Glosa: 855 metrů autem aneb promarněná příležitost ministra dopravy Havlíčka
Glosa: 855 metrů autem aneb promarněná příležitost ministra dopravy Havlíčka
Pokud si zadáte do vyhledávače, jaká je vzdálenost mezi budovami ministerstva průmyslu a obchodu a ministerstva dopravy, zobrazí se vám
Jsem v očekávání, kdy se začnou stavět stezky pro klokany…Klokanů je v Praze asi tak stejně jako cyklistů a stezek pro cyklisty je už docela dost. Jenže za ty klokany se zatím málo lobbuje
Jo, Havlíček by se měl napřed poradit s Márou Prcalem. Takovej primátor Hudeček, to byl jinej frajer – nechal se rád fotit na cykloakcích (tam a zpět po Praze ho ale vozil superb).
Ministr Havlíček se nesnížil k tomu, aby šaškoval, jak se to zeleným aktivistům zrovna teď pozdává. Ne, není mi nijak sympatický – jen oceňuji, dává-li někdo přednost postupům racionálním před módními.
Pro mne je nejdůležitější svoboda volby, čím tu vzdálenost ujedu. Ohleduplnost vůči životnímu prostředí bez svobody volby nebude podle mne fungovat, to se nedá nařídit, nebo prosazovat nátlakem.
Vadí, že si chci jet v pohodlí auta a nechci být vystaven nepohodlí jízdy na jízdním kole, či koloběžce?
Kdyby auto mělo menší dopad na životní prostředí, než koloběžka, či jízdní kolo, hájil by je autor?
To se teda nezlobte, pane Sůra, ale takovou ubohost bych na odborném serveru nečekal. Havlíček je asi fakt dobrej, když jste na něj nenašli nic jiného.Třeba, že v sedmi letech na šátkování pionýrů recitoval básničku o Leninovi, nebo v prvomájovém průvodu seděl tátovi za krkem a mával mávátkem. Co bude příště? Že si dal k obědu smažený vepřový řízek a ne tofu, nebo naklíčené zrní ?
Mě v celém tomto článku chybí informace jakým autem jezdí. Jestli jezdí hybridním superbem v elektrickém reřimu tak to nevidím jako problém, ještě si může něco přečíst.
Podle mého názoru zbytečná glosa, 855 metrů není tak málo, aby se na to (zvlášť v zimních měsících) nedalo vzít auto. Navíc pan ministr má asi důležitější věci na práci, než se proplétat v pražském provozu na kole a být za každou cenu „ekologickým příkladem”. Jezděte si, pane Sůra, do práce čím chcete, ale neházejte tímto způsobem špínu na ty, kteří to dělají jinak než vy.
Mezi MPO a MD vede cyklostezka. Nevím, o jakém proplétání konkretně mluvíte.
855 metrů je opravdu štreka 🤣
Pro člověka, který čas věnuje práci a nikoli šaškování v buzioblečku, opravdu je.
Já vám vysvětlím, proč jel autem. To není proto, že je zlořád, nechce jít příklad, je to ropofašista, nebo cokoliv podobného, ale kvůli zcela dementním pravidlům na ministerstvech (a nepochybně i jiných státních úřadech). Auta musí být „využívána“, i kdyby měla jen převážet A4ky do tiskáren po jedné sem a tam. Pokud auto využívané nebude, tak ho ministerstvu seberou (a to nikdo nechce – mít míň aut není výhoda, protože někdy můžou být potřeba) a tak každý zbytečně projetý kilometr je pozitivem, který ukazuje, že je vozidlo nutně potřeba – a dokonce je jich potřeba i víc. Až někdo změní… Číst vice »
stejné i nás, nám bylo dokonce řečeno, ať netrajdáme vláčky a šetříme čas…
Šetříme čas je dobrej joke, když třeba ve vlaku do Vídně/Blavy/Ostravy/Berlína a zpátky člověk oddělá téměř plnohodnotnou „kancl směnu“, zatímco v autě tak maximálně hoďku pracovně provolá (při zhoršené pozornosti)… Ale samozřejmě se najdou relace vhodnější na auto, i přes ten ztracený čas…
Buďte rádi že jenom jezdí autem. Taky by moh lítat vrtulníkem.
Já naopak kvituji, že se p. Havlíček nenechal zbláznit a říká to naféra. Ona ta ekobublina je dobrá pro média, ale nevěřím, že část z politiků, kteří veřejně říkají X, pak ve skutečnosti dělají Y. Premiér VB tímto krokem chce naklonit část voličů a odvrátit pozornost od jiných témat. Nic zeleného za tím není třeba hledat.
Je to tak – Caputova jednou tramvaji s desitkou zorganizovanych novinaru za zady, od te doby povetsinou limuzinou, ale pro zeleny lid uz je bohyni na urovni Grety. Ja naopak ac mam sluzebak, jezdim do prace MHD, ale zacinam mit chut rudozelene propagande natruc presednout do auta.
Vzhledem k tomu, že tu jste asi pod sedmým nickem, tak tomu opravdu věřím:-) V předchozích jste byl úspěšným milionářem, který jezdí zásadně taxíkem, první třídou a najednou zaměstnancem?
Pan Pravda, La Chouffe, Tlapková patrola, Mindrej Zebis. Vždy stejný model. Pár příspěvků normálních a pak čistý trolling. Baví vás to ještě? Stále stejná IP adresa, stále stejné výhrůžky.
A přitom lopata z Aholdu, pěkný.
Pohrdáte obyčejnými lidmi ?
S touto glosou naprosto nesouhlasím! Pro mě je důležité, aby ministr dělal svou práci dobře, ku prospěchu to země (a v jeho případě zdejší infrastruktury). Jak jezdí do práce, je mi lhostejné. Jednak se mi příčí nařizovat ostatním, jak se mají chovat (kde se vůbec berte ta drzost tvrdit, že můj pohled a názor je ten jediný správný??!) a jednak nejsem ovce, abych svou volbu dopravního prostředku podřizoval tomu, jak se chová ministr. Je přece logické zvolit takový, který je na dané relaci nejvýhodnější.
Nikdo nikomu nic nenařizuje a já se při volbách také nebudu řídit tím, jak se po Praze daný politik pohybuje. Ale jít příkladem (v tomto případě neplýtvat čistým vzduchem, prostorem v přecpaném centru a také penězmi daňových poplatníků) je od politika sympatické gesto. A ještě se ukáže, že není lenoch a že má „lidskou tvář“ (tzn. obejde se bez limuzíny s řidičem), na což prostě někdo slyšet může, byť je to dost povrchní… A auto je pro něj na dané relaci nejvýhodnější hlavně díky penězům daňových poplatníků (auto, benzín, parkovací místa…), resp. na úkor daňových poplatníků („zbytečnou“ cestou ubírá svým… Číst vice »
politik musí být oblíben mezi lidem, aby mohl ve všední den mezi úřady šlápnout do pedálů , jinak je odkázán na samotu v limuzíně
O tom, že Havlíček je myšlenkově stále v 70. letech minulého století, není nutné nijak dlouze polemizovat. Je to starý člověk zamrzlý v myšlenkových rámcích svého mládí. Nikdy jsem od něj neslyšel ani nečetl nic inovativního. Může mít titulů kolik chce, je to myšlením bohužel furt jenom socialistickej „ekonom“. O to je smutnější, že vede inovační strategii ČR. Právě proto nemá ČR za Babiše vůbec žádnou vizi. Může za to tento člověk.
Hele, jak dlouho se vytváří vize? A jak dlouho je Havlíček superministr? Věru jiné bych za nulový rozvoj této země a basenci vize vinil. Kdo je sedm let (vice)premiér?
A byl se už někdo podívat ve sklepě jestli ty budovy ministerstvem nejsou propojený chodbou?
Trošku mi v té glose chybí jedna docela zásadní informace, bez níž se nedá udělat smysluplný závěr: jak vlastně vypadá typický den takového dvojitého ministra – jak se dostává z domova do práce a z práce domů. A hlavně, kolik těch přesunů mezi ministerstvy za den udělá? Pokud lichý počet, tak to auto musí stejně aspoň jednou přejet (aby šel ministr pěšky a souběžně přejíždělo prázdné auto by tak nějak nedávalo smysl). No a pokud je ten lichý počet roven jedné, tak není už vůbec co řešit a dělá se tu z komára velbloud… Řešme tedy nejdřív to, jestli je… Číst vice »
Mě to vůbec nevadí, že jezdí autem. Je to přece ministr a ne sebevrah. Jezdit po Praze na kole se musí fakt umět, není to pro každého. Praha není lesní asfaltka na Vysočině.
Mezi MPO a MD vede cyklostezka. Ale chápu, že umět jezdit na kole je obtížné, to zvládají děti obvykle nejdříve ve čtyřech letech.
Jenže na té stezce (v blízkosti MD) občas chodí pejskař, který posílá pejska aportovat do cyklopruhu.
Takže docela chápu, že v zájmu bezpečnosti nejede pan ministr na kole, ale raději si cestu o pár minut prodlouží a jede autem.
Stále může jít pěšky. Není to ani kilometr. Ale samozřejmě chápu, že najdete milion důvodů, proč si sednout do auta.
To ano. Ale 1) cyklostezka vede až od vltavy, musí chudák přes přechod, 2) jeho program je na minuty, někdy i před 6 ranní, po večerní hodiny a schůzky mívá i o víkendech. Ten chlap si říká o infarkt. A upřímně víc bych uvítal zprávu o tom, že ministerstva (hlavně dopravy) vytváří různé politiky a ekonesmysly, nicméně provozují pouze 1 elektrogolfa (leaf tam už myslím není), dávno měli komplet vozový park mít minimálně hybridní. Další věc, kde selhává je, že se snaží ve studiích sociálním inženýrstvím vyřešit individuální automobilitu, přičemž zaměstnanci parkují na zákazu zastavení, na chodnících, na K+R u… Číst vice »
A jak to vyřeší ty agresivní pejskaře na stezce. Ty bude potkávat ať pojede na kole, na koloběžce, nebo i když půjde pěšky. Aneb, jak zabránit zranění, když mu pod kolo kola úmyslně vběhne pejsek, při brzdění z 15-20 km/h na fleku je to v případě ministra minimálně o zničené boty, sako a kalhoty – sice by cesta trvala jen 3-4 minuty, ale stojí to za to? Pokud by tam běžel (rychlostí 10-13 km/h), tak ho takové blízké setkání s pejskem bude stát nějaký menší svalový úraz – sice by cesta trvala jenom 5-6 minut, ale stají to za to?… Číst vice »
Tak on hlavně podělal PR. Mohl vytáhnout e-kolobrndu, pozvat novináře, usmívat se a mávat do objektivů a jak bude jezdit za týden už nikdo řešit nebude. Promarněná příležitost.
zase takto je to upřímné, na kole nejezdí a jezdit nebude, proč by to dělal falešně jen pro novináře, aby si udělal hezké jméno?
Poslední politik, který to myslel upřímně už není mezi námi.
Přesně. A ono by to ekolo nebo ekoloběžka nebyly na těch cca 800 metrů nepohodlné.
E-běžka nemá na cyklostezce co dělat, tím by body nezískal, čeští novináři by ho roznesli v zubech. a na tu 2proudovku mezi mpo a md by ji vzal jen blázen
Myslíte si, že by pan ministr Havlíček měl dělat kašpara a jezdit mezi mnisterstvy s batohem na zádech? 😃
na koloběžce?
Víte kolik politických bodů se takovými gesty získává? Jeho mínus, mohl se trochu polidštit. Takhle v médiích vypadá jako robot bez kousku člověčenství.
Otázka je, jestli se za toto získávají body i v ČR. Kde většina obyvatel ekologicky rozhodně nesmýšlí.
Jinak je zcela jedno, čím jede tento kousek. Jestli limizína s řidičem ujede o 855 metrů více je celkem jedno.
Nějaký dopad by mělo teprve pokud by se ji zbavil a řidiče propustil.
Místo toho může jezdit kombinací MHD, taxíků a p2ší chůze, ono by to po Praze někdy vyšlo i rychleji. Teprve pak by to nebylo prázdné gesto.
Přesně nula bodů.
A kde je problém? Chtěl být ministrem dopravy? Chtěl. Tak se má chovat ekologicky k okolnímu prostředí, když už musí jezdit mezi dvěma ministerstvy.
Na notebook stačí malý baťůžek. To by zvládl. Jak to asi dělá ten nizozemský premiér?
Batoh mu může vozit ochranka.
Autem 🙂
Ve škole nás učili, že nejlevnější je doprava po vodě …. a toto je prakticky ideální příklad!
A proč pan ministr nejezdí mezi oběma ministerstvy tramvají?
Také by mohl, docházkové vzdálenosti na tramvaj nejsou velké, ale s přestupem, a v součtu vyjdou skoro na vzdálenost obou ministerstev.
Protože by to zabralo více času, než jít pěšky.
Protože není, na rozdíl od vás, debil.
Vám nejdou mapy.cz? Na nich zjistíte, že z jednoho ministerstva na zastávku plus ze zastávky do druhého ministerstva je to dál, než to jít pěšky přímo.
Kdyz jsem sem poprve prisel, dostal jsem za jeden svuj prispevek od admina vynadano, ze toto je apoliticky server venovany zasadne doprave a hle, dnes tu mame primo od vedeni agitku, jak od Extinction rebelion.
Tak určitě. Politici jako Boris Johnson, to je typický příklad Extinction rebelion.
Jenze v UK je jina politicka kultura. U nas je pohyb politiku mezi prostym lidem nebezpecny, jak dokazuji utoky na Dominika Feriho nebo Ladislava Jakla.
Jasně. Hlavní je hledat důvody, proč to nejde. Proč tedy dělají předvolební setkání s občany?
Jenze kazdy takovy setkani jisti treba 20 lidi z ochranky. Kdyby meli jistit pesi perimetr mezi uvedenymi ministerstvy, zanechaji nakonec vetsi uhlikovou stopu, nez ministerska limuzina.
Asi budete překvapen, ale absolvoval jsem x setkání s různými ministry dopravy zcela bez ochranky a mimo budovu MD, kde jsem neprošel bezpečnostní kontrolou. Ministr dopravy není premiér ani prezident.
Setkani s legendarnim a duveryhodnym novinarem a predhozeni davu neni totez.
Na veřejném místě, kam ho může jít odprásknout kdokoliv:)
V takovem pripade tam ochranka rozhodne je, byt nemusi byt videt. No nic, diky za vymenu nazoru, ja uz prichazim do prace. Preji hwzky den i cely tyden.
A jste si jistý, že tam ta ochranka nebyla? Správná ochranka je neviditelná.
Kdysi jsem se účastnil posezení s Martinem Stropnickým a ochranka tam byla. Běžný Lojza by ji nejspíš nepoznal, ale protože to bylo setkání s lidmi, kteří se navzájem znají, tak bylo jasné, kdo je tam navíc…
Pane Sůra, moc hezká glosa, tleskám.
A není to klasický přístup levicaku, nutit lidem něco, co sami nedělají? Pokud vím, tak to samé je vidět u asi nejvíc ekologicky zaměřených Piratu(bereme li v potaz jen parlamentní strany) – ti jako správná levice každou o ekologii, mluví o zhovadilostech typu velkého zdanění letecké dopravy a zároveň pan primátor Prahy jezdí služebním vozem… Od ANO a Socanu nelze čekat nic moc jiného 🙂
Zrovna primátor jezdí na magistrát MHD. To naopak soudruzi z ANO si stěžovali, že po zrušení parkovacích míst na Mariánském náměstí nemají po příjezdu na zastupitelstvo kde parkovat.
Tak zrušení parkování na Mariánském náměstí byl nesmysl, hlavně že tam je…. jen beton a nic z toho. Druhá věc je, že by tam nemělo být vyhrazené parkování pro úředníky, ale z větší části pro návštěvníky magistrátu (dejme tomu nad x hodin mastně zpoplatněné). Podobně Malostranské náměstí. Vyhnala se „zlá“ auto a byla tam roky prázdná dlažba, pak přibyly nějaké hipsterské stolečky asi tři. Místo aby se to teda nějak vyřešilo ke spokojenosti všech stran.
Asi hodně čekáš od ODS, co?
Ale nikdo nikoho nenutí a jít příkladem přece není levičácké… A chodit pěšky/ jezdit na kole je levičácké maximálně podle senilního Klause…
Levičáckej je hlavně snowboard 🙂
Jojo, ten je nejhorší:)
Základní pravidlo je, že omezit cestování autem by měli všichni ostatní.
Víc než článek samotný mě zajímala diskuze, ve které jsem viděl příležitost podložit si doměnku, proč se naše společnost řítí tam, kam se řítí – místo objektivního pochopení a usouzení, že nejsou žádné velké činy, jen spousta činů malých a toto je jeden z nich, bude následovat buzerace, protože součástí české malosti a obecně lidské povahy současnosti je nutnost za každou cenu oponovat, rádoby sarkasticky problém zveličovat a vlastně vůbec nepochopit jeho podstatu, ale vyjádřit se a rovnou tak, aby se autor myšlenky příště o žádné úvahy raději nepokoušel, protože „prostě to tak je a nikdy se to jinak nedělalo“.… Číst vice »
Jenomže to je docela přirozené a asi i správné. Jasně, spousta lidí ráda sklopí hlavu a vyhovuje jim to. Ale jsou lidi, co to zase neudělají. Upřímně, mi docela vadí, když mám víc a víc platit státní úředníky, jenom proto, aby si mohli honit ego a komplikovat mi život, protože mám jezdit MHD, které ovšem nejede nebo jede extrémně dlouho a když už autem, tak ideálně ekologicky maximálně stovkou po dálnici, zatímco oni si lítají 170 s majáčkem, aby mi dokázali, jaké jsem nic. Oni jsou totiž víc a oni můžou, že jo. Přitom stačí jednoduchá věc. Dát lidem lepší… Číst vice »
ja nevim….
naprosta vetsina clanku je tady na spickove urovni… ale ty glosy … smutny pripad 🙁
Trochu mi to připadá jak hon na čarodějnice.
Mě ne. Pěšky to musí být prakticky srovnatelné s autem.
Ale: Co ochrana ústavních činitelů? Už někdo zakoupil alespoň obrněný elektromobil???
Asi čekají na ty SUV od Tesly. 🙂 Snad už ty skla vyřešili…
To je debilní článek! 0
To je ale debilní komentář 🙂
Hele pokud se vám něco nelíbí, zkuste být konkrétní. Jde o glosu, vyjádření názoru. Se kterým asi nesouhlasíte – zkuste napsat proč. Pokusem druhé urazit asi nikoho o své „pravdě“ nepřesvědčíte.
Touhle glosou si ale zahravate. Jeste ze jste se zatim nedotkli andrejky. To by jinak hned zitra rano na idnesu nebo expresu o vas vysla nejaka spina. Tak bacha na to.
Je to proste debil. Jako cela vlada andreje koblihare. I kdyz v zajmu objektivity je treba komstatovat, ze neni prvnim a bohuzel ani poslednim debilem ve vlade.
No Ty se taky nejevíš nejintelingentněji!
Tak mohl by se projít, 855 metrů to má tak 10 minut? Ale přijde mi laciné to kritizovat a ještě to napsat jako podporu cyklodopravy, která v reálu vůbec nic neřeší, je to jen póza pro líné hipstery, kterým se pěšky nechce a MHD pro ně není dost dobrá.
pravdu díš! správní chlapi jezdí na koloběžce – stejně jako já… 😀
Koloběžkáři (resp. e-koloběžkáři) jsou ještě horší poddruh městské pumpičky. Tam je to vzhledem k bezohlednosti a rychlosti koloběžek dost o hubu, ostatně ne nadarmo se to už na mnoha místech omezuje (i na tom tolik vzpomínaném „cyklozápadě“)
já jsem mluvil o koloběžce. ne o motorovém jednostopém vozidle s elektrickým motorem, které bůhvíproč ještě smí býti používáno mimo silnice a bez TK a řádné evidence jak vozidla, tak i řidiče, který by měl mít ŘP.
Co je za problém na cyklodopravě? V Salzburku se tak dopravuje velká část lidí. Díky tomu nepotřebuje žádné magistrály atd.
Tak zrovna Salzburg bývá díky individuální dopravě ve špičkách totálně zarubaný. :/
A máme v Praze či Brně okruh jako je okolo Salzburku?
Se divím, že superministrovi Havlíčkovi nepořídil Babiš rovnou vrtulník. 😛
Kdyby to byl superministr tak tam doskace po lanech jako superman. Je to ale pouhy supertrouba, takze dojede.
Pšššt, nenapovídat 🙂
Kteří politici jezdí do práce nebo služebně jinak než autem? Proč jste si pro kritiku vybrali zrovna Havlíčka a ne třeba Petra Fialu/ODS, který při debatách opakovaně zmiňuje svoje automobilové pendlování mezi Prahou a Brnem?
Protože Karel Havlíček je ministrem dopravy. Kteří? Příklady máte v textu.
Čeho je kdo ministrem není v kontextu ekologie podstatné. A relevantní jsou pochopitelně informace o českých politicích.
Který ministr může nejvíce ovlivnit infrastrukturu pro dopravu, tedy i mikromobilitu? Kultury, zdravotnictví, spravedlnosti?
Mimochodem, pokud se nepletu, poslední ministr dopravy za ODS Zbyněk Stanjura jezdil ze své domovské Opavy do Prahy většinou vlakem.
Osobně mohu potvrdt, jeli jsme jsme společně v Premiu v Leo expresu.
Například pražský primátor jezdí metrem.
:-)))
možná proto, že:
– v obou městech není jeho východiskem ani cílem nádraží
– potřebuje jet tehdy kdy je potřeba a nikoli tehdy, kdy je zrovna nakreslená čára v grafikonu
Ale pokud někdo nechápe rozdíl mezi 855 metry a 200 kilometry, pak je asi cokoli marné.
Naopak a právě proto, že „ekologická stopa“ při jízdě autem 200km je řádově větší, než marginálních 855m měla by kritika směřovat právě těm dálkovým dojížděčům. Východiskem a cílem nádraží není pro všechny cestující, takže tento argument je zcela irelevantní a nesmyslný.
Zkuste si prosím ten text přečíst ještě jednou, případně se třeba kilometr projít.
Tak tohle je hodně inovativní myšlenka.
Já měl vždycky zato, že když člověk potřebuje jet někam 100 km tak to holt těžko vyřeší jinak než autem (pakliže tam nelze rozumně jet vlakem nebo vlak nevyhovuje třeba kvůli nákladu), ale že jet do obchodu na náves autem je něco mezi leností a buranstvím. A teď koukám, že jsem si to myslel špatně a je to přesně naopak.
Dushan asi nepochopil smysl vzdálenosti 855 metrů a 200 kilometrů. Stane se.
Uz jsme si vsimil, ze tu jsou i mene bystri ctenari.
Fiala není můj oblíbenec, ale když už jste to tu vytáhl, tak je třeba se zrovna jej zastat. V těch debatách říká, že ho to pěkně štve a že by raději jezdil vlakem po VRT. Čili jemu palec nahoru a Vám palec dolů.
Fiala je sice docela můj oblíbenec, ale tak nějak je škoda, že z Brna do Prahy nejezdí přímý vlak… Oh wait… Nebo je ten časový zisk autem mezi Brnem a Prahou tak zásadní, že mu to za to autem stojí? Já když jedu do Prahy služebně, tak vždy pouze vlakem. Protože nemusím řídit, a mám zhruba 5 hodin času na klidnou práci (2.5 h cestou tam a 2.5 h zpět). Pravdou ale je, že místa, kam v Praze jezdím jsou do 25 minut od nádraží (jedno metrem a dva další pěšky)…
Pražského primátora potkávám v metru, náměstek za dopravu jezdí na kole a velká část lidí z Rady hl. m. Prahy kombinuje MHD a pěší chůzi.
Asi tuší, kolikrát by na těch 855 metrech měl rozbitou hubu od kolemjdoucích.
Nikdo soudný v ochranné službě tyhle jim svěřené Burešovy prostituty nepustí chodit po ulici mezi lidmi.
Že tam těch lidí ale chodí… úplné zástupy, jeden se musí prodírat!
Kdysi před pár lety jsem se připravoval na cestu do Kolumbie a něco málo jsem si předem o této zemi četl. M.j. mně v paměti zůstal a dodnes silně rezonuje jeden výrok bývalého starosty hlavního města Bogoty. Ten nechal vybudovat systém stavebně oddělených jízdních pruhů pro rychlé autobusy, které tam funkčně nahrazují metro. Při představování této myšlenky řekl: „Vyspělá země není ta, kde chudí mají auta, ale ta, kde bohatí jezdí veřejnou dopravou“ (možná parafrázuji).
V podstatě přesně:) http://newyork.thecityatlas.org/lifestyle/developed-area-rich-public-transport-ways-city/
Neplatil to Escobar?
Hezky řečeno, to by se mělo tesat do kamene 🙂
Bohužel my máme k vyspělé zemi s naší českou povahou a názory stále dost daleko.
jen tak pro zajímavost, včera jsem byl na výletě na Labských pískovcích, na české straně ani noha během cca 4 hodin chůze, na německé straně jsem potkal cca 15 lidí během 30 minut (a to cesty v ČR byly v mnohem lepším stavu než v DE). Fakt krásná příroda nedaleko od Prahy – 2 hodiny vlakem…alespoň jsme si užili trochu klidu v lese 🙂
V obleku na kole je vcelku zvláštní idea. Otázka pak je, kolik těch cest je vůbec týdně.
V oblecích na kole se na západě jezdí tak nějak běžně. Aspoň v Grenoblu to není žádná zvláštní věc.
všude na „západě“ je to běžné…
Co čekat od svědků koblihových. Ti mají dost práce se zakrýváním kápových kauz, natož aby snad ještě měli nějaký čas na smysluplnou práci. A že by vyslali občanům vzkaz jako jejich zahraniční kolegové z článku? To dřív budou pršet sledi.