GW Train Regio převezme vlaky v Pošumaví. Místo regionov budou jezdit nejspíše RS1
Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
Cena za modernější vlaky se liší jen o dvě koruny od toho, kolik kraj platí za regionovy.
Vážení, jakákoliv snaha o zlepšení se vita. Nevím, proč na příklad do Železné Rudy jezdily vozy 843+043 v roce 2013 a o několik let později zase odporné chcipaky 810+010. Pro ČD je to typické, že na smlouvě něco uvedou a pak je to „dočasně‘ nějak jinak. Ukazuje se, že pouze konkurenci lze dosáhnout zlepšení.
Je mi jedno co bude jezdit za dopravce,hlavně když to bude po kolejích!
Tímhle tempem tu za chvíli nebude na vlacích dotovaných krajem jezdit ČD
Ale bude. Jen se budou muset více snažit.
Každý je tady odborník a někteří pitomci viděli vlak akorát na obrázku.
Jojo, kdyby měly dvěstě dvaašedesátky wifinu a zásuvky 230 V, mohly tu být dalších padesát let. 🙂
Nevíte, zda se plánují další soutěže v PK třeba na Rokycany- Nezvěst., tam ta šaškárna s přestupem, kde slavná 814 neumí vyjet kopec…
Nezvěstice -Přikosice? Zrušit!!! Místním stačí platit taxika na zavolání s vyjde to levněji !!!!
sice tu někdo píše o nezvestice-rokycany a regine co tam jezdí, ale proč do toho nezamotat sukafon na vedlejším úsek, že… 😀
jenže úsek Nezvěstice -Příkosice je součástí Roky-Nezvěst. a tam na pár km se jezdí s přestupem 😉
Jste mamlas, já jsem místní a jediné, co si přeji jsou přímé vlaky do Plzně, klidně i s 810, ale hlavně přímé vlaky
A vyjde to levněji
tak takových podobných tratí na zrušení je více o tom nepochybuji (a klidně souhlasím). ale tady je to trochu příměsto a věřím, že jistý potenciál to má, ale kdo ten přestup to je otřesné…
Je to součástí souboru Plzeňsko, na výsledek se čeká.
Už je dávno v běhu v rámci celku Plzeňsko, aktuálně ve fázi vyhodnocování, viz https://ezak.cnpk.cz/contract_display_7460.html
V běhu je i druhá část zakázky celku Jihozápad – Český les, viz https://ezak.cnpk.cz/contract_display_7794.html
Zbývá tedy vysoutěžit linku P24 Klatovy – Železná Ruda – … asi ve spolupráci s Bavorskem
Vše ostatní je vysoutěženo nebo pod smlouvou, tedy v tomto je možno Plzeňský kraj dát za vzor, protože tak bravurně si jinde s otevřenými soutěžemi nikde neporadili nebo si do nich ani netroufli jít.
U těch RS 1 je problém, že nemají uzavřený oddíl. Když v zimě otevřou dveře, táhne po celém vozidle. V Mar. Lázních jsem pak viděl, že i když jsou v jízdním řádu nízkopodlažní vozidla, jezdily do Karlových Varů (u GWTR) vozy řady 810. Invalida, který by spoléhal na jízdní řád, by měl problémy…
To se potom opraví v rámci procesu konfiskace…👺
Oproti šukafonům ve všech reinkarnacich je to výrazný pokrok
To souhlasím. Pokud to nejsou RS1, která má Agilis. Zde jsou sedačky po třech s málem místa pro nohy. Hodně nepohodlné.
V Karlovarském kraji nebo i Jihočeském kraji mají to, co si kraj objednal a jak si nastavil smlouvu, případně jak účinně vymáhá její plnění. Plzeňský kraj bude mít smluvně zajištěno, že záložní jednotky musí splňovat stejné kvalitativní parametry jako kmenové jednotky s následujícími odchylkami – maximální přípustná délka záložní soupravy je o 5 metrů delší než u kmenové, záložní musí být vybavena „jen“ pro možnost přepravy osob s omezenou schopností pohybu či orientace na rozdíl od kmenových, kde je přesnější popis bezbariérovosti. Poslední rozdíl v požadavcích pak je u spojování jednotek – alespoň kmenové jednotky musí umožňovat vícečlenné řízení, a… Číst vice »
Vícečlenné řízení – co je objednavateli do toho? Předepsat kapacitu a jízdní řád. Pokud by dopravce chtěl jezdit třeba s více strojvedoucími, jeho věc.
Proč o 5 metrů delší? 😀 Pokutovat snad až dveře mimo peron.
Je specifikováno, kdy může jet „horší záložní“ jednotka, třeba nějaké % případů?
Proč? Protože objednatel to celé platí a kdo platí, ten si určuje podmínky. V tomto případě se našli dva zájemci, kteří ty podmínky akceptovali a utkali se v otevřené soutěži. To vícečlenné řízení má samozřejmě smysl, protože smlouva specifikuje další podmínky, za kterých může objednatel požadovat posílení kapacity spojů spojením více jednotek až do trojic, např. ve dnech zvýšené poptávky (typicky např. Chodské slavnosti). Ze specifikace nevyplývá, že by záložní jednotky byly horší, alespoň nějakým podstatným způsobem z pohledu cestujícího – i podmínka, že musí splňovat možnost přepravy osob s omezenou schopností pohybu či orientace znamená že i ty záložní… Číst vice »
Posílení kapacity na žádost objednavatele – i to by se dalo řešit jízdou souprav s více strojvedoucími. Sice si u uoos nikdo nestěžoval, že má soupravu delší o 5,01m, ale zadání smrdí.
Pokud není uvedeno, kdy může jet záloha, jak víme že nepojede třeba každý den na co nejvíce spojích?
Takže pustí Rychlíky do Mostu??
To jste vyčetl kde?
Jonáš je koloťuk z Plzně, se vším co není ČD má problém.
Já si myslím, že se jen slušně zeptal.
Pochopitelně že se vším co není ČD mám problém, protože je to zaměstnavatel kterej mě živí a když budou ohrožený i výkony a vše s tím společné tak tě taky můžou říct pápá, to by se ti taky líbilo ty mentále. Strčte si tyhle všechny soukromníky do někam i stěma debilníma Duewagam nebo co to je vůbec za krabice co to vůbec provozujou za zoufalost.
Jonáši máš naprostou pravdu co není ČD nestojí za nic, voni totiž ve většině nenabízí žádný zázraky navíc, k tomu člověk dneska neví ani jakou si má koupit jízdenku a neví kde ho vyhodí z vlaku jako Járu Cimrmana, protože má blbou jízdenku, respektive žádnou.
Asi ve svým mozku, neb neví, že rychlíky dělá MD a tohle dělá Kraj.
Rychlíky do Mostu soutěžilo Ministerstvo, tohle dělal Kraj.
Tušíte někdo, kde chtějí mít zázemí? Že by Klatovy (převzetí po ČD jako ve Volarech)? Nebo si snad něco nového?
Turnusově by asi nebyly problém ani ty Volary. Teoreticky si vozy můžou z/do Volar přetahovat i pomocí ZVS spojů, maximálně přejedou soupravově z Horažďovic do Strakonic
Tak ať si udělají někde svoje depo ne, proč bychom jsem jim jako dráha měly dávat naše Klatovský to snad patří ČD teď se tam vybudovaly stojany na vysávání hoven a teď najednou to zase spolkne soukromník…. Kde pak dráha už pro mě dávno skončila to je totální konec… Jediná šance je koupě auta.
Vřele doporučuji operativní leasing…
Ať pozvedne pr*** a chodí pěšo.
Já bych ti to auto nedoporučoval, pěšky to má teprva efekt.
Tak je několik možností. Buď depo nebude mít dost zakázek a zkrachuje resp,. ho dráhy zavřou, nebo pronajme část kapacity (normálně za peníze) konkurenci jako službu, nebo ho mohou dráhy prodat té konkurenci (zase za peníze-to už se tak léta dělá).
Když ČD dostanou zaplaceno, není problém, aby jiný dopravce používal depo v Klatovech.
O Volarech lze asi těžko uvažovat, to depo není právě moc nafukovací. Šikovné by to nebylo ani trochu – přes 2 hodiny cesty po lokálce s častými pády stromů a jen několika místama na křižování.
Ještě sám k sobě dodám, že GW Train má smlouvu s Jihočeským krajem ještě 11 let a pak by mohlo být zázemí ve Volarech nepoužitelné.
Pokud to bude možné , pronajmout depo nebo jeho část , pokud ne tak asi Volary
Ultras trefí šlak.
Situaci na daných linkách neznám a nikdy jsem tam nebyl – ale strašně mě udivuje, jak se v tom článku oslavně tleská strojum, který už v Německu nechtěji a vyřazujou to jako starej krám… Jinými slovy Němci už nad tímohrnují nos – ale pro Čechy je to podle článu výstřel moderní techniky… Ještě jinak – Němci jsou z tohy vysmátý, protožr namísto aby museli platit vysokou cenu za ekologickou likvidaci – prodaj to za cenu ještě vyšší a přes Švýcarskýho prostředníka do Čech, kde se tomu načeně tleská…
Tak si řikám.. Kde soudruzi (ve svejch myšlenkovejch pochodech) udělali chybu…
Zeptám se jinak – co Vám konkrétně na RS1 vadí? Nebo co byste udělal konstrukčně jinak? (Myšleno z pohledu, co může vnímat cestující – je to nízkopodlažní, podvozkové, má to poháněná všechna dvojkolí. Interiér se dá modernizovat poměrně snadno, klimatizace – pokud by nebyla – doplnit a ozdoby typu WiFi apod. jsou také na konstrukci prakticky nezávislé…) Kromě toho takto koncipované nové vozidlo dnes už prostě v Evropě neseženete. Když nový motorák, tak minimálně dvoučlánková jednotka, která je ovšem kapacitou (a hmotností a asi tedy i provozními náklady) někde trochu jinde…
no o tom právě píšu – vadí mi to, že je věc nad kterou se v Německu ohrnuje nos, je považována za vysloužilou a nepotřebnou – a že tady v ČR se najde mnoho jedinců, stejně Vy, kteří tomu jejímu nasazení v ČR načeně tleskají, píšou/kopírujou o tom oslavné články a načeně to chválí… Jinými slovy – když to není pro někoho dobré a už to nechce – proč by to mělo být dobré pro mě a říkt si pro mě to stačí a ještě to měl nadšeně oslavovat??? Respektuju že každý může mít jiný názor – ale nepřijde Vám… Číst vice »
Nic o tom nevím, ale okomentovat to musím.
No furt lepší německá ojetina, než zPRASenej šukafon..
kdy jste naposledy jel modrou Regínou?? Tan není NIC co by kdokoliv mohl vytknout…
I ta žlutá je kupodivu velmi příjemně rekonstruované vozidlo – párkrát jsem se s tím svezl na trase Praha-Vršovice – Praha-Hl. n.
To se asi bavíme každý o jiném vozidle…
Na tratích 292 a 310 ř. 814 a 814.2 poskakuje jako koza…
já o voze a ty o koze…
No to zjevně pokud tu argumentujete modrýma a žlutýma Regínama
A na d Regionovou Němci nos neohrnují? Zkoušel jste jim nějakou prodat?
Já se obávám, že v Německu by Regionova neprošla přes homologaci. 😀 Tam se repas moc nenosí.
„párkrát jsem se s tím svezl na trase Praha-Vršovice – Praha-Hl. n.“ … celkem kvalitní a bohatá zkušenost. U nás jezdila žlutá do Tanvaldu a přiznám se, že zlatej RS1.
Ty musíš mít v hlavě dobře “zamodřeno”… 😀
Soudný člověk fakt nemůže mluvit o Regionově kladně…
To poslední souvětí vašeho projevu jsou tak hloupé a bezobsažné fráze a kydy, že jen doufám, že rozhodně nemluvíte za celou vaši generaci, vy plácale! 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
o tak se jednou zvedněte a jeďte se podívat kousek za hranice do polského Slezska – uvidíte jaký krásný moderní vozový park tam ve většině jezdí – a stále dokupují další a další jednotky – o tom se každou chvíli píše na portálu rynek-kolejowy.pl – tam opravdu nechtějí nějaké ojeetiny z Německa…
Dále tam uvidíte jak se rekonstruují malé stanice a jak vymakané jsou tam obrovské přestupní terminály (vlak, tram, bus městský, bus regionální, bus dálkový, s velikým parkovištěm) spojené s nákupním centrem, velkým množstvím velmi útulných kaváren a bister, kancelářemi a třeba i kinem…
A to je ten rozdíl. Polsko buduje infrastrukturu, kdežto mi vymýšlíme další předpis, který nám to znemožní.
A že si si 80% českých domácností kupuje vozidla dovezená ze západu, povětšinou z Německa vám zvrácené nepřijde? Asi podobnost čistě náhodná, že…
80% je nesmysl vycucany z prstu.
No, ono je to asi 79 % +/-
Opět jste mimo:
V roce 2019
Prodáno v cr cca 250tis nových aut z toho zhruba 3/4 firmám
Dovezeno že zahraničí 177tis ojetých aut (mimochodem ani půlka není z Německa)
Prodáne ojetiny s českým původem cca 180tis
A teď mi z toho vypočítej té těch 79% domácnosti …
Váš výčet poměrně pokulhává. Ze zbytku té 1/4 jste neoddělil fyzické osoby podnikající a fyzické osoby nepodnikající. Poměr je zdruba 60:40.
A jak velký procentuální rozdíl to podle Vás udělá vy kulho : )
z pár chudáků nedělejte 80% populace…. I pro málopříjmové se dají najít nová auta za velice příjemnou cenu
Jezdím denně po Magistrále i Blankou a výrazně víc než 80% aut jsou auta nová nebo jen pár let stará…
Samozřejmě všichni čekáme netrpělivě na to až se město konečně rozhoupe a zarazí vjezd starejm dieselum..
Blanka a Magistrála fakt nejsou vzorkem typického vozového parku v ČR, proboha. Zkuste si zjistit průměrný věk vozidel v celé zemi. Budete překvapen. Navíc to číslo moc neklesá, ačkoli platy stále rostou a nová auta jsou rel. velmi dostupná.
To se změní až tehdy, kdy kvalitní Octavie a Fabie nahradí Scaly, Rapidy, Karoqy…které se budou rozpadat mnohem rychleji.
„proboha“ – jsou to nejzatíženější ulice ve městě a potažmo v ČR – a jak jsem si v posledních několika měsících všimnul – lidi si kupujou nový auta jak o závod – díky Coroně jsou levnější – a hlavně masivně přesedeaj do SUVéček… je to vidět i na parkovišti před jakymkoliv supermarketem
Já si všimnul statistik prodejů automobilek v ČR a zjistil jsem, že prodeje naopak klesají. 😀
Nezlobte se, ale přinášet nějaké argumenty pod tak odzbrojující snůšku pitomostí a dojmologie je nad mé síly.
Zákaz vjezdu dieslů do Prahy bude vyhlášen na svátek svatého Dyndy.
Ale předtím budou pro český trh auta pouze na naftu. Nejdříve klasickou a později tu syntetickou. Ta bude vyráběna v Děčíně…👺
Tohle mě trochu urazilo. Vlastním Ford Mondeo z DE za 190 000 Kč. Za to bych nové nekoupil ani Citigo. Nechápu proč bych si nemohl pomoct ověřeným (přes známého) dovozem. A ne, nejsem ten co by u 7 let starého manažerského vozu chtěl nájezd 10 000 Km s tím, že „to je po důchodci, co s tím jezdil jen do kostela a Kauflandu.“
To, že v Praze máte zlatý patníky mě fakt nezajímá – radši řešte Sherwood
Vy ste jantar pane 🙂 Chudáků jo? No tak to je věcí vkusu každého soudruha, jestli je mu milejší ojetina z D za 600 tisíc nebo nová Dacia za 250. Vzhledem k tomu jaká jsou u nás nejprodávanější auta, tak bych jako o chudácích uvažoval spíš o těch kdo si kupují nová auta u nás.
Přesně. Tohle plození co nejdelších příspěvků i po té, co je mu ythomasem situace podána v širší souvislosi (protože u DM téhle velikosti to je opravdu složité) je fakt zoufalé.
Patří pod Jackuba. Pardon.
Aha, takže vám vadí akorát ten princip, že my kupujeme ojeté věci od Němců? Vy jste si ještě nestačil všimnout, že Němci jsou ekonomicky o třídu před námi a že to co si mohou dovolit investovat do železnice si my dovolit nemůžeme? Za mě je mnohem lepší rychle nahradit stávající šrot staršími soupravami z Německa, než jednou za pár let koupit 20 nových jednotek od Škody a bít se v prsa jak modernizujeme železniční dopravu.
„věc nad kterou se v Německu ohrnuje nos, je považována za vysloužilou“
Toto není pravda. RS1 jezdí v DE po 100 ks.
V dalším příspěvku chvalíte MODROU i ŽLUTOU Regínu. Jak může barva laku dělat rozdíl?
RS1 je mnohem komfortnější než Regína už jen tím, že má podvozky. Navíc vyšší rychlost.
V Německu to vyřazují, protože je to dieselový fujtajbl, hanba mu! Jinak by to klidně jezdilo dál
Německo to nechce ne proto že by to nebylo dobré, ale proto, že doba pokročila, zelení šílí a pravidelná obměna vozidel se vyplatí.
A proč se teda toho Němci zbavují, když je to tak skvělé?
Sklony ke generalizování, k nesmyslnému zevšeobecňování („v Německu ohrnují nos“) byly i v předchozích generacích a ta Vaše očividně není lepší. Hloupost to byla, je a bude vždycky.
…dveře mezi nástupním prostorem a prostorem se sedačkách,
Třeba mě osobně na nich nevadí skoro nic (ani provozovatel 😀 ), ale mám radši v regionální dopravě vlaky s otvíracími okny. Klima je sice fajn, ale pro mě se těmi okny smazává rozdíl vlak/autobus – vždycky jsem na vlaku oceňoval, že se tam dá vyvětrat, když jedu někam na výlet, tak rád koukám do krajiny z okna. Současný trend uzavřené klimatizované kapsle pro mě znamená ztrátu atraktivity vlaku a když se rozhoduji, jak se někam dostat tak volím podle rychlosti spojení, protože vlak už pro mě nemá nic navíc. Abych jenom nehejtil – pro lidi, kteří s tím jezdí… Číst vice »
My to máme na „zubačce“, ale dělaný přímo pro Harrachov. Krom 810 nic jinýho Kořenov nevyjede.
No nevím co vydite na stadlerech jsou mnohem poruchovejsi než regina,provoz i náhradní díly drahé.Kdyz už tak nové stroje a ne staré německej sunt.
„Jinými slovy Němci už nad tím ohrnují nos“ Ani moc ne – dají se najít německé tratě, kde ty RS1 jezdí docela nově (či nově s jiným dopravcem), přičemž jde o starší vozidla (no ovšem, když už se nějakých 6 let nevyrábějí). Podíval bych se na to, co namísto RS1 začalo na oněch německých tratích jezdit – jestli něco elektrického (protože trať byla elektrizována – viz např. Freiburg – Breisach), nebo něco kapacitnějšího (viz okolí Donaueschingenu) atd. Pak by bylo zjevné, že změna vozby nebyla apiori kvůli „zastaralosti“ vozidel (mimochodem, vozidel, které ČD, a.s., prezentovaly jako „vozidlo 21. století“, ačkoliv… Číst vice »
Přesně tak, v Německu a Rakousku se na rozdíl od nás ve velkém elektrifikuje, případně se už kupují vozidla na baterie. Dieslových vozidel bude v následujících letech obrovské množství a nemusí to být zrovna kvůli morální zastaralosti.
Otázka: „Kdy my budeme mít vozidla na baterie případně na vodík?“ 2xyz?
Já myslím že posední roky Němci ukazují že opravdu není nutné je následovat slepě ve všem. Že nemalé výhody plynou právě z toho jít o krok za nimi a sbírat to co oni zahodí, protože to není ideologicky akceptovatelné.
Až si to objednatel zaplatí.
A s čím by jste za cenu jízdenky chtěl u nás jezdit ? Pokud budete platit za kilometr kolem 50 Kč tak budou i nová vozidla ale pokud stojí jízdenka cca 1.60 Kč / km tak nová vozidla nikdo nezaplatí ani s dotací .
Á pan ultrasoudruh by rád spoluobčanům vnucoval regiohnoje nacistického dopravce.
Protože pro Čechy to zkrátka skutečně je „výstřel moderní techniky.“ Že je to svým způsobem smutné je sice pravda (a diskuse o důvodech by byla velmi zajímavá), ale to nic nemění na věci samé.
Ano, ale nabídnete mi v té české lokálkové mizerii něco lepšího? A s regioznovou si nedělejte legraci jo. Takže lepší ojeté RS z Německa než to co tam dosud jezdí.
V tom že RS1 je lepší než Regionova.
Mě by zajímalo hodnocení od některého ze zaměstnanců GWTR ze Šumavy, kteří byli nuceni přejít od ČD ke GWTR. (Zlepšení/zhoršení pracovních podmínek, plat atp.)
Bez obav 😉
Hlavně ti na nádražích bez obav:-)
Oni byli nuceni?
Jistě, přijel osožák až z Prahy, a to už je co říct, vždyť musel poslední kilometry šlapat na kole. Na dotyčného pak zdvihl prst a udělal ty-ty-ty. Na takovou ostrou výtku nelze reagovat jinak než vzdáním se hodnosti i služby. Být výtka jen o jedno jediné -ty delší, nezbylo by než udělat konec nyní již bezectnému životu.
Ikdyz to tam vůbec neznám tak jsem si jistý že donuceny nebyl nikdo …
Možná okolnostmi … taky se to tak říká . Že nebylo zbytí . O revolveru opřeném o spánek není samozřejmě zmínka .
Myslim že jsem někde slyšel, že je zhoršení podmínek u těch zaměstnanců kteří přešli. Ono sice soukromí dopravci se snaží kompenzovat vyšší mzdou, ale to bohužel nestačí na to, co dostanou zaměstnanci u čd. Čd nabízí vždycky lepší podmínky a děla to hlavně ta režijka. Nejhorší podmínky co jsem tak slyšel jsou u jančury.
Na režijku se vykašlete . Nebo přijde Švestka a bude veselo, už aby skončila Švestka v sudu , pak v lahvince. To je jediná dobrá cesta pro dobrou švestku.
Vidíte, já jsem zase slyšel že se mají dobře. A teď jak z toho.
No ,že ČD nabízí vždy lepší podmínky bych moc nesázel…. My aspoň nespíme na nocležnách z počátku 19 století, turnusy respektují taky osobní volno , vybavení dílen je přeci jen modernější a nepamatuje Žižku ještě v pubertě, minimální buzerace pokud děláš to co máš , vedení si nehoní triko , že má titul z VŠ ,peníze jsou stejné všude stejný jo a rezijky …. Rezijky máme taky A dokonce platí i na autobus až do Prahy 😉 případně jinam v rámci JH group. 😉 No a pro ultras Reginu máme taky 😉 i nějaká 810 se najde 😉
Nejsem nějaký militantní fanoušek ČD, ale z pohledu cestujícího měl jediný dopravce na celé české dráze výhody, které noví dopravci i s (možná) modernějšími vozy těžko dokážou přebít. Už teď aby si člověk při cestování mezi kraji s sebou vozil poznámky k jednotlivým dopravcům, IDS, možnostem platby apod. A to jsme stále teprve na začátku. Sice to díky jednotnému jízdnému už má nějaké řešení (zatím tedy mimo komerční vlaky), ale tam si zase člověk většinou dost připlatí – za ten „komfort“ nemuset nic řešit a prostě jet prvním vlakem který přijede, který jsme tu ještě před pár lety měli zcela… Číst vice »
Tady vám to může být fuk, protože u obou dopravců platí stejné tarify (IDPK a One ticket.)
Což je ale zase informace, kterou si cestující musí někde zjistit 😉
Dříve si cestující musel zjistit, že vlaková jízdenka neplatí v autobuse a naopak.
V Plzeňském kraji nemohu na linkách ČD jet s normální jízdenkou ČD třeba z Brna?
V rámci sítě ČD ano, jinak státní tarif.
Můžete, a budete moci i nadále.
Aspoň něco. Ale ten hlavní diskomfort prostě zůstává – musím to hledat, ověřovat a nejedu pak v klidu.
Rozumím článku dobře, že GW nabízí cenu za neznámá vozidla? Kraj je ochoten podepsat smlouvu s dopravcem co neví čím bude jezdit,ale dokáže to nacenit?
Třeba Čížek není jen profláknutý silniční pirát, ale také latentní šotouš. Kde jinde bude možnost vyfotit si u mechanik tu 81x GWTR, tu zas od AŽD nebo R/C. Kdo ví, třeba se zadaří a přijede i nějaký ten Regiovan. Jen doufat a vydržet!
Tak jako tak musí splnit požadavky soutěže, takže tam sotva bude moct nasadit Hurvínka.
Jsem si jistý, že nasadí nějakou obměnu 810…nebo se alespoň pokusí…
Podmínky na vozidla jsou jasně daná.
Přesně tak, podmínky jsou dané a čím je náplní je zajímavé možná tak pro šotouše.
Jinak by mě zajímala nabídka ČD, které na 99% nabídly stejná vozidla, ví někdo o kolik byly dražší?
Přesně tak. Obě firmy kalkulovaly ojeté RS1 po modernizaci.
Jenom pro 6 kmenových souprav, zálohy mohou být horší kvality… A z vlastních zkušeností z JČ kraje vím, že GW toho značně využívají. Ale zase bych se nedivil, kdyby těch RS přivezli třeba 8 rovnou… Oni je dokáží využít, to bych se nebál 🙂
Což je tak trochu neštěstí u obou objednatelů (Plzeňský a Jihočeský kraj), protože žijí v nějakém bláhovém domnění, že záložní vozidlo vyjede na trať párkrát do roka. Ale reálně jezdí skoro furt.
(jednak proto, že se na těch second-hand dieselech každou chvilku něco se*e a jednak proto, že ta záloha často méně papá – obzvlášť když je to nějaký derivát 810)
Ale každopádně věřte tomu, že když se jede na nejnižší cenu, tak se to jakýkoliv dopravce bude snažit ojebat. Takže rozhodně si na to nevyhradí víc moderních vozidel, než výběrko vyžaduje.
Tak naivní nejsem, ale nevím jak mají postavenou smlouvu v Plzeňském kraji, v JČ jsou nějaká procenta povolených záloh a pak se platí (myslím, že kolem 80/ možná 75, ale nepamatuji si to už). Jenže v Plzeňském kraji je těch vozidel jenom 6, takže pokud by byly stejné meze tak aby nedocházelo k pokutám musí být v provozu 5 kusů dle smlouvy, což bude trochu problém při 6ks – tam stačí jedna delší oprava a pak každá porucha znamená penále…
Ve smlouvě je povinnost 2 ks záloh (6+2).
Ano, ale kvalita byla požadována u KMENOVÝCH jednotek…
Možná hra v zákulisí?
Pravděpodobně RS1? Přeloženo: směska jak na Šumavě, po materiální i lidské stránce?
Jsem zvědavý, kdo pak ty 654 koupí?
Albánie? Makedonie?
Poslední dobou si jen přečtu článek a pod článek už nechodím. Sem tam jen nahlédnu a nic nezměnilo. Nevhodně neslušné urážlivé komentáře. Někdo se slušné zeptá a místo odpovědi dostane řadu zakomplexovaných urážlivých komentářů. Zvláštní negativní atmosféra tu panuje.
Taky mě netěší spousty věcí na železnici, ale kvůli tomu vyouštět do světa urážlivé nevhodné komentáře? Je to marné. Je to marné. Je to marné 🙂
Taky mě to štve. Jako kdyby byl každý odborník.
Takže budou chápu, že budou ještě platit víc. A to je to „nizko“ dopravce. Krása. Nedávno jsem se díval na cenu jízdenek kde jezdí stále ještě nemonopolně 2 dopravci. Státní vs soukromý. Soukromý i přes konkurenci jezdí o 8% dráž ve srovnání s in25. A to se vůbec nebavím o in50. K tomu samozřejmě je známé, že oni moc pokladny neřeší. A tedy ve výsledku nádraží. A komfort cestujících a službu jako celek.
Krásné ne?
Trošku mi uniká smysl tohoto příspěvku. Proč do ceny jízdenek zahrnujete nějakou slevu? Se divím, že jste rovnou nepoužil IN100.
Protože in 0 je v postatě pro zahraniční turisty a lidi co železnici téměř vůbec nepoužívají.
No vidíte a někteří jezdí vlakem dokonce zadarmo, místo inkarty mají šalinkartu. A šalinkarta platí u modrých i u žlutého. Sice jenom v rámci kraje, ale na denní dojíždění se to hodí. A pro cesty do okolí už se člověk zařídí.
Tím myslíte nějaké relační jízdné do práce z bodu a do bodu b?
„Sice jenom v rámci kraje“ je to, o čem tu celou dobou hovoříme, Mlho!
No motáte krásně páté přes deváté. Tak je bodově – když chcete porovnávat cenu s IN50 tak taky napište kolik ta IN50 stojí a komu se to vyplatí (udělám vám radost, několik let jsem si psal kolik projezdím a počítal si jak jezdit nejlevněji a IN50 vychází velmi hraničně, prakticky když se vám vyplatí jezdit na IN50 tak IN100 už je jen o málo dražší a má lepší benefity) – na dotované lince jezdí soukromá dopravce za tolik, kolik si domluví s objednatelem, čili stejná situace jako u ČD, naopak na lince bez dotací jezdí za tolik, aby se mu… Číst vice »
Jiné kraje (typicky Středočeský či MSK) by se měly stydět, co za stejné/vyšší prachy objednávají. Doufejme, že podobné výsledky nakopnou další vypisování soutěží.
Já se nestydím za to, že tady máme ověřeného funkčního dopravce. A více otevřená nádraží. A dobrou cenu pro cestujícího. A za pár měsíců nové vlaky z dotací.
Ano, z dotací, takže v reálu daňový poplatník zaplatí za km ještě více než jen to, co uvidíte v krajské objednávce. A kam dorazí v StČK/MSK nové vlaky – na Frýdek a možná s pětiletým zpožděním na Kladno, a zbytek? Otevřená nádraží nesouvisí s dopravcem – kraj si může dát do podmínek otevřené pokladny a zbytek záleží spíš na SŽ. A většina platících cestujících by „ověřeného funkčního dopravce“ s 810/814 obětovala za pohodlnější, dynamičtější a spolehlivější RS1.
Ale kecy dražší. Žádné zázraky se nekonají. Je nějaký průvodčí,(nebo taky není..u loukostů) Strojvůdce. Nějaké příjmy z jízdného. Nějaké kapacity. Nahustěnost sedaček. A to je tak všechno. RS1 je fajn. Čím víc jich do ČR natáhnou tím líp. Ale hlavní je to – stav kolejí. Pak ani 81x není problem. Pokud se nejezdí po 50 let starých kolejích. Jen je taky fajn připomenout. Že do Krumlova a nového údolí nejezdí zrovna RS1. A jízdní doba je téměř 3 hodiny. A ještě kapacitně super.
Jestli GW train nasadí RS1 a nebo lepší, tak konečně budou mít u mě jedničku. Doposud nic moc.
nechi bejt škarohlíd – ale prosím někoho obeznámeného s realitou, aby mi sem napsal
1) které úseky zmíněných tratí jsou provozovatelné na Vmax = 100 km/h
2) které úseky jsou alespoň v nějaké fázi modernizace na Vmax = 100 km/h
(a tím nemyslím nějaký coby-kdyby soupis na straně 79 pod čarou vlevo dole na webu SŽ)
díky
Třeba Strakonice – Horažďovice předměstí.
Nebo tuším Klatovy – Janovice
celkově pár km. podmínky jsou dost možná mírně účelově přiohnuty tak a aby regina nevyhovovala.
zrovna úseky Klatovy – Janovice a Strakonice – Horažďovice předměstí coby pošumavský vidlák jako „POŠUMAVSKÉ LOKÁLKY“ neberu …. spíš úseky tratí nadregionálního významu, ne?
nebo že by se v těch tendrech šlo štěstíčku tak trochu naproti…?
Ano, je to nadefinováno tak, aby 814 nevyhovala. Nějaký problém? Že kraj nechce šrot do nekonečna? ČD též mají RS1 ze zahraničí.
já neprotestuju, aby reginy zmizely. nemám je rád a oceňuju, pokud odsud zmizí.
jen jsem si dovolil napsat, co si o požadavku na rychlost myslím. jo, akcelerace, počet hnaných náprav nebo výkon na tunu, to je pak OK. jen je mírná otázka, zda by některé z požadavků nebyly už diskriminační.
Ale prdlajs jsou účelově přiohnuty. Regiokrámy na osobních vlacích už 20 let nemají co dělat. Osobáky staví za každou mezí a zejména zde v pošumaví jezdí na velkých sklonech. Tenhle šrot s jednou hnanou nápravou je prostě brutální šnek, který nedokáže využít už tak nízké rychlosti na lokálkách. Na podobné výkony je potřeba vozidlo s 2/3, nebo všemi hnanými nápravami a výkonem aspoň 10kW/t. Pak jde postavit nějaký atraktivní jízdní řád, je možné stíhat přípoje, křižování, srážet zpoždění. Na trakční mechaniku asi celé nábřeží chybělo.
tak když žádná regionova nemá ani 20 let, tak je vás výrok mírně nesmyslný…
Jak se to vezme, regionova není v žádném případě nový vlak. Je to rekonstrukce 810. Koncept, který se už v době svého vzniku bral jako provizorní řešení, než se postaví něco pořádného. Jinak řečeno zastaralé už v době svého vzniku. K tak masivní rekonstrukci vůbec nemělo dojít. Měly se nakupovat rovnou nová vozidla.
Regionovy neměly vůbec vzniknout. Měla se rovnou koupit RS1 a bylo by vyřešeno…
Proč přiohnuté? To je podle mě legitimní volba nechtít Reginu a cokoliv parametrově podobného. Všichni dopravci mají možnost kraji nabídnout něco jeho představám vyhovujícího.
dle mého by tam správně měl být uveden jízdní řád, který má vozidlo stíhat. zda to dosáhne tak či onak, je už věc dopravce. aby se nestalo, že tam narveme za každou cenu rychlejší vozidlo, které ani danou rychlost nevyužije konceptem dopravy/požadovanými jízdními dobami.
zde to smrdí tím, že za každou cenu nechtěli reginu.
nevím, zda by stíhala, to co chce kraj.
a pro pořádek – jsem rád, že zmizí.
Já rozumím, ale připadá mi, že něco nechtít, nebo naopak chtít určitý standard je to o čem VŘ je. 🙂 Co je špatně chtít něco přesně konkrétního (ehm, neobvyklá světlá šířka dveří, třeba.).
Mohl by tam být požadavek na počet spojů a „nabídněte“ jízdní doby, jak si to dopravce vymyslí, už by byla jeho věc.
já nevím, nakolik je možné konkrétni vozidlo vyautovat, to by byl řev, kdyby např. PČR poptávala škodu octavia a ford focus a nic jiného….
a spor o nesmyslných požadavcích na busy (velikost nádrže) tu už byl.
Maximální rychlost, když na velké části trasy je stejně menší povolená rychlost, je tak trochu konkrétní.
O kus vedle si stěžujete, jak je železnice nekoncepční, že chybí předjízdné koleje a odbočky pro předjíždění pomalých vlaků. A tady voláte po Regionově před rychlík na celostátní trati, kde má být v budoucnu (10-15 roků?) výrazně víc než 100 km/h.
tak především si nemyslím, že má na elektrifikované trati strakonice-horažďovice předměstí jezdit diesel, ať RS1, tak regionova, což je ona trať celostátní dráhy. tím bych začal.
PS: pokud se tam má tak výrazně zrychlovat, tak tam nemá co dělat ani ta RS1.
Tak RS1 umí 120, což je podle měna osobák OK i na té celostátní trati. Co se týče ježdění dieselem pod dráty, tak chápu vaši nechuť, nicméně u vlaků, které z elektifikovaných trati odbočují pro to mám pochopení – zatím nejsme tak bohají, abyhcom si kupovali hybridní jednotky (i když přiznejme si, že ideál je vše zadrátovat).
jsem asi snílek, ale přišel by mi lepší Os Plzeň-Budějice v elektrické trakci a přestup na diesel na předměstí….jen tohle se asi nedá čekat, že by se hoši dohodli. máme přece 12 samostatných knížectví (oba VČ kraje a Praha se StrČ umí spolupracovat), ne jeden stát
Ještě 20 – 30 let to na 190 bude vypadat všelijak…
Až ve zmíněné době dojde k radikální přestavbě celé trati. K zásadní změně dojde v Č. Budějovicích, kde bude trať přetrasována tak, aby vedla na jižní zhlaví (aby se odstranila úvrať u rychlíků Plzeň – Brno).
O trati mezi Veselím nad Lužnicí, Jihlavou, a Brnem platí odpovídajícím způsobem totéž.
přetrasovat trať Plzeň-ČB tak, že obejde ČB? wow…myšlenka zajímavá, ale myslím, že by bylo jednodušší pořídit na rychlíky do Brna řídící vozy
rychlíky Brno-Plzeň se rozpadnou na dvě ramena tím odpadne úvrať 😉
Tak ono nejde jenom o tu maximální rychlost, ale hlavně o trakční parametry celkově. Regionova má jenom jednu hnanou nápravu, navíc hned první a měrný výkon pouhých 6kW/t. RS2 má hnané všechny nápravy a má i dvojnásobný měrný výkon. Zejména na horských tratích v nepříznivých klimatických podmínkách je to pro krátké jízdní doby hodně důležité. Je neskutečné pozorovat, jak dlouho tyto fakta byly schopné ČD ignorovat a nasazovat do takových oblastí takhle nesmyslná vozidla. Na tomto příkladě je i krásně vidět, jak se na trakčních parametrech nevyplatí šetřit. RS2 zde zřejmě zajedou daleko lepší jízdní doby a tím dojde k… Číst vice »
„Auto s jedním hnaným kolem“
Nemáte-li samosvorný diferenciál, tak bude hrabat kolo na ledě a kolo na asfaltu se ani nehne. Nemáte-li možnost diferenciál zadní nápravy uzavřít aspoň ručně, tak i traktor bude hnán jediným kolem.
Jenom na silnice je 5x větší adheze, takže to až tak nevadí.
Čistě teoreticky byste žádný diferenciál nepotřeboval. Náhon přímo na jedno kolo a hotovo. Je to samozřejmě nesmysl stejně jako dát na vlak jednu hnanou nápravu.
Jenom pro představu, mokrý asfalt má součinitel okolo 0,5. Mokrá kolej okolo 0,2. Se započtením podílu hnaných náprav opravdu vychází adheze u běžného autobusu asi 5x lépe.
Vy máte v PK jenom dvouvozové regionovy? U nás na Pacifiku jezdějí trojdílný! Takže 2 hnané nápravy. A ten druhej motor přidali protože zjistili že dvoudílná se nerozjede do kopce(například na dobříšce zastávka Klínec). Do kopců připojovali ČD jako tlačnou 152.
Většina regionov je dvouvozových. Pokud se postaví hnanou nápravou napřed, tak to má problém se vůbec rozjet, natož zajet nějaký dobrý čas.
Tak si místo 814.2 představujte 844.
Hned lepší, že?…
152, tím myslíte elektrickou mašinu?
Rychlost 100 km / hod je skutečně jen z Hor. předm do Strakonic a opačným směrem do Nemomuka. Tedy tam, kde mají být návaznosti. Z Klatov do Hor. předm. je všude 65 km/hod (snad se jedná o zvýšení rychlosti na 80 km/hod). Z Klatov do Janovic je 90 km/hod a dále až do Domažlic 60 km/hod.
Hurá! Reginy do šrotu!
Na to si asi ještě počkáme…😢
Možná mi to uniklo, ale mohl by mi někdo napsat, kde má GWTR ty RS1 vzít? Pokud vím, v současné době žádné neprovozuje a nevlastní.
SRN
Zřejmě ze stejného zdroje jako ČD, tedy použité jednotky z Německa.
Jé to zase bude nablito až modrogumové přijdou z práce odpoledne…
*Pardon, ze zaměstnání…
přijdete si hodně vtipný, že?
to, že ČD prohrají s dopravcem, který tam zatím nemá snad ani čím jezdit, a to o 2 Kč/km je k pláči, to že jsou za spolek amatérů.
a to s modrogumami nemá co společného.
klidně se mimi joné GWTR může stít, že budou jezdit s obdobným či horším šrotem než jsou reginy. ale nechejme se překvapit.
Jak je to s těmi 2 Kč už ti bylo vysvětleno.
Nezlobte se, ale to, že daný dopravce vozidla v době VŘ fyzicky nemá, je naprosto běžná praxe. Vhodná vozidla zde nemají ani ČD. VŘ je potřeba vypsat jenom v dostatečném předstihu, aby si je dopravce stihl pořídit. V zahraničí je běžnou praxí vypisovat VŘ zhruba 4-5 let dopředu. Dopravce má tak čas poptat a nakoupit nová vozidla, nabrat a zaškolit personál, aby vše proběhlo hladce. Pokud má kraj ve smlouvě vozidla nějakých parametrů, tak to horší než reginy rozhodně nebude. Prohrát o 2Kč je pech, ale holt se to někdy stane, příště zase mohou vyhrát o 2 Kč dráhy. Na… Číst vice »
no, mně přijde, že přijít o soubor, kde se uživí 6 motoráků už je celkem ztráta. mají tam zázemí, které si i tak budou muset částečně nějak zachovat, fixní náklady pak budou rozpouštět na míň výkonů aj. kdyby pustili podřipské lokálky, tak se moc nedivím. toto ale škoda jednoznačně je. tady je problém, že žádná nová vozidla to nebudou, budou starší (ale i to stačí), jen je u malých dopravců vždy riziko, že se to nestihne, nezafinacuje. nevím, zda mají už alespoň nějakou opci na RS1. doufám, že se to kraji nevymstí, oceňuju že dělá rozumná výběrka aj. jen tohle… Číst vice »
Jenomže ono je to chyba především ČD. Kdyby místo bastlení vozů a lokomotiv na osobní vlaky a nekonečných úprav nevhodných vozidel průběžně nakupovali nová moderní vozidla, tak v těch výběrkách mají daleko větší šanci na úspěch. Jenomže oni bohužel neumí využít své velikosti k rozumným nákupům. Kdyby nakupovali v před 10ti, 20ti lety velké série vozidel v desítkách, nebo stovkách ks. tak se dostanou na úplně jinou cenu, než malý dopravce po jednotkách kusů. Smlouvy s kraji měli na 10 let, takže to udělat šlo. Dneska by pak byli v úplně jiné pozici. Místo nevhodných regionov by měli odepsaná, ale… Číst vice »
„Kdyby nakupovali v před 10ti, 20ti lety velké série vozidel v desítkách“
Poděkujme ODS.
No já nevím, ale s tímhle asi modré straky moc společného nemají. Ne, že bych je nějak obhajoval. Tohle ale bylo spíše rozhodnutí ČD. Místo průběžného nákupu nových vozidel neustále bastlili dokola to staré. Netvrdím, že všechno staré je špatné, ale když třeba souprava s lokomotivou koncepčně na osobáky nevyhovuje, tak nemá smysl rvát prachy do rekonstrukcí lokomotiv a vagónů, ale raději nakoupit nové lehké DMU. Bohužel ČD často investovalo a investuje dost prostředků do vozidel, které už před 20ti lety byly koncepčně zastaralé. Pak se nemůžou divit, že jim kdejaký jouda vyfoukne celý provozní koncept.
tak za objednávky regin může nejspíš Žalud.
taky „překvapivě“ Škoda Plzeň koupila PARS se zakázkou a pak se muselo dodat ještě několik sérií regin
řada 380 je z podobného období
tak nějak myslím, že většina tohoto za Topolánka, ne?
Blahopřání máme bohatý výběr.
S provazem, s ostřím, s prstenci proti sobě, s koňmi…😂
kůl, jedině kůl 😉
ale kurňa, já píšu, že je to chyba ČD. a pro mne osobně – je to škoda. ČD jsou pořád státní akciovka, pro mne proto vždy „lepší“ dopravce než kdokoliv jiný. když pojedou dva stejné vlaky dvou různých dopravců, pojedu tím modrým.
a to, že reginy byly strašná chyba jsem tu napsal už milionkrát….
Jako já jsem taky za to mít silného dopravce klidně s účastí státu po vzoru OBB, DB, SBB. Klidně akciovka upsaná na burze s nějakým podílem státních akcií. Bohužel stylem vedení se ČD těmto firmám ani vzdáleně nepřibližuje. Nákupy vozidel to je jeden kiks vedle druhého.
Nejen silného, ale hlavně jediného monopolního, neoddělitelného od infrastruktury. Přímé vedení ministerstvem železnic (dříve dopravy) se rozumí samo sebou…👺
České dráhy + Správa železnic => Státní dráhy.
Existenci soukromých dopravců vyřeší stručné nařízení dispečerům (spočívající v úpravě sankcí)…👺
ale to zase něco podstrkujete, co tu nikdo neříká. ona konkurence modrým moc svědčí, víc se snaží.
jen zde to modří poněkud nedávají a to je znepokojivé. protože začínají v motorové trakci prohrávat jeden soubor za druhým….
Jasne, ze nova vozidla (napr. RS1 misto Regin) by byla lepsi, ale pred 15-20 lety CD zrejme neumely tak vyuzivat dluhopisove financovani a penez na nova vozidla proste nebylo. Nez nic, nabidla se objednatelum aspon ta reko 810. Nejsem priznivcem 814, to vozidlo ma opravdu dost negativ, jen konstatuji, ze to bylo vychodisko z nouze, kdy bylo treba relativne levne obstarat neco kvalitativne lepsiho, byt ten pokrok je nakonec „jen“ nizkopodlaznost a lepsi interier, nez mely tehdy jezdici 810.
nesměli koupit lepší.
za prvé stát platil kdo-ví-jak (čti…málo)
a za druhé….protože by nenabagrovali Škodovce. už s těmi pár railjety bylo strašně řevu a interních tlaků na ČD. kamarád se kolem toho pohyboval a bylo to tehdy velmi nehezké. škodovka sice měla tehdy tunu másla na hlavě kvůli 380….a i sloni se kazili a kazí na tu cenu, co to stálo, celkem dost…ale škodovka nechtěla připustit, že si ČD koupí něco od siemensu. proč si myslíte, že skončil Zličín….
to bude zase nevhodných poznámek od lidí mimo modré barvy. Nevím, co s těmi nevhodnými poznámkami máte, jako např. Pepa.
Spousty lidí se asi nezmění. škoda.
To, že ten provoz bude stát o dvě koruny více než Regionovy dnes, je dost zjednodušené tvrzení… Dnes jsou ty tratě zřejmě součástí nějaké větší smlouvy, v rámci které jsou i jiné tratě s jinými soupravami, a je to tedy zprůměrované číslo…
netrefit se zase o dvě koruny…mi přijde, jako by nějaké info odněkud unikalo…
jinak „gratulace“ ČD k dalšímu provaru, tohle mohli a měli mít
Proběhla elektronická aukce, dopravce mohl ještě zlevnit pod cenu GWTR, nicméně nezlevnil, a to má výhodu z rozsahu. Patrně asi malý zisk kvůli tomu, že se musí krmit GŘ.
Spíš by ČD ty 2 koruny chyběly na nábřežné… byla to aukce, cenu viděli, mohly snížit.
Nepíše se náhodou v článku, že se cena liší o dvě koruny od nynějšího stavu? Nevidím nikde, že by v soutěži ČD nabídly o dvě koruny dráž…
ČD nebyly schopné s nově nastavenými podmínkami udržet současnou cenu, požadovaly navýšení o minimálně 4 Kč/km, kdežto GW nabídlo navýšení jen o cca 2 Kč/km, proto vyhrálo.
no, takže to je stále o 2 Kč. díky…
Když už je řeč o GW Train, kdy se dozvíme, čím bude jezdit z Trutnova? Nedotáhne RS1 v nějakém větším balíku a nevyužije je i tam?
Ještě stále není smlouva.
Však mají podle nich jezdit až od prosince, tak kam spěchat 🙂
Dostane na vědomost v pátek, že bude od neděle jezdit…😂
Já slyšel něco o 813/913, ale jestli to jsou Bagety nebo Mravce, to netuším.
Díky za info, každopádně to od Regionovy není příliš posun… :/
Jsem rád, že mají tendenci nasadit RS1. Jsou to pro podobné regionálky podle mě dostatečně dobré vozy, které by se hodily na víc tratí u nás. Jsou to jedny z těch vozů, u kterých vážně nemám problém, že se budou např. z Německa tahat ojeté.
Ten „cremoňák“ RS1 rozhodně žádnou slávou není (a už vůbec ne co do pohodlí), ale aspoň je to trochu živější vozidlo, což může skutečně mít příznivý dopad aspoň na přípoje a ve výsledku rychlejší cestování při nutnosti přestupů. Lepšího tady (bohužel) asi ještě dlouho nic k dispozici nebude – pokud ovšem Bosáčkovci seženou aspoň tohle..
Možná to není žádná sláva, ale oproti regionově je to o světelný roky dál
Blahopřeji GW Train.
Bylo by možné doplnit i informaci, za jakou cenu bude GW Train Regio jezdit v dalších letech zakázky, nejen v prvním roce?
Tuto informaci nemáme, ale bude zcela jistě ve smlouvě, až bude.
Ten plzeňský krajský nátěr žeru 👌 Vím, vkus má každý jiný, ale proti jižní Moravě je tohle super grafika.
Vypadá to sice jak z roku cca 2000, ale proti gustu nic 🙂
Jaký je rozdíl mezi grafikou 2000 a grafikou 2021? Nějaký příklad?
Asi tak stejný, jako mezi designem aut, oblečení, spotřební elektroniky a tak vůbec všeho v roce 2000 a 2021. Ta „plzeňská kamufláž“ spadá designem někam do doznívajících devadesátek a úplně z ní čouhá, že si ji kraj buď spáchal vlastními silami (Jaruška z tiskovýho trochu umí s Corelem), nebo ji vytvořilo nějaké „DTP studio z Holýšova“ (které vlastní synovec Jaruščiny kadeřnice). Kdyby proběh standardní tendr, jakej si u i designu krabic s mlíkem udělá každá mlíkárna, asi by to vypadalo jinak. Ale jako né že by to byl nějakej zásadní problém s vlivem na jízdní a užitné vlastnosti nebo tak… Číst vice »
Také je to ovšem otázka ceny, kterou za ten návrh objednatel zaplatí.
Na to víceméně narážím, tohle bylo evidentně za 5,50 i s DPH.
Tak ještě,že je Jaruška tak šikovná a nemusel být tendr na skvělou profi grafiku alá PID! 😉
No, a právě proto, že nám všude stačí průměr či podprůměr, tak je to u nás všude takový hezký a fungující. Každopádně něco mi říká, že když si mám pořizovat něco, co má fungovat dlouhodobě (a je fakt jedno, jestli je to jednotný design prostředků IDS nebo turistický boty), nebudu to kupovat od amatérů. A co se týče toho nového designu PID – nebudu prezentovat subjektivní názor na to, jak moc se mi to líbí nebo ne, ale z profesionálního hlediska je to dobře odvedené řemeslo a provázaně to řeší nejen podobu vozidel, ale i označení zastávek, podobu informačních materiálů… Číst vice »
Díky za zajímavé informace z oblasti designu.
Opět jedno ZBYTEČNÉ povolání! Jak co je pomalované je ůplně jedno,hlavně že je to funkční!!!
To si mysleli funkcionalisti už ve 20. letech 20. století a jak pohořeli.
Sorry, ale lidi nejsou stroje.
Tehdy ale všechny vagony měly jednotný nátěr – tmavě zelený…
Zbytečných povolání je…
Třeba bez astronomů by se děti rodily a staří umírali dál…
Tomu se zkrátka říká…rozdíl v oboru…😁
Jak říkáte, je to hodně subjektivní. Mně to naopak přijde jako dost zastaralá vizuální identita.
Hlavně je to zbytečně hodně tmavé, takže v létě se to bude na slunci zahřívat = zbytečné větší nároky na klimatizaci.
Srovnejme s novým lakem PIDu, to byste nechtěli 😃
Z těchto dvou bych bral radši ten novej PIDovej bez rozmýšlení.
Pochybuji o zrychlení vlaků třeba v úseku DO-KT. Jedině že by se opět v posledním roce provozu ČD opravila komplet trať a vše okolo jako tomu bylo na jihu. To se to pak jezdí🙂
Drobné minuty ta akcelerace udělá. Stačí dvě. A toho se dosáhne.
To by byl zajímavý pokus – stejný úsek, stejné zatížení, stejné počasí, profil trati atd – jaký je rozdíl v jízdní době na třeba 10 km trati oproti dvouvozové Regíně a jaká je spotřeba paliva.
Tak vzhledem k tomu že na řadě tratí současně jezdily nebo jezdí regíny i pavouci, určitá data by už k dispozici být měla. Tady konkrétně předpokládám že bude nově vycházet připoj na pantera v Horažďovicích, aniž by ten panter pak musel projíždět zastávky.
což dobrá zpráva ta návaznost v Hora. že se s tím nemusí čekat na druhou kolej Plzeň-Nepomuk.
ČD opravuje trať?
To se někde píše? Píše se, že „by se v posledním roce provozu Českých drah opravil trať… „
Pokud tomu nebude bránit křižování na trati někde poblíž konečné, tak se opravdu dá svižnou akcelerací něco málo nahnat. Zkušenost z R11a – svižný strojvedoucí při vhodné situaci na trati dokáže pokrátit i 10 minut, zatímco kochálista ještě nabere. A na lokálce to není jiné. 814 jsou známé volnějšími rozjezdy, zvlášť do stoupání, RS1 je podstatně svižnější. A nejde jen o akceleraci z nuly, ale třeba o možnost využití vyšší traťové rychlosti na nějakém kratším úseku, kde se 814 prostě nestihne rozjet. Ještě je vhodné brát v úvahu nutnou dobu pobytu ve stanici. Třeba s 844 se nedá odbavit za… Číst vice »
To jo, třeba Pardubice, Bezpráví, Třebová se dělají jenom proto, aby tam potom mohl jezdit soukromník.
A hlavně, aby měl kde čekat na průjezdy a odjezdy ČD a ČDC…😀 👺
Máte tam chybu. K převzetí provozu dojde v roce 2022, tedy o rok dříve, aspoň to tak stanovuje zadávací dokumentace k výběrovému řízení.
Zdroj: https://ezak.cnpk.cz/contract_display_7795.html
Nene, skutečně až od 12/23, je to v odpovědích na dotazy k zadávací dokumentaci.
Aha, děkuji, omlouvám se.
Došlo k posunu jako reakce na dotazy, vizte dokumentace.
To je ale škoda že to posunuli…
Ty brutto smlouvy jsou pitomost, jinak dobrý krok kupředu
Proč jsou pitomost? Díky tomu lze třeba GWTR nařídit uznávat jízdenku na léto nebo přeshraniční nabídky.
A bude jim to nařízeno, nebo je to jen zbožné přání? Pro mě mimo kraj to pro mezikrajskou cestu znamená nově předražené SJT a tak o důvod méně tam jet. (Ne, řešit milion samostatných jízdenek, každou s jinými podmínkami, opravdu nehodlám…)
Dokonce je ve smlouvě na P2 nařízeno ČD prodávat IDPK jízdenky v eShopu od 12/22, takže tohle určitě ošetřené je taky.
Koupit si dvě krajské jízdenky přes mobil snad není tak raketová věda, ne?
Je-li to ovšem možné jen prostřednictvím MT, pak takový systém zdaleka dokonalý není.
Já nemám chytrej telefon a nemíním si ho pořizovat. Takže pro mě to raketová věda je!!!
Máte recht. Nejlepší je pořídit si stolní telefon…
Nebude vás totiž nikdo otravovat ve vlaku, v kostele…
A proč bych to dělal? Já nemám čas složitě studovat, co kde jak je, co mi kde jak platí/neplatí. A pak přijde někdo a řekne mi „ale pane, to máte špatně“.
Předražený OneTicket opravdu není alternativa.
Ještě to 20 – 30 let vydržte.
Pak to pojmenování „jedna jízdenka“ dostane doslovnou povahu…👺
Už to, že každej kraj na to má jinou aplikaci, a ty nejdou nainstalovat všude je překážka.
Ne, ale určitě to bude rychlé jak úředník v pondělí ráno…
S tou jízdenkou na léto je to něco reálného, co je opravdu na stole, nebo jen zbožné přání?
Tak to je i teď, přestože v kraji platí brutto, tak se uznávají i některé nabídky ČD, ze kterých kraj napřímo moc nemá: … ve vlacích ČD i nadále na území IDPK platí tyto jízdenky: IN100, IN Business, IN Senior, Celodenní jízdenka (síťová), Skupinová víkendová jízdenka (síťová), Jízdenka na léto, Kilometrická banka či všechny mezinárodní jízdní doklady
Vida, takže ne klasická jízdenka ani režijka. Holt další „hic sunt leones“.
Klasická mezikrajská platí. Režijky se zatím také uznávají…
Konkrétně proč a pro koho je to pitomost? A obecně, na smlouvu jsou potřeba dva s uzavírají jí dobrovolně.
Ano, ten jeden zcela dobrovolně. A rád…
Naopak…na základní dopravní obslužnost jsou smlouvy, kde jdou tržby za objednatelem ideální.
Hlavně v kovidu to musí být terno 🙂
A take bude zakaz foceni ve vlaku jako na jihoceskych linkach? Nemam rad CD, ale GW je regulerni katastrofa. Neni divu ze se tak snadno uchytila na balkane, pardon, na jihu republiky.
Zákaz focení, něco takového na jihu existuje?
Katastrofální je na jihu hlavně objednavatel, dopravce jen plní zadání…
To je pravda, JIKORD je objednavatel k ničemu. Jeden den oznámí zrušení několika vlaků za 16 mil. úspory, druhý den oznámí kompenzace dopravci 100 mil. Nebylo by lepší dát kompezaci 90 mil. a nechat vlaky, ve kterých je 30 cestujících (8426,8427).
Dříve to byla katastrofa, před cca 2 lety byla zavedena spousta nových osobáků, což velmi chválím, hodinový takt na Dvořiště/J.Hradec/Bechyni atd. je velmi použitelný. Bohužel nastávající redukce to trochu pokazí, zvlášť když nastane na počátku sezony, ale i tak tu stále zůstává slušný počet vlaků v regio vrstvě.
SPP článek 149 b) „Bez předchozího písemného povolení Dopravce je ve vlaku dále zakázáno: pořizovat ve vlacích Dopravce audiovizuální záznamy (fotografování, natáčení, zvukové záznamy apod.) s ohledem na zajištění bezpečnosti železničního provozu a k ochraně práv cestující veřejnosti.
Ano, existuje.
Jde o SPP dopravce, protože na Jihu není IDS tarif. Tohle v Plzeňském kraji fakt nebude 😉
Toto je spíše kvůli GDPR
V pořádku, o tom jsem nevěděl. Ale jak je zde již napsáno, bude to spíše taková „ochranná fráze“, žádné vyhazování šotoušů se jistě nekoná. 🙂
Zpravodajská licence a nazdar.
Zákaz focení ve vlaku?
Zákaz focení vlaků ? To jsem ještě neslyšel
Smluvní přepravní podmínky pro veřejnou drážní osobní dopravu dopravce GW Train Regio a.s.
Bod 149. Bez předchozího písemného povolení Dopravce je ve vlaku dále zakázáno:
a) vykonávat podnikatelské činnosti…
b) pořizovat ve vlacích Dopravce audiovizuální záznamy (fotografování, natáčení,
zvukové záznamy apod.) s ohledem na zajištění bezpečnosti železničního provozu
a k ochraně práv cestující veřejnosti.
O GDPR jste asi nikdy neslyšel, žejo?
GDPR se vztahuje na firmy, ne na nahodilé záznamy soukromých osob pro soukromé účely nebo dokumentaci třeba protiprávního jednání.
Já ano. Zdrželo nás to od výuky…
Nestraš, to by ty vlaky nemusely ani jezdit. 🙂
Jděte si raději sednout do auta, nebo se projet na kole na cyklostezku po zrušené trati. Být doma Vám evidentně nedělá dobře
Nebo se projet rychlíkem Břeclav – Jeseník na trochu čerstvého vzduchu a vodu…😂😂😂
(dělám si srandu…)