GW Train Regio chce na šumavských lokálkách nasadit osm modernizovaných vozů Stadler RS1
Motorový vůz Stadler RS1 v barvách pro Plzeňský kraj. Foto: GWTR
Na tratích zatím jezdí tři vozy Stadler RS1, dopravce je nasadí od prosince v Plzeňském kraji.
Právě tím vlakem jedu. Náhoda… Je tišší, sedadla příjemnější, ale už fakt jetá. Zásuvku jsem nenašel. Wifi je.
RS1 by pro Šumavu bylo určitě o hodně dustojnejsi vozidlo než Sprinter. Ten není vůbec pohodlný a pro delší cesty je to hodně znát. RS1 je vozidlo, kde se 2h dají vydržet v pohodě. Na druhé straně je to nefér k ČD, které do tendru šly s vyšší cenou, prohrály a najednou může GW také zvýšit cenu. Ale asi bych v tomto případě přimouřil oko a tajně fandil GW, ať kraj přesvědčí, protože ty Sprintery jsou hrozné a Šumavské dráhy potřebují podporu.
To jsme to dopracovali stává se z nás popelnice Evropy. Doufal jsem že jiní dopravci než České dráhy budou znamenat podmínku kraje na nové vlaky a ono zase nic a dopravci se předhání v tom jakých šrot kdo dotáhne
Každý posun od Orchestrionu nebo Regíny není krokem, ale mílovým skokem.
prej popelnice Evropy 🙂 Tuhle jsem jel přes Sušice a tam sála 810 od ČD, říkal jsem si no fůůůj, ať už to skončí…
Dnes jsem jel Krásná Lípa -Praha a když vidím Regionovu tak už hledám sluchátka a polštář pod zadek.Pesa sice jezdí ale …občas musí do údržby nic jiného zatím jako záloha není.
Kdyz uz tak si jel přes Sušici nikoli přes Sušice
Zatlačte na své krajské zastupitele, ať zainvestují násobek dnešního rozpočtu do železnice, a pak mohou požadovat nové vlaky. Ostatně řada krajů už to udělala, a tak máme nové Regiofoxy nebo Pesy u RJ ÚK.
Obvykle však bude následovat další diskuse, zda ty peníze vzít ze silnic, nebo ze školství, nebo ze zdravotnictví atp.
Objektivně je RS1 obrovský posun k lepšímu tam, kde dosud drandila 810/814, nebo klidně i rakev nebo hydra. Pokud to jde za rozumné peníze, tak lze krajům jedině blahopřát.
Žádné „nebo klidně i rakev/hydra“. To je prostě posun jako sviňa poproti rakvi i hydře. Ten šotopohled na tyhle ve skutečnosti nijak dobrý motoráky musí zmizet. Na rychlíky, mooožná, na osobákách tohle už fakt nemá co dělat.
Už v roce 2009 jsem v Obzoru (nebo to byla jiná, ale obdobná tiskovina?) četl, že nabagrování smluv pro ČD na 10 let bez soutěže + souběžné zajištění tzv. státního dosypu pro regionální vlaky je zárukou stabilního financování umožňujícího pořízení nových vozidel.
Je zvláštní, že samy ČD tehdy neuměly ta nová vozidla (dost možná stejného typu jaká tam od 12/2023 začnou jezdit) pořídit.
Už před válkou mluvil jste o tom s vaším okresním hejtmanem. Dal vám ve všem plně za pravdu…
Však se také po roce 2010 u ČD pořídilo přes 30 nových Stadlerů 840,841 a přes 30 nových Sharků 844. Před tím 15 let nic(poslední nové motoráky 843 byly koupeny 1996/97).
To je ale v součtu za celou ČR velmi málo.
Navíc v některých krajích ty jednotky pořízeny byly (ovšem ne na všechny tratě, viz i 184/185) a v jiných vůbec, přestože i těch se týkala ta 10letá smlouva bez soutěže + státní dosyp.
P. S. Které motoráky byly pořízeny z 12mld. příjmu do rukou ČD z roku 2008 za odprodej majetku do rukou SŽDC? 🙂
A taky +- 200 Regionov což je reko 40 let starých motoráků. Ale ty náckům nevadí.
Náckům?
RS1 je šrot? Ty kraso, co pro tebe není šrot? Co jezdí na německé strany Šumavy? Nechceš si to zjistit, nebo jen prudiš?
nesel by tegiosprinter nebo kozlam prerozchodovat? 🙂 ptam se pro kamarada…
Pokud kraj na to přistoupí, nemohou to napadnout jiní dopravci? Bylo to vysoutěženo na nějakou cenu s jistými vozidly a nyní se to jen tak změní. To samé jako se tu řešilo, že ČD si vysoutěžilo Pantery, a nyní dodatkem ke smlouvě je chce změnit na BEMU a je oheň na střeše.
Motorák je furt motorák.
BEMU není EMU.
Je rozdíl,jestli objednáte trolejbus,a pak dostanete baterkový autobus.
Takže Trabant a Mercedes jsou dle vás obojí furt auto a je tedy fajn vyhrát soutěž s cenou Trabanta a v průběhu trvání natahovat ruce, že to chcete doplatit do Mercedesa, kterého jste si koupil namísto toho Trabanta.
Podle mě asi záleží na způsobu jednání. Pokud kraj dostane od dopravce nabídku ve stylu „pokračování se stávajícími vozidly za stávající cenu, nebo nasazení lepších vozidel za nějaký příplatek“,považoval bych to za legitimní. Objednatel dostal nabídku a záleží jen na jeho rozhodnutí co zvolí.
Takže je i v pořádku, pokud má dopravce vysoutěžené elektrické jednotky a kraj řekne: „Chceme BEMU a to hned příští rok“ a dopravce řekne: „Není problém, máme vysoutěžené EMU, doobjednáme u výrobce dodatkem ke smlouvě přidání baterií a nemusíme soutěžit celý vlak.“
v pořádku ohledně ostatní dopravců to není. Teoretický příklad: GWTR nabízí sprintery za 150 Kč/km, čd nabízí rs1 za 155 Kč/km, jelikož sprinter splní minimální specifikaci a rozhodující kritérium je cena, tak uzavřou smlouvu s gwtr..za 3roky přijde gwtr s tím, že mohou zajistit provoz s rs1, ale chtějí za to 20 Kč/km doplatek..když na to kraj přistoupí, tak na něj přistane právem žaloba..
Když to přirovnáváte k trolejbusu, tak spíš by dostali parciální trolejbus.
Mají větší spotřebu, ale jsou ekologičtější?
Jejich motor asi plní novější emisní normu, tak to bylo myšleno.
nicméně více žere = více CO2
Což o to CO2, ale především NOx. Bavíme -li se o ekologii a ne politické ekologii.
Jestli to taky lépe nejede dynamicky.
a politicky, Halík, politicky!
Žere to jak tank…
V Lounech jsem se bavil s dírou a říkal že tenhle stroj žere !!!!2x tolik!!! co 810…
Váží to víc, ma to klimu a dva motory, míň než 810 to logicky žrát nebude, stejně taky ne. Boha jeho.
Pro vození stále stejného počtu cestujících… (Boha jeho Lombe!!!)
Říká ti něco ekonomika provozu???
Otázkou jest, jak víte že stejného počtu cestujících…?
Vím to od toho firmy – jeho linka je v neturistické oblasti… Zeptám se jinak, kdy byly Louny a to okolí vyhledávanou turistickou oblastí??? Když tam v reálu „chcíp pes“… Tzn využití minimální a náklady jen na palivo dvojnásobné.
Zkuste se na Šumavské lokálky někdy vypravit. Je tam vzrůstající přepravní potenciál. Byť tedy bude Stadler nákladnější na provoz, o to více se to odrazí na pružnosti jízdních dob a cestovním komfortu. Je to svižný stroj.
Ta Desiro tramway byla k ničemu – v létě vedro na padnutí, v zimě mrzli nohy, stolečky, police, područky chybí … navíc lenoch … pořád se to pozdilo, krácení zpoždění nehrozilo.
Přeji cestujícím i dopravci, ať jihokraj ty peníze pustí.
Regiosprintery byli a jsou například na trati Číčenice – Volary živější než regionovy, které tam jezdili předtím. Stadlery RS1 budou pohodlnější.
Regiosprinter žádný lenoch není, naopak.
Má slušnou akcerelaci. Měl jsem možnost se svést oběmi jednotkami na trati 113 a 114.
Od kdy jsou proboha Louny a okolí v souboru Jihočeských lokálek pane —doctore—??
„Já o voze a ty o koze…“
RS1 má větší kapacitu než 810. Jak na místa pro sedící, tak ke stání, dáte tam kočárky i kola. Větší výkon, lepší akcelerace..
Taky jezdíte Trabantem, protože má nižší provozní náklady, než např. pohodlnější a novější Fabie?
Trabant a nižsí provozní náklady? Naivo. Argumentujte něčím, co znáte.
Já bych řekl, že současníkem 810 je Škoda 120, jen musí mít motor ze Škody 100, aby odpovídalo i tohle.
No a pak jsou tady ameriky žeroucí 35 litrů na 100 km. Totiž ti blbci píšou 35 mpg, měli by to srazil na 10 mpg!
Já jsem se teď díry ptal také, ale mlčí.
V uspořádání 3+2 to má taky přibližně dvojnásobnou kapacitu k sezení (naštěstí to má snad jen jeden dopravce a RS1 u nás jsou 2+2), největší poměr nízké podlahy ze všech ŽKV v ČR, výborné jízdní vlastnosti a akceleraci lepší než spousta EMU.
Ale ten fíra neměl čas si s tebou dál povídat, protože měl v ruce láhev s olejem a někam spěchal…
Čím to asi bude?
Měch není podvozek ale vlnovec. Jinými slovy část pneumatického vypružení. Každopádně cestující příjemnější svezení pozná
Jaký vlnovec, bože ty jsi odborník
Vlnovec pneumatického pružení. Kdo tomu aspoň trochu rozumí, ví o čem je řeč.
Vlnovec je součást výfukového potrubí
Vzhledem k celkem obecnému názvu tvaru, se s tímto termínem lze setkat i jinde, než u výfuku a uvedený díl tam může plnit podobnou funkci, jako právě u toho výfuku..
Příklad:
https://www.skarab.cz/vlnovec-sedacky-dvouvlnovy-tatra-euro-111555sk159/
Vlnovec může být i tělem kanalizační šachty nebo dilatační díl na parovodu.
To by bylo fajn, tisíckrát lepší RS1, které jsou alespoň uvnitř tiché, než rozhrkaný a extrémně nepohodlný regiosprinter, který už nepatří nikam jinam, než do šrotu.
Regiosprinter patří tam, kam byl navržený. Na dopravu v příměstských oblastech s jízdní dobou do třiceti minut, kde se dobře využijí jeho vlastnosti. Například v Dánsku na Nærumbanen a podobně. Na tour de Šumava to opravdu není.
Problém není ani tak v Regiosprinteru, jako hlavně v technickém stavu tratí, kdy některé úseky vypadají spíš jako tankodrom než jako železniční trať. Regiosprinter je z hlediska uspořádání pojezdu prostě vozidlo, které potřebuje kvalitní trať v odpovídajícím technickém stavu. Pak problém s jízdními vlastnostmi a komfortem není.
To samé se ale týká i třeba regionov.
Tyhle stesky u kteréhokoliv vozidla na jízdní vlastnosti…
Když někdo jede svým autem po nějaké třetitřídce s výmoly, nadává výrobci auta?
Ta akcelerace.
Jak se změnily jízdní doby a jak se to projevilo v JŘ?
Z Budějic je to na Černém kříži o 20 minut rychleji?
Nevíte zda prošly vozy RS1 před zařazením do flotily GW train nějakou modernizací? Pokud ano, tak jakou?
Článek si přečtete.
Pod každým článkem jsou uvedeby „tagy“ a nejsou tam pro srandu králíkům. Stačí si na nějaký kliknout a můžete najít odpověď na vaší otázku, např. v tomto článku opatřeném bohatou diskusí:
https://zdopravy.cz/gwtr-predstavil-prvni-modernizovany-rs1-pro-posumavske-lokalky-soucasti-je-i-otvirak-na-pivo-143554/
Klobouk dolů před Plzeňáky , tohle kdyby jezdilo Mikulášovice – Staré Křečany – Rumburk – Ebersbach tak se nemusí rušit spoje.
Nedivím se tomuhle komentu – když jsem včera večer viděl na nádraží v Děčíně ten Desiro- VRAK!!! (tuším linka U28) co tam jezdí v barvách DB-Regio, nechtělo se mi věřit že něco takového vůbec pustí na koleje…
Raději 714 + 010 + 010 ?
Takže kdyby GWTR vyměnilo svou 810 za něco ojetého z Německa, začne třeba z Vrbna do Milotic dvojnásobné množství lidí?
A nebude jezdit max 50, ale minimálně 80?
V jakém stavu jsou ty jednotky z Polska co stavali ve Volarech. Ty ještě zprovozní nebo úplně zlikvidují?
Jako milovník Šumavy bych ocenil, kdyby Stadlery RS1 šly do provozu, Sprintery do zálohy a polské Kolzamy spolu s Reginou do Kovošrotu.
Kolzamu se v Polsku přezdívá Kolzłom (złom = šrot).
Ty už jezdit nebudou, alespoň určitě ne v Česku.
Odešli do Afriky, šli tam všechny co byly vyrobeny. Stalo se tak ve spolupráci tamního dopravce a výrobce.