GW Train Regio začne jezdit v Polsku, získal zakázku v Dolním Slezsku
Motoráky GW Trainu řady 810 ve Volarech. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Soukromý železniční dopravce GW Train Regio rozšíří svůj záběr v česko-polském pohraničí. Od prosince začne jezdit až sedmkrát denně mezi
Nechápu proč to bude vesměs jezdit jen Královce, to je aby s tím nikdo z Čech nejezdil? Nebo to mohlo jezdit alespoň z Žacléře, aby to tam oživilo. Patrně ten první nebude navazovat na vlak od Prahy, takže je to pro dálkové cestující na nic. To je výsměch přeshraniční spolupráci!
Do Vratislavi nepotřeba nam vlaků. Nikdo tam nebude jít, protože nemá po co. Přímé vlaky z Trutnova do Jelení Hory a z Liberce do Jelení Hory jsou však velmi potřebné. Mnoho turistů cestuje touto cestou.
Ano, to je pravda.
Je prosím někde už jízdní řád?
Na stránkách GW Train Regio, SŽDC a Koleje dolnoslezské ještě nic není.
Tahle firma totálně zpackala provoz na Šumavě, neuznává síťové jízdenky… fakt výhra. 🙁
Tahle firma naštěstí není jen „mladý“ Bosáček (byť právě on je v tom textu citován), který něco zpacká všude, kde aspoň chvíli působí (než zase odejde něco „packat“ jinam) …
Mám takový skromný dotaz. Je trochu mimo téma, ale GW TR se týká. Ve Strakonicích mě při focení jejich soupravy chytla osoba této společnosti a napomenula mě, že jejich vlaky nesmím fotit. Prohledal jsem jejich stránky, ale nic o zákazu jsem nenašel. Je možné něco takového zakázat?
Kupodivu, ve svých smluvních přepravních podmínkách mají (či přinejmenším cca před rokem měli) uvedeno, že v INTERIÉRU jejich vozidel nesmějí být pořízovány fotky/videozáznamy. Při focení z venku vám každopádně nic zakazovat nemohou (a i při tom focení v interiéru by mě zajímala případná sankce).
Mně by zajímalo, jak by chtěli bránit tomu, že si třeba bude někdo chtít fotit z vlaku (tj zevnitř) krajinu za oknem. Jestli nakluše průvodčí a řekne mu, ať toho nechá a začne mu v tom násilím (obtěžování) bránit či co. Navíc dotyčný cestující může říct, že nefotí, ale jen se kouká přes objektiv a přiblížil si to zoomem. Když to odmítne dělat, zavolá průvodčí policii, aby cestujícího vyloučila z přepravy? A bude si dotyčný stěžovat na kraj, že z vlaku placeným krajem či státem nesměl udělat fotku? Podle mě, tady pomůže asertivnost. Ale zároveň neprovokovat… nemířit foťák na průvodčího… Číst vice »
Dobrý den, řekl bych, že focení krajiny z okna vlaku Vám ani podle svých Smluvních přepravních podmínek zakázat nemohou, pokud se nebudete vyklánět z okna (což ve většině těch zoufalých motoráků GW Train ani nejde). Tím totiž neohrožujete ani bezpečnost provozu ani neporušujete práva cestujících. Stejně tak, když ve vlaku budu fotit své přátele nebo rodinu a nebudu mít zcela prokazatelně nikoho jiného v záběru. Ale pokud budete mít v záběru někoho dalšího, tak už si silně zahráváte i s porušováním Občanského zákoníku. Je samozřejmě těžkej úlet, že ten text v SPP je, když případné problémy v pohodě a dobře… Číst vice »
Inu ČT a podnikatelé typu Krygar… klasika… v létě jsem v Rakousku natáčel o 106 a to právě rodinu, protože se mi poprvé podařilo vytáhnout rodiče vlakem takto daleko, měl jsem z toho radost a bavilo mě je natáčet v CityJetu a tak, jaké z toho mají první dojmy a samozřejmě mě nikdo neobtěžoval ani v nejmenším. A to jsem ani nehlídal, aby mi do záběru nevlezla cizí osoba, nicméně samozřejmě jsem ani cíleně cizí osoby netočil. Jen prostě tu a tam někdo prošel. A natočil jsem si se svolením i jak mé rodiče rakouský průvodčí odbavuje, nijak mu to… Číst vice »
Ještě koukám, že ten původní (byť s článkem nesouvisející) dotaz byl zřejmě o fotografování soupravy zvenku a to ani přepravní podmínky GW Train neřeší a nezakazují a A.R. byl tedy napomenut neoprávněně, v podmínkách se řeší pouze fotografování „ve vlacích“. O vymýšlení si vlastních nových článků v podmínkách se starají trpělivě i někteří zaměstnanci firmy. Ve Volarech nudící se pokladní trvdívá občas cestujícím, že si musí koupit jízdenky v pokladně, když je pokladna otevřená. Nic takového ale v podmínkách nelze nalézt a cestující má plné právo si koupit jízdenku až ve vlaku (v automatu nebo od revizora či průvodčího) bez… Číst vice »
Takže přeprodávka. Alespoň není skrytá, což také umí
Já tedy nechápu, proč rovnou neudělají část vlaků z Čech celoročně, ranní spoj z Trutnova tipuji někdy okolo 4 až 5 ranní moc využit být nemůže, ale takový 2 až 3 spoje přes den by nějaký užitek mohli mít – minimálně důchodci by mohli jezdit do Polska za levnými nákupy, dále by to mohlo být využito i pro turisty Jelení Gora, zas tak malé město není a hlavně by to mohlo být napojeno i do Wroclavi a trasa by trvalo okolo 3 hodin – na denní výlet s příjezdem okolo 10:30 do Wroclavi a zpět z Wroclavi okolo 17:30 by… Číst vice »
To se neptejte tady, ale na Královéhradeckém „kraji“ a na jeho OREDO – šéf „střediska Královéhradecko“ GWTR pro tu přeshraniční dopravu dělal od samého jejího počátku maximum (a bez něj by asi ani tak dlouho nevydržela – skutečnost, že vůbec vznikne aspoň to, co popisuje ten text, ostatně asi je také především díky němu), takže na něho se Vaše jinak logická kritika rozhodně vztahovat nemůže. Aby to, co navrhujete, skutečně fungovalo, musely by ovšem existovat i rozumné přípoje z českého vnitrozemí (minimálně z východních Čech), protože samotné Trutnovsko by ty vlaky nenaplnilo ani z jednotek procent, zejména mimo období dovolenkových… Číst vice »
Pane Sura, treti odstavec od konce Vam konci nejakou typo-chybou … 🙂
díky za upozornění.
Nejste doslova a do písmene puntíčkář?
Když už rýpete do gramatiky, tak byste ji měl sám užívat správně. Oslovujeme 5. pádem, tedy správně „Pane Sůro“.
Oslovování 1. pádem mi vždy trhá uši (v tomto případě tedy spíše oči).
Když jsem si přečetl hlavičku, tak si říkám co to jen ty Poláky napadlo. A ono je to jen rozšíření stávajícího provozu. Strmý nárůst kilometrů a cestujících? To je snad jasné. Zajímavé by bylo srovnání počtu přepravených cestujících před a po vysoutěžení na Šumavě. Holt Low cost and Seconhand Train.
A ČD na Šumavě jezdily s nějakými novými vlaky? RegioSprintery jsou mladší, než co nasazovaly ČD.
To sice asi ne, ale hnací vozidla ČD byla vybavena zabezpečením odpovídajícím standardu pojížděné trati, čož se v případě GWTR tvrdit nedá 🙁
Kupodivu hnací vozidla používaná na trati Plzeň-Most zařízením TRS vybavena jsou. Spíše si měl kraj rozhodnout, zda požaduje TRSku nebo WiFinu (čímž samozřejmě netvrdím, že nejde obojí a že i dopravce mohl vozidla takto vybavit sám, aniž by mu to někdo nařídil, ale to samozřejmě něco stojí a když to objednavatel ani infrastruktura nevyžadují…).
No jestli myslíte Trabanty aus Zwickau, tak možná jsou mladší, ale to je taky to jediné možné +.
K čemu budou vlaky začínající, až na jeden v přechodové stanici? Když dostat se do Královce je docela bída.
„K čemu budou vlaky začínající, až na jeden v přechodové stanici?“
Čechům k ničemu, pokud k nim Královéhradecký kraj (cestou OREDO) neobjedná patřičné návazné spojení z / do Trutnova, ale Polákům budou zjevně dělat na jejich území dobré přípoje s vlaky na hlavní trati: Kamienna Góra i Lubawka jsou dost velké obce a mají autobusové stanice hned u vlakových nádraží, takže pokud organizátoři VHD v Dolním Slezsku dokáží zajistit vzájemné návaznosti, mohlo by to vše mít docela úspěch.
Jen aby vás nevyslyšeli, a neprodloužili vlaky do Žacléře, tam se dá dostat lépe.
Já bych tipl, že v přechodové stanici bude mít GWTR nějaké zázemí a hlavně nebude problém v tom, že v Polsku se nedá ukončit vlak v širé trati (tak nějak mě to svádí při neexistenci předjízdných koleji v Lubawce)?