GW Train Regio si přivezl z Německa další Stadlery RS1

Další vozy Stadler RS1 pro GW Train Regio. Foto: GWTRDalší vozy Stadler RS1 pro GW Train Regio. Foto: GWTR

Poslední vůz dorazí příští rok.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VT001

Vůz 650.533 se v pondělí 27.11. přesunul z Bečova nad Teplou do Volar.

GWTR Šumava

Vozy, které nepůjdou do Plzeňského kraje, obdrží firemní zelenooranžový lak?

Elb

Kolik má tahle varianta míst k sezení?

Ivo

Pokud se nepletu, původně se psalo, že jich postupně měl GWTR koupit celkem 16. Pokud by to byla pravda, pak by musel koupit ještě 4.

Ivo

Vozy inventárních čísel 533 a 542 se momentálně nacházejí v Bečově.

Marty

To určitě ne.

Ivo

Já mám ovšem informaci z druhé ruky, že by se tam nacházet měly. Alespoň dne 13.11. tomu tak mělo být.

Josef22

Minimálně o minulém víkendu jsem tam dva velmi podobné (spíše totožné) vozy viděl odstavené.

Marty

V sobotu ano, v neděli určitě ne

007majkl007

Dva totožné dnes jeli přes Svatavu směr Kraslice

Marty

To už je ale 9 dní zpátky a časy se mění.

Pako

Krásné stroje. Úplně jako nové.
Šukafony patří do muzea a jako kurníky na zahrádky!

Marty

Vás nick vás přesně vystihuje

Jiří Kocurek

Pozor! Řada 810 vznikla 1. 1. 1988, stejně jako řada 801.
Nikoliv ovšem výrobou, ale administrativním zásahem.

Vyrábělo se to od roku 1975, táhne jim na 50 roků ježdění, to je fakt na muzeum.

Jan

Chrudim Moravany jsou stále v provozu, jenom ta přidaná krabice na Wi-Fi v nich nějak nefachčí…

Fandík

Tohle já bych osobně klidně rád viděl i na rychlíku MOST-PLZEŇ …. stejně víc jak rychlík to je spíš jak zastávkový osobní vlak a navíc v naší síti ještě moc nízkopodlažních jednotek na rychlících nejezdí.

Beny

Jak to vychází stran kapacity?

Proa

Muselo by se jezdit dvojkou a nemají 1. třídu. Na tom tankodromu co je místy by to bylo i komfortně horší jak 628/845 a o tepelném komfortu ani nemluvě

Proa

Když to někdo objedná a zaplatí tak to zpravidla dostane, skutečně to není na libovůli dopravce…

Svojšín

Blahopřeji.

XPX

A ještě k větě „o nasazení zbylých zatím nepadlo definitivní rozhodnutí“: původní předpoklad konkrétního nasazení byl myslím taktéž známý. Čili když dopravce tyto vozy kupuje, musí mít konkrétní záměr o jejich nasazení.

Gajda

Ty Stadlery můžeš klidně koupit jen tak, není to novej vlak za 100 milionů – buď je někam dáš na svoje výkony a nebo někomu půjčíš na jeho. RS1 v kopřivách stát nebude.

XPX

Myslím, že by snad nebyl problém je provizorně provozovat ještě před modernizací interiéru a exteriéru, která je plánovaná na příští rok. Stačí provizorně nalepit logo GWTR, tak jako tomu bylo u 2 vozů, které budou sloužit v Plzeňském kraji (841.267 a 841.269). Právě ten 841.267 (tehdy jako 650.357) byl již v létě 2022 ve zkušebním provozu nasazen na trať 198 (Volary – Strakonice) a taktéž stačilo jen nalepit logo dopravce a nečekat na modernizaci.

PvvS

Pokud jsou dostupné a za dobrou cenu.. Aspoň můžou v klidu do dílen a dopravce má rezervu na výběrový řízení.

XPX

Jiné články o zahajovaném provozu v Plzeňském kraji budily dojem, že vozový park je kompletní (tj. 8 vozů). Ve skutečnosti je to tak, že má k dispozici 6 vozů, které prošly modernizací a budou sloužit jako turnusové. Teprve teď pořídil vozy, z nichž 2 budou jako záložní v Plzeňském kraji. To by znamenalo, že tamní provoz bude zpočátku bez zálohy.

Jiří Kocurek

Provoz má zahájit až se změnou jízdního řádu 10. prosince. To předtím byly prezentační jízdy.
Jestli měl už při prezentacích všech 6 trunusových a teď přivezl 2 zálohy, tak všecko vpořádku.

XPX

A z jakého důvodu bude šestý vůz dodán až koncem roku 2024?

Jiří Kocurek

To netuším a popravdě je mi to jedno.

Marty

Protože po tom vám je prd

kix

protože bude jeste rok v nemecku jezdit

Ares

Ano, dva jsou záložní, to se ví od začátku.

Proa

6 kusů v laku Plzně, 5 v tomto laku, turnusova potřeba 6+2 zálohy tzn. 3 „rezerva“ na Jih.

Ivo

Jak je to prosím myšleno – „rezerva“ na Jih?

Ares

Žádná rezerva na jih neexistuje proboha.

GWTR Šumava

Nebylo tím myšleno nasazení v provozním souboru Šumava, tj. depo Volary?

Avlaky

Bez zálohy ne, k dispozici bude nejaky jiný typ vozidla

Nejspíše 845 nebo sprinter

Avlaky

Je fascinující ze v minulosti GWT svoji jednu RS1 prodal a teď kupuje další

Jiří Kocurek

Je to výrobní prostředek, co po něm, když stojí ve stodole bez práce.

Jarda Š.

Ano, když má dopravce nasmlouvané výkony, tak vozidla nakupuje, když mu výkonů ubyde, tak prodává.

Jiří Kocurek

A když má flotilu, tak může něco operativně pronajmout, například za neprovozní po nehodě.

Problém nastane, když jsou takové věci ideologicky nepřípustné…

Avlaky

Tady šlo ale o to že se chtěl zbavit atipického vozidla, ne ze by nemel výkony

Výkonu bylo dost

M19

Co konkrétně je na tom fascinující? Soused si koupil kdysi starou škodovku, po čase ji prodal a koupil si jinou starou škodovku. Je to také fascinující?

Ivo

To bylo tím, že tehdy byla ta RS1 atypická ve vozovém parku GWTR a tehdy to vůbec nevypadalo, že by někdy v budoucnu rs1 v provozu potřeboval.

Marty

Jo a kdy ji komu prodal odborníku?

Ivo

V roce 2018 a sice dopravci Ostdeutsche Eisenbahn.

Michal M

Tak to je škoda, že nemohla zůstat v ČR…
Every Sprinter is sacred, every Sprinter is great…

Ares

Tak si to zaplať a budeš je tu mít.

Michal M

Mít teď stroj času, dopadlo by to jinak. 🙂