- Silnice •
- Komentáře •
- Názory •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Glosa: Ministerstvo už zase mění formu ŘSD. Je to stejný přelud, jako trať na letiště
Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD
Ministerstvo dopravy tento týden znovu (už asi po sté) nastolilo téma přeměny Ředitelství silnic a dálnic z příspěvkové organizace na
Výborně napsaná glosa. Je vidět, že pan Šindelář už také něco pamatuje. Rád bych připomněl, že transformace je dobrá myšlenka. Musí být však dobře připravena. Předem bude odsouzena k nezdaru, když nebudou vyřešeny základní otázky, jako např. příjmy nové organizace. To s sebou přinese otázky funkce a samotné existence SFDI a to zcela jistě vyvolá nekonečné diskuse. Rozhodně to vnese i neklid do řad pracovníků ŘSD, kteří budou čekat, zda nepřijdou o židli. Celou akci vidím jako PR nezkušeného ministra. Zejména jeho výrok „Chci, aby tato změna, kterou Ředitelství silnic a dálnic podporuje, proběhla v rozumném časovém rámci a s… Číst vice »
Ano, tohle už tady bylo několikrát na stole, a zůstalo – možná naštěstí – zatím jen u řečí. Ten přerod, pokud by němu přece jen mělo dojít, bude poměrně drahou záležitostí a je velkou otázkou, jaký – ne proklamovaný, ale skutečný – efekt, přinese pro stát, nikoli pro partu vyvolených…
Já osobně z toho mám pocit, že marketéři v ANO pochopili, že pokud se budou stavět jak o život dálnice a obchvaty měst, tak toto bude pro mnohé voliče ten správný argument, aby nad lecsčím přimhouřil oko a volil je. Jenže jak už to bývá, realita je výrazně složitější než “chce to tam dát někoho kdo umí bouchnout do stolu”. Transformace ŘSD na a.s. umožní na jedné straně motivovat zaměstnance ŘSD, respektive dokázat schopným nabídnout stejně jako by dostali v soukromé sféře, na druhou stranu umožní též ztrátu transparentnosti organizace a lepší nastavení penězovodů. Tak nám všem držím palce aby… Číst vice »
Mám správný dojem, když se domnívám, že předchozí ředitelé Kroupa (který podle mne ŘSD pozitivně rozpohyboval) a Kremlík neodešli ze zdravotních nebo jiných důvodů, ale proto, že se nechtěli podílet na něčem podivném?
Kremlík je ministr.
Pardon, samozřejmě Kováčik. Jak je tolik hodně lidí od K, tak se mi to spletlo.
Nepřekvapuje. Transformace v duchu po tisící první. Ale je fakt, že peníze dochází, tak se musí dobře odklonit na ta „správná místa“.
Smyslem přeměny na a. s. je, aby byly všechny smlouvy prohlášeny za „obchodní tajemství“. „Nový“ podnikatelský subjekt ŘSD nebude tolik podléhat zákonům a kontrolním mechanismům, nebo nedej bůh výběrovým řízením, a někomu bude už konečně LÍP!
Změna právní subjektivity organizace Ministerstva dopravy na obchodní společnost je odstartováním nevratných procesů k vyvádění částí dopravní infrastruktury z vlastnictví státu.
https://www.kscm.cz/cs/aktualne/aktuality/stanovisko-kscm-k-prevedeni-rsd-ze-statni-prispevkove-organizace-na-akciovou
Človek se směje, ale říká si: „Neměl bych se smát, tohle není seriál Jistě, pane ministře.“
No jo, ale ŘSD tu není od toho, aby fungovalo a pracovalo ke spokojenosti (zejména) motoristické veřejnosti, ale aby státní finance mířily do těch správných soukromých kapes. To je potřeba si uvědomit a rázem je všechno křišťálově jasné a logické. Bohužel… 🙁
Otázka je, jestli je vůbec možné od stréců na MD očekávat, že mají zájem umožnit, aby v podřízené organizaci měli lepší odborníky a vyšší platy, než oni. Asi by se muselo na a.s. nejdřív transformovat ministerstvo…
Panu Surovi vadi, ze se na MD a RSD konecne maka. Nejen stavi, ale i transformuje. Surova zahorklist jen cisi. Pche
Autorem je kolega. Ale prázdné kecy ministra a všech poskoků z ANO mi opravdu vadí, to máte pravdu.
Smyslem takových úvah je nechat vydělat spřátelené firmy na studiích a poradenství. Na řadu projektů a vizí je už takových studií, že by se s nima mohlo tapetovat. A skutek utek.
Prokrastinace
A má ta glosa taky nějakého autora?
Jan Šindelář, vy to vlevo nevidíte?
V prohlížeči na mobilu to vidět není.
Je pravda, že v mobilní verzi webu jméno autora zobrazené není.
Na tabletu s mobilním webem to vidět je.
Nevím jak na PC, ale na mobilu nevidím nikde nic.
Ano, mohu potvrdit, že na PC je autor Jan Šindelář uveden „na svém místě“ vlevo pod úvodní fotkou. Na mobilu os Android , ale není autor u žádných článlk, takže ani u tohoto. Zde je však podepsán ještě „pod svým příspěvkem“ A pak je pokračování – text min. dopravy.