GW Train Regio koupil motorovou jednotku od RegioJetu, nasadí ji na nové spěšné vlaky Žatec – Ústí
Jednotka 628 na modernizaci v ČMŽO - elektronika. Foto: ČMŽO - elektronika
Jízdní řád počítá se čtyřmi páry vlaků v pracovních dnech, z Loun do Ústí pojede vlak 68 minut.
Chtělo by to spíš Ústí-Louny-Žatec-Plzeň….Propojení severočeské metropole a západočeské metropole tu bolestně schází.
Tak asi je nějaký důvod proč i polská PESA a NEWAG v současnosti vyrábí minimum dieslových vlaků.
Objednávka 66 RegioSharků od ČD je poslední větší objednávkou dieslových vlaků pro polské výrobce.
Asi se nevyplácí provozovat zbrusu nové dieslové vlaky
Zase vaše úvahy
Tak si shrňme objednávky dieslových vlaků od PESY:
2017: 2x ks, 3x ks, 2x ks, 2x ks
2018: 1x ks
2019:
2020:
2021: 1x ks
Plus objednávka 33ks+33ks pro ČD
31 regisharky pro ČD je kde?a pro další dopravce ..vy jste mimo jak Eva marná
https://zdopravy.cz/pesa-zakoncila-obri-kontrakt-v-nemecku-pro-db-regio-dodala-72-linku-63362/
Máme rok 2022. Dodávky DB skončily v 2020. Vždyť jsem to napsal, že v současnosti vyrábí minimum dieslových vlaků. Vždyť jenom dieslových vlaků Atribo se vyrobilo kolem stovky.
Připomenu široké portfolio dieslových vlaků od PESY:
610M
611M
620M
630M
730M
760M
214M
218M
Atribo
Link
A jedinou větší objednávkou je těch 33+33 objednaných Linků/Sharků od ČD. Vypadá to, že ČD kupuje zastaralé zboží
Zastaralé zboží asi těžko.
Zato Stadler chrlí Flirtů s dieselovým modulem víc, než kdy v historii, Alstom také nemá o zakázky na LINT 41 a 54 nouzi. Spíš prostě nikdo nechce pesu 🙂
Tak v úpravě v jaké 628 provozuje GW to na Sp vlaku opravdu neurazí. Vysoká podlaha a malé dveře na takovém výkonu nevadí, nízká akcelerace také ne, zase je to tiché, pojezd je velmi měkký a dobře absorbuje rázy od stykovaného svršku atd. Takováhle jednotka nemá co dělat na ML, ale na Sp vlaku je rozhodně pohodlnější a lepší, než nemodernizovaný Honecker, nebo Bdt, jaké některé kraje provozují na daleko vytíženějších trasách. Bylo by hezčí mít tu třívozové motorové Flirty 615 SŽ? Určitě, ostatně jako na 99% regio výkonů v ČR s podobnou požadovanou kapacitou, namísto ropovodů Regionov ve kterých… Číst vice »
To určitě..úzké dveře úžasné..WC většinou nejde. Modernizované bez je mnohem lepší ..stahovací okna a nepřipadal si jak v moderním sardinkovem autobuse.
Zajímalo by mě jak WC většinou nejde? Nejste taky jeden z těch, který napíše, že WC nejde jen proto, že tam jdete jednou a ono je zrovna obsazené?
Co nasadí gw v pošumaví od 2023?
Jednotky od Stadleru, některé jíž stojí ve Volarech.
Louny- UL je.ideální pro BEMU.
Takže na Moldavu pojede starý šukafon od Railway Capital a Regioshark už jezdit nebude. A GW train tam přijede ze starou mrkví tak to bude zážitek.
Rotace starého šrotu pokračuje.
Zkusíme to takto:
Píše se rok 2008, ČD Cargo prodává lokomotivy řady 182 z let 1963-65 do Polska. V roce 2011 DB* Cargo kupuje polského dopravce i s 10 ks lokomotivami řady 182.
*) Nikoliv Dariusz Bartosiewicz, ale Deutsche Bahn.
Pohnutky které vedly DB ke koupi polského dopravce budou patrně jiné než neodolatelná touha vlastnit starší ojeté šestikoláky. Na druhou stranu jsou ty mašiny opravdoví dříči. Někdy i doslova 😀
Na nákladním vlaku je to celkem fuk
Tak si shrňme ty škatula hejbejte se:
– RGJ pronajal 3 lehátkové vagony – užívá je ŽSSK
– RGJ prodal jídelní vagony – 2 užívá ŽSSK
– RGJ pravděpodobně má prodej dvoupatrové vagony 11x DBz (z linky do Komárna)
– RGJ prodal jeden dieslový 628, nelze vyloučit že brzy prodá i zbytek
– RGJ koupil 17 Avmz 109.5 a 14 dvoupatrových DBpza
– RGJ objednal 12 TRAXXů.A 7 PESA Elf.Eu pro pražské linky
Nemyslím si že by zrovna popelnice která sotva dojede do Štětí vyjede na Moldavu.
Když tam vyjede ještě větší popelnice 810?
Šukafony na to byli stavěný víme.
No tak nevyjede, to bude témat na články
Podle toho, co o tom píšou odpůrci, musejí cestující na lince Praha-Trenčín pokaždé alespoň 10x přesedat, když ta věc nedokáže ujet víc jak 40 km na jeden zátah.
A někdo to musí dusit pod pokličkou, aby to neprasklo.
Nemohu souhlasit, jel jsem s tím na moravsko-slovenské pomezí právě proto abych nepřesedal a dalo se to. A časově to bylo rychlejší než se 2-3 přestupy. Pravda vše fungovalo a nic nehořelo. Plzeň-Most to jezdí stejně jako za bolševika (1980)- myslím jízdní dobu. A úzké dveře fakt nevadí.
Já mám za to, že by na Sp měly jezdit spojená 628 a 629, a na Moldavu pak jet pouze dvoumotor. Nicméně na Sp se 628 ještě dobře uplatní.
Vyjede. Je to vyzkoušené. 🙂
* Jen malá oprava: tato jednotka bude jezdit pouze na U52, na Moldavu bude jezdit dvoumotorová.
Jak to myslíte? Jednotka která jezdí ze Žatce do Ústí je ta stejná jednotka co jezdí na Moldavu, protože o víkendu bude jedna jednotka v Ústí (která přijíždí v pátek ze Žatce)
myslí se to tak že je zde psáno o jednotce řady 628- jednomotorové. Na roviny v Pohoohří a Polabí ok ale na Moldavu asi bude třeba dvoumotorové 629, ta 628 asi o vikend kdy nepojedou spěšňáky Žatec-UL nebudou mít využití.
Kde tam zůstane v pátek ta jednotka? Ta se vrací zpět do Žatce. Ve skutečnosti v sobotu ráno vyráží jeden spěšný vlak z Žatce do Ústí přes Louny a Lovosice v 6:04 a vrací se v neděli v 18:15. A mezitím bude velmi pravděpodobně jezdit z Ústí na Moldavu.
GWTR na trať nasadí dvě jednotky 628. O víkendech je využije pro provoz na turistické lince T8, která spojí Ústí nad Labem a Moldavu v Krušných Horách. (https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-vybral-dopravce-na-posledni-dva-soubory-nove-spesne-vlaky-spoji-usti-a-zatec-93089/)
O víkendu bude jezdit pouze jedna dvoumotorová. Tato 270 bude pouze na U52.
A přesně ta jednotka bude v pondělí zase nasazená do Žatce, jo?
Jak vlastně dopadly u GWTR ty Kolzamy?
Na FB stránce “Depo Volary” jsem zahlédnul fotku 817 v barvách GWTR.
Můžu potvrdit, před týdnem jsem jel okolo, byl vidět jeden v barvách GWTR a druhý zatím v originálních.
Jestli máte na mysli Bolka a Lolka tak jeden je úplně kantáre a druhej ve svých podstatě taky. Dle agentury JPP se jich GWTR chtěj zbavit.
Jednu chvíli (prosinec 2021) to už už vypadalo, že 817 bude nasazena na provozu. Jak to dopadlo, nevím.
Jo jeden motor dali dohromady, udělali mu papíry i zkoušky ty se dělali mezi Ševětínem a Dynínem ( nejbližší nejrychlejší úsek). Pak s ním jeli na ukázku po šumavských lokálkách. Jako první nebo druhou jízdu vyrazili z Volar do Strakonic. Do Strakonic dojeli, ale zpátky do Volar už ne a tak skončila pohádka o polské regíně na Šumavě.
Nějak mi nesedí nasazení na Moldavu. Dle informací strojvedoucích naskrz severočeskými dopravci tam měla jezdit právě řada 629 se dvěma motory.
Řada 629 je ve skutečnosti stále řada 628.2 😉 Jen se jedná o dvoumotorovou verzi.
A to je ten klíčový rozdíl
jeden sběratel šrotu prodá druhému sběrateli šrotu svůj šrot…
A nezapojili tretiho co ma odjakziva tuny srotu
Dokonce se třetího ani nezeptali, jestli jim to dovolí. Páč ten třetí chce mít předkupní právo. Viz aféra s ÖBB.
Třebová je zřejmé plná. 😜
překvapuje Vás to ještě?
Dopravci nemají problém koupit nová super moderní vozidla, ale problém je, že je objednavatelé nejsou schopni zaplatit. Objednavatel totiž logicky preferuje více vlaků, které ale potřebující více vozidel (starých, levných) než za stejný objem financí méně vlaků se s novými drahými vozidly. Tak co chcete? Mít JŘ jak noty na buben, ale moderní vozidla?
A ještě jízdné skoro zadarmo by každý chtěl, přitom zrovna DUK je slušnej sociální program..
Spíš by pak byl už neudržitelně neopodstatněný rozdíl nákladů na dotaci vlakové linky vůči autobusům.
Tak to se stane NAD ještě větší tradicí u RJ, než doposud.
Vím že pravda bolí, ale NAD u RJ ÚK je docela častá a díky prodeji další jednotky a požárům u Arrivy, takže nelze půjčovat, bude NAD prostě do dodání Pesy tradice.
Ach jo. Dalsi vrak, ktery se natre do krajskych barev, fakt skvela reprezentace Usteckeho kraje. Uz tak to snizi uroven cestovani a kvalitu vozoveho parku. Snad nedojde k zahoreni te jednotky jak to pojede na Moldavu. To vyzkouseno neni. A 130 korun/ km, to se zas setrilo a vybralo pod cenou.
U spesnych vlaku z Usti do Loun uspora 8 minut nic neresi.
A zaplatí kraj za novej ? Tohle není dobročinná akce, základem je neprodělat a uživit firmu a zaměstnance . Ideálně i s mírným ziskem.
Zatímco ČD by tam nasadily Regionovu, která nebude stáhat jízdní doby – viz článek.
Dopravce tam velmi rád nasadí moderní vozidla pod podmínkou, že mu je objednatel bude ochoten zaplatit. Objednatel tam velmi rád bude požadovat moderní vozidla pod podmínkou, že na to bude mít peníze. Pokud má objednatel málo peněz, může to řešit několika způsoby: 1. Bude požadovat levnější (tedy starší) vozidla a zachová jakýs takýs použitelný jízdní řád. To je řešení, které vás tak pobouřilo. Pokud by objednatel ovšem trval na nových (tedy dražších) vozidlech, má na výběr tyto možnosti: 2. Bude požadovat moderní vozidla, zachová jakýs takýs použitelný jízdní řád a na rozdíl ceny musí sehnat zdroje. Tedy na úkor něčeho… Číst vice »
628.2 na Moldavu? Pámbu s náma a zlý pryč
Už tam byla, tak o co jde?
Louny sice nemají přímé spojení s Ústím, ale s přestupem v Lovosicích trvá cesta 76 minut. Spěšňák bude rychlejší o 8 minut. Na to se tedy mohli vykašlat.
Sice to pojede už že Žatce…
Ze Žatce s přestupem v Mostě:
1 hod. 37 min.
Tento spěšňák: 1 hod. 40 min.
Jj, když tak to v Mostě ujede. Nebo taky skoro dvě hodiny, podle toho, kdy vyrazíte. S přestupem je to lepší, než bez, ne? Prostě všechno špatně a dobře už bylo? No, tak si jezděte s přestupem dříve či později, když vám to vyhovuje lépe.
Jízdní doba ze Žatce tímto Sp je katastrofální, potřebovalo by to rekonstrukci tratě ze Žatce do Loun na vyšší rychlost a tím lepší jízdní dobu tohoto Sp.
A klimatizaci salónu to mít nebude?
Nasadit jednotku 845 v roce 2022 na nové Sp vlaky mi připadá jako přinejmenším špatný vtip. A na Moldavu? To snad GWTR nemyslí vážně. Oproti regiosharku pokles o 1000 úrovní.
Tato vozidla už nemají v provozu co pohledávat. V Německu vědí, proč je vyřazují. Copak GWTR nemůže pořídit něco pořádného?
A kdyby tu zase nějaký zoufalec začal vytahovat svoje režijky, znovu opakuji, že nic takového nemám a nikdy jsem neměl. Nejde mi o dopravce, ale o kvalitu vozového parku. A 845 mezi vozidla vhodná k cestování ve 21. století prostě nepatří a na horské tratě typu Moldava už vůbec ne.
Tak si napište na krajský úřad, ne sem.
krajskému úřadu je to srdečně jedno
Jojo, ČD asi myslí jako vtip provozovat Hydry do Třebíče… Snad jim to někdo zatrhne, protože hydry jsou už pár let přežitej odpad… Stejně tak doufám v zákaz 810 na jakékoliv trati, ale ten tu asi taky dlouho nebude… A takový Ypsilonky by si zasloužili autogen už před deseti lety… Copak ČD nemohli pořídit něco pořádného? 😫
Regisharky co jezdí + ty co jsou ve výrobě. Pantery co jezdí a co jsou ve výrobě jsou asi vítr.
Nákup nových jednotek je pozitivní, ale kolik budou mít ČD regiosharků a kolik provozují ostatních motorových jednotek řad 810 a 814. Celkem je to cca 400 vozidel a žraloků bude dohromady cca 100 ks.
Při troše štěstí se ty lokálky zavřou a bude Sharků dost.
Váš bych zavřel
Ale vy chudáčku ..
Saryku je objednaných 66 plus mají být další.regionov a 810 není 400ks. Nezapomeňte že se dovezly rs1 a další se scházejí + odpadly výkony r.843.jen teď je odstavenych víc než 40 ks 810 ,něco je na prodej..zbytek šrot .
Ty 810 nemají, na některých tratích, za rozumné peníze rozumnou náhradu. Tedy mají, jen pak nebude jezdit po kolejích.
Jestli má 810 drhnout 4 km „dlouhou“ lokálku na 1 zastávku a cestující přestupovat z autobusu, tak ne. Raději ten autobus až do města: Český Brod – Čelákovic.
4 km lokálku ..jo tu chco vidět
Mě zajímá jestli ty šrot vyjede ty kopce na Moldavu protože jsem jel s RegioSharkem a ten byl rad ze to vyjel ale nechápu proč tam chtějí dat vlak co je zvyklý na roviny. Já říkám že to nevyjede ale je to jen můj názor
V Německu je vyřazují a pořizují něco nového proto, protože na to prostě mají. Kolik tam asi platí objednavatel a jaká je výše jízdného? Ne, nejásam nad nasazením 845, jen se snažím pochopit proč to tak je.
Někdo by musel ty pořádné jednotky zaplatit. A to buď cestující nebo kraj, bez toho to nejde.
Nemá náhodou RegioJet ÚK už takhle časy nedostatek funkčních jednotek? Vypadá to, že do příchodu nových motorů Pesa je jim to úplně jedno
Regiojet měl původně devět jednotek a nyní prodal druhou jednotku, takže jich má ještě sedm, což musí mít dle smlouvy.
A komu prodal první?
V dubnu GWTR. Pokud to není ta samá. http://www.atlasvozu.cz/vuz/rj/346-628/95800628270.html
Je to tahle 270 z dubna.
A vyškrábe se 628 nahoru na Moldavu? Přeci jen tyhle jednotky kopce nemají rády.
Očekávam, že ve smlouvě pro Railway Capital bude, že musí v případě nutnosti dělat postrk chcípající 628😄
No, pokud by se to tam nevyškrábalo vůbec, tak to hádám neprojde. Ale určitě bych byl skeptický ohledně spolehlivosti, obzvlášť za zhoršených adhezních podmínek nebo ve třicetistupňových vedrech. Na druhou stranu si myslím, že GW Train se o ty 628 oproti Arrivě stará o něco líp, takže hořet by třeba nemusely. Uvidíme.
Což je tak trochu zoufalá liberalizační debata.-)
Vzhledem k tomu že tam pojede dvoumotorová verze tak úplně v klidu
Zdroj?
Zdroj čeho?
Mohu potvrdit, na Moldavu budou nasazeny dvoumotoráky. Jedna zkušební jízda již proběhla před nějakým časem.
Děkuji 🙂
V článku se píše o nasazení 628 zakoupené od RJ, která je jen jednomotorová. Konkrétně se jedná o 628.270, takže bude jezdit ta.
Tak když to píšou, asi to musí být pravda. 😁🤷♂️