GW Train Regio koupil motorovou jednotku od RegioJetu, nasadí ji na nové spěšné vlaky Žatec – Ústí
Jízdní řád počítá se čtyřmi páry vlaků v pracovních dnech, z Loun do Ústí pojede vlak 68 minut.
Soukromý železniční dopravce GW Train Regio rozšířil svoji flotilu o další jednotku řady 628. Koupil ji od RegioJetu, který s ní jezdí v Ústeckém kraji. Po modernizaci v ČMŽO-elektronika bude jezdit na nové lince spěšných vlaků Louny – Lovosice – Ústí nad Labem, o víkendech pak na Moldavu.
Ve firmě dojde k renovaci interiéru a přelakování do barev Dopravy Ústeckého kraje. Jednotka bude vybavena wifi, zásuvkami, získá nový informační systém. Pro GW Train Regio jde o šestou jednotku 628, dopravce má ještě čtyři další řady 629 se dvěma motory nasazované na výkony pro Jihočeský kraj. Jednotky 628 dopravce používá na rychlících R25 Plzeň – Most. Stejné jednotky jezdí v Česku ještě u Arrivy pod číselnou řadou 845. RegioJet s nimi v Ústeckém kraji začínal své výkony, od prosince by je měl vyřadit a nahradit elektrickými jednotkami od Pesy.
GW Train Regio získalo kontrakt na novou linku U52 loni v říjnu. Součástí je i provoz turistické linky T8 o víkendech. Cena za vlakokilometr je 130 korun, roční rozsah je 194,5 tisíc kilometrů.
Na Moldavu i na novou trasu
Louny dosud přímé spojení s krajským městem nemají. Ani vlakem, ani autobusem. Kraj linku plánoval původně už od prosince 2019. „Dříve dopravci nenabídli žádná vozidla s vyšší traťovou rychlostí než 80 km/h, která umožní realizovat navržený dopravní koncept pro trať 114,“ řekla loni mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková.
Trať z Loun do Lovosic prošla rozsáhlou modernizací, která umožní kratší jízdní doby. „Účelem linky je nabídka rychlého a přímého napojení Žatce a Loun (a Libochovic) po železnici na krajské město Ústí nad Labem,“ dodala Fraňková. Pokud bude provoz úspěšný, kraj jej rozšíří na dvouhodinový interval. Jízdní řád počítá se čtyřmi páry vlaků. Návrhy jízdních řádů jsou na stránkách Správy železnic, konkrétně pro tratě 123, 114 a 090. Z Loun do Ústí pojede vlak 68 minut. Je postaven na ranní a dopolední cesty do krajského města a odpoledne zpět.
GWTR na trať nasadí dvě jednotky 628. O víkendech je využije pro provoz na turistické lince T8, která spojí Ústí nad Labem a Moldavu v Krušných Horách. Doplní tak provoz z Mostu na Moldavu, kde od prosince začne jezdit společnost Railway Capital.