Železnice

Dopravce GW Train Regio převzal poslední RegioSprintery pro pošumavské lokálky

Poslední soupravy RegioSprinter po modernizaci v CZ Loko. Foto: CZ Loko
Poslední soupravy RegioSprinter po modernizaci v CZ Loko. Foto: CZ Loko

Měsíc před ostrým startem provozu má společnost GW Train Regio připraveny už všechny vlaky pro provoz na pošumavských lokálkách. Dopravu na tratích přebírá po Českých drahách, když vyhrála soutěž Jihočeského kraje na zajištění vlakové dopravy. Cestujícím má výměna dopravce přinést větší komfort, kraji jako objednateli nižší náklady.

Jde o jednotky RegioSprinter, které si GW Train Regio (GWTR) přivezlo z Německa a nechalo je kompletně modernizovat ve společnosti CZ Loko. Odsud si tento týden přivezl dopravce poslední tři kusy. „Celkem jich nasadíme jedenáct,“ řekl předseda představenstva GW Train Regio Peter Bosáček.

Cestující se s modernizovanou jednotkou pro 65 lidí mohou svézt od loňského roku na trase mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi, kde rovněž GWTR zajišťuje provoz. Vlaky vyrobené v polovině devadesátých let prošly i některými změnami, aby dopravce splnil podmínky veřejné soutěže. Například nově je ve voze toaleta, která v něm dříve nebyla. Vlaky jezdily v Německu na krátké vzdálenosti, u kterých normy toaletu nevyžadovaly. Zabudováním toalet přišly o celkem devět míst.

RegioSprintery pořídil GW Train Regio od německého dopravce Rurtalbahn. Vozy vyrobilo konsorcim Siemens – Duewag v sérii pouhých 39 kusů.

Nové jsou sedačky, které jsou pro regionální dopravu netradičně i sklápěcí a polohovatelné. Vyměněna byla okna, osazen audiovizuální systém. Přibyla místa na kola. V létě v době velké poptávky po přepravě kol chce dopravce kola vozit na přípojném voze.

Vlak je klimatizovaný, současně jde ale okna částečně otevřít. Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať. Stanoviště strojvedoucího není nijak kryté, takže výhledu nic nebrání.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Sova
Host
Jan Sova

Vsadím se, že na sprintech s regio-vdovou by to dostalo na frak 😀

Michal
Host
Michal

To logo a firemní barvy jsou teda celkem tragedie. Asi to dělal stejný grafik jako addidas logo ŽSR… 😀

František
Host
František

Zajímalo by mě, jaké vozy budou připojovat na ta kola, že vyměnili automatické spřáhlo za hák a šroubovkou…

Michal
Host
Michal

654 od Rurtalbahn mají šroubovku z výroby..

AAA
Host
AAA

Ty zelenobílé ex Vogtlandbahn už dodatečně zabudovanou toaletu měly (i když ne bezbariérovou), alespoň ty co dřív jezdily z Varů do Mariánek….

Jan
Host
Jan

Položme si matematickou otázku, kolik let bude mít paštika na konci 15 letého kontraktu 🙂

Miloň
Host
Miloň

To by mě zajímalo čím ty přípojné vozy chtějí brzdit, když jednotka nemá červené hadice.

Michal
Host
Michal

Říká se tomu elektro-pneumatická brzda..

Partneři