Gera vybrala náhradu za tramvaje ČKD Tatra. Stadler dodá do Durynska vozidla TINA
Tramvaj Stadler TINA pro Gera Verkehrs- und Betriebsgesellschaft mbH. Foto: Stadler Rail
Nové tramvaje vyjedou v roce 2026, nabídnou větší kapacitu.
Nojo, jinde se Tatry nahrazují, ale pouze v Praze jsou stále brány za klenot, na který se nesmí ani sáhnout…to, ze jsou bariérové a chybí jim napr klima je samozřejmě všem jedno…
Za mě jednoznačně darovat dále na východ a nahradit novým typem
Vy vyhazujete funkční věci, když nemáte na nové?
Nejde o zachování stávajících, ale o nové wany…
Praha je jedním z nejbohatších měst na asi nejbohatším kontinentu světa. Na tramvaje určitě má.
Jak s tím vaším „nemáte na nové“ souvisí Praha?
Tramvajová síť, potažmo počet tramvají potřebných pro zajištění provozu, jsou jiné v Geře a jiné v Praze.
A to Praha pořídila celkem dost nových tramvají.
A ani menší provoz není zárukou snadnější obnovy vozového parku, viz Görlitz, jedoucí výhradně na tramvajích ČKD (a výhradně bez nízkopodlažnosti) dodnes (i když změna už je na obzoru).
Tam jsou rádi, že vůbec jezdí, natož aby obnovovali.
Jestli reagujete na Götlitz, tak nemáte pravdu: https://www.saechsische.de/goerlitz/vorgeschmack-auf-neue-goerlitzer-strassenbahn-partner-stellt-neue-wagen-vor-5895583-plus.html
Kdybych to někdy nečetl, byla by to menší ostuda.
No, nesmí ani sáhnout… ona velká část T3 v Praze má nově vyrobenou kastli, takže se na to sáhlo (neříkám jestli se to tak mělo dělat nebo ne), kromě toho už na nadpoloviční většině spojů jezdí 14T/15T a další velkou zakázku teď Škoda získala. Na Tatry typu T6 se v Praze sáhlo tak, že už zmizely.
Nevim jestli je nejlepším řešením repasovat staré T3. Klimatizaci do toho nedáte nikdy a nízkopodlažní patro je velmi malé. Stejně se ty tramvaje budou muset vyměnit za nové.
Ano budou, ale ta repase (resp. novostavby) probíhá současně s pořizováním nových tramvají. Na to se před rokem 2000 dlouhodobě kašlalo, tak je ten objem obrovský, a navíc se přednostně vyřadily T6, které jsou pro tu částečnou nízkopodlažnost ještě méně vhodné. Také nejsem fanouškem novostaveb wan, ale z těchto důvodů tu ještě nějakou dobu budou.
Ona ta nova skříň je na tom kolikrát hůř, ak ta původní. Kovozemědělci z krnova to tenkrát docela flákali.
Praha si chce z T3 spraviť turistickú atrakciu. Hoci dnes ešte T3 možno stretnúť v mnohých iných mestách, za 30 rokov to bude možné už iba v Prahe (a Liberci). T3Wana a T3vysokopodlažka ako B vozeň k nej na veky vekov amen.
Taky mi to přijde spis jako turistická atrakce, než z důvodu finančních. Kdyby se alespoň část predelala po vzoru krásné a designové T3 Coupé, kde nejsou kolem oken díry…pak za mě zcela OK.
Reálně je v konkrétní (a to již jen pracovní) den nasazováno do provozu o dost méně tramvají ČKD než těch 22, protože linky č. 1 a (jen všednodenní) 2 jsou komplet nízkopodlažní. A trojka z větší části taky: https://www.gvbgera.de/uploads/media/20230104_Linie-3-BIO-Zeulsdorf_Schule_04.01.2023.pdf Nicméně O. K., tímhle se to kompletně odstaví (mmch. z mých dvou návštěv tramvajového provozu v tom městě si vybavuji, že některé vozy dokonce byly dodány až v roce 1990, tzn. na samém konci té „vzájemné hospodářské pomoci“ spočívající v dodávání čs. tramvají). Zvýšení poptávky po přepravě je ambiciózní cíl, zejména když si vezmu, že Gera mezi lety 1989 a 2021… Číst vice »
Podle nízkopodlažnosti se to rozlišovat nedá, protože Gera má 6 kusů KTNF8, což je KT4 s doplněným středním nízkopodlažním článkem konstrukce ČKD. Tyhle vozy v soupravě s KT4 zajišťují nízkopodlažní pořadí na lince 3. Nenízkopodlažní pořadí pak jezdí dvojice KT4. V součtu za plného provozu ve špičce ta vypravenost tramvají ČKD určitě bude ke 20 vozům.
V článku nejsou vůbec zmíněné vozy KTNF8, což jsou KT4D doplněné o nízkopodlažní článek. Těchto mají 6 a s nimi v soupravě jezdí KT4D klasické, čili spoj je v JŘ nízkopodlažní. Zbyde vám teoreticky 14 vozů KT4D, které jezdívají rovněž po dvou v soupravách, čili 7 ne-nízkopodlažních souprav max. Můj odhad je, že nové TINY nahradí právě soupravy KTNF8 + KT4D (odpovídá tomu počet 6), ve stavu pak nadále zůstane těchto 6 vozů KTNF8, které v jednom nahradí vždy dvojici KT4D, jež budou komplet vyřazeny. Nedokážu predikovat, jestli KTNF8 mohou jezdit ve dvou, pokud by pak byla využita opce na… Číst vice »
Až se stydím, že jsem si to po těch letech (návštěva tramvajového provozu v Geře v letech 2012 + pak 2019) neuvědomil (i když mám dojem, že při té jedné nedělní návštěvě, kdy spojů jezdí méně, jsem viděl tu novější nízkopodlažní tram. i na lince č. 3).
Díky za doplnění – tzn. kombinace „ČKD“ a „nízkopodlažnost“ ve vlastně nevylučuje.
Doplnil bych i sám sebe – úbytek počtu obyvatel i tak neznamenal stagnaci tramvajové sítě, ba naopak – okolo roku 2005 byla po desítkách let vybudována (obnovena) trať obsluhované posléze linkou č. 1.
V horizontu 5 let to bude zajímavý výlet Zwickau – Gera – Jena – asi i Gotha a v každém městě jiný typ nových vozů.
KTNF8 mají přední spřáhlo bez elektrické části, takže spojení do dvojice by jentak nešlo.
To by dodělat šlo, byť neříkám že jednoduše. Nicméně k tomu myslím nedojde, neboť dvojice KTNF8 by měla nějakých 53 metrů a to asi v Geře skutečně potřeba není, vzhledem k tomu že TINY budou mít 43.
Zatiaľ som Stadler TINA videl iba zvonka a prešiel som sa interiérom na konečnej, na šotoušenie nebol čas, ale zvonka išli ticho a hladko. Prečo by aj nie, na novej trati.
43 metrů dlouhá a pěkná, co bychom za to dali
Tohle Ferrari není pro naše silnice. 😉
Stadler se s nimi klidně mohl přihlásit do výběrka pro Prahu, nakonec se přihlásil pouze s Tangem a prohrál.
Nemohl, požadavky DPP Tinu vylučovali. Nevím proč „jen“ Tango – počkejte na zveřejnění bližších informací o nabídnutých vozidlech.