Glosa: Nečitelné Babišovy tance kolem Českých drah

Pendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhyPendolino Českých drah u Chocně. Foto: České dráhy

Deník Zdopravy.cz je dalek toho, aby se zastával generálního ředitele Českých drah Miroslava Kupce. Pokud by se redakce rozhodla pro

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ythomas_ct

V kontextu pozdějších událostí si dovolím z článku vypíchnout následující: „Otázkou poslední je, zda se podobnému zesměšnění nechají vystavit akademici v dozorčí radě, jinak též údajná záruka nestrannosti a odbornosti. Uvidíme, zda budou stát za svou nedávnou volbou, nebo ze sebe též nechají udělat pimprlata.“

Jak vidno, ona záruka nestrannosti a odbornosti nezklamala. Ale to se asi dalo čekat, že… 🙁

Roman Svačina

Proč mě při listování seznamu firem patřící Agrofertu napadlo, že tam nejsou ČD? Brrrr. Přece se dnes přes státní slevy dá solidně vycucnout státní kasu. A kdo je zavedl? Kruh se uzavřel…

Ajznbón

Je to zcela prosté: Pan generální si dovolil odvolat personálního ředitele a estébáka Veselého, což se žádnému předchozímu řediteli nepodařilo. A tady jsou důsledky …

Medvěd

Pohled na věc od lidí, co tomu rozumí a nemají možnost změnit politický čachry.

http://www.sosad.cz/hleda-se-novy-sef-statni-akciovky-kterou-stat-cilene-poskozuje/

AAA

cíleně poškozuje = automaticky nebagruje přímou zakázkou?

Kraul

Clanek od odborare Berounskeho?

David

Berounský je magor s dobrým srdcem.

Georg

dekujeme sa sdileni, to nam otevrelo opravdu nove perspektivy…

LKB

Ceske soudy maji povinnost rozhodovat tzv. prezkoumatelne, tj. aby bylo zjevne, proc tak rozhodly.

Prezkoumatelnost rozhodovani noveho ministra dopravy je bohuzel mirne nizsi, nez u stareho. U teto zalezitosti je dokonce temer nulova prezkoumatelnost.

Veselovský Jan

Já až to nechci ani komentovat. Je to jako hra o trůny Když jsem byl odejit ze své funkce se slovy „nepochopil jste zadání“ tak jsem pochopil, že tenhle stát je o něčem jiném. Praxe, vzdělání a to ostatní je k ničemu. Vyjádřím se krátce „kdo chce z vlky žíti, musí s nimi výti“. A jen na závěr tyto časté změny vedou jen k jednomu. V podstatě zlikvidovat jeden z posledních fungujících státních podniků

AAA

ČD je přece obchodní společnost jako každá jiná, že.

železničář v důchodu

Až na to, že je zřízena „státem“, takže by měla přinášet prospěch jemu (resp. jeho občanům) – což však není v úplnosti dost dobře možné, pokud jí sám zřizovatel „hází klacky pod nohy“.

AAA

ano, občanům například přínáší prospěch nalejt do ní státní majetek a pak ho zase odkupovat zpátky

železničář v důchodu

Odkupovat zpátky, aby na něm mohli snáze podnikat „priváti“, nejlépe na úkor vlastní státní obchodní společnosti.

AAA

státní obchodní společnost? to je něco jako hranatá koule?

železničář v důchodu

Co je nejasného na tom, že obchodní společnost vlastní „stát“, vy slovíčkáři?

Axel

Zase začíná být aktuální od Tomáše Kluse jeho protestsong Pánu Bohu do oken: Za devatero horami a devatero řekami, leží kraj líbezný jak z reklamy, tam v pravdě pšenka nekvete, člověk zde vyvinul se z prasete. A tváře se tam nemění, pouze tituly a příjmení a kdo má peníze vystaví svou mordu u dálnice na billboardu. Potom řidič v skutku tvrdý chleba má furt on the road a s lumpama, učí se všechna hesla zpaměti a pak ty kecy hustí do dětí. Nutno ještě říct k tomu všemu, hledá mnohý nešťastný řešení v extrému a tak bacha na Rudé koalice,… Číst vice »

Raddie

Sám Klus rychle pochopil, že stylizovat se do novodobého Kryla byl velký úlet. Tomu nesahá ani po kotníky.

Sacrebleu

Cílená likvidace Českých drah v přímém přenosu. O Koblize netřeba se zmiňovat. Jeho všude dost!

V.N.

Tady nejde o žádnou cílenou likvidaci , ale o nalezení trafiky pro kámoše Nebeského.. Respektive v mafiánských organizacích to funguje naprosto stejně . Kdo udělá pro kmotra něco velkého , kmotr se mu velkoryse odvděčí…

noerf

Sacrebleu: Jako pravicoví volič si nemyslím, že potřebujeme státní podnik v oblasti drážní dopravy, zejména když ostatní dopravci jsou efektivnější a z osobní dopravy generují zisk. A to i bez objednávky MD či krajů.
Politické rošády ve vedení jsou jen dalším důvodem, proč stát nemá podnikat.

Sacrebleu

Nejsem ani pravej ani levej. Tudíž s vámi nesouhlasím. Který dopravce generuje zisk? Hlavně sem netahejte p. Jančuru a jeho Regiojet. Ještě ted vidím ten titulek „Když to Babiš podělá, ukřižuju ho“

https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/radim-jancura-kdyz-to-babis-podela-ukrizuju-ho-1344625

noerf

Sacrebleu: Mimo Regiojetu ještě například GWTR a uvidíme, jak na tom budou Arriva vlaky či LE při provozu v závazku MD či krajů.

Ondra

Tvrzení, že soukromí dopravci generují zisk je při zmíňce o GWTR, který jezdí v závazku trochu úsměvné.

noerf

Ondra: Jenže ČD, které v osobní dopravě generují ztrátu i přes rostoucí dotace jsou k pláči.

Anonym ze severu

Noerf: Vemte si, kolik výkonů (k dnešku) ČD mají. Když by padla společnost, tak soukromníci nedokáží pokrýt všechny dosavadní výkony ČD (vemte si, jaký má problémy Arriva s rychlíky na Liberec…), divil bych se, když by to zvládli (samozřejmě bych jim to přál, ale vůbec si to nedokážu představit). 🙂

Panelák

Jaký má problémy Arriva s vlaky na Liberec?

noerf

Anonym ze severu: Výkony ČD se dají přesoutěžit během 10 – 15 let a postupně vyřešit, další věcí může být prodej přímo ČD nějakému investorovi.
Mimochodem nevím, proč například ČD – telematika nezůstala při dělení SŽDC TÚDC. A je pravděpodobné, že stejně bude časem prodávat, Podobně jako některé další části skupiny, které jsou ziskové, aby se dofinancovala osobní doprava, kterou ČD evidentně efektivně neumí.

Pepa

A jaký rychliky Arriva vyhrála na Liberec?

V.N.

Přesně tak. Pokud budete šéfem v nějaké firmě , která nemá se státem společného a budete dobrý , budou si Vás majitelé této firmy vážit a hýčkat. Jako manager ve státní firmě dobrý být nemusíte.. stačí pouze , pokud budete mít kámoše na těch správných místech. A když budete dobrý….v prostředí státní firmy to nic neznamená…
Jinak zaplaťbůh za soukromé dopravce. Díky nim jsou i dnešní ČD mnohem lepší firmou….

Axel

Noerf. Dovolím si nesouhlasit, že je klíčové řešit jestli ČD vlastní stát nebo někdo jiný. Mnohem důležitější je řešit problémy co nejblíže místa kde vznikají=těžko vyřešit z Prahy jestli dává smysl, aby parkovací prostor před nádražím (=ve vlastnictví ČD) nebyl přístupný pro parkování cestujících ČD. Nejlepší zkušenost je ta „na vlastní kůži“, když člověk vstává ve 4:00, aby za půl hodiny dojel na vlak odjíždějící ve 4:40, který ale cestujícímu ujede o 5 minut, protože 15 minut hledal kde zaparkovat. P.S. Cestovat s konkurencí myslím nepomůže, neboť nevím že by RGJ, ARR nebo Leo nakupovali/pronajímali pozemky u nádraží, aby jejich… Číst vice »

LKB

Axel: V druhem odstavci tedy nemate pravdu, Regiojet ma, pokud vim, napr. pozemek u nadrazi Brno – Zidenice, na kterem mohou lidi u tohoto nadrazi parkovat pomerne luxusne a rychle. (Neresim, zda najem nebo vlastnictvi.)

noerf

Axel: jenom doplním LKB, tuším, že v Ostravě lze na jízdenku Regiojetu zaparkovat v parkovacím domě a na Slovensku při provozu linky Komárno – Bratislava tuším Regiojet zbudoval ve dvou městech parkoviště pro cestující.

PetrB

No jasně a dopadne to jako v Británii…
Cituji: 58 procent britských občanů si v současnosti přeje, aby byly britské železnice znárodněny. Soukromé železnice totiž stát dotuje obrovskými částkami, v současnosti po odečtení inflace osmkrát vyššími než za doby, kdy byly britské železnice státním podnikem.

Problémem podle kritiků je, že tím stát financuje dividendy akcionářů soukromých železničních společností, jen málo z dotací plyne na obnovu železniční infrastruktury a vozového parku.

Zdroj: https://blisty.cz/art/83467-privatizace-zeleznic-v-britanii-byla-naprostym-selhanim.html

Medvěd

Přesně tak!!!!!!! Stát platí…………pardon …..daňový poplatník………….a soukromé firmy rostou.

Kraul

Ultra levicacke Britske listy jsou dost neobjektivni zdroj.

Jiří Kocurek

A taky nezapomenout na jednu základní věc: Jezdí stejně lidí nebo třeba 2x tolik než tehdá? Nebo jezdí méně lidí? A kolik platí cestující?
Pár odpovědí se najde tady: https://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_file/0005/18095/passenger-rail-usage-2014-15-q4.pdf

Tak například od roku 2003 do roku 2014 vzrostl počet osobokilometrů dvojnásobně. V témže odbobí narostly třžby z jízdného trojnásobně.
A to už se někomu nehodí uvádět, protože co? Protože pak by jeho horentní čísla nebyla tak horentní a špatná věc by nebyla tak špatná. Ale to je dneska v módě uvádět jen tak fakta, která se hodí.

Jiří Kocurek

A ještě je tady jedno hledisko: Nestouply třeba za tu dobu provozní náklady jako jsou mzdy (a odvody ze mzdy, žeáno!) i náklady na vozový park protože v požadavcích objednatele přibývají další a další věci, které nejsou zadarmo, jako třeba: Wifi zdarma muší bejt, ikdyšme milión platili?
Až dáte dokupy tohle všecko, pak teprve hodnoťě. Škoda 120 nentí totéž co Škoda Octavia, ikdyž stojí stejný počet průměrných mezd.

Petr

Žel i ti vychvalovanį soukromníci generují zisk jen na úkor státních subvencí. Pane neznalku, pravicový voliči.

Pavel Novák

Pravicový volič nemůžete být, protože u nás žádná pravicová strana není.

Jiří Kocurek

Žádnou neznám != není.

Jiřík

tak nám jich pár, prosím, vyjmenujte

Flatt1

Je to obyčejná politická prasárna hnutí ANO.

Sauber Bahn

Nejprve melo byt otevrene vyberove rizeni a najednou: hop a z nebes spad Nebeský!

Martin1

Trefně napsaný.

železničář v důchodu

ˇkoda, že nelze přidělovat „palce“ i samotným textům, ale jen komentářům k nim: tento text by asi „palců dolů“ zřejmě dostal jen úplné minimum, pokud by byly vůbec nějaké.

malej-jarda

Souhlas, pěkně napsané.
Kolem ČD vznikla hodně hořká komedie. 🙁