LOT 3a leaderboard

Glosa: Na koridoru bezmoc a zlost. Ale na koho?

Jižní expres. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJižní expres. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Autor této glosy je jedním ze stovek (zřejmě spíš tisíců) cestujících, kterým dnes jeden hloupý řidič kamionu zkazil den. Jižní

Zpět na článek
117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Vzpomínám si, jak se před léty někde mezi Bad Schandau a Niedergrundem sesunul svah na trať nebo tak něco, každopádně byla komplet zastavena doprava v tom úseku, tedy EC z Hamburku směrem na Děčín a Prahu zůstalo stát kdesi za Drážďany. Čekal jsem tehdy v Ústí na to EC do Prahy a sledoval, jak Nejlepší správa ze všech mu přidává zpoždění po 10 minutách o 10 minut, 10, 20, 30 atd. Mezitím projel zastávkový děčínský rychlík, který jsem si nechal ujet, protože i to zpožděné EC v té chvíli vycházelo pořád časově lépe. Kdybych si nepustil rádio (internet v mobilu… Číst vice »

Leinad

A co jiného by SŽDC měla dělat, než přihazovat zpoždění? 😀

coolio

Autor ať nadává maximálně sobě, že ještě nenašetřil na auto, aby nebyl závislý na tom ČD/SŽDC bordelu.

K.S.

Možná se to už v diskusi řešilo, ale proč nebyly expresy z Benešova staženy naftovou lokomotivou přes dolní Pacifik?

Viktor

Kdyby di česky dráhy vzali příklad zahraničí z Rakouska nebo Německa po peronech chodí lidi kompetentní ve vestach a každý se jich může zeptat zde příklad z rakouska: https://youtu.be/hkaPm606Y9w ono by stacilo kdyby dvě žensky vyšli nahoru z kasy k odhezdive tabuli a dávali informace…

Panelák

Jenže ty ženské žádné pořádné informace neměly. To je ten hlavní problém.

Viktor

Ono by bylo super kdyby aspoň jedna ženská tam byla a aspoň by řekla že neví je to jedno ale cestující by věděli že se někdo o ně stará

Petr

Před měsícem, když jim spadla trolej v úseku Beroun -Zdice tak i když se nejezdilo celé odpoledne ani v Berouně ani ve Zdicích nebyl ani jeden informátor, jen haldy cestujících.

Medvěd

Navečer pustili Ex 1547 na Linz a jel jak R 727. Průvodčí byl supr, nabízel mi 30 Kč jako odškodné, ale mě připadá nemorální brát peníze za to , když za to dopravce nemůže. A to v Libni se porouchala lokomotiva 371 na R 886 a na hlavák jsem musel jako ostatní cestující osobákem..

Martin Novak

Tak já jsem jel dnes obráceně. Praha-Tábor. Chytlo mě to hned na Hlavním nádraží a řekli nám, že Ex do Lince nikam nepojede. A že NAD zatím není a nikdo nic nevěděl. Tak jsem skočil do Klatováka v 10:15 a via Zdice a Písek do Tábora. Ne, že bych to chtěl jezdit takhle každej den, ale vlastně podle této diskuze a lidí co tam někde čekali na autobusy to bylo ještě fajn řešení. Jízdenky mě všude uznali a nějak jsem dojel, nikde jsem se netlačil a cesta v poklidu utekla. Takže tak no ;).

XXXD

A to jste jel ze Zdic osobákem? Že jste nepočkal v Praze na přímý rychlík a jel rychlíkem na Klatovy.

Martin Novak

Ano osobákem, protože vlak do Tábora odjíždí z Písku před příjezdem rychlíku z Prahy.

Oldřich Sládek

Jak píše Tomáš Záruba, až zase někdo bude startovat proti ‚zbytečné‘ elektrizaci, tak ať si vzpomene na tuto situaci. Dodám k tomu jen obecně, že na rozdíl od Německa nemáme a hned tak mít nebudeme prakticky použitelné objízdné trasy (v elektrické trakci).

VRT

Tady vy se nám hodil ten VRT výjezd na Benešov, no.

K.S.

Nebo také mít kolem Prahy vnější železniční polo-okruh pod dráty tak, aby se v případě nouze dalo jet jinudy. Ona Praha je částečně obkroužena, ale jsou to tratě pro tento účel dnes nepoužitelné protože nejsou propojené a pod drátem jsou jen ty hlavní.

Ondřej Pechar

Mě připadá jako dobrý nápad právě, že by kolem Prahy, později Olomouce, výhledově Brna a Ostravy vytvořily jakési železniční okruhy. Někde na tom okruhu by se pak zřídilo seřazovací nádraží, a vlaky by tak nejezdily skrz hlavní=osobní nádraží…

Petr

Jo jo, hlavně elektrizace by to zahránila. Asi dolního Pacifiku, počítám?
Svatá prostoto, co všechno se dá zneužít k elektrodogmatismu…

K.S.

A proč na druhou stranu ne? Proč by se měla trať konzervovat v celé dálce v původním stavu místo toho aby se na ní udělala elektrizace a přeložky s tím že se nechají na svém místě koleje v nejikoničtějších místech? kdyby se tam pak ještě udělala spojka někde v Chuchli, nebo Zbraslav-Radotín, tak máte potenciální objízdnou trasu, pro náklad aby se nemuselo do Prahy. Pokud by sklony nebyly nějak divoké.

Petr

Pro jakej náklad? Z Prahy na Budějovice jezdí tak tři za den a z toho je jeden Metrans do Salzburgu, který by radši jel přes Domažlice, kdyby tam byla civilizovaná trať. Ale ne, my budeme na druhou stranu kvůli elektrodogmatikům drátovat Pacifik a až se stane znovu nehoda v Beřkovicích tak objízdnou trasu přes Straškov.

K.S.

Jednak tedy na Benešov a dále se náklady asi moc nevozí z důvodu výstavby koridoru (omezená kapacita), jednak je dnes třeba na Plzeň či Tábor jezdit vnitřkem přes Prahu, což není moc dobré z důvodu kapacity a je navíc zbytečné vozit nákladní vlaky městem. Pokud by byl vytvořený vnější, samozřejmě zatrolejovaný, okruh kolem Prahy, který by nějak vhodně spojoval tratě okruhu a tratě vycházející z Prahy, dal by se využít i pro mimořádnosti. On jakýsi polookruh už existoval, jenže dnes je uvnitř města a tedy se o něj bude více a více zajímat S-Bahn a dříve či později jeho kapacitu… Číst vice »

Alexandr Mikulka

A co bys chtěl elektrizovat jako odklonovou trasu v tomto konkrétním případě, Oldo? Dolní Pacifik?

Barnye

pražácí si to v pátek vychutnávají

HonzaX

Potěšit to může jen omezený druh živočišné říše. A Pražáci do Prahy v pátek dopoledne do Prahy nejezdí.

Chorobný prokrastinátor

Máme se na co těšit. Hospodářská komora si hraje na agenturu a nejen Srby přijímají jak na běžícím pase. Jen proboha neplatit víc našim lidem.

Odpadlik

Řešení vidím jediné – na koridorech bez pardonu odstranit všechny urovnove přejezdy. A tam kde to nejde, tak prelozku trati. Tady nic lepšího nevymyslíme.

Alibaba

Tak teďka, kolik se ještě podobných hnusných nehod bude muset stát, než politici (jak místní tak celostátní) rozhoupají k tomuto systémovému řešení? Proč politici? Protože jsou to zpravidla oni, kdo přiděluje peníze (celostátní p.) a v obcích (místní p.) blokuje vůbec nějaké návrhy.

Miloslav

nerozhoupají, sníží peníze na údržbu, aby bylo na slevy

Tronda

Tak to snad dokonce bylo na úplném začátku v roce 1993 plánováno, ale poměrně záhy se přišlo na to, že je to drahé a upustilo se od toho. Koridor bez přejezdů budují Slováci, byť proti těm našim jim to jde hlemýždím tempem.

Dominik

Fajn, tak mi řekněte, kde například vybudujete nadjezd/podjezd v Pardubicích na Slovanech aby to nebyla dlouhá zajížďka, příp. kudy povedete přeložku tratí, to samé u zastávky Kolín dílny? A těch míst je daleko více.

jarda

Tak se na Slovanech ten přejezd zruší nebo nadjezd či podjezd se posune o kus dál. Čekám jen, kdy se tam něco stane. Velmi nerad přes něj jezdím.

Alibaba

v Pardubicích na Slovanech je (doufám že stále) rezerva v územním plánu pro silniční nadjezd v těchto místech: https://mapy.cz/s/dadehuhemo

Jiří Kocurek

Jenže zrovna tady je to spíš S-Bahn než koridor. Ta přeložka by musela začínat už někde v Hostivaři a říká se tomu snad jihovýchodní výjezd VRT z Prahy. Jenže přeložka nepřeložka ten City Elephant by tam jel tak jako tak, S-Bahn nebo koridor. To takhle jednou policajt odbočoval doleva. Semlela ho tramvaj. Co včíl? Přeložit tramvaje nejde. A u S-Bahnu je to podobné.

Jiří Kocurek

Pro upřesnění: Dozajista by ta přeložka pomohla cestujícím z Budějic, Krumlova i Lince. Ale nezabránila by samotné nehodě.

Zapa

A proto bude v Chuchli stále přejezd, protože místní samospráva tam nadjezd ani podjezd nechce.

Ferenc Futurista

v Chuchli je taky typickej S-Bahn.

HonzaX

Až tam jednou starosta vjede pod rychlík.

Lukáš F.

Já bych navrhoval jiné řešení, úrovňové přejezdy zachovat, ale zamezit tam vjezd vozidel nad nějakou hmotnost a prakticky „enforcovat“ traverzou před přejezdem v takové výšce, aby se pod ni nevešel kamion.

anonym

Jenze to by dost pravdepodobne zastavilo i autobusy…

Kattnienika

Situaci nikomu nezávidím a je perfektní, že nikdo nepřišel o život. Myslím, že o informovanost tu tolik nejde. I kdyby průvodčí řekli o co přesně jde a jak dlouho to potrvá tak se cestující budou stejně zlobit a řvát na průvodčí. V současné době opravdu není problém otevřít IDOS a najít si náhradní spoj. I kdyby to znamenalo několik přestupů, tak se dostanu do cíle. A pokud jenom čekám na nádraží, tak do cíle asi tolik nepotřebuji. A zajistit náhradní dopravu? To taky není to jednoduché, protože na to není dostatek řidičů. Spousty firem bojuje s tím, aby zajistily standardní… Číst vice »

Juraj

S tím informováním je to přesně naopak – a je to také oblast, se kterou všichni osobní dopravci dlouhodobě bojují. Lidská psychologie je nastavena tak, že frustrace nejvíc umocňuje pocit bezmoci, dezorientace v situaci. Když se něco stane a průvodčí nehlásí (nebo se rovnou schovají, bohužel), vnímá to cestující jako aroganci dopravce a o dalších faktorech nepřemýšlí. Snažit se informovat je to nejlepší, a často jediné, co dopravci mohou udělat pro zlepšení situace. I když to bude jen: „Velmi se omlouvám, zatím nemáme podrobné informace. Víme jen, že je zastaven provoz a nějakou dobu to potrvá. Budu vás informovat opět… Číst vice »

Kattnienika

To samozřejmě ano. Ale tohle není zrovna malá záležitost u které ta informovanost půjde dost rychle. V ten okamžik všude nastane takový chaos, že dispečer nemá šanci všechny informovat. V tom krásném případě, by dispečer poslal všem průvodčím zprávu a zaslal nová hlášení do rozhlasů ve stanicích. Ale tohle je situace která právě není tak jednoduchá a vliv na to bude mít i porcování firem (dispečer jedna firma, rozhlas vlastní zase jiná firma a podobně). Snažím se mluvit o tom, že i samotní cestující mají možnost danou situaci vyřešit bez zajištěné náhradní dopravy. Ale spousty cestujících už ani nevědí co… Číst vice »

AAA

Zrovna v oblasti Strančic je doprava do Prahy organizována právě návozem na vlak ve Strančicích jakožto na páteřní druh dopravy, tak si to přece šotouši přejí, že autobus nemá sloužit k ničemu jinému. Takže tam jezdí jenom 4xx autobusy, tj. přímo do Prahy žádný. No a už vidím túristi co jeli do Prahy krychlíkem jak si bleskurychle nastudují systém příměstských linek a jízdného aby se plácali s přestupem na třístovku někde v Říčanech nebo Struhařově. A taxíky tam taky nejezdí jen tak kolem nádraží každých 5 minut.

Kattnienika

Nevím jak je tam řešená doprava. Mluvím všeobecně.

AAA

Tak si to nejdřiv zjistěte, když tvrdíte že cestující maj spoustu možností řesit to sami. Jinak jsou to bláboly typu když nemají na chleba tak ať jedí koláče.

Radek Janata

Podle cd.cz/mimo jezdily vlaky až do Říčan a odtamtud jezdí autobusy 381,382,383 a a 387 na Háje. Ovšem všechny lidi by asi nepobraly.

AAA

podle ČD možná, podle autora nikoli

Nejprve byly hlášeny Říčany, konečná ale nastala už v Senohrabech. Dál nic

sorry jako, trochu víc věrím autorovi

Ano, ze Říčan už by to asi jakž takž šlo.

Jirka

A ten IDOS na nalezení náhradního spoje funguje? Co já vím, tak by akorát vypsal spoustu spojení (vlakem), z nichž nejede ani jeden. Zadat že „nechci projet úsek A-B protože …“ do IDOSU nelze (a kdyby jo, nemůžete čekat, že cestující budou vědět, jak to udělat). Takže jedině, kdyby firma Chaps operativně změnila data tak, aby tam vlaky postihnuté mimořádností vůbec nebyly.

HonzaX

A co tak vybrat si jenom autobusy? V aplikaci PID se to dá.

Jirka

Tak jsem se na to koukal, a našel jsem způsob: V parametrech spojení dát „Linky: S9,R49,R17,Ex7“ a „Vyloučit vyjmenované linky“. Má to jeden neblahý následek, že jsou ty linky vyloučeny en bloc a tím pádem pak IDOS nenabídne pro spojení Senohraby->Praha jet do Benešova vlakem a pak autobusem, a tedy v této relaci nabídne velké kulové. Pro Praha-Budějice, Tábor i Veselí to už použitelné výsledky dá. Dát jen autobusy taky jde, s podobnými nevýhodami. Ale tohle všechno je pro běžného uživatele, který v tom není zběhlý, nepřístupné Sezame, otevři se. Pro běžné lidi to prostě musí fungovat buď automaticky, nebo… Číst vice »

Mindrej Zebis

Z myho pohledu je hlavni, ze se to (aspon pdole dostupnych informaci) obeslo bez vaznych zraneni (protoze to smrdelo masakrem minimale na urovni Pendolina ve Studence) a ze se par tsiicum lidi zkomplikuje doprava je proti tomu drobnost. Podle me lepsi, nez kdyby fira prisel o nohy, ale dalo se jezdit po druhy koleji.

Glo

Umělecké zpracování podobné situace: https://www.youtube.com/watch?v=k4DHgoI4v7g

jih

Fakt dobrý! Díky.

Hajnej

Jestliže pisatele zajímají osudy dalších cestujícíh po této trati, tak dcera jela s kolem do Třeboně. Z Wilsonu jela metrem na Háje, pak po vlastní ose do Říčan, z Říčan 2541 do Benešova a odtamtud R715 do Veselí.

VRT

No tak to měla štěstí, že měla to kolo!

Jarda

Jako rozumím myšlence te glosy. A taky vše nasvědčuje tomu, že za to ten řidič mohl a nic moc zabránění nehody nedělal. Ale psát o někom, že je to hloupý řidič, aniž bych věděl příčinu nehody, mi přijde na tento portál nevhodné.

Až tu budete mít zase chyby a hrubky, mám taky rovnou psát, že jsou redaktoři idioti (nemluvě o tom, že za chyby si mohou redaktoři vážně sami)???

Jste dobrý web, ale neschylujte se k bulváru a držte nějakou laťku objektivnosti. Díky.

nádražák

Tak od včerejšího poledne lítá po netu video, jak jeden trouba odstaví kamion mezi šraňky a druhý trouba nemá nic lepšího na práci, než si ho natáčet…

MirekP

Ještě jedna věc mě v Praze na hl.n. překvapila. Ve 13,24 odjížděl do ČB rychlík přes Písek. Hned po něm ve 13,31 měl jet přes Tábor. Nepřetržitě hlásili, že je zrušený bez náhrady, ale ani je nenapadlo upozornit cestující, že do ČB je ta možnost jet přes Písek. Někdo to možná ví, ale věřím, že většina ne (a cizinci už vůbec).

Novyv

Vetsina lidi jezdi do benesova a tabora,pripadne plane nad luznici (coz je taky tabor)

Václav

Protože hlášení zajišťuje SŽDC a ne dopravce. A SŽDC je to srdečně jedno.

Twix

Ta alternativa jet přes Březnici do Budějovic se fakt asi moc nechytla (nevím tedy jestli byla nějak komunikována), teď ze Smíchova odjela další Otava (hydra se dvěma), obsazená tak ze 60-70 %.

kakov

no vida, a to já pamatuji, když kvůli neprůjezdnosti 220 (nevím, jestli to byla mimořádka nebo výluka) vyrážela z Prahy Barča s 5 vagony, bylo to asi před deseti lety

mirekk

A to si představte, že při nehodě u Hostivaře jela tehdy motorová Vindobona odklonem z Čerčan po Pacifiku do Prahy. To by dnes popraskaly objektivy

MirekP

Jedno nechápu – proč není Jižní expres přesrasován přes Písek, Příbram a Beroun. z ČB di Tábora rychlíkem, do Prahy sice za delší dobu, ale přeci. A opačně stejně, z Prahy do ČB pomaleji, ale přeci a opačně … (no nevím, zda je lepší přes ČB nebo OS + bus + OS + v Benešově doufat, že něco pojede).

Paja

Pán píše o expresu z Linze jen pro info: ČB odj. 8:55, Tá odj. 9:40; k MU došlo okolo 9:30, tzn. to určitě nikdo nemohl operativně přetrasovat, i kdyby chtěl!

MirekP

To ano, ale nejde jen o tento vlak. Nehoda se stala ráno a ani teď není náhrada a R/EX jsou stále bez náhrady mezi PH a BN zrušeny. Tohle přetrasování už udlět šlo.

Tronda

Tak kdyby doopravdy chtěli, tak mohli Expres poslat po pacifiku, v minulosti se to tak dělalo, dokonce tam jela i Vindobona a přes den má skupina ČD v Benešově volnou 742 od nočních Mn, která to mohla odvést.

Osasco

A hnací vozidla vykouzlíte?

MirekP

Pokud vím, tak minulý týden tahal Jižní expras Brejlovec. Navíc bych velkého dopravce čekal trochu pružnosti. Nehoda se stala ráno a ani teď není náhrada a R/EX jsou stále bez náhrady mezi PH a BN zrušeny.

Lech Malý

Dřív to šlo nějak snáze, zažil jsem odklon ČB – JI přes Obrataň, Západní expres přes Rudnou, zajímalo by mne, co je v současnosti jinak.
Mmch nevím, proč mají takové průsery tenteci stát se v pátek.

Tronda

Taková železniční velkoskupina jako ČD nemá v ČB, Praze, Benešově žádná vozidla nezávislé trakce?

Tomáš Záruba

Tak až bude zase někdo psát o zbytečné elektrizaci někde… 🙂

Honza

Kdysi dávno, někdy před 12 lety, jezdily některé vlaky při výluce u Tábora odklonem přes Plzeň (bez zastavení mimo hl. n.). Nevidím důvod, proč by nemohly i dnes, na trati výluka není….

Haha

Třeba kvůli souběhu mimořádností, i kdyby se na to našli lidi, kdy rozklad 171 opět zlepšuje den? (porucha TV v ŽST Smíchov)

kakov

tehdy to byla záležitost pouze vlaku Jože Plečnik, kterej přijel z Ljublaně do ČB a pak bez zastávky pokračoval přes Plzeň, šlo o jeden pár vlaků….
dnešní tak

Twix

Plus ještě druhý pár od Salcburku s ubytovacími vozy. Je fakt že dneska to už jde celkem kulturně vzít s přestupem v Plzni když je třeba.

...

Myslíte, že by ten rychlík v Čerčanech zapřáhli za 810 a jeli s ním do Prahy přes Davli? 🙂

pako

To jste dost mimo, ne? To je přeci úplněn jiná trať.

Rajče

Ono je to o umění komunikace. Bohužel drážní personál, a to ani mladší ročníky, tohoto nejsou schopny. Zažil jsem to mockrát a mockrát slyšel nevím, neznám, netuším. Přitom by stačilo říct prostou větu: Došlo k mimořádné události, patřičné složky to řeší, snažím se získat více informací.

Alex

A sám jste za pokladnou v Bille nepříjemný..

Roman Svačina

Nezlobte se na mě, ale podobné příspěvky jsou na FB ČD dnes a denně a u drtivé většiny se diskutující ptají: jakým vlakem konkrétně jste jel? Bez čísla vlaku i na FB ČD diskutující vše uzavřou větou typu-výkřik do tmy

Jiří Šrámek

Není, náhodou, číslo vlaku na přiložené fotografii?

Roman Svačina

Není tam napsáno foto ilustrační?

AAA

Je. Ale „Jižní expres z Lince do Prahy“ jel snad v tu dobu jen jeden, ne.

kakov

není, foto ilustrační, a jedná se o vlak v jiném směru, než jel autor

Roman Svačina

Tak to už je jiná: střet na přejezdu měl Os 2522. Tzn. že ke střetu muselo dojít v cca 9:35 a Ex 534 měl zastavit v Říčanech v 9:40. Tzn. jen pár minut rozdíl. No a vyřešte NAD během 20minut

X 1

Nejde o náhradní dopravu. Jde především o INFORMACE !!! A tyto se musí přenést k cestující veřejnosti.

patology_chef

X 1: a ty informace vezmete kde? Než ohlásíte nějakou minimální NAD, musíte mít nejdřív jasno v autobusech a řidičích. Nevíte, které koleje Vám zaberou nehodové mechanismy, takže nevíte, jak budete soupravy otáčet. Musí se domluvit několik dispečerů navzájem. To všecko taky trvá nějaký čas a stejně se nezmůžete než na sdělení, že řešíme podle předpisů 😉

X 1

Patologie
Autobusy?
Asi jsi mne nepochopil.
Jde o průběžnou až neustálou informovanost. O čemkoliv.
Vlakový personál může například sdělit kde je nejbližší wc nebo hospoda. A že všichni co na GŘ absolvovali kurz mediálního vystupování, okamžitě oblékají žluté vesty a budou cestujícím co nevidět k dispozici. A ten zbytek půlbaráku intenzivně zajišťuje NAD.
Zkrátka, v prvním sledu je potřeba otevřít informační kanál a zahltit cestující informacemi. Je buřt jak jsou relevantní. A postupem času v informovanosti cestujících přecházet od wc a hospody k podstatnějším záležitostem.

Jakub Kosmider

Nejlepší přejezd, je žádný přejezd … Jinak dráhy by si měli vymyslet nějaký software, kdy do mapy kliknete myší (ta myš je spadlý strom, nebo kamion, zničená výhybka apod.) a rovnou vám označí objízdné trasy, náhradní dopravu a to nejlépe v reálném čase.

mgr.pavel

Jak to myslíte, objízdnou trasu či náhradní dopravu? O obojím rozhoduje dispečer dle aktuální situace, na to nelze mít teoretickou mapu „když se toto rozbije, pak se pojede tudy“.

J.L.

A své rozhodnutí dispečer nikam nepíše?

mgr.pavel

To nevím kam si jej píše, ale zjevně neinformuje průvodčí (dostatečně, pokud vůbec).

X 1

Mgr. Pavel
Cestují vlak vysadil v Senohrabech. Kliknu na IDOS a vidím kdy mi jede autobus. O tom dispečer nerozhodují.
Jakub Kosmider
Jako nápad na multiaplikaci, to není špatný.
Už jsem něco pobného viděl, jako appky pro turisty. Kam jít když je pěkně nebo prší. Zadám co rád jím a appka mi vyhodila několik restaurací. A uměla i dopravu.

PetrB

Ze Senohrab, ale nejezdí přímý bus do Prahy. Do Senohrab jezdí jen linka 651, která jede relaci Nespeky – Pyšely – Senohraby – Hrusice. Takže buď musíte do Hrusic a přestoupit na linku 490 a tou do Ondřejova a tam další přestup na linku 383 směr PHA, Háje (Jižní Město) nebo jet ze Senohrab do Nespek a tam přestoupit na linku 337 směr PHA, Budějovická. V závislosti na zvolené relaci a časové poloze můžete cestovat autobusem ze Senohrab do Prahy od 1 hod. 7 min. až 2 hod. 57 min. a to do toho nepočítám cestu metrem z Jižňáku nebo… Číst vice »

X 1

V životě jsem v Senohrabech nebyl.
To, výše mnou zmíněné, jest příkladem reálně uvažujícîho člověka.

AAA

Ano, a když reálně uvažující člověk uvidí tuhle opičárnu (pokud si ji zvládne vyhledat) tak ho tyhle nápady rychle přejdou, než aby riskoval že zůstane viset v nějakých Hrusicích kde taky v životě nebyl. Takhle to holt pak vypadá když je doprava v celé oblasti organizována dle šotoušského snu návozem k vlaku.

Miloslav

Tak já na tom že se naváží cestující ke kapacitnímu vlaku nevidím nic špatného. Akorát by měl být koordinátorem zpracován i nějaký krizový scénář, jak to operativně změnit když vlak několik hodin nepojede…….

AAA

jo to by měl. ale bohužel není.

Leinad

Mgr Pavel: Naopak plány na typické situace jsou. Realita bývá plánům vzdálená (interval NAD versus počet volných busu) ale nějaká fakta jsou daná – NAD z Uhříněvsi „do centra“ jede na nejbližší metro, tedy do Háje (kde při troše hledání najdete sloupek s linkou xs9). Co je stanice (kde se dá vlak obracet) a co je zastávka, to se od poslední výluky nezměnilo, počty kolejí taky ne. Že rychlíky jezdí klasické soupravy a v Říčanech se dispečerovi nechce blokovat kolej a zhlaví pro šaškovani s lokomotivou (radši obrátí už v Benešově) – řazení se ví dopředu, že Elefanti jsou obousmerní… Číst vice »

Jiří Kocurek

S přejezdem na takto vytížené trati (Praha – Benešov) souhlas. Ten SW nebude jednoduchý, chtělo by to něco, co umí hrát Go. Alpha Go ale rozhodně nepatří mezi „nějaký SW“ a rozhodně ne mezi levný SW.

Roman

Klasika. Průvodčí, který má lidem vysvětlit, co se stalo a co se bude dít, nic neví. Pokud jej cestující vůbec najde…
V roce 2019 by plánování řešení podobných situací mělo fungovat mnohem líp než v dobách telegrafu.

a) Dopravce musí být na podobné situace připraven.
b) Průvodčí musí dostat dobré informace.
c) Musí je předat cestujícím, aby se mohli dobře rozhodovat, co dál.

Osasco

Otázka je, i kdyby měli průvodčí aktuální informaci, tak jak by cestující přijmuli informaci typu: Zpoždění odhadujeme mezi 60 a 720 minutami a vlak ukončí jizdu pravděpodobně v těchto stanicích…. Bližší info Vám nemůžeme poskytnout, situace se vyvíjí.

mgr.pavel

Pak je problém „výš“ – na straně dispečera či toho kdo má dodat průvodčím informace. Nebo se pokusit zajistit náhradní dopravu apod.

Jako chápu že takovéto kapacity jsou na minimu kvůli nižším nákladům. Ale.. pár takových lidí pro republiku (hrubý odhad, klidně mne opravte) kteří by řešili informovanost při mimořádnostech by hodně moc zvětšilo zkušenost zákazníků v takové situaci.

AAA

Jo, když jsem podobný stav popisoval před posledníma Vánocema (skokan u Mirošova), to bylo mouder jak to prostě nejde jinak a zařídit mávnutím proutku.

Zlesák

ad a) Při dnešním tlaku na cenu dopravních výkonů v tvrdě soutěžním prostředí musí být záloh minimum, protože je nikdo nezaplatí. ad b) Pár desítek minut po takovém neštěstí a v dnešní době, kdy nejsou řidiči a tudíž zajištění NAD pro stovky cestujících je problém, to opravdu není jednoduché. Věřím, že dispečeři dělají, co mohou (volají a prosí nejrůznější autobusové dopravce) a přitom čas šíleně letí a cestujícím se může zdát, že se „nic nedělá“. ad c) Pokud dnes průvodčí dostanou informace, tak je zpravidla neprodleně šíří mezi cestující. Takové to „zašívání se do služebního kutlochu“ je v drtivé většině… Číst vice »

VRT

Veselé je, že „informovaný cestující“ s aplikací, chytrým mobilem a připojením netu má většinou víc informací, než průvodčí. Takže zatímco vlak trčí kdesi v polích, tito cestující už informují lidi kolem, že spadla trolej a že to je tak na 3 až 4 hodiny.

Leinad

VRT: to by bylo možné, kdyby vlakoš s průvodčí byli za účelem soulože zamknutí ve služebním oddílu 🙂

Jinak se ani šotouš v aktualnostech na kreportu nedočte nic co by si tam nemohl přečíst vlakvedoucí. A vlakvedoucí by mohl mít od dispečera lepší informace(nemusí když je totéž i na webu dopravce) a rozhodně má k dispozici vlakový rozhlas..

X 1

Tóny se vlakoš musel dispečerovi nejdřív dovolat.

Leinad

Pokud dispečer neodpovífá vlakvedoucímu, pochybuji že by posílal soukromou zprávu šotoušovi „řekni lidem ve tvym kupéčku, že to bude na 3-4 hodiny.“
Možná to dispečer zrovna píše na web dopravce, ale tam si to může vlakoš přečíst úplně stejně jako „informovaný“ cestující.

Marťas

Nedostatek cílů zlosti je nemocí dnešní doby. Často za situace, které nastanou, může někdo hodně daleko a/nebo vysoko, který se ani v nejmenším nezajímá o dopady svých činů, případně je neumí domyslet (jako třeba zrovna v tomto případě). Jako řidič tramvaje přeju vždy „šťastnou cestu“ a nemyslím to jako frázi!

Jan Tichavský

Ano, zrovna jsem si vzpomněl jak byl jednou pozastaven provoz metra C. Hlášení nebylo konkrétní z jakého důvodu, tak si někteří domysleli že zas někdo skočil pod koleje a nadávali mu seč mohli, protože se někam dostanou pozdě, což neplávovali. Přitom reálný důvod byl pád či skok a útěk nějakého psa do tunelu a následně pátrání po něm. Což je samozřejmě také vina jeho majitele, který si ho nedostatečně držel či hlídal, takové detaily už neznám, ale ten pes určitě neměl v úmyslu zdržovat provoz a kazit lidem den. Dnes je doba uspěchaná a lidi se dokážou naštvat pomalu každou… Číst vice »

jouda

Jistě, zejména pokud jedete na druhý konec republiky nebo do zahraničí a nemáte několik hodin času navíc na přesun. 🙂

Frantisek

Přesně. Při každé činnosti přeci musím stále a znovu počítat i s možností, že něco nevyjde. Jedině v případě, že příčinou je úmysl nebo vědomá nedbalost, je na místě určitá dávka vyčinění původci. Člověk by se měl spíše radovat, když věci fungují, než naopak. Preventivní nevraživost je společensky velice nezdravá věc, a nerad bych pro ni byl nucen jednou umřít ve válce…

Laborec425

Krásně napsané. Bohužel s lidma a s dobou se nedá udělat nic. Je jich většina a doba je zlá (ale může být o dost horší).