Glosa: Nečitelné Babišovy tance kolem Českých drah
Pendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhy
Deník Zdopravy.cz je dalek toho, aby se zastával generálního ředitele Českých drah Miroslava Kupce. Pokud by se redakce rozhodla pro
V kontextu pozdějších událostí si dovolím z článku vypíchnout následující: „Otázkou poslední je, zda se podobnému zesměšnění nechají vystavit akademici v dozorčí radě, jinak též údajná záruka nestrannosti a odbornosti. Uvidíme, zda budou stát za svou nedávnou volbou, nebo ze sebe též nechají udělat pimprlata.“
Jak vidno, ona záruka nestrannosti a odbornosti nezklamala. Ale to se asi dalo čekat, že… 🙁
Proč mě při listování seznamu firem patřící Agrofertu napadlo, že tam nejsou ČD? Brrrr. Přece se dnes přes státní slevy dá solidně vycucnout státní kasu. A kdo je zavedl? Kruh se uzavřel…
Je to zcela prosté: Pan generální si dovolil odvolat personálního ředitele a estébáka Veselého, což se žádnému předchozímu řediteli nepodařilo. A tady jsou důsledky …
Pohled na věc od lidí, co tomu rozumí a nemají možnost změnit politický čachry.
http://www.sosad.cz/hleda-se-novy-sef-statni-akciovky-kterou-stat-cilene-poskozuje/
cíleně poškozuje = automaticky nebagruje přímou zakázkou?
Clanek od odborare Berounskeho?
Berounský je magor s dobrým srdcem.
dekujeme sa sdileni, to nam otevrelo opravdu nove perspektivy…
Ceske soudy maji povinnost rozhodovat tzv. prezkoumatelne, tj. aby bylo zjevne, proc tak rozhodly.
Prezkoumatelnost rozhodovani noveho ministra dopravy je bohuzel mirne nizsi, nez u stareho. U teto zalezitosti je dokonce temer nulova prezkoumatelnost.
Já až to nechci ani komentovat. Je to jako hra o trůny Když jsem byl odejit ze své funkce se slovy „nepochopil jste zadání“ tak jsem pochopil, že tenhle stát je o něčem jiném. Praxe, vzdělání a to ostatní je k ničemu. Vyjádřím se krátce „kdo chce z vlky žíti, musí s nimi výti“. A jen na závěr tyto časté změny vedou jen k jednomu. V podstatě zlikvidovat jeden z posledních fungujících státních podniků
ČD je přece obchodní společnost jako každá jiná, že.
Až na to, že je zřízena „státem“, takže by měla přinášet prospěch jemu (resp. jeho občanům) – což však není v úplnosti dost dobře možné, pokud jí sám zřizovatel „hází klacky pod nohy“.
ano, občanům například přínáší prospěch nalejt do ní státní majetek a pak ho zase odkupovat zpátky
Odkupovat zpátky, aby na něm mohli snáze podnikat „priváti“, nejlépe na úkor vlastní státní obchodní společnosti.
státní obchodní společnost? to je něco jako hranatá koule?
Co je nejasného na tom, že obchodní společnost vlastní „stát“, vy slovíčkáři?
Zase začíná být aktuální od Tomáše Kluse jeho protestsong Pánu Bohu do oken: Za devatero horami a devatero řekami, leží kraj líbezný jak z reklamy, tam v pravdě pšenka nekvete, člověk zde vyvinul se z prasete. A tváře se tam nemění, pouze tituly a příjmení a kdo má peníze vystaví svou mordu u dálnice na billboardu. Potom řidič v skutku tvrdý chleba má furt on the road a s lumpama, učí se všechna hesla zpaměti a pak ty kecy hustí do dětí. Nutno ještě říct k tomu všemu, hledá mnohý nešťastný řešení v extrému a tak bacha na Rudé koalice,… Číst vice »
Sám Klus rychle pochopil, že stylizovat se do novodobého Kryla byl velký úlet. Tomu nesahá ani po kotníky.
Cílená likvidace Českých drah v přímém přenosu. O Koblize netřeba se zmiňovat. Jeho všude dost!
Tady nejde o žádnou cílenou likvidaci , ale o nalezení trafiky pro kámoše Nebeského.. Respektive v mafiánských organizacích to funguje naprosto stejně . Kdo udělá pro kmotra něco velkého , kmotr se mu velkoryse odvděčí…
Sacrebleu: Jako pravicoví volič si nemyslím, že potřebujeme státní podnik v oblasti drážní dopravy, zejména když ostatní dopravci jsou efektivnější a z osobní dopravy generují zisk. A to i bez objednávky MD či krajů.
Politické rošády ve vedení jsou jen dalším důvodem, proč stát nemá podnikat.
Nejsem ani pravej ani levej. Tudíž s vámi nesouhlasím. Který dopravce generuje zisk? Hlavně sem netahejte p. Jančuru a jeho Regiojet. Ještě ted vidím ten titulek „Když to Babiš podělá, ukřižuju ho“
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/radim-jancura-kdyz-to-babis-podela-ukrizuju-ho-1344625
Sacrebleu: Mimo Regiojetu ještě například GWTR a uvidíme, jak na tom budou Arriva vlaky či LE při provozu v závazku MD či krajů.
Tvrzení, že soukromí dopravci generují zisk je při zmíňce o GWTR, který jezdí v závazku trochu úsměvné.
Ondra: Jenže ČD, které v osobní dopravě generují ztrátu i přes rostoucí dotace jsou k pláči.
Noerf: Vemte si, kolik výkonů (k dnešku) ČD mají. Když by padla společnost, tak soukromníci nedokáží pokrýt všechny dosavadní výkony ČD (vemte si, jaký má problémy Arriva s rychlíky na Liberec…), divil bych se, když by to zvládli (samozřejmě bych jim to přál, ale vůbec si to nedokážu představit). 🙂
Jaký má problémy Arriva s vlaky na Liberec?
Anonym ze severu: Výkony ČD se dají přesoutěžit během 10 – 15 let a postupně vyřešit, další věcí může být prodej přímo ČD nějakému investorovi.
Mimochodem nevím, proč například ČD – telematika nezůstala při dělení SŽDC TÚDC. A je pravděpodobné, že stejně bude časem prodávat, Podobně jako některé další části skupiny, které jsou ziskové, aby se dofinancovala osobní doprava, kterou ČD evidentně efektivně neumí.
A jaký rychliky Arriva vyhrála na Liberec?
Přesně tak. Pokud budete šéfem v nějaké firmě , která nemá se státem společného a budete dobrý , budou si Vás majitelé této firmy vážit a hýčkat. Jako manager ve státní firmě dobrý být nemusíte.. stačí pouze , pokud budete mít kámoše na těch správných místech. A když budete dobrý….v prostředí státní firmy to nic neznamená…
Jinak zaplaťbůh za soukromé dopravce. Díky nim jsou i dnešní ČD mnohem lepší firmou….
Noerf. Dovolím si nesouhlasit, že je klíčové řešit jestli ČD vlastní stát nebo někdo jiný. Mnohem důležitější je řešit problémy co nejblíže místa kde vznikají=těžko vyřešit z Prahy jestli dává smysl, aby parkovací prostor před nádražím (=ve vlastnictví ČD) nebyl přístupný pro parkování cestujících ČD. Nejlepší zkušenost je ta „na vlastní kůži“, když člověk vstává ve 4:00, aby za půl hodiny dojel na vlak odjíždějící ve 4:40, který ale cestujícímu ujede o 5 minut, protože 15 minut hledal kde zaparkovat. P.S. Cestovat s konkurencí myslím nepomůže, neboť nevím že by RGJ, ARR nebo Leo nakupovali/pronajímali pozemky u nádraží, aby jejich… Číst vice »
Axel: V druhem odstavci tedy nemate pravdu, Regiojet ma, pokud vim, napr. pozemek u nadrazi Brno – Zidenice, na kterem mohou lidi u tohoto nadrazi parkovat pomerne luxusne a rychle. (Neresim, zda najem nebo vlastnictvi.)
Axel: jenom doplním LKB, tuším, že v Ostravě lze na jízdenku Regiojetu zaparkovat v parkovacím domě a na Slovensku při provozu linky Komárno – Bratislava tuším Regiojet zbudoval ve dvou městech parkoviště pro cestující.
No jasně a dopadne to jako v Británii…
Cituji: 58 procent britských občanů si v současnosti přeje, aby byly britské železnice znárodněny. Soukromé železnice totiž stát dotuje obrovskými částkami, v současnosti po odečtení inflace osmkrát vyššími než za doby, kdy byly britské železnice státním podnikem.
Problémem podle kritiků je, že tím stát financuje dividendy akcionářů soukromých železničních společností, jen málo z dotací plyne na obnovu železniční infrastruktury a vozového parku.
Zdroj: https://blisty.cz/art/83467-privatizace-zeleznic-v-britanii-byla-naprostym-selhanim.html
Přesně tak!!!!!!! Stát platí…………pardon …..daňový poplatník………….a soukromé firmy rostou.
Ultra levicacke Britske listy jsou dost neobjektivni zdroj.
A taky nezapomenout na jednu základní věc: Jezdí stejně lidí nebo třeba 2x tolik než tehdá? Nebo jezdí méně lidí? A kolik platí cestující?
Pár odpovědí se najde tady: https://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_file/0005/18095/passenger-rail-usage-2014-15-q4.pdf
Tak například od roku 2003 do roku 2014 vzrostl počet osobokilometrů dvojnásobně. V témže odbobí narostly třžby z jízdného trojnásobně.
A to už se někomu nehodí uvádět, protože co? Protože pak by jeho horentní čísla nebyla tak horentní a špatná věc by nebyla tak špatná. Ale to je dneska v módě uvádět jen tak fakta, která se hodí.
A ještě je tady jedno hledisko: Nestouply třeba za tu dobu provozní náklady jako jsou mzdy (a odvody ze mzdy, žeáno!) i náklady na vozový park protože v požadavcích objednatele přibývají další a další věci, které nejsou zadarmo, jako třeba: Wifi zdarma muší bejt, ikdyšme milión platili?
Až dáte dokupy tohle všecko, pak teprve hodnoťě. Škoda 120 nentí totéž co Škoda Octavia, ikdyž stojí stejný počet průměrných mezd.
Žel i ti vychvalovanį soukromníci generují zisk jen na úkor státních subvencí. Pane neznalku, pravicový voliči.
Pravicový volič nemůžete být, protože u nás žádná pravicová strana není.
Žádnou neznám != není.
tak nám jich pár, prosím, vyjmenujte
Je to obyčejná politická prasárna hnutí ANO.
Nejprve melo byt otevrene vyberove rizeni a najednou: hop a z nebes spad Nebeský!
Trefně napsaný.
ˇkoda, že nelze přidělovat „palce“ i samotným textům, ale jen komentářům k nim: tento text by asi „palců dolů“ zřejmě dostal jen úplné minimum, pokud by byly vůbec nějaké.
Souhlas, pěkně napsané.
Kolem ČD vznikla hodně hořká komedie. 🙁