Glosa: Staré vagony, nefunkční zásuvky a zmatené rezervace. ČD se ale Jižními expresy chlubí
WC porucha. Jižní expres. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jedinou pochvalu zaslouží naprosto profesionální vlakový personál.
Jedinou pochvalu zaslouží naprosto profesionální vlakový personál.
Chvála bohu za ty vozy s kupátky a je mně zcela jedno, zda jsou staré či nové.
Hlavně, když si můžeš zabrat celé kupé pro sebe, viď, Tomáši Michale?
Buďte rádi, že alespoň jedete na čas. Na 1.koridoru z Prahy do Děčína jezdí italské vozy že 70.let, a ranní spoj Labe přijel na čas po 8 týdnech. O zásuvkách a WiFi nelze vůbec mluvit, sláva když teče na WC voda. A jízdné je dražší než cesta autem…
A co jako, že liberalizací se to zlepší? Jako třeba expresy na Mnichov? Nebo jiné věci v závazku?
Klasický starší vagón 1. třídy se stahovacími okny by mi vůbec nevadil, naopak.
A s popelníčky.
Vlakem mezi Táborem a Prahou jezdím 3x týdně na Jižní expres nedám dopustit, občas jsou starší vagony,ale kdo chce, místo v novém si vždy najde a že mi občas nejde zásuvka, stalo se mi jednou, jinak výborné jídlo a vždy fajn průvodčí, jen přestupy v Táboře na Expres nenavazují, ale to je problém po desetiletí
Já jel SEXem 3x za posledního půl roku a bilance nic moc.
1. neuvěřitelně obutej vagon
2. netopilo se, velmi ochotná a příjemná průvodčí
3. přetopíno
Suma sumárum jeden by si řekl že to není takovej rozdíl proti době před 15 lety, ale je. Tehdy to byly koženky, 8 lidí v kupé a plný uličky (a ještě je jelo 3 hodiny).
Můžu se zeptat, jak jako cestující poznám obutej vagon? Je to ten moment, kdy tušíte, že tenhle typ vagonu by měl jet hladce, ale nějak v něm cítíte každej pražec, každou nerovnost a o tiché jízdě si můžete nechat zdát?
Mate pocit ze vlak nejede po kulatych kolech a kolejích ale jakoby po čtvercových 🙂 . Takové klepani od podvozku s frekvenci úměrnou rychlosti .
Obutej vagón znamená to, že má plochy na kolech. A pak „to drncá“ i mimo spoje kolejí.
proč ty mínusy? normální civilizovaný dotaz
To je tu normální – místo odpovědi radši mínus
Necítíte každý pražec, slyšíte „ta ta ta ta ta ta ta“, protože plocha na kole buší při každém jeho otočení. Na konfort jízdy to vliv nemá (většinou, pokud je v mezích), na hlukový komfort ano.
Díky
Obutej vagon jsem v poslední době zažij právě jen tady na Budvaru.
Rychlíky Plzeň – Budějice – Brno loni a nebo zase nedotažené spřáhlo, takže v prvním voze každou chvíli cukání sem tam…
No, Bmz bych neřekl že jsou nějaké špatné vozy, ba naopak. Ok, Ácko na expresy už je poněkud starší, spíš na rychlíky – nyní super jako B 209. Proč někdo preferuje přesvětlenou rouru nejlépe s vozy typu autobus, kde se nedá pořádně bavit a je vše slyšet před kupé?
Protože
1. Když sedím u okna a chci na WC, tak nemusím přelézat další čtyři lidi v plném kupé.
2. Chci pracovat, a to je daleko lepší se stolkem.
3. Nechci se okopávat s cestujícím sedícím naproti.
4. Je daleko větší riziko, že v kupé narazím na příliš upovídané jedince nebo nedejbože skupinu.
5. Je tak nějak menší riziko, že se tam někdo přizabije loďákem, který s vypětím sil vyhazuje na polici.
Zlatý velkoprostor.
Zlaté kupé
tak snad jedině jet autem…
Ale důležitý je kopnout si všude kde se dá do Alexu za Mnichováky. Že na spoustě dalších linek to není o nic lepší je už vedlejší.
Vždyť je to pravda. To, co předvádí Alex na Ex6 je strašný.
U Alexu je nejhorší to, co předvádí na německé straně. Takovou soustavnou prasárnu jsem u nás neviděl. Odřeknuté spoje bez náhrady, zkrácené soupravy, zkracování linky „z provozních důvodů“(jako je nedostatek personálu) – proti tomu je Áčko na koridoru u nás ještě pohoda, aspoň to jede.
Zdá se, že loňské zavedení ECM v osobní dopravě udělalo ČD větší čáru přes rozpočet, než leckdo očekával.
Popisovaná situace zřejmě není lokální extrém a toto téma by si asi zasloužilo prostor k vyjádření odpovědnému zaměstnanci ČD, např v nějakém příštím zdejším podcastu.
Spíš opravárenské kapacity
ano,kapacity nejsou a mechanici ubývají!!!
Jak loňské zavedení ECM, nebylo to schváleno před pěti lety? To ČD poslední den před platností doufaly, že prolobují delší odklad?
Přesně takto by mohl být formulován jeden z dotazů na odpovědného zaměstnance GŘ ČD.
Jen aby se k tomu nevyjadřoval tiskový mluvčí, ten z titulu své funkce zpravidla profesionálně okecá cokoliv (do pozitivna), aniž by k problému uvedl jeden relevantní fakt.
Ne, ale nikdo neplánoval, že dodávky dílů atd. se začnou dost prodlužovat kvůli Covidu a později kvůli výpadkům některých komponent z Ukrajiny. Toto před pěti lety těžko mohl někdo tušit.
Já jezdím Ex7 min dvakrát týdně a zkušenosti jsou různé. Jezdím vždy Bmz a většinou mi vše v kupé funguje (pokud nepočítám regulaci rozhlasu). Wifi pokud vím už nevypadává, zásuvky ale ano (myslím, že je to na každé stahovačce/vypínačce na střídavé soustavě), když nabíhají, tak na dvakrát, což není úplně dobré pro baterky toho, co člověk nabíjí. Ale je fakt, že záchody jsou katastrofa. V pondělí jsem jel EC 334 v Bmz na pozici 368, jeden záchod v poruše, druhý měl nefunkční zámek dveří, Bdmpee mělo záchod blíže k mému vozu také mimo provoz, Bmz na druhé straně to samé,….… Číst vice »
Co k tomu říct , wc asi problém s plněním ,vyprazdnenim ,nebo ucpání . Kdyby někdo pomohl personálu , aby zkusil reverzní spláchnout , třeba by se jich par probudilo.
no,tak to ani nezkoušejte!reverz tak maximálně na dílně!a ještě stát na víku!
Kdyby se ČD finančně nevyčerpaly za Babišovy vlády nákupem drahých/předdimenzovaných InterJetů a neefektivních dvouvagonových InterPanterů a nechtěných RegioSharků (které krom ČD už kupuje jen africká Ghana), tak by ČD patrně měla peníze např. na rychlíkové vagony, které uskladnila v Mukranu nebo v Engelsdorfu firma DB, neboť nakupuje ICE
viz Liste abgestellter Reisezugwagen der DB mit Standorth ttps://www.drehscheibe-online.de/foren/list.php?031
Podobně ta zhruba 100 dálkových vagonů, které prodával HEROS Rail a dnes je, po výrazné modernizaci v Talbot Aachen, používá FlixTrain.
Plus exněmecké vagony, které koupil Transdev pro švédský Snalltaget.
Plus vagony ÖBB, které za panování Faltýnka nekoupily ČD, ale 2 maďarští dopravci.
Ty vagóny co měl Hermis patřily k těm nejhorším co se tyče pohodli
A rekonstrukce takového rozměru se nevyplatí
*heros
Ty vagony co používá FLIXTrain by měly být typu Bimz. Nevím v jakém konkrétním stavu byly tyto vagony. Ale před 15ti lety pasažérská ČD chtěla kupovat vagony typu Bimz, ale tehdy se ČD jako kupec nedohodli na ceně, tuším. Cituji z 15 let starého článku ŽelPage: Mají podobné uspořádání interiéru jako vozy Beer ČD, jejichž interiér byl právě vozy Bimz inspirován. I ostatní výbava vozů je podobná. Vozy Bimz nemají dosazenu klimatizaci a vakuové WC, stejně tak nemají ani zásuvky na 230 V a předsuvné dveře, naproti tomu ale nabízejí podvozky pro 200 km/h a kotoučové brzdy, takže jejich chodové… Číst vice »
Kupovat vozidla dlouhodobě dstavrná v Mukrau není žádná výhra. Vozidla jsou zralá na kompletní modernizaci díky kvůli přímořskému podnebí. Viz řada 646.
Typem 646 myslíte STADLER GTW pro ČD? Pokud jo, tak na 99,9% tyto vlaky nebyly v Mukranu.
Zato v SSM, např. v Mukranu, byly vlaky 845 nebo některé vagóny Regiojetu
Co má prosím Babišova vláda co dočinění s pořizovaním souprav pro REGIONÁLNÍ dopravu? Nasazena vozidla se určují dle smlouvy objednavatele s dopravcem a objednavatelé, respektivě samospravné kraje, si objednali provoz Panterů a Žraloků.
Ono lynčovat pana Babiše za něco, o čem nemá vůbec šanci rozhodnout je snadné.
Za daného zadlužení ČD je naprostý nesmysl, aby v obrovském počtu ČD nakupovala nové drahé vlaky s 30ti letou životností, když ČD obvykle uzavírá maximálně desetileté dotační smlouvy.
Buď si ČD měly sjednat, že dotační úřad má povinnost odkoupit vlaky po konci smlouvy.
Nebo ČD mělo kupovat vlaky, které lze prodat na volném trhu…. totiž málokapacitních vlaků o kapacitě 120 až 140 pasažérů se po světě prodává realtivně hodně málo… tj. bude minimální zájem jiných dopravců o dvouvagonové Pantery nebo o dvouvagonové RegioSharky. Podobně je tomu i s Interjety .. je jich relativně malá série a jsou relativně hodně drahé.
Lži lži a lzi ty nula zasrana
Vy myslíte, že když Babišova vláda nařídila krajům elektrobusy, tak kraje budou schopni zaplatit provoz málokapactních vlaků jako jsou dvouvagonové PESy či dvouvagonové RegioPantery? To používáte asi kalkulačka, která funguje v režimu jako 1. dubna, ne?
Dieslový bus stojí zhruba 0,1 až 0,15 milionu na sedačku
Elektrobus stojí zhruba 0,2 milionu na sedačku
dvouvagonový RegioPanter stojí zhruba 0,85 milionu na sedačku = výrazně víc než na kolik vyjde sedačka ve třívagonovém RP… Proto taky elektrické Mireo nebo Flirt zpravidla jsou minimálně třívagonové
viz dokument Českých drah, že 50 RegioPanterů po 140 sedačkách stojí 5.890.477.000 Kč
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/185158
Pane Axeli, jste jen zaseklý gramofon opakující stejné prázdné fráze, tak to zkusím znovu. ČD přizovala nová vozidla, PROTOŽE SI JE OBJEDNALY JEDNOTLIVÉ KRAJE. To, že smlouva je na pouze 10 roků, je opět problém objednavatele a nikoliv provozovatele dráží dorpavy. Dále se tady snažíte nadále opakovat mantru o ceně na sedačku, a proto vám povím tajemství. Vlak bude VŽDY dražší na sedačku, jak silniční vozidlo. Navíc dané vlaky budou i po vypršení smlouvy v majetku dorpavce, proto je může nabídnout před vypršením původní smlouvy do nové soutěže.
Zkuste chvíli přemýšlet, než zde vypustíte kdydy.
Zkuste použít to co nosíte na hlavě… – jste zadlužený až po uši – koupíte investici s životností zhruba 30 let a to na další úvěr = zvýší se Vaše zadlužení – máte garantované využití investice jen na 10 let – konkrétní parametry investice je raritní = malá šance, že se povede ojetou investici uprostřed životnosti prodat někomu za slušnou cenu Čili Vy jako dopravce v takovéto situaci máte problém. Už chápete??? Víc po lopatě už to vysvětlit nedovedu. P.S. Nekritizuji všechny investice ČD, např. 3vagonové RegioPantery, u kterých je větší šance je prodat za slušnou cenu. Tudíž nemá smysl… Číst vice »
Zkuste se na to zeptat bývalého ředitele Bednárika, velkého kamaráda soudruha Babiše. Za jeho ředitelování se vozidla objednávala. Třeba takový Panter pro regionální dopravu je jedna velká tragédie, není dne, aby aspoň jeden nelehnul. O pohodlí pro cestujícího taky nemůže být ani řeč.
Nejhorší na chování Babišovy vlády byla její chaotičnost. Na jedné straně Babišovci+ JSČSSD+ Okamurovci nařídil povinné elektrobusy v ceně cca 0,2 milionů na sedačku ( dieselové busy jsou až 9 polovinu levnější). A současně Babišova vláda nenaspořila žádné peníze aby byly dotace na elektrobusy ( Národní plán obnovy totiž není z našich daní, ale je dluh, který musíme splatit včetně nemalých úroků) Na druhé straně ministři dopravy za ANO od roku 2013 nepromysleli lepší harmogram ETCS a logištější harmonogram konverze napájení železnice. Takže 25 let staré Cityelefanty a podobně starý typ 843 půjdou do šrotu. Fakt škoda. My na venkově… Číst vice »
Cityelefanty dostanou etcs zase lžete. A 843 nejdou do šrotu opět lež.
16 CityElefantů nebude vybaveno ETCS
Příklad vlaku typu 843 do brzkého šrotu – viz Královehradecký kraj
Teda to je superblaf tenhlev“prispevek“:-(
Je něco nepravdivého z toho, co jsem napsal, prosím?
Viz srovnání dálkových vagonů kupovaných v téže době:
ČD: Interjety (jeden vagon za 60 milionů Kč)
ŽSSK: jeden dálkový vagon za zhruba 47 milionů Kč https://zdopravy.cz/zssk-vyjizdi-s-novym-vozem-1-tridy-nasadi-ho-i-do-prahy-51288/
Na současné použití Interjetů (do Chebu, kde maximálka tratě je max. 120 km/h) jsou Interjety zbytečné s jejich maximálkou 200 km/h… tak proč platit těch víc než 20% navíc (47 milionů vs. 60 milionů Kč), když do Chebu by stačily takové vagony jaké koupilo ŽSSK?
Axeli, proš sis vlastně už dávno nekoupil pár lokotek a vagónků a nepředvádíš nám všem naživo, jak se to má dělat, ty produktovodní potrubí?
Kecy, směr PHA-CB a zpět jezdím týdně a občas s menšími dětmi, takže cesta v velkoprostoru je i pro mě docela noční můra – děti chtějí byť ne hlučnou zábavu/ třeba si potichu pustit pohádku a oddíly pro děti jsou obsazene jako první o tom kdo tato místa okupuje ani nemluvě. O tom že asi příjemné není když se chcete najíst a někdo z druhé strany vozu na vás civí. To samé osvětlení – nevím jak kdo, ale nemožnost ztlumit osvětlení v velkoprostoru je občas někdy nervy drásající zálezitost. To samé když pořád otravuje po telefonu ex a chce něco… Číst vice »
V normálním státě by vlak jel z Děčína až do Budějic, a ne to takhle rozdělit. Zrovna tak interjet na západním expresu by plynule pokračoval na krušnohoru pod jedním číslem a názvem. Ušetřili by se min. dvě soupravy, které by se mohli použít trvale na Ostravsko, a nemuseli by tam dělat ostudu prosezené béčka
Jenže dneska ato vychází tak, že Jižní Ex by přecházel na R Labe (to má výrazně vyšší kapacitu) a R Vltava na Berlinery/Krušnohory, což taky není ideální.
…. oddíly pro děti jsou obsazene jako první o tom kdo tato místa okupuje ani nemluvě….
A to je ve vlaku profesionální perzonál….
To si tomu personálu také musíte říct, že chcete, aby Vám tato místa uvolnil (pokud Vám je na požádání neuvolní ten, kdo jej obsadil), ono totiž to, že místo je přednostně určeno pro určitou skupinu lidí neznamená, že jej nesmí využít nikdo jiný (znamená to jen to, že místo musí uvolnit). To samé VČ, pokud ji neoznámíte, že místo chcete využít, tak nemůže tušit, že vám má ono místo uvolnit.
Vždy jsem si o uvolnění řekl. V tom není problém. Problém je, že pokud by bylo na dveřích upozornění, jako tomu bývalo dávno před tím, tak si každý rozmyslí, zda se tam přednostně usadí, protože potom už těžko může hledat místo. A někteří se k uvolnění zdaleka nemají, jedině po zásahu průvodčího. Mám i zkušenost, že vlakový perzonál si ta místa dříve pohlídal (bývala součástí služebního vozu) a cestující předem upozornil, že mohou být vymístěni).
Jenže ty vozy takové označení vedle dveří mají i dnes samozřejmě, navíc minimálně některá Bbdgmee mají na voze polep se tím maskotem Slonem a s dětmi + nápis oddíl pro cestující s dětmi. Ještě k tomu u kupé bývá v rezervačním okénku lístek s nápisem Cestující s dětmi do 10 let, takže co byste chtěl víc? Lidi prostě nečtou, to je celý problém. Stejně jako nápis nepoužitelné a x lidí za sebou zkouší otevřít.
A od toho tam ten průvodčí je, aby místo uvolnil.
To neni jen na Jiznich expresech. Tenhle bordel je snad vsude.
Přesně tak, standardem je nedodržování souprav u Sp vlaků v regionální dopravě v Královéhradeckém kraji, a jich náhrada málo kapacitními Regionovami na trati HK Letohrad:-(
To bych zrovna netvrdil, včera to byla dopoledne vyjímka.
Ale ta jen potvrzuje pravidlo o němž píšu, jezdím po té trati 22 let a nikdy tam nebyl takový bordel jako poslední 2 roky
souhlasim a pochvalil bych jeste spajzaky. tohle cd musi odnekud dotovat a je to fakt prijemne zpestreni cesty.
Tak já měl zatím asi štěstí. Sice mi to většinou píše mimořádné řazení, ale velkoprostorový vůz byl vždy a tudíž i místenka bez problémů.
ČD se hezky chlubí když to za ně odedřela SŽ. Až za sto let postaví Nemanice – Ševětín tak budou tvrdit že to celé udělali oni.
Ale cestujícího přeci nezajímá kdo co zlepšil, cestující jede (platí) s ČD/RGJ/Arrivou…, ne s SŽ. Aspoň takhle se dost často argumentuje v případech, kdy jsou naopak problémy na straně SŽ. Tak si teď vyberte.
Já to přesně takhle beru, já jsem koupil jízdenku od dopravce nebo od IDS.
Dát si do reklamy, že je jízdní doba 2 hodiny je v pořádku, pokud je to pravda.
Nezmysl. Pro spoustu lidí je naopak dobře ze jsou tam kupecka. Ne každej chce sedět ve velkokravine kde na něj v boží poledne perou vsechna světla co to má naplno a k tomu fouká na krk klima, páč je venku 25 stupňů a tady má být 23. Tady mají lidi na výběr a to je dobře.
A navzájem se tam musí snášet uřvaná mimina, ožralí pařani a prdící důchodci co chtějí spát.
Do které skupiny řadíte sebe? Sorry jako, ale tohle všechno se může stát i v tom kupéčku a o to je to pak horší.
Do kupéčka stačí jedno dítě se špatnou náladou a je to.
no zas tolik deti tema vlakama fakt nejezdi…
Jenže to kupéčko vyhrazené pro děti je zabrané jinými cestujícími, jak výše píše pan Jiří.
A cestující nemá ústa aby požádal o uvolnění místa, že? Ono to, že místo je přednostně určeno pro určitou skupinu lidí neznamená, že si tam někdo jiný nesmí sednout, jen v případě potřeby má právo, aby mu místo bylo uvolněno.
Viz. výše k Vašemu. Ústa samozřejmě má, ale určitý řád by také národnímu dopravci neuškodil, když dříve to šlo a každý také číst umí.
Vždyť řád to má, pravidla jsou jasně uvedena, na vozech bývá symbol, že tam jsou místa pro cestující s dětmi, railjety možná dokonce mají z venku i symbol kina, vevnitř jsou označena ona místa buď symbolem nebo psaným textem, některé vozy mají i polep, co byste chtěl víc? Holt se lidi musí naučit číst.
Jestli neprdíte navštivte rychle lékaře.
Jsem pro označení vozů v soupravě.
Vůz pro děti, bistro vůz,….
Když na to dopravce má, tak fyzický rozdíly(dětský vůz barvičky a hračky) když ne tak aspoň podmínky při nákupu místenky a cedule.
Pak že v dětském voze fakani řvou při hrách je jejich problém, kdo dítě nemá tam stejbě nemá ani místenku.
A covid se tam mnohem víc šíří
Lidi, kteří chtějí mít jistotu místa k sezení a jistý komfort, často žádný výběr nemají, protože nenajdou vagon nebo sedačku.
Kdo má na výběr? Když si vyberu, že chci sedět ve velkoprostorovém voze a musím dřepět v kupé, tak to mám jako na výběr?
Klima není jen ve velkoprostoru viz např.: Bmz, Amz, ABmz, Bbdgmee, Beer. To že se tam dá regulovat topení a světlo je bezesporu výhoda. Jen je potřeba podotknout že to kupé je pro 6 lidí a né pro jednoho (alespoň né v hodinách kdy tím jezdí hodně lidí)
Upřímně taky nechápu, proč tolik lidí prahne po kupé. Sedět v malém prostoru s dalšími pěti cestujícími, nedej bože se 7, z toho minimálně ti naproti vás mohou celou dobu sledovat, to pro mě není žádné soukromý. Když má člověk štěstí a chytne vůz s leteckým řazením sedaček, je to výhra. Zajímá ho defakto jen ten, co sedí vedle něj. Před ním je sedačka, za ním je sedačka, přes uličku už je aspoň nějaký rozestup.
Také jsem nikdy nechápal to fantazírování o soukromí v kostce 3x3x3x metry, kde těsně vedle sebe sedí šest lidí…
To kupé nemá ani 2 metry! Je to horší než si umíte představit 😄
Nezmysl 🙂
Za mě souhlas. Na to, že tomu říkají vznešeně expres, ty služby vůbec neodpovídají. Zarezervovat si místo je takřka zbytečné, vagon v soupravě velmi často hledám marně.
Stejně tak potvrzuji i kvalitu a odolnost průvodčích. Smekám…
Na slovu expres není nic vznešeného. Už nežijeme v 70. letech minulého století.
Expres znamená jen to, že staví méně často než rychlík. Jestli chcete prémiovější službu, od toho jsou vyšší třídy.
Klasika u ČD. I když mám In kartu tak radši jezdím autem nebo RJ. Nesčetněkrát nebyli schopni dodržet řazení vlaku, vůz první třídy taky často záhadně chybí. Asi o něj v depu hrajou mariáš nebo si to jinak nedokážu vysvětlit, proč chybí tak často.
Pravda. U RJ jsou ty soupravy jedna báseň, že? 🙂
V porovnání s dobytčáky od ČD určitě.
Minulý víkend jsem se poprvé svezl po koridoru do Tábora Jižním expresem. Při cestě zpět jsem měl 3x pocit, že vlak vykolejí. Například na výhybkách v Olbramovicích. Tolik závad v GPK by měl chytit měřičák nebo se o závadách ví a čeká se na jarní výluky?
Bude se nekdo zabyvat tim, ze v podstatě skoro všechny vlaky vyssi kvality maji mimoradne razeni porad uz aspon pul roku? Na trase Ostrava-UL si uz ani nepamatuju, kdy Ostravan a Berliner mely normální razeni. Naprosto vzdy vyskakuje hlaska o mimoradnem razeni. A davat na EC historicka B bez klimatizace s omezenim rychlosti jen do 140 km/h neni zrovna v souladu s mezinarodnimi pravidly…
V kazde normalni firme by tohle „rizeni“ nekdo resil, tady se to resi tak, ze problemy gradujou. Kam az?
V normální firmě by za to měl zodpovědnost nějaký manažer s finančním důsledkem. Jenže ČD řídí lidi, kteří takovým vlakem nikdy nejedou. Další věc s historickými vozy na EC je absence hlášení. Spolucestující se mě ptali jestli už je Praha hlavní když jsme přijížděli do Libně. Informovanost nula.
Jojo dnes Berliner s odjezdem z hlaváku 12.25 hodin prý jen jedna jednička, 263 chybí. Kdo si tam dal místenku bude mít smůlu, protože 262 je skoro plná tam místenkových cestujících (inu, ČD zejména v Německu dbají na svou „dobrou“ pověst)…
Dobrý dotaz na MDČR. Napište jim. Měli by to řešit.
Ja bych zpetne vazbe z aplikace moc velky duraz neprikladal, protoze se me pta na zpetnou vazbu jen kdyz vlak dojede na cas nebo se zpozdenim do 10 minut. Pokud je zpozdeni delsi, tak muzu cestu hodnotit taky, ale nevyskoci mi to jako push… Nebo se mi to jen zda, ze to po me nechce vzdycky? Vsimnul si toho taky nekdo?
Jako pravidelný cestující mohu podvrtit. Už si ani nepamatuji, kdy mi můj vlak nehlásil na Ex7 mimořádné řazení, zejména v nedělních špičkách se dva chybějící Bmz projeví, vozy jezdí často s technickými poruchami, veselejší není bohužel ani situace na R17, a to na všech větvích, budějovické, velenické i vídeňské. Na druhou stranu, aspoň vlaky jezdí včas, což vás uklidní, když kvůli mimořádnému řazení vaše místo ve vlaku neexistuje a musíte celou cestu stát.
Osobně preferuji cestovaní v kupé a jsem poměrně vděčný za tuto možnost na jižních expresech. A asi jsem měl zatím vždy štěstí, když výběr místa z plánku vždy odpovídal realitě.
Ako, tiež mám kupéčko radšej, ale ak mám v kupé zabrať piate alebo šieste miesto, tak väčšinou radšej stojím na chodbičke. A vo veľkopriestore tiež, akurát sa postavím radšej vedľa kupéčiek, než stáť vo veľkopriestore.
Tým chcem povedať, že miestenku si väčšinou neberiem tak nejako z princípu – vyberiem si miesto vo vlaku podľa spoločnosti.
ČD chybí desítky vozů, které podstupují větší pravidelné opravy u externích opravců, kteří vyhráli výběrové řízení a teď nedodržují stanovené termíny. Zpoždění je v řádech měsíců. Jedná se především o slovenské opravce. ČD už jim vyměřily maximální smluvní sankce a několikrát už to osobně přímo u opravců řešil top management ČD. Vozy jsou bohužel stále rozpracované a když už náhodou nějaký přijede z dílen, tak se buď vrací zpět na garanční závady nebo se tyto závady odstraňují v depech. ČD mohou opravce poslat do konkurzu a vozy pak zdlouhavě vymáhat zpět, ale to by si moc nepomohly. Navíc provozním vozům… Číst vice »
Cestujícího zajímá jen to, že platí za něco co není dodrženo.
Presne tak.
Musí se ale dozvědět pravý důvod nedodržení služeb…
Cestující si platí za řazení? Ok, když má místenku (nebo vázanou jízdenku), tak fajn, tak za služby ve voze ve vlaku. Pokud jen obyčejnou flexi, tak defakto jen za to, že bude přepraven a je jedno jestli v Béčku, nebo v Bmz.
Asi jde o špatné naplánování oprav u opravců!
Ne není to v plánování. Chybějí díly, chybějí zaměstnanci a problém jsou výstupní kontroly po opravě či rekonstrukci. Tenhle bordel není jen na kolejích. Podobné je to v silniční dopravě.
Ale to mě jako cestujícího VUBEC!! nezajímá.
Keď ČD nepošlú opravovňu do konkurzu, tak sa bude hlásiť do ďalších výberiek a cenu opäť podstrelí. A čakal by som, že niekoho vyhodiť z výberka na základe predchádzajúcich zlých skúseností bude dosť ťažký oriešok = bude ťažké obhájiť pred ÚOHS.
Proč tedy ve výběrku poptávají „výměnu oken“ a dodají vozy na „výměnu dveří“. Mám interní info z jedné ŽOS. Pak se nelze divit, že se termíny nedodržují, když nejsou ty správné díly.
Moje nedávná zkušenost. Jedu lůžkovým vlakem z Curychu. Personál vozu je ve srovnání se Švýcarským standadem strašně chaotický a urputný. Pro důchodce, co se snaží pochopit systém otevírání dveří nemá pochopení a tak je pravidelně neurvale odsouvá do kupé aby mohl běhat tam a zpět, cesta trvá jen 16h tak se asi chce proběhnout. Gentleman to rozhodně není, ale osobně s ním problém nemám, jen je to kulturní změna proti kldinému Švýcarsku. Na snídani jdu do restauračního vozu, musím říct, že to je příjemná změna projednou nejíst v kupé. Chtěl jsem si umýt ruce, nicméně jak restaurační vůz tak sousední… Číst vice »
Paradox na tom je, že zrovna to lůžko stejně muselo do Prahy na úklid…
Personál lůžka říkal, že z jeho posledních dvou cest nedojel do Prahy ani jednou.
Nebyla to zrovna streda pred vanoci? Naopak za to nemohli ted oni, ten vuz rohliku pri silenem naledi po cele ČR nedobrzdil k zavoram přejezdu, jelikoz by mel stat v dost prudkem kopci, nez prejede ten zminovany osobak… Nas naopak vracely, stopli nas 10min.po srazce na nadrazicku malem, tedy cekalo se, kdo chce vystoupit ve smiricich, jinak se jelo do pulhodiny do phy zpět a bezte si v pze na naky bus, ze ČD nevypravi nahradni dopravu, pac vsude pry dle průvodcich naledi, ze? 🙁
Rohlík jel k přejezdu zespodu, tudíž nikoliv nedobrždění na náledí, ale obvyklé vjetí na červenou.
Co všichni mají s těmi 3 jazyky? Když už tak by bohatě stačili 2 Čj, Aj, ale jinak, v Německu se taky hlásí česky u spojů směřujících k nám?
Mám již také opakovanou zkušenost s chybějícím velkoprostorovým vzem, do něhož jsem si na konkrétní místo úplně zbytečně pořídil místenku.
Mne zaráží především to, že ČD moc dobře ví, kolik těch vozů jim chybí. Přesto se naprosto nenamáhají to řešit. Změnit místenkový systém pro konkrétní vlaky podle dostupných vozů je pro schopného člověka práce tak možná na půl hodiny. Ale proč by se dopravce namáhal.
Jak mám ČD rád, tak tohle je práce naprosto neschopných lemplů, kterým jsou cestující naprosto ukradení.
Buďte rád, že vůbec místenkový systém s plánkama pro všechny Ex, R máme, většinou tohle v Evropě fakt není. A ano změnit místenkový systém je pro nějakého dataře, který zrovna nemá nic jiného na práci, práce na půl hodiny, ale taky pochybuju, že někdo takový u ČD je a čeká, až mu z Jihu zavolají, že se mění řazení, aby to teď hned změnil. A taky k čemu by to bylo, když se vz posere před výjezdem, místenky jsou prodané, tak už je to k ničemu. Prostě takové věci se stávají a stávat se asi budou dokud nebudeme mít HDP/osobu… Číst vice »
Opravdu nejsem rád, že ten místenkový systém máme. K čemu ten systém je, když je, nyní už opravdu dlouhodobě, nefunkční. On je problém v tom, že nejde o něco, co se stává jen občas. Jde o setrvalý stav v řádu mnoha měsíců a na ČD to nikdo ani v nejmenším neřeší. Je to totéž, jako kdybych si v restauraci objednal svíčkovou a číšník by mi přinesl párky. Hlavně, že se host nažere… Znovu opakuji – ČD je pro mne nadále ten nejlepší dopravce. Ale tohle jednání bohužel prozrazuje, že s ČD to jde dost z kopce a že zákazníci už… Číst vice »
Kvalita všech služeb národního dopravce jde z kopce řadu let…
Zase na R18 je problém s plánkem výjimečně. Čili by se měl rušit jenom tam, kde je řazení nespolehlivé.
To ano, samozřejmě.
Zásadní problém je v tom, že ČD se zjevně rozhodlo vůbec situaci neřešit.
Neustálé restartování kupé vozů na jižních expresech nechápu. V pravidelném intervalu se restartuje zásuvka, topení, wifi. To už tak koupili všechny vozy stejného typu od öbb s chybou?
Vozy mají zásobování energií kompletně nové po rekonstrukci v roce 2020 až 2021. Výpadky jsou softwarovou chybou řídící elektroniky, ale není vůle je řešit.
Výpadky topení a zásuvek tolik nevadí, s Wi-Fi, tabulemi infosystému a rezervačního systému už je to horší.
kdyz jsem tim jel a ziral jak casto notebook pipa pri prechodu na baterie, tak mi to sedelo na stahovacky/vypinacky.
zasuvky pomerne logicky – a wifi router pomerne nelogicky – nejsou napojene na vozidlovou baterii a vypadek napajeciho kabelu znamena vypnuti.
a stahovacek/vypinacek je prekvapive moc navzdory tomu, ze na jihu je stridavina.
Ty jsou tam právě proto, že tam je střídavina. Na stejnosměru se je podařilo téměř vyhubit, na střídavině to bohužel zatím nikoho moc netrápí, takže VN se vypíná pomalu co 10 minut. 🙁
„Z neznámých důvodů“ – To nejsou nezname duvody, pane Sindelari. Vozy proste chybi. A spousta tech velkoprostorovych vozu je v oprave. A taky chybi lidi, co by to spravovali rychleji. A taky nekteri, kteri jsou za to zodpovedni, prilis nespechaji…
Myslim, ze to samotne vedeni CD prilis netesi. Presto tohle se sotva brzy zmeni – tech duvodu je fura a je to trochu zacarovany kruh podle me. Avsak myslim, ze je lepsi dat misto nej kupeckovy vuz nez vubec nic, coz snsd uznate sam. 🙂
Já jsem samozřejmě rád, že dojedu, ale u spoje má být upozornění, že je řazen historický vůz a při volbě místenek z plánku mi to nesmí nabízet úplně jiný vůz, i když už vlak vyjel a mimořádné řazení je všem známé.
Alespoň vidíte, že ČD postupují s péčí řádného hospodáře, to za co dalo NTM fůru peněz (a pak za to bude chtít fůru peněz po lidech za svezení) máte tady od ČD gratis.
Super komntar. Ceske drahy se chlubi cizim perim. Trat vylepsilo SZDC a diky investicim statu. Ceske drahy naopak delaji ostudu. Na trati do unesca mest jako krunlov nabizi cestuiicim i ted zpozdeni neujlizene zachody nefunkcni a neanglicky hovorici personam. Ceske drahy jsou ostuda
Když RegioJet autobusem dojede do Liberce nebojinam po dostavení dálnice o něco dřív taky se chlubí cizimperim ?
Může mi někdo říct, co se děje od nového GVD?
Linka R9 není dodržováni zaření
Proč na lince R19 jezdi opet stara A B
Kam se Drahám najednou zatoulaly vozy?
Do dílen na instalaci ETCS
Bčka na R19 způsobuje instalace ETCS do šelem.
Kdy byla soutěž na šelmy, tehdy se o tecs nevědělo?
to uz je 10 let, kdy tenhle paskvil vzniknul.
davat tak dlouho dopredu etcs je vyhazovani penez, standard se zmenil i hardware starne.
tak tak, R9, ta je výživná, ranní spoje do Prahy řazeny i ve čtyřvozové variantě(místo osmi..). A mohl bych pokračovat.. Myslím, že tady by lidi byli vděčný i za ty béčka…
Velice zjednodušeně řečeno, nejsou vozy. Panteři taky musí jít na prohlídky. Proto na některých spojích R19 jsou Béčka už v pravidelném řazení. Jinak po zprovoznění úseku do Brna se vrátily Panteři na R19 a netočí se tam souprava z Brna od vlaku 972. Pozitivní na tom je, že cestující si už nestěžují, že ve vlaku není WIFI, klimatizace nebo zásuvky. Co se týče R9 to je samotná kapitola. R9 spadá pod DKV (OCÚ) Brno. A OCÚ Brno a jejich starání se o svěřené vozy – Bpee237, Bee238 je na delší povídání. Co se týče Č. Budějovic a linek IC/EC Jižní… Číst vice »
Na R9 není problém s Bpee237 a Bee238, ale téměř úplně chybí Bee273, a ani místo nich nejsou nasazovaná Béčka. Mohu potvrdit, co bylo řečeno, 23.1. V pondělní ranní špičce jely čtyři vagony místo osmi; speciálně v pondělní ranní špičce, kdy je největší frekvence cestujících, chybí vozy již tradičně.
Ty Bee273 jezdí v počtu cca 12 ks v Brně na osobácích S2, kde měly být původně klasická Béčka, ale zjevně jivh není dost a jezdí Bee. Zjevně ČD tady dávají přednost tam, kde si to objednatel více hlídá. Každopádně je hrozné, že není dost ani obyčejných B, aby jel aspoň předepsaný počet vozů.
Jeden z mých nejoblíbenějších zážitků z české železnice: čekáme v Českém Krumlově spolu s asi 25 lidmi, převážně turisty s kufry. Na nástupišti se rozsvítí Intercity Jižní expres do Prahy a po chvíli k němu přifuní Regionova. Zastaví. S dalšími cestujícími stojíme na místě a zmateně se po sobě rozhlížíme. Chvíli se nic neděje, až strojvedoucí otevře okénko a zahaleká „DO PRAHY!“. Myslím, že ti cizinci pak měli doma dost co vyprávět, když si při koupi jízdenky představovali gulášek v jídelním voze a místo toho neslyšíce vlastního slova drncali závratnou 70kilometrovou rychlostí až do Budějovic, kde je přesadili do kupéček… Číst vice »
To jsem pozoroval před pár týdny při cestě do Budějovic. Vozy byly sice dobré, ale nikdo, ani hlášení, ani průvodčí cestující neupozornil, že souprava končí v ČB a i když je v jízdním řádu přímý spoj tak musí přesedlat do motoráku. Na nástupišti je pak musela vyhánět výpravčí nebo jaký zaměstnanec to byl, už nevím. Ale bylo to dost chaotické, lidi seděli uvnitř a čekali že normálně pojedou do cílové stanice. Pak museli narychlo balit kufry a oblíkat kabáty. To nejednoho turistu, a že tam cizinců bylo dost, od české železnice spolehlivě odradí.
On je problém v tom, že ani ten průvodčí to dopředu neví.
Tim spis to dokazuje totalni amaterismusceskych drah. Proste statni firma, kde je vsechno jedno
To se mi stalo u Zlínského expresu. Místo místa u okna ve velkoprostorovém voze s velkým stolkem uprostřed klasické B, místo u dveří na chodbu, čtyři lidé naňahňaní vedle sebe na kožené lavici… A u Jižního expresu místenkový vůz chyběl zcela. „Tak si sedněte někam jinam“, ochotou moc neoplýval průvodčí. Na moji poznámku, že v sobotním dopoledni 10 min před odjezdem je dosti zkrácená souprava již tak nějak zaplněna, se poopravil: „tak si teda někam stoupněte“. Na moje oznámení, že si teda stoupnu na konec vlaku a budu alespoň pozorovat nové úseky koridoru odvětil: „Leda, že máte jedničku“, ta je… Číst vice »
Přesně tak! Je to o lidech – nelze z jedné reportáže usoudit, že všichni co na trati jezdí jsou výborní a kvalitní profesionálové. Bohužel.
Kdyby jen na Jižním expresu! Dnes jsem jel vlakem EC 140 Ostravan, tedy kategorie Eurocity, ale po vstupu jsem měl retro zážitek srovnatelný s rychlíkem KŽC. Jízdenku jsem koupil asi 20 minut před odjezdem, místo vybral v otevřeném oddílu se sešti sedadly a WiFi, vagon přijel bez WiFi, bez zásuvky v kupé s osmi místy. Naštěstí nebylo plné. Jen se podívejte na řazení: B209, A149, B209, BDs449, Aee140 https://www.cd.cz/vlak/140/26.1.2023/5617915/14.34/5457276/19.59/
To se mi stalo u Zlínského expresu. Místo místa u okna ve velkoprostorovém voze s velkým stolkem uprostřed klasické B, místo u dveří na chodbu, čtyři lidé naňahňaní vedle sebe na kožené lavici… A u Jižního expresu místenkový vůz chyběl zcela. „Tak si sedněte někam jinam“, ochotou moc neoplýval průvodčí. Na moji poznámku, že v sobotním dopoledni 10 min před odjezdem je dosti zkrácená souprava již tak nějak zaplněna, se poopravil: „tak si teda někam stoupněte“. Na moje oznámení, že si teda stoupnu na konec vlaku a budu alespoň pozorovat nové úseky koridoru odvětil: „Leda, že máte jedničku“, ta je… Číst vice »
Se dívám, co je B209 a ona je to deklasovaná jednička A149. Kdosi mi kdysi říkal, že nemám kupovat místenky do krajního kupé. Tohle ale tušit nemohl, když říkal, že krajní kupé jen v případě že mám v plánu pět a více kuželek.
Nejspíš proto, že vlak 140 je vozebně provázán právě s budějovickou linkou.
Tak to je super, že se tahle nádhera vozí přes celou republiku.
Plus 59 minut zpoždění v Těšíně.
Tenhle obrat je vezen soupravou od R17, konkrétně od R700 předchozího dne. Pokud se tedy podíváte večer na řazení tohoto vlaku (ve 20h z ČB), tak víte, čím pojedete ráno do Žiliny.
Jel jste někdy mezinárodním Ex pod značkou Alex?? To je teprve zazitek:-))
A Američani zase bijou černochy…
U vagónu je důležitá střecha, otevírací okna kvůli letní klimatizací a že ten vlak přijede a nějak rozumně dojede. A to se většinou děje.
3. třída dnes již naštstí neexistuje. A kdyby jo tak by byla výrazně levnější než druhá. Já nejsem proti provozu retro rychlíků, ale musí být řádně označeny a provozovány jen jako turistické, ne na pravidelné lince.
Byla zrušená trojka tím, že se z céček staly béčka. Nicméně zase je rozdělená jednička a různí dopravci ji říkají různě(1+, Premium,…).
To jste hodne malo narocnej.
Drive jsem byl mnohem vic. Chtel jsem po trech hodinach jizdy stihat prestup na ktery bylo 20 minut. Dnes uz mi staci jen ta strecha a dojet v rozumnem case.
Zrovna na Jižní expresy, které jedou značnou část trasy 160 km/h, jsou ta otevírací okna ideální. V autě na dálnici větrám celou dobu taky tak.
Chmmm to se je čím chlubit hlavně v tunelech TA-BE , to mám pocit že mě prasknou bubínky v uších, a jsem zvědavý jestli to je problém jen u mě, dobrá parodie na ty okna.
Neví někdo, kde jsou všechny „normální“ vozy ČD? Klesající trend kvality vozidel lze pozorvat i linkách do Olomouce a Ostravy…
Nejsou ještě nějaké vozy blokované na prohlídkách a opravách? Jak moc jsou dodavatelé ve skluzu nevím, proto se ptám. Doplnil by prosím někdo znalý tohoto problému?
Co za typ vozu si můžu představit pod pojmem „stará kupátka“, která nabízejí nefunkční zásuvky? Protože kvůli zásuvkám to zjevně béčko nebude. A všechny ostatní vozy s kupé a zásuvkama mi jako starý nepřipadají, minimálně ne morálně (exrakouské Bmz mají svůj věk, ale furt mi připadají moderní). Ale uznávám, úplně jiná věc je otázka údržby.
Je to o údržbě. Před 2 týdny jsem jel rychlíkem Vršovice-Tábor a pokaždé mi Můj Vlak oznámil změna řazení asi tak minutu před nástupem (nejspíš to vyměnili ve Vinohradským tunelu 🙂 ) a i přesto že první třída bylo aspoň Aee140, tak špína, záclonky černé mastné fleky. U Béček jsem to chápal, dávalo se to do oken, aby se nezavřely. Tady je klima, navíc teď je zima, takže vypraven vůz v nic moc stavu.
Mně se tedy při cestě z Prahy na jih při rozkliknutí vlaku zobrazuje mimořádné řazení už po odjezdu vlaku, ze kterého ten můj obrací, z ČB (tedy nějaké skoro 3 hodiny předem), někdy i dříve. Jen si ten můj vlak musím otevřít, a ne čekat, až mi aplikace vyhodí upozornění.
Mezi Benešovem a Ševětínem mi přijde jako docela škoda, že se nenapřímil úsek mezi Čekanicemi a Táborem, asi tunelem pod I/19, teď je to delší a brzdí se zbytečně brzo.
Škoda je taky Čerčany – Benešov, tam se čekalo na VRT podél D1 a teď je to tam nafurt, al to je spíš o tom, že stát si neumí říct včas co chce.
To už je taková klasika.
Místo toho, aby se šlapalo a hledalo řešení „nahoře“, tak se akorát veze po provozním personálu, který je fackován z obou stran.
Ostuda.
Nevím proč dáváte palec dolů. Pán má absolutní, smutnou, pravdu. Jako vlakvedoucí tohle mohu potvrdit. Revizoři a další kontroly chodí po nás a kontrolují zdá máme správně uvázanou kravatu a štítek s osobním číslem, ale že mi na soupravě nejdou 3 dveře a 4 záchody, to už jim nevadí. O jiném řazení ani nemluvím.
Asi jsem to nenapsal dostatečně jasně. Mělo se jednat o rýpnutí do ČD, nikoliv do článku.
Někteří dočetli až k poslendímu odstavci, jiní nikoliv.
Kupodivu jsem text přečetl celý 😉 Bohužel většina běžných cestujících předá negativní vazbu prvnímu člověku, který je po ruce – vlaková četa.
Tak je to logická cesta. Buhužel to dopravce nijak nemá “prodrátované” či to nereflektuje, takže vlaková četa slouží jako ta pověstná lampárna.
Nicméně pro cestujícího je právě vlaková četa tím kontaktem, za celý svůj život s žádným jiným reprezentantem ČD hovořit nemusí. A vlaková četa by měla být empatická a akceptovat, že si budou cestující stěžovat právě ji. Ano, má to těžké, ale tak to holt je, když pracuje pro zaměstnavatele, který se o své zákazníky stará tak jak se stará.
Kupé jsou lepší než velkoprostoráky 🙂
Jak kdy a jak s kým.
Ano, když tam jede jen jedna rodina a není tam 8 lidí.
Kupé pro 8 lidí už na Ex7 nepotkáte. Pokud ano, tak to bude hodně velká vzácnost, vůz z jiného depa.
Uvědomujete si, že vaše první a druhá veta si navzájem odporují?
Jezdím sám a nemám zájem dvě hodiny se dívat do obličeje jiných lidí. Jsou také velkoprostoráky, kde jsou sedadla proti sobě, to je to nejhorší, pak můžete sledovat jak hrají mariáš a řvou u toho a posilněni plechovkami s pivem, které potom ani není kde odhodit. Ale na uvedené trati velkoprostorák někdy úplně chybí, a místenka do velkoprostoráku je ve skutečnosti do kupé.
Z Košic do Prahy v 8 lidech nic moc.
Bohužel stejná zkušenost na vlacích mezi Prahou a Plzní, s výjimkou railjetů a pendolina. Speciálně na lince R16 Praha – Klatovy pravidelně špinavé vozy řady B, i ostatní vozy často v tristním stavu s nefunkčními dveřmi, nefunkčním WC. Vůz ABmz bez wifi, dveře do kupé často nedrží a v zatáčkách plandají do chodbičky. Před koncem roku byly Berounky sestaveny skoro celé ze starých morálně zastaralých vozů. Musím se smát, jak při otevření tunelu v Ejpovicích před 5 lety slibovaly ČD zamykání toalet u vozů s gravitačním WC mezi Rokycany a Plzní, teď už to nikoho nevzrušuje.
Smutná pravda, podepisuji.
Souhlas, párkrát do měsíce jsem nucen využít vlak na lince R16 a nevim kdy naposledy platilo řazení…🤦🏼
…a to jsem si relativně nedávno říkal, že vozy řady B (čti “dobytčáky”) budu už potkávat jen na lince R11…😀
Berounka je příšerná. Vždy úplně přecpaná, staré vozy, které při jízdě v Ejpovickém tunelu působí, že se každou chvíli rozpadnou. Dveře, které se pořád otevírají a zavírají podle aktuálního náklonu jsou jen „třešnička na dortu“, hrůza. Když jedu mezi Plzní a Berounem, raději zvolím regiopanter a to i za cenu delší jízdní doby.
Do Plzně jezdí InterJety a ne railjety.
No raději v ex A než aby kapacita chyběla. My z R23 víme svoje…
Tam někde si ostudu řizly ČD s jedním vagonem namísto tří, ne?
Ano, jeden obrat s jedním vozem je ostuda. Ale jezdit bez vozů co tam mají být celé měsíce je přece ok. Je to přece ten nejlepší. 🤪
Nebylo to pravidlo. ČD tam nasazovali téměř vždy (až na jednodenní výjimky) vždy řazení které je objednáno. RegioJet tam o prázdninách pravidelně nasazoval 2 a kolikrát se tam vlaky tzv. dojížděli.
Ano, ano, koridor na Budejovice je etalonem jak mely vypadat i ty ostatni. Misto toho mame ale baje o VRT…….
Báje jsou spíš o třetí koleji uprostřed, po které pojede dálková doprava oběma směry.
Plány na VRT jsou v plném proudu. Na YT jsou tyhle jednání dostupné.
To uz 30 let je vse v plnem proudu.
Ty ostatní koridory se projektovaly o 30 let dříve než VRT a tehdy měla železnice „trošku“ jiné chápání. Co by se s prvním a druhým koridorem mělo dělat dnes pokud se nemá bájit o VRT?
Hlavně je naprosto nereálné myslet si, že zvýšením rychlosti z až 160 km/h na až 190 km/h se nějak výrazně zkrátí jízdní doba při zachování průjezdu Českým Brodem, Poříčany atd a jízdě se stávajícím vozovým parkem. On by se zázrakem vozový park neobnovil, nebyly prachy, Žabotlamy přesluhovaly o 30 roků plánovanou životnost.
Např. už se dááávno měl kutat tunel mezi Chocní a Ústím n. Orlicí. Ten úsek je dlouhodobě etalonem úzkého hrdla a na rozdíl od tunelu Praha-Beroun je to realizovatelné i se všemi mentálními a legislativními překážkami české železnice.
A je to skutočne úzke hrdlo? Pri rýchlosti 80 km/h sa dá pracovať s kratšou zábrzdnou vzdialenosťou, tj. návestidlá sa dajú dať do menších rozostupov, tj. na rovnako dlhý úsek trate môže pripadať viac traťových oddielov a teda sa tam môže vôjsť viac vlakov. Naviac pri maximálke 80 idú všetky vlaky tak nejako rovnako rýchlo, takže rýchliky nedobiehajú náklady, ktoré tým pádom nemusia uhýbať, zastavovať a zase sa rozbiehať. To ja len, že priepustnosť trate sa so zvyšovaním maximálnej rýchlosti nemusí nutne tiež zvyšovať ak je na trati zmiešaná prevádzka. Niečo iné je jazdná doba rýchlych vlakov (Ex, IC, EC)… Číst vice »
Afaik se počítá s tím, že zůstane paralelně i stávající trať podél řeky, takže kapacita/propustnost by se rozhodně zlepšit měla. Víc kolejí, možnost to třídit podle rychlostních úrovní.
Pokud jde o náklady, obávám se, že přes den se jich na tento úsek v současném stavu (i mimo rekonstrukci) vejde naprosté minimum, pokud vůbec. Takže zhoršení vlastně ani nastat nemůže, jen zlepšení.
AFAIK sa počíta s tým, že trať v novej stope bude starú trať aspoň raz krížiť v inej výške (tuším pri Brandýse). Takže to bude podobná prestavba ako Sudoměřice–Votice. Samozrejme, záleží na zvolenej variante.
Zaplaťpámbu. Taky jsme vzhledem k realitě 90. let mohli mít coby „navěky finální řešení“ čtyřkolejku do Třebové a dejme tomu o 15 minut rychlejší Brno. Možná „zkratku“ Nové Ouholice – Lovosice a s trochou štěstí narovnanější úsek Beroun – Ejpovice (= Plzeň rychlejší o cca 5-10 minut). Ovšem o dalších 20 let později a kromě toho zcela nulový výhled na nějaké další pokroky.
No hlavne ze ty nove trate uz mame.
Ni hlavne ze mame ty pokroky, hlavne na papire….
Možná budeme mít čtyřkolejku do Chocně (dvě koleje přes Hradec) a bez o 15min. rychlejšího Brna. A povídání o VRT k tomu.
Úsek Beroun – Ejpovice postavený po vzoru IV. TŽK by naprosto vyhovoval; kdyby byl postavený na 200 (je tam příznivější terén, než mezi Benešovem a Táborem), tak by to bylo i pro vzdálenou budoucnost dostatečné.
akorát ten oblouk v rokycanech – kdysi kdosi navrhl přeložku s cca 1 km tunelem pod D5 – mám plánek vedení trasy
Jo, v Rokycanech by byl jediný problém. Ale 1km tunel, pokud by teda stačil, tak to taky není tak hrozné. To má Zahradnický tunel taky.
Tak kdyby VRT, na takovém západě…
Místo toho projektujem modernizace ve staré stopě přes Staňkov, kde zvedneme rychlost ze 70 na 80… No a kolej stačí jedna… 🙂 To bude budoucnost železnice, takhle se asi převezme ten tržní podíl ze silnice.:)