GWTR bude provozovat rychlíky Plzeň – Most do roku 2031, jednotky 845 získají klimatizaci

Jednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTRJednotky řady 845 společnosti GW Train Regio. Foto: GWTR

První jednotka s klimatizací bude hotová již příští rok.

Ministerstvo dopravy prodloužilo smlouvu se společností GW Train Regio (GWTR) na provoz rychlíků linky R25 mezi Plzní a Mostem až do roku 2031.

Vyplývá to z informací v registru smluv. Smlouva na provoz rychlíků měla původně skončit v prosinci 2026. Ministerstvo kontrakt zadalo v roce 2016 přímým zadáním poté, co na tuto linku proběhla soutěž a soukromý dopravce na ni podal nejlevnější nabídku. I když soutěž napadly u antinomopolního úřadu tehdy úspěšně České dráhy, ministerstvo se rozhodlo využít možnost zadat zakázku přímo.

Smlouva je prodloužena i po dohodě s kraji z důvodu významné investice do vozidel,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Dopravce se zavazuje k novým investicím do jednotek řady 845, které na trase používá. Půjde například o instalaci zabezpečovače ETCS. Dojde k celkové revitalizaci vozidel. „Nejvýznamnější změnou bude instalace klimatizace. Půjde o výměnu čalounění sedaček, výměnu podlahy, nový lak skříně i v interiéru,“ dodal předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček. První jednotka s klimatizací má být nasazena příští rok. Dopravce má pro tyto rychlíky pět jednotek.

Základní cena, z které se počítá výše kompenzace, se nemění, dochází jen k navýšení na základě inflace. Po roce 2026 se dále zvýší o náklady na instalaci ETCS, které nepokryje dotace. Příští jízdní řád bude ministerstvo platit 100,6 Kč za kilometr.

Rozsahem 472 tisíc kilometrů ročně jde o jeden z nejmenších rychlíkových souborů v Česku, vlaky mezi Plzní a Mostem jezdí pětkrát denně. Provoz na trati je pravidelně paralyzován výlukovou činností Správy železnic.

Tagy GW Train Regio GWTR Ministerstvo dopravy R25 R25 Plzeň - Most
136 komentářů