GW Train už má strojvedoucí pro Šumavu, přebere volarské
Vlak GW Train. Ilustrační foto. Autor: Jihotrans Group
Společnost GW Train Regio už má fakticky všechny potřebné strojvedoucí pro zajištění provozu na šumavských lokálkách, který od 10. prosince
Trochu mi to připomíná kolovrátky před spuštěním Jančury – nevyjede to, nebudou umět dávat návěsti, nevydrží do švestek/vánoc/velikonoc, ojeté vozy z Rakouska, fuj atd. atd. Realitu asi nemusíme popisovat.
Tím motorákem (ne GWTR, ale Arrivy) jsem několikrát jel z Benešova do Prahy a je to nesrovnatelné s béčky. Jeli jste tím vůbec?
Dýchavičná bardotka – kolik že to má kW/tunu, když to táhne samo sebe a 3-4 vozy, z toho jeden patrák?
3.85kW/t??? Nebo nějak podobně.
Re: Ariva Benešov, jenže Regio Sprinter je jiná jednotka než DB628. To je ten problém. U nás táhnou brejlovci 4 vagony a dynamiku to má velmi slušnou.
Vlaky GWTR jsou kompromisem toho co si objednal kraj, potažmo stát a co nám předkládají pravidla eu o soutěžích a přímých zadáních. Je kupříkladu nepovinné nasazovat zbrusu nové soupravy na nemodernizovanou trať. Nebo kupovat nové dieselové soupravy na trasu, u které je ve výhledu či přípravě elektrifikace. Pokud stát nebo kraj, bude striktně požadovat nové soupravy, musí toto dopravci přirozeně zohlednit v nabízené ceně. Co nám chybí, není celostátní IDS nebo ještě větší hloupost v podobě celostátního integrovaného tarifu. V tom se ztratí tzv. konkurenční ( tržní) výhoda. Chybí nám vzájemné uznávám cestovních dokladů. Je těžké vymyslet Univerzální dopravní kartu… Číst vice »
Nevím jestli je nějak možné uznávat jízdní doklady při jiné ceně, velmi jiné a jiném obchodním modelu, nějak si neumím představit obchodní model ČD – přeprava lidí podle vzoru brambory, a modelu RegioJetu co člověk to jedna sedačka. Nebo bych mohl anonymní jízdenku provozovat já, nějaký počítač na to obětuji, ale nezaručím že to bude dostupné 24/7, ale do papíru jim klidně slíbím i dvacet pět hodin denně, osm dní v týdnu a 366 dní v roce. 🙂 Myslíte to stylem dojdu na pokladnu přiložím, zaplatím třeba hotově, nebo bábovkou, dostanu lístek. Nebo stylem uložím prachy jdu, při nástupu a… Číst vice »
A co maj dělat chudáci hluboko v šumavských lesích… musí to pro ně být bolestivé rozhodnutí, ale prostě bohužel nemají na vybranou, horší to budou mít tamní průvodčí.
tam žádní průvodčí nebudou
Nový vozový park? Jděte se vysmát a třeba pro příklad se jděte svést rychlíkem GWT z Plzně do Chomutova
Viděl jsem jak ty soupravy v\padaly, když stály přitažené z -německa v Bečově n. Teplou.
Pak nový polep kastle – (již dnes moc nedržící) a v Šumperku nový interier a hurá do provozu – lidem to stačí. Přijede hezká „nová“ souprava – nová přes 30 let.
Furt lepší tohle než 30 let stará 842, nebo 40 let stará béčka a 50 let stará bardotka.
Tušíte, kde bude mít GW depo?
„na úroveň nejednotné a nepřehledné dopravy autobusové a přestává fungovat ku prospěchu zákazníků“ To si neumíte koupit prostě druhou jízdenku? Vždyť mnohde to vyjde levněji i v to tarifu ČD, si jízdenku nějak rozdělit nebo kombinovat. Celorepublikový tarif je nesmysl, který prosazují víceméně šotoušci z řad železničářů, protože je štve že jim IN100 nebo režijka dneska už neplatí ve všech vlacích. Navíc slavné in-karty jsou komerční nabídka jednoho dopravce, tak holt jinde neplatí. Pokud jedu někam 2-3x za rok, je to úplně jedno. Pokud budu jezdit pravidelně, pořídím si to, co bude nejvýhodnější a in-kartu vůbec nepotřebuju. Třeba taková In25… Číst vice »
Jo je to problém s lidmi co mentálně žijí za ČSD of ČSSR, ono totiž i za císaře pána a první republiky pár soukromých drah existovalo. Jediné kdy by mělo smysl o nějakém celostátním tarifu mluvit je když se jedná o státem objednané rychlíky, ale to je prostě na úrovni nějakého IDS, takže nic moc.
Trochu nechápu vaši větu „Pokud budu jezdit pravidelně, pořídím si to, co bude nejvýhodnější a in-kartu vůbec nepotřebuju. “ In-karta se používá jako fyzický nosič pro další aplikace.
Zde by se asi hodila Polreichova hláška o vyndání hlavy z prdele. Nemáte vůbec tušení o denní realitě množství lidí, co denně dojíždějí do zaměstnání delší vzdálenosti na IN100. To jsou všichni šotouši z řad železničářů? Potom např. Praha, kam se denně ráno sjíždějí z okolních krajů, je nejspíš temné železničářské hnízdo. To by se mělo zarazit (o což se soukromníci aktivně snaží).
Upřímně řečeno, demolice IN100 je pro mnohé zejména značným zářezem do rodinného rozpočtu, např. mně vychází jízdné na IN25 třikrát dráže než IN100. U mnohých nejspíš bude následovat odchod do aut.
Pořád je ale IN 100 jen komerční nabídkou dopravce, jedné společnosti! Obdobným řešením je to co se v Brně zove Šalinkarta, tedy roční lístek IDS XYZ. Samozřejmě že kraje tlačí toto na úkor „volňásku“ cizí entity – ČD, on každý prodaný IDS lístek jim snižuje ztrátu, takže je v jejich zájmu aby se na jejich území jezdilo právě na jejich lístky, ne na lístky dopravce, ať už to jsou ČD, GW Train Regio, Arriva, nebo třeba Vietnamské Dráhy. Z tohoto pohledu je jednání krajů zcela logické.
Státní tarif je ve Švýcarsku normální , ne nesmysl. A pokud nebude, nebude limitováno maximální jízdné! Zrušíte in karty resp slevové karty – bude to minimálně 25% zdražení v mnoha případech. Bez zákazniké karty jezdí defakto jen zahraniční turisté, aby nevyžírali ty dotace. Jak vyčítali soukromí dopravci. Kolik lidí má zákaznické karty v Rakousku, Švýcrasku.. Není to nabídka jednoho dopravce.. Je to systém. (resp v normálnějších státech) A v této relaci jedna jízdenka vycházela lépe. Ano takto tento dopravce dostane za km z cestujícího více. Ne 0,7 ale třeba 1,3. A to se hodí. Mluvíte nesmysly, srovnáváte vyjimečný případ, cenovou… Číst vice »
Jan: Proč by měl někdo limitovat za kolik kdo nabízí služby? Vezmu extrémní případ, někdo pořídí vlak plně srovnatelný s Majestic Imperatorem, bude s ním jezdit Plzeň-Praha-Brno-Ostrava a zpět, někdo jiný pořídí 3 omlácené plesnivé rybáky a nějakou faustovku, bude s tím jezdit stejnou trasu. Pokud zavedete maximální jízdné pak se jeden vlak nezaplatí a majitel druhého si snadno pořídí barák velikosti… No prostě podnikatelské baroko. Na něco jako státní tarif tu zdaleka není ještě čas z mnoha důvodů, jedním například je že tu máme stále netransformovaný kolos ČD, který pořád nějak nefunguje. Jak je možné že na linkách kde… Číst vice »
Proč by měl někdo limitovat za kolik kdo nabízí služby?
Proč? Protože se při soutěžích jedná o exklusivní, monopolní vztah jeden dopravce, třeba 15 let.
A pokud nebude ve smlouvách nebo právě státním tarifem jasně určeno jízdné, je to přesně England.
Dopadneme přesně stejně blbě jako v Anglii. Takže to třeba pochopíte, pokud nejste tady za soukromé dopravce a objednavatele, kteří někteří naopak chtějí platit co nejmíň.
Nikdo naopak nechtěl zakazovat prodávat akční lístky.
re KS „bude s tím jezdit stejnou trasu.“ Nebude… Nemotejte stále objednávanou a komerční dopravu. Tečka. „Kolos, moloch a spol“ „Vykazuje ztrátu na přeplněných vlacích.“ Vy víte že jsou přeplněné 24/7? Nebo jen ve špičce.. Vy znáte průměrné obsazenosti? Přepolněnost taky občas dělá nesmyslně objednavatel. Objednal 5 vozů atd. A vy víte, že soukromí jsou v těchto cenách na páteřní trase opravdu v zisku? „Nějaký státní tarif se bude dát zavést až v momentě “ To jste asi úplně vedle. Vy to musíte dělat před soutěžením, protože zpětně po uzavření smlouvy těžko omezíte dopravci ten jeho „optimální výběr z jízdného“.… Číst vice »
Jan: Nějaké omezování za kolik kdo nabízí službu nemá v ekonomice co dělat. Jestli k tomu že budou uznávat lístky IDS hodlají prodávat ještě svoje, tak tam je cena už úplně jedno, i kdyby měli svoje lístky za 10 000Kč/km, tak pokud uznávají lístek IDS za 25Kč/60minut, třeba, tak vás nikdo nenutí kupovat ten jeho drahý. Není jediný důvod proč by měl kdokoliv kafrat dopravcům za kolik budou prodávat svůj lístek, nebo jestli budou či nebudou uznávat lístky někoho jiného. Jestli si někdo objedná přepravu, pak ano, může si tam dát do podmínek že se uznávají lístky jeho systému, nebo… Číst vice »
„Nějaké omezování za kolik kdo nabízí službu nemá v ekonomice co dělat.“ No v tom se opět neshodneme. V monopolním odvětví s monopolními smlouvami, podobně jako u vodáren má co dělat. Protože daňový poplatník zaplatil infrastrukturu, ta je mnohem dražší. A rád by ji využíval této ekologické možnosti. Ne že bude za dojnou krávu, které ve výsledku udělá z železnice VIP službu. A hromada lidí přesedne do autobusů a aut. Problém BR byl, že byla málo dotovaná. Tedy drahé lístky. K tomu dementní politici ji zcela podfinancovali, zejména infrastrukturně. Tedy pak špatná spolehlivost. A staré vozy atd.
“ neschopností státních drah poskytnout adekvátní služby“ A v čem jsou ty služby fragmentované železnice lepší, když jsou dražší, zpožděné a ještě s deb, lowcostovým interierem a ještě se stojí, protože jsou přecpané. A až za 25 Kč/km. Za ty peníze jim tam mohou poláci dělat taxíka. Máte prostě jiný názor a doufám, takové hloupé názory se nepovede prosadit. Podotákám, že se tu bavíme zejména dotované dopravě. Soutěžích. A jednom dopravci na lince. Ale zásadní taky je, že pak nemůžete v krajích používat Státní R a EC. Protože to objednává někdo jiný. A když je to komerční, tak vás tam… Číst vice »
Nechápu proč chtějí všichni zavést prodej jízdenek které by platily na vlaky všech dopravců.
Vysvětlí mi někdo co je to ta konkurence?Nebo budeme zase vytvářet žrouty peněz ze státní kasy!?
pro K.S. když je soukromník v plusu proč žáda roční dotaci 100mil.Ten kolos jako je ČD si vytvořily politické strany,aby měli kde odkládat své ,,trafikanty“,kteří pro ně hlasují v parlamentu.Potom odejdou ze své strany přímo do Dozorčí rady kde PS má své zastoupení.
Jan: Umíte číst? Píši 25Kč/60 MINUT ne 1km, to je prosím cena lístku IDS JmK. Pokud si kraj soutěží dopravce, pak je soutěží na začlenění do IDS, takže pokud si koupíte lístek daného IDS je vám jedno jestli tam jede jednu hodinu ten a druhou onen, máte totiž možnost si koupit lístek daného systému platný na obou vlacích. Z pohledu krajů navíc jakékoliv jízdy mimo systém IDS na lístky daného dopravce jsou ztrátou. Navíc tyto systémy navrhuje primárně s ohledem na významná centra na jeho území, v jiných krajích jen velmi výjimečně a to pokud tam je nějaký významná cíl,… Číst vice »
Ještě by bylo fajn popsat co bude s vybavením stanic, dalším personálem a strojovým parkem. 3 krát hurá těmto nesmyslům.
Strojový park je hromada podělaného šrotu, který by ČD měly poslat do Tlumačova, ale namísto toho jej jistě upotřebí ve službě Národu jinde.
Z personálu je asi nejvíc vlakvedoucích, tam nevidím důvod, proč by je neměl GWTR chtít převzít. Pokud jsou z Budějovic, můžou se uplatnit na jiných tratích.
Jinak nesmysl je spíš to, co jsem tam letos v režii ČD zažil – smrdící 010, na osobáku nějaká směs pater a béček tažená dýchavičnou bardotkou, poměrně dost poruch starých velkých dieselů…
Co bude s vybavením stanic? Zůstane českému státu a bude provozováno jako dosud – GWTR přebírá pouze provozování drážní dopravy, nikoli infrastrukturu. Co bude s dalším personálem? Jakým? Provozování dopravní cesty (včetně obsluhy infrastruktury) zůstane dosavadní (v gesci SŽDC), provozních zaměstnanců doprovodu vlaků (vlakových čet) ČD stále nemají nadbytek, a pro osobní pokladní (jsou-li tam vůbec ještě někde nějaké / nějací) se jistě nějaké další zaměstnání také najde – ať už někde jinde v okolí u ČD, nebo přímo v místě u GWTR. Co bude se strojovým parkem? Nákladní dopravu bude i nadále provozovat ČDC a uvolněných vozidel pro osobní… Číst vice »
Jo Michale, az bude GW Trainu nebo jinemu soukromnikovi patrit cela republika, tak budou vsude jezdit jen nove vonave vozy a soupravy, ze jo, pac soukromnik je kouzelnik a lidumil, takze to vse zatahne ze sveho…
Re michal. No já jsem slyšel, že vybavení stanic se bude likvidovat. Personál nebude třeba. Protože nebudou pokladny. Dýchavičná bardotka? S 1100 KW?:-) S klasickým uspořádáním se tam lidi vešli. Pokud tam jezdilo 842/843 je to staré pouze 20 let. Na rozdíl od jistých ojetin. Které na konci kontraktu budou staré jako.. Ps: Já tam jezdit nemusím. Ale jsem zvědav jak se tam vejdete do té tramvaje se 70 místy. Navíc nemá všude pneumatický podvozek. A jak se Vám v létě bude jezdit cca 3 hodiny regionovou bez té slavné slibované klimatizace a 100kmh :-). PS jízdné bude v kompetenci… Číst vice »
železničář v důchodu: Celostátní IDS je totální nemsyl, umíte si představit jak komplikované by to bylo? Každý dopravce má jiný model, jiné třídy, tedy něco nařízeného je hloupost. Jediná cesta je že by si ministerstvo normálně objednalo vlaky, tam by tarif platit mohl, ale pokud si neobjedná i osobní tak prostě to bude jen další IDS. Vnutit soukromým dopravcům cenu a model zákonem/vyhláškou, to se na to mohou jít tak vykašlat a dalších 30 roků to budou jezdit Honeckery. Železnice má jeden jediný problém a tím je kapacita. Jan: Pokud vám to vadí protože máte nějakou firemní slevu ČD, pak… Číst vice »
Já nemám jen firemní slevu, Já mám jedno státní jízdné z A do B s přestupy po celé čr, s jednotným standardem a systémem. Garantovanou cenou. Stejný systém je ve Švýcarsku, Rakousku.
Ne, vy nemáte státní jízdné, vy máte jízdné jednoho z X dopravců, který má historicky vlaky na, řekněme odhadem 90% tratí. Až bude mít na 90% tratí vlaky taky nějaký JanoExpres, pak to bude stejné jako nyní s tarifem ČD. Přestaňte si plést státní tarif, nebo tak něco co by bylo garantované ministerstvem, a tarif dopravce který může a nemusí patřit státu, pokud vím, tak ČD jsou prachsprostá akciovka, na rozdíl třeba od ŘSD nebo SŽDC.
Vy prostě hrajete blbého. jak to bylo fyzicky implementované za dob jednotné ČD, třeba cenovým věstníkem MD nebo prostřednictvím ceníku státem kontrolované firmy je jedno. Ale byl a je to systém v jistých zemích. A pro zákazníka je to jinak zhoršení. A prostě by to tak mělo na venek pro zákazníka zůstat stejné.
Samozřejmě je to pro politiky nejjednoduší nedělat nic. Zákazník bude mít míň práv. Atd.