U havarovaného vlaku řešíme, zda se vyplatí opravit, říká po nehodě šéf GWTR

Nehoda vlaků GW Train Regio u Křemže. Foto: Drážní inspekceNehoda vlaků GW Train Regio u Křemže. Foto: Drážní inspekce

Společnost GW Train může s velkou  pravděpodobností odepsat po dnešní nehodě u Křemže jeden z jedenácti vozů RegioSprinter, který používá

Společnost GW Train může s velkou  pravděpodobností odepsat po dnešní nehodě u Křemže jeden z jedenácti vozů RegioSprinter, který používá pro provoz na pošumavských lokálkách. „Škoda je velká a budeme citelně zvařovat, zda se vyplatí ho opravit nebo ho raději odepíšeme,“ řekl v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz šéf GW Train Regio Robert Krigar.

Nehoda je v šetření, ale víte už přesněji, co se stalo?

Chyba je s největší pravděpodobností na straně strojvedoucího, který jel od Českého Krumlova. Projel na červenou a ještě řízl výhybku.

Mluví se o tom, že strojvedoucí nebyl váš zaměstnanec…

Je od agentury RailJob, u nás má pracovní poměr. Máme od nich tři strojvedoucí, jezdí na trati od prosince.

Drážní inspekce mluví o škodách 6 milionů, odpovídá to?

U RegioSprinteru je stav takový, že škoda je velká a budeme citelně zvažovat, zda se vyplatí ho opravit nebo ho raději odepíšeme. U jednotky 629 vidím opravy nejméně na čtvrt roku.

Jaký dopad to má na váš provoz? Chybějící dvě jednotky jsou poměrně velký zásah…

Předpokládáme, že stáhneme jednotku 628 z Mostu, kde je jako záloha pro rychlíky Plzeň – Most. Další možností je půjčit si jeden či dva vlaky od jiného dopravce či majitele.

Jste na tuto situaci pojištěni?

Jsme, ale to je to poslední, co teď řešíme. Hlavní je teď starost o zraněné a zajištění provozu trati, pak zajištění provozu podle smlouvy. Vím, že tu jsme pod velkým drobnohledem.

Tagy GW Train Regio RailJob Robert Krigar
73 komentářů