Dopravci Železnice

GW Train Regio vrací do provozu první soupravu z nehody u Křemže

Nehoda vlaků GW Train Regio u Křemže. Foto: Drážní inspekce
Nehoda vlaků GW Train Regio u Křemže. Foto: Drážní inspekce

Společnost GW Train Regio o víkendu vyjede poprvé od srážky dvou vlaků u Křemže s jednotkou 629, kterou poškození vyřadilo na více než dva měsíce z provozu.

Deníku Zdopravy.cz to potvrdil majitel GW Train Regio Robert Krigar. „Začneme s provozem na trati z Číčenic do Nového Údolí, příští týden přesuneme soupravu do Českých Budějovic,“ řekl Krigar. Na kolik oprava nakonec vyšla neuvedl, firma ještě řeší likvidaci škody s pojišťovnou.

Motorová jednotka 629 byla při nehodě u Křemže méně poškozená než RegioSprinter, přesto její opravy zabraly dva měsíce. V případě RegioSprinteru zatím vedení firmy stále nerozhodlo, zda ještě vlak opraví nebo ho odepíše.

Na šumavských lokálkách se objeví od zítřka i další novinka: poprvé letos vyjedou autobusy ze Nového Údolí na bavorský Třístoličník. GW Bus na trase podle jízdního řádu vypraví pět párů spojů o víkendech a svátcích, které navazují na vlaky. Zpáteční jízdenka stojí 70 korun, platí na nich celodenní jízdenka GW Train Regio a Donau – Moldau Ticket.

25 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
      • 628 – jednotka složená z motorového a řídicího vozu, např.: 628.239+928.239
        629 – jednotka složená ze dvou motorových vozů ,které ale nesou číslo 628, např.: .261+283

        Opravená jednotka (628.344+628.349) nakonec vyrazila Českých Budějovic již dnes (6.7.). Společně s kolovozem GWTR a s jednotkou 628.214+928.214 jede dnes na vlaku 8103 a dalších dle oběhu.

      • Pane Suro, ale v tomto článku se píše o řadě 816 resp. o byvale 810. O řadě 629 se tam, ze by byla schvalena, nepise. Což bohužel stále neni…. Schválené jsou 628/928, ale 2×629 ne.

  • Zkuste investigativci ověřit (když víte a sdělujete detaily o každé kačce investované ČD, tak tohle jistě bude brnkačka), zda ten klimatizovaný nízkopodlažák už má konečně funkční radiostanici? A pokud ji teda má, tak zda příjemci velkých peněz provedli poučení z historie a lepší, přesně v duchu smlouvy provozovaný stroj má i udělátko, které rozjetou mašinu pomocí té radiostanice dokáže zastavit. Což myslím cestovatelskou veřejnost zajímá nejvíce – aby zase neudělali čelní srážku někde. To už by mohlo „klapnout“ a někdo doopravdy ODSkákat do penálu. Pomocí mobilu se totiž dá dobře řídit kasíno, kolotoč, lochneska, taxikáři, či pracovnice, která s flaškou vody postává na nedaleké E55, ale vlaková doprava moc ne, jak Robert viděl 3.5. I když žádná křeč, prachy tečou, tak co si rvát játra.

    • Vy musíte vést ale nudný život. Záležitost radiového spojení tu byla diskutována a bylo několikrát řečeno že to co tam je je podle normy přípustné. Ale zevně si zase potřebujete vylít frustraci, kopnout si, nevím kde jste, nevím jaké máte politické a jiné názory, co ale víme zde všichni tak to že s oblibou kopete do mrtvého pana Žemličky, kterého svedete totálně všechno, a po vzoru brněnských takypolitiků a takyaktivistů mícháte do slov název politické strany, což je zela pitomé (například v Brně je stěhování tak nějak názor radnice ať je oranžová, modrá, žlutá či třeba strakatá) a ukazuje to maximálně na Vaši žlučovitost, zapšklost.

      • Vyjadřujete se k věcem, o kterých nic nevíte. Jedna kontrolní otázka, jakou tedy vysílačku měl ten RegioSprinter?

        • viz zde: zdopravy. cz/interupce-versus-antikoncepce-aneb-jak-zabranit-nehodam-na-zeleznici-11386/ 5. odstavec.

          • Čili „lepší“ dopravce nemusí pro vyšší zabezpečení dělat NIC. Když procházejí, téměř bez povšimnutí, švindly typu nedodržení smlouvy s KÚ (co do nízké podlahy, fční klimatizace, a t.p.), tak může hladce projít i nižší kvalita bezpečnosti. Frázím “ ministerstvo je nedonutilo“ se říká alibismus, že? Hazard se zdravím i životy cestujících je koukám na nižší hodnotové příčce, nežli prachy pro Roberta a přísavky. Objednatel MUSÍ požadovat změnu smlouvy – resp. její doplnění ve smyslu zásady „chybami se člověk učí“. Pokud tak již neučinili, stávají se spolupachateli každé další amatérské bouračky.

            • Dopravce musí činit jenom to co mu ukládá zákon a další závazné předpisy a pak také smlouva. Přeženu-li, tak pokud bude v závazném předpise že při stání v zastávce musí být cestujícím hrát nahrávka Burianova přednosty stanice a ve smlouvě že musí být taneční vagon, tak dopravce to musí plnit. Pokud ale v závazném předpise není něco uvedeno a není to ani předmětem smlouvy, tak pak ne, nemusí. Chcete-li aby tam ta krabička byla, pak musíte vyvinut tlak na příslušnou změnu normy, ale pozor, ta zasáhne celé odvětví, ne jenom GW Train Regio. Obvykle v odvětvích, pokud neexistuje tlak normou, penetrace technologie trvá roky, a i tak se nedostane všude dokud nejsou na ni náklady marginální, nebo se nejedná o výrazné zlepšení stavu.

              Podle stejné logiky hazarduje se životy cestujících SŽDC protože jsou tratě kde je zabezpečení jen pomocí telefonu a ne něčím vyšším.

              Jinak máte nastudovanou kompletně smlouvu mezi krajem a GWTR? Není tam náhodou nějaká klička o tom že pokud k tomu je závažný důvod (výpadek souprav asi je), může dojít k nahrazení bez předchozího uvědomění kraje?

            • A je v nějakém předpise že bez toho nesmí vyjet? Eventuálně je toto ve smlouvě?

      • Ks: A vy to chcete obhajovat? Si děláte srandu. Kdybyste vy skončil v nemocnici asi byste mluvil jinak.

  • Pane Sůra, máte tam chybu, autobuse nebude jezdit ze Stožce, ale z Nového Údolí.

  • No asi pojedu do babic pro kečup a u batova kanálu si poslechnu místní, proč leošek nemá opravenou soupravu, když robertovi se to povedlo za tak krátkou dobu.

  • Pane Sura, myslim, ze na ni bude platit i celodenni krajska jizdenka JIKORD plus, ktera je platna ve vsedni dny pro 1 osobu, o sobotach, nedelich a svatcich pro 2 dospele osoby a 2 deti.

    • Vycházím z toho, co má firma na webu, ale ještě se poptám.

  • To je dobře. Nízkopodlažní stroj s funkční klimatizací je dle smlouvy s KÚ správné řešení.

Newsletter

Partneři


Výběr editora