třetí obrat. A ty vozy s Peršanem se taky nějak mění, potkal jsem i Bdt262 v zelené kožence, teď ta kupéčková béčka, ideální vůz na osobáky, kde to mají, rychlíkový na couráku, luxus? Semtam jede Rakev a vlečňák pod dráty. A R9xx Bouzov? Většinou B, Bd, Bdee, semtam něco novějšího, velkoprostorového, s předsuvnými dveřmi. 2023. Kdyby tu nebyly už těch třicet let dráty, udělané vlastně jen kvůli odklonům nákladů z koridorizované Brno-Třebová, tak by tady snad pořád jezdila Barča s hytlákem a osmidveřákáma, Krokouši a Kredence, nebo spíš Regiošuky.
Ano? Leošovi se za tohle odebírala licence.
Ale copak ? Na nic víc než urážky nemáte ?
Jeden panter stál včera v OL jako záloha.
Nebyla to výstavka ?
640 004, který ve Vikýřovicích trefila Tatra, byl půjčený z Brna, tak se jim rozbitý vrátil a půjčil se jiný. Každý týden dorazí nový 640 2xx, ale priorita je od června nová větev Šumperk, Uničov, Ol, Pr, Nez, Vyškov. Asi kvůli výhradnímu provozu ETCS na Uničovce. Zatím je nových Panterů dodáno asi 9 z 27, tři jsou tu už deset let, jeden půjčený z Brna a dva nové dvouvozové z Ostravy. Bdt už asi došly, tak se nasazují B. No nevím, od prosince dle nového JŘ mají Pantery obsluhovat i Ol-Pr-Vsetín, tak nám tu na 301 asi budou opět hučet… Číst vice »
Bdt mají asi najeté kilometry a nikdo do nich nechce dávat peníze..
Chápu, u některých jdou takové rány z podvozku, že to pořádně rozduní celý vůz. Ty tři Pantery, 640 001-3, které tu máme cca deset let, byly tehdy pořízeny na Kouty-Nezátky. Teď mám docela obavu, že: 1. priorita je Uničovka, s jejím výhradním provozem(no zatím spíš s poloprovozem) pod ETCS, protažená až přes Přerov do někdy až Vyškova. 2. zbavení se (oprávněných) stížností, že na páteřních dvojkolejných tratích Ol-Pr-Hranice-Valmez-Vsetín, jezdí to nejhorší co existuje. Takže možná do doby, než bude všech 27 nových Panterů zde(červenec?), narvou ty poslední provozuschopná Tornáda na 301.
V Tlumačově by za ně možná nějaké peníze dali…
Něčemu už opravdu pomůže jen ten autogen
Těm B249 určitě, Bdt jsou o dost mladší a co jsem je po létech potkal, tak i méně vyhnilé.
Bdtéčka 280 jsou až na dveře a šplhání nahoru celkem v pohodě, lepší podvozek, kotoučové brzdy atd. Ale Bdt 262? Špalky, často koženka randál jak v cigánském tábořišti. A teď, upgrade v zastávkovém osobáku béčko, stejný krám jako Bdt 262, a ještě mizernější dveře než v těch bédétéčkách. Ale třeba nám se dají Honeckerovy pomsty a budeme vzpomínat jak to bylo před čtvrtrokem skvělé. Zatím sem s tím nikdy nejel.
Místo nich co?
854 staré 50 let
843 staré 30 let
842 stejně tak
Realita u národního, RegiSharků není dost na všecko, ani kdyby je mezi depy přesouvali každý měsíc.
Kdy budou do jednotek instalovat ETCS? Musí jednotky mít ETCS od roku 2025 z důvodu provozu v Plzeňském uzlu nebo stačí až rok 2030?
Podle NIP ERTMS již od roku 2023 ( 🙂 ), ale pokud si dobře pamatuji, tak Plzeň 2027 a Chomutov – Most 2030.