Golf není po dlouhé době nejprodávanějším autem v Evropě. Auta na baterky mají už šestinu trhu
Renault Clio. Foto: Renault
Automobilový krize nahrává elektromobilům, v červnu jejich podíl na evropském trhu přesáhl u nových registrací již 16 %.
Už vidím, jak si dědouškové v elektromobilu ani nezatopí, aby šetřili baterky. O klima vůbec nemluvím.
Dívka po divoké výměně názorů nezvládla řízení a s elektromobilem v plné rychlosti narazila do stromu. Ani hasiči s požárem nic nezmohli. Hasičský sbor si po zásahu stěžoval, že členové nebyli proškoleni, jak efektivně postupovat při zásazích u elektromobilů. Vicepresident Sdružení hasičů Braniborska Frank Kliem potvrdil, že žádné specializované kurzy s tímto zaměřením neexistují. „Nehody s elektrickými vozidly jsou pro naše hasiče novou výzvou,“ podotkl.
Nebyl to náhodou Hnujdaj?Ten krám Korejskej
Doporucuju navstivit J. Koreu misto ony vas tyhle kecy brzo prejdou…
Je vidět , že zdejší diskuzi naprosto ovládli ekoteroristi, kteří jsou navíc snílci a nevidí , že ten předražený elektro shit má výfuky v elektrárnách.
Žádní ekoteroristé tady diskuzi neovládadají. Spíš Vaše argumentace a zcela zjevná odborná neznalost napříč obory souvisejících s elektromobilitou a energetikou přímo vybízí k tomu, aby Vám ten mínus byl udělen. Nemám čas tady o tom nějak dlouho debatovat, ale k těm komínům Vám něco napíšu. Běžná sestava komínů běžného spalováku v EU je následující: 1) Ropná pole v Rusku nebo na ropných plošinách v Norsku 2) Čerpací stanice ropovodů podél 4000 km dlouhého transportu ze Sibiře do EU, nebo tankery plující ze všech koutů Země 3) Rafinérie v celé EU 4) Výfuky aut na ulicích 5) Dále pak autům můžeme… Číst vice »
Vůbec jste mě svými argumenty nepřesvědčil, taky co o tom může elektrikář vědět.
To ani nebylo v plánu vás o něčem přesvědčovat. Chytří lidé hledají cestu, zatím co lemplové důvody to nejde.
Povíme si za pět let… 🙂
To bude pro vás velké zklamání.
Tomu naštěstí nic nenasvědčuje. 🙂
Za pět let neprojdete po sídlišti pro les kabelů, neb každý bude ze svého okna dobíjet svůj elektromobil na ulici … a ekologické aspekty baterií ?
Jeďte se podívat např. do Holandska kde mají elektromobilů soustu. Na ulicích tam Teslu a jiné značky potkáváte běžně. Jen ten les kabelů jsem nikde neviděl… Jak oni to jen dělají. Vymýšlíte problémy, které reálně neexistují.
Ekologické aspekty baterií? Asi hlavním aspektem bude to, že lithium je mnohem méně toxické než olovo ve stávajících baterkách v autech.
A jaká je Vaše kvalifikace, když zrovna Vy jste ten vyvolený, který má pravdu?
Nikdo netvrdí, že jezdit na ropu je dobrá věc, jde ale o to, že tady se necháváme buz*erovat Bruselem kvůli pár gramům CO2, zatímco jinde hulí třeba ten mazut, přičemž nemáme baterie, které by umožnily masové nasazení, měly dlouhou životnost, levnou recyklovatelnost a 100% ekologické nabíjení kdekoliv na světě a to bez pokřivení dotacemi.
Myslím, že ani za 5 let si nepovíme. Snad vám postačí můj § 8 vyhl. 50/78.
Mazut není nic jiného, než nepotřebný odpad automobilismu. Bez mazutu by lodě poháněl nejspíš zemní plyn.
Nejde o nějaké gramy CO2. Jde především o širokou škálu sloučenin vypouštěných ve městech mezi lidi. CO2 je druhotný problém.
Jediný problém akumulátorů je zatím jejich vyšší cena. Ale to se časem podá. Stejně tak jako osobní počítač počátkem devadesátých let byl výsadou několika institucí a nadšenců… Téměř všechny technologie zlevňují se zvýšením jejich produkce. EVečka na tom nebudou jinak…
Dle mínusů odhaduji, že zde řádí nějaký ekoterorista jezdící v e-golfu (za tatínkovy peníze).
No možná spíš v e-autu tatínkovi firmy.
Děkuji za upřesnění. Daňová optimalizace je třeba.
Předpokládám, že dědeček toho ekoteroristy nosícího na triku Che Gueavaru, pak byl předseda OV KSČ, pak je rodinka komplet in.
Vtipné jak podporují jejich „nízkoemisních vozidel.“ (vtip) A stejně jsou tu SUVY – antieko..
Takže ta elektřina je opět vyhnaná na nějakých dotacích nesmyslných..
Je, stačí se kouknout tam, kde dotace skončily.
Golf už se na první místo nikdy nedostane.
Tato generace Golfu je totiž tak strašně moc nezajímavé auto, že už to zřejmě vadí i fanouškům tohoto modelu. Když porovnám evoluci u VW s čímkoliv jiným, tak nevidím jediný důvod, proč bych ještě VW měl pořizovat. Že to je etalon kvality, to už dnes také neplatí.
Nejlepší auto je SUV s minimálně třílitrovým motorem, objem ničím nenahradíš a ty tříhrnkový devítistovky a auta na baterky jsou na hraní pro děti.
Jo, zbytečně velké a to i spotřebou a emisemi.
Já bych to s emisemi automobilů neviděl tak černě, horší námořní přeprava a doprava v Asii. Vzhledem k tomu, že je Země kulatá a točí se , tak i kdyby v Evropě ekopsychopati prosadili zákaz vozidel a všeho na spalovací pohon, tak zbytek uživatelů v Asii stejně bude hnojit veselé dál ovzduší.
Ale prdlajs, vytáhněte odsud někdy čumák a uvidíte jak opravdu vypadá Asie.
Opravdu jste byl někdy v Asii?
Byl jsem v průběhu cca deseti let Irán, Irák, Izrael, Jordánsko, Egypt ,Omán, Thajsko, Indie , Pakistán, Malajsie, Čína, Vietnam takže mi nevykládej o ekologii v Číně nebo Indii a Pakistánu.
O devastaci přírody v Asii není pochyb, nicméně jsou tady některé aspekty, které je potřeba zmínit. 1) Se zvyšující se životní úrovní, která v Asii roste, roste i zájem o životní prostředí. 2) Vyspělé státy jako je EU, USA a řada dalších zaplatí nejen vývoj nových technologií jako jsou například elektromobily a počáteční podporou ve formě dotací zajistí i masovější rozšíření a tím i jejich zlevnění. Vývoj cen elektromobilů bude obdobný, jako tomu bylo například u fotovoltaiky, mobilních telefonů, výpočetní techniky a jiných technologií. Do zaostalejších států se pak budou vyvážet elektromobily ve velkém. Export nových technologií z vyspělých států… Číst vice »
SUV je jen mánie. Ani sportovní, ani užitkové, natožpak užitečné, praktické či efektivní.
Zbytečná kategorie.
Toto z historie elektromobilů vypráví za vše. Za 150 let se s tím nedokázali poprat.
Elektromobily se vyrábějí již více než 150 let
František Křižík vyrobil hybridní automobil již v roce 1895
V USA bylo kolem roku 1900 celých 38 procent všech vyrobených automobilů elektrických
Opravdu silná argumentace… Podíval bych se třeba na parní stroj. Kolik let uplynulo od jeho objevení k první aplikaci na lokomotivě. Parní stroj proti koním nikdy nemůže zvítězit. Kůň se nažere při tažení povozu kdekoliv, napít se může kdekoliv. Parní stroj potřebuje suché dřevo nebo uhlí (kde zajistí distribuci dřeva a uhlí, když seno roste na každé louce?), potřebuje složitou údržbu a ta obrovská cena parního stroje oproti koni, a co hůř! Kůň s povozem přejede většinu stoupání, kdežto vlak s parním strojem potřebuje koleje s malým stoupáním. To je stavebně velmi komplikované a velmi drahé a nikdy se to… Číst vice »
Auta na elektriku je naprosto předražená cesta do pekel. Když si vezmete jenom baterku v mobilu, co se s ní děje po dvou třech letech, tak kolik budou stát výměny baterií v autech a jak se budou ekologicky likvidovat ty staré? Kolik se bude muset postavit nabíjecích stanic v sídlištích nebo každému bude viset kabel doma z okna.Jsem rád, že jsem zažil benzínovou vůni automobilů a u toho i zůstane na dále.
Nebyl bych takový pesimista. Vývoj jde kupředu, zvlášť v posledních letech, kdy se do elektromobility lijou obrovské peníze. Třeba Volkswagen u nové MEB platformy pro svou novou řadu elektromobilů bude garantovat 70% kapacitu baterie po osmi letech používání a to se dá tenhle parametr ještě dále zlepšovat samotným chováním k baterii (tím, že se nebude neustále dobíjet do 100% kapacity nebo se nebude neustále nabíjet jen na rychlonabíječkách). Během pár let (cca 5) by pak od různých výrobců měla přijít nová generace betarií (solid-state), která by ty parametry (nejen co do kapacity ale i doby nabíjení) měla zase posunout dál.… Číst vice »
Ano, to je vše teorie a jak píši nahoře za 150 let si s tím neporadili, další problém, za jakou cenu bude muset být ta veškerá elektřina vyrobena pro miliony vozidel, když již dnes řvou, že zdroje elektřiny jsou po rušení uhelných a jaderných elektráren naprosto nedostačující a poslední výkřik do tmy, jsou pořizovací náklady pro spotřebitele. A naprosto zásadní věc pro celý svět je to, co by udělalo s celým arabským světem ukončení nebo snížení ropy na polovinu současné těžby. Jsem rád, že jsem prožil éru automobilu na benzín.
Elektromobily začátkem 20. století ten souboj se spalováky nakonec prohrály především na horší parametry dojezdu a maximální rychlost. S tím už si, zda se mi, výrobci elektromobilů poradili (byť třeba v dojezdu stále nedosahují stejných parametrů jako spalováky, už se pomalu dostávají na hodnoty, kdy to pro velkou část lidí přestává být u elektromobilu problém). Ve srovnání s investicemi do zdokonalování spalovacích motorů, pak byly investice do vývoje elektromobility během většiny 20. století minimální. A proč by taky nebyly, nikdo moc neřešil životní prostředí, ropa se zdála nevyčerpatelná, byla levná a neřešila se ani závislost dodávek od často ne zrovna… Číst vice »
Ale prd… porad je to technologie s mnohymi „ale“. Ano, da se koupit elektromobil s dojezdem 400km realne. Ale… ma pultunovou (i tezsi) baterku. Ale… pokud se chcete chovat k baterce v souladu s pokyny k udrzeni jeji zivotnosti, nabijite 20-80% coz znamena dojezd na jedno nabiti neco pres dveste… Muzete ji v tomhle rozsahu nabit pod hodinu. Ale… pokud to budete delat casteji, baterka se vam podekuje. Ono celkove se zda, ze se elektromobily prosazuji. Ale… oloupejte to o dotace a splacete nad vydelkem. I ten slavny zisk jedineho vyhradni vyrobce elektromobilu je tvoren prodejem emisnich odpustku. Takze suma… Číst vice »
Ony se hlavně prosazují proto, že pro část použití (časté relativně krátké cesty, s možností dobíjení doma (nebo doma i v práci)) jsou šikovnější a celkově levnější i přes vyšší pořizovací cenu. Tím, že párkrát za rok před delší cestou dobijete baterku do plna a u dálnice ji doplníte na těch 80 % na rychlonabíječce (výš pak rychlost nabíjení dost klesá) ji skutečně neodrovnáte za pár let. To byste to musel dělat pravidelně a často. Navíc ty současné elektromobily už jsou na tom s odolností baterek zase líp, než ty z před pár let (minimálně si je líp hlídaj co… Číst vice »
Ty jo, takhle usilovne popirat realitu, to chce fakt kumst…
Ne, nerikam, ze dotace tomu nepomahaj, ale elektromobily nastupujou i v zemich, kde na ne dotace nejsou nebo jsou vuci cene auta zanedbatelny. Jen nezaviram oci pred jejich pokroky a pred tim, ze spousta lidi muze mit na auta jiny naroky nez ja a to, ze elektrika (nejspis docasne) neni vhodna pro me, neznamena, ze by nebyla vhodna pro nikoho. Zejmena pokud ten nekdo zije v zemi s o hodne lepsi siti verejnych nabijecek, jezdi casteji a kratsi trasy, ma moznost nabijet doma, atd. A kdyz je ten nekdo zvyklej kupovat si narozdil ode mne auta nova a ne ojeta.
Není mi teď jasné, se kterým z mých trvzení teď polemizujete. Já přece nikde netvrdil, že elektromobily dnes nemají žádná „ale“. Ta „ale“ ale s postupem vývoje čím dál více ztrácejí na síle a pro mnoho lidí i ty vámi vyjmenované nedostatky už dnes přebíjí pozitiva, které dnešní elektromobily nabízejí. Navíc, pokud jde o nabíjení, drtivá většina současných uživatelů elektromobilů je nabíjí doma či v práci na nižší hodnoty, tam to delší nabíjení už neřešíte. Většina současných uživatelů pak za den ani zdaleka nenajezdí těch 200 km.
Šejkové a Rusko budou dělat vše pro udržení. Šejkové chtějí zlaté paláce, Putin řinčet zbraněmi a ovládat co nejvíc zemí.
Největší studna na ropu se však jmenuje Venezuela a tu bude chtít někdo vycucat.
To jsou zase dojmy naprosto odtržené od reality a faktů. Jen proto, že jste ve svém životě zažil dobu spalovací ještě neznamená, že doba elektrická (a samořiditelná) musí být nutně horší. Podle baterie v mobilu, která je navržená na minimalizaci objemu a nákladů za cenu životnosti, nejdou hodnotit baterie průmyslové, vyráběné podstatně jinou technologií a v jiném formátu. Pokud se chcete dovzdělat, doporučuji pěkný, odzdrojovaný článek: https://www.elonx.cz/tesla-se-chysta-vyrabet-vlastni-bateriove-clanky-pracuje-na-hybridnich-anodach-a- Ekologicky likvidovat se budou díky obsahu kovů, které lze použít znova a díky velkým množstvím se to vyplatí, stejně jako jsme se naučili recyklovat baterie olověné na 99%. http://www.hybrid.cz/ve-finsku-vznika-komplexni-system-recyklace-baterii Dedikované rychlonabíjecí stanice budou… Číst vice »
A co vám říká v případě přehřátí a zahoření baterií, že je z toho časovaná bomba a auto se noří pod hladinu, to je komické.
Ceho se prodalo 16%? Elektromobilu nebo elektromobilu+hybridu?
Ono je to dáno tím, že díky koroně a nejistotě co a jak bude velká část soukromých subjektů investice do automobilů omezila, výjimkou jsou právě dotované prodeje, popřípadě subjekty, které mají povinnost v určitém rozsahu nakupovat právě nízkoemisní automobily. Prostě stále platí, že sám o své vůli a čistě za své si to jen tak někdo nekoupí, a když, tak se jedná o auta ve vyšších kategoriích. Rozdíl mezi „klasickým“ Superbem nebo BMW 5 a jejich PHEV verzemi není totiž až tak dramatický. U vozidel nižší třídy je to ale vyloženě na mašli. A u FHEV hybridů (klasicky Toyota) ten… Číst vice »
Škoda Citigo cena 488 000 za holátko na baterky, na benzín se už nevyrábí. Za to mám 2 benzínové nákupní tašky. Nejlevnější je asi Dacia, pak Citroen tříválec z Kolína 215, ale zcela holý, nemá ani centrál, zapadneš do toho, že má kdekdo problém vylézt a je z toho houby vidět. O necelých 10 výše prostornější čtyřválcová Panda s el. okénky, centrálem s dálkáčem, rádiem, klimou a vyšším sezením, takže pohodlný nástup i dobrý rozhled. Fóbie za 250, ale pouze když odevzdáš starý vůz a na Škofin, takže ve finále skoro za 300 a tříválec líný jak vandrácká hůl. Obyčejný… Číst vice »
Dokud někdo nevyvine zázračný akumulátor či zcela jinou vec, která je schopná uložit dostatek energie nemá vůbec smysl nad nějakou elektromobilitou přemýšlet ač si to zelená Evropa děsně přeje a bude se to různými restrikcemi vůči spalovacím motorům prosadit. Spalovací motor je věc , ktera prostě do dnešního dne překonána není .
Jenže takhle obvykle technický pokrok nefunguje. Zázračná baterie by se určitě hodila a skokově by hodně změnila, ale ono by vcelku stačilo, kdyby se v dalších deseti letech každý rok dařilo posouvat hustotu uložené energie a životnost o 10%, cenu naopak snižovat taky o těch 10%. To vše při vyřešení celého životního cyklu, tj. ekologická recyklace. No uvidíme, jak to půjde – spoustu lidí argumentuje fyzikálními limity materiálů, ale já si pamatuji na podobné argumenty z mládí ohledně zvyšování rychlosti počítačů a také se naplnili pouze částečně.
Dojezd na baterii už přestal být omezujícím faktorem, tím ale stále zatím zůstává pořizovací cena.
No… neprestal.
Jak pro které použití. Jsou způsoby používání auta, pro které je furt elektrika minimálně velmi nešikovná a způsoby používání auta, pro které už téměř nemá cenu přemýšlet o čemkoliv jiném.
Kolik dní v týdnu jezdíte dál než 500km, které si můžete po cestě opět nabít na 80% za půl hodiny?
O tom to není, je příjemnější zajet jednou za měsíc k benzínce, hodit tam 50 litrů nafty a najezdit 1500 km bez dalších starosti než každý den se někde honit s kabelem. Nemluvím o tom že v zimě zkysne člověk na D1 či kdekoliv a bude koukat jak si vedle v dieselové oktavce někdo topí zatímco on sleduje úbytek na baterce.
Jednak vam po tom nic neni a druhak ja tohle resit nemusim. Natankuju a jezdim. Az ujedu 800-1000 km (coz mi trva nekdy den, nekdy dva tydny), tak zajedu k libovolne pumpe a za pet minut mam doplneno. Netusim, proc bych mel resit rychlost nabijeni, jestli u stojanu uz nekdo nestoji, proc nabijecka jede tolik, kolik jede a taky jak muzu nabit, abych tam nestravil mladi a pritom se choval k baterii tak, aby vydrzela.
Proste nemusim. A ani nechci, nemam na to cas.
Budeš muset.
Buď přestoupíš na víru nebo budeš upálen.
Proč upalovat, ono bude stačit, když poslední zbývající benzínky budou vzhledem k mizivé poptávce pár set km od sebe (nebo se benzín a nafta budou prodávat jen v kanystrech do veteránů) a rychlé nabíječky na každém kroku…
Kecám, nejspíš bude stačit, když budou náklady na spalovací auto za dobu jeho životnosti proti elektrice násobný i pro jeho způsob používání auta…
No neviem. Mam auto, kde realny dojazd na LPG je 350 – 400 km, o com moze vecsina elektromobilov okrem top triedy snivat. Ked idem niekde dalej, staci ze za den planujem urobit 150 km tak uz si pozeram, kolko som uz najazdil. Ci ist este pred cestou natankovat tam kde zvycajne tankujem alebo sa spolahnut ze niekde po ceste to LPG natankujem. Pricom siet LPG ja nasobne hustejsia ako elektro nabijaciek a plnu nadrz natankujem za par minut.
Na druhou stranu pokud má člověk možnost dobíjet u baráku s rozumným příkonem, může s elektromobilem začínat v podstatě každý ráno s „plnou nádrží“. Pokud člověk tuhle možnost nemá, využitelnost elektromobilu pro něj samozřejmě dost klesá.
Poznačte si datum 22. září, ten den bude mít Tesla prenzentaci nových technologií pro levnou a masovou výrobu baterií, tzv. Battery Day.
Jasne. Elon mohl mit nove baterie a valcovat svet nedostiznymi elektromobily. Ale on rekl ne. Radsi pul roku pockam a nejdriv udelam nejakou sou. Kaslu na prachy.
Zni to pravdepodobne, ze?
Popularita SUV může být způsobena také tím, že se nabízí jen velmi málo aut typu Dacia řada Stepway…tedy „úplně obyčejné“ auto s vyšším podvozkem. Běžná auta se s podvozkem dostala tak nízko, že pro ně začínají být obrubníky ve městech a výmoly na vedlejších neudržovaných silnicích a cestách nebezpečné… Kdysi dávno měla obyčejná Škoda 100 světlou výšku 18 cm. Jaké osobní auto nabídne takovou světlou výšku dnes? Vesměs pouze některá SUV a vozy do terénu… Stejně tak čistě spalovací motor je překonaný koncept. Nyní dávají největší smysl asi hybridy – tj. mix kladů od elektromotorů (rekuperace při brzdění, maximální točivý… Číst vice »
To je jistě pravda pro typického městského popojížděče v kolonách, kterých je dnes hodně. Jenže pokud většinu cest realizujete mimo město, pak je pro vás hybrid celkem na ho..uby. Nikdy se vám nezaplatí vyší pořizovací cena ani vyšší náklady na údržbu.
Ad SUV s tou výškou máte pravdu. S roustoucím věkem je problém do nízkého vozidla nastoupit/vystoupit. Osobně znám několik lidí, kteří si jenom proto koupili SUV.
Pokud máte hybrid od Toyoty jsou náklady na údržbu nižší. Hybrid od Toyoty nemá narorzdíl od valné většiny ostatních dnešních spalováků Turbo, spojku, převodovku (tu nahrazuje planetový diferenciál), startér. Navíc má jen dva elektromotory a malý akumulátor. A ty jsou v podstatě věčné.
U ostatních značek (vyjma Hondy a mitsubishi) jsou pak hybridy/plugin hybridy vesměs obyčejné spalováky, kde se navíc přes spojku připojuje elektromotor.
Vyšší sezení má z malých aut třeba Fiat Panda nebo Suzuki Ignis. Komické je hybridní řešení u Ignisu, kdy ten elektromotorek pohání kapesní baterie 3Ah, což pomáhá při rozjezdu, aby se vešli do nesmyslných emisních tabulek.
Naopak Panda ještě letos poctivý spolehlivý čtyřválec bez zbytečností.
Ostatní vozy v tomto segmentu nízké sezení.
A vykastrované tříválce – jen kvůli Bruselu.
Spalovací motor je překonaný koncept jedině tak v zelenolevicové Evropě. Zbytek světa má elektro a hybridní voloviny někde.
A proto zelenolevicová Evropa v prodejích elektroaut výrazně zaostává za Činou a USA, jo, to dává smysl:)
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-bateriovy-pohon-pwc-prodeje.A200515_110526_automoto_fdv
Kolik obyvatel má Ćína a kolik Evropa?
Ano v USA jezdi Tesly. A také se stále vesele prodávají osmilitrové benzínové motory a nikdo tam nevykříkuje, že elektromobilita je spása lidstva.
Ono je úplně jedno kde s prodá víc elekroaut, zdali v Evropě nebo miliardové Číně. Uveďte raději počet elektroaut připadající na jedno auto se spalovacím motorem. To by už to tak krásně v Číně a USA nevypadalo.
Když už jsme u těch odkazů, tady něco aktuálnějšího:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobily-plug-in-hybridy-svet.A200618_171913_automoto_rik
Ono i ve Vámi postovaném článku je jasně uvedeno, že v Q120 byla Čína plně zasažena koronavirem, což se obecně odrazilo na prodejích automobilů, zatímco EU koronavirus zasáhl až koncem kvartálu.
Tj. stavíte závěry na jednom kvartálu, který byl zdeformován Covid-19.
„Uveďte raději počet elektroaut připadající na jedno auto se spalovacím motorem“
Neuvedu, protože tato data neznám – nicméně argumentujete tím Vy, takže míček je na Vaší straně.
Co kdo kde vykřikuje netuším, takže toto fakt řešit nebudu.
Je to spíš naopak, ve vyspělých a technologicky pokrokových zemích se prodávají elektroauta čím dál více, ale v zaostalejších a východoevropských zemích, vč. Česka, jsou stále doménou spalovací motory a zejm. diesely, které už jsou ve vyspělém světě u osobních aut již dost za zenitem.
Proto se koblihar s insomniakem rozhodli diesly jeste podporit.
Čim konkrétně a kdo podporuje diesely v os. autech?
Zvažované snížení spotřební daně, vs její letošní navýšení pro CNG.
V Číně elektromobily+hybridy 5 % prodejů, v Kanadě 3 % v USA 2 % (Kalifornie 8%).
Ačkoli na první přečtení to může vypadat logicky, je to spíš naopak a klesající prodeje hybridů tomu odpovídají. Dojezd čistě na baterie už není v dnešní době problém (a dále se bude zlepšovat), tak k čemu komplikovat pohon přidáváním spalovacího motoru. S hybridy to vypadá spíš na slepou větev vývoje, překonanou čistě elektrickými auty.
Furt to záleží na tom, jakej typ auta člověk potřebuje. Když se podívám na nabídku čistě elektroaut, vidím jen malý kompakty, SUV s jejich mizerným využitím obestavěnýho prostoru a velký luxusní auta / sporťáky a začínaj se objevovat velký dodávky, ale dojezdem cílený čistě na firmy, který popojížděj po jednom městě a málokdy z něj vyjedou ven. Normální auto sedan/kombi střední třídy, MPV ani menší dodávky zatím elektrický moc nejsou (něco málo by mělo brzy vyjet, ale výběr to zatím velkej nebude). Takže v těchto třídách se možná ty hybridy nebo i čistě spalovací auta ještě nějakou dobu udrží, uvidíme.
Jenže (bohužel) dnes jsou trendem právě SUV. Sedany a MPV jdou celosvětově do kopru a kombi je spíše středoevropská záležitost, tak je logické že i u EV budou automobilky přednostně nabízet to, co jde nejvíc na odbyt.