Geologové mapují Krušnohoří. Ražba tunelu pro VRT bude náročná, jedna metoda stačit nebude
Proražení první části tunelu na nové vysokorychlostní trati Lyon - Turín. Foto: TELT
Stavba vysokorychlostní železniční trati, která povede z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan, bude nejsložitější v Krušnohoří. Železniční tunel
Tohle je úplná blbost. VRT by měla vést přes Karlsbad a Kamenici do Lipska. Z Ústí do Prahy a z Drážďán do Berlína VRT nejsou potřebné.
Proč je to blbost?
V tomto úseku je největší poptávka po kapacitě a Němci chtějí zklidnit dopravu v údolí Labe.
Kudy by to do toho Karlsbadu z Prahy vedlo, a jak by jste se dostával přes Krušné hory?
Kdo vidíte víc do problému, řekněte byly by v Krušných horách horší/srovnatelné/snadnější geologické poměry než při ražbě úpatního Lötschbergu? Vzpomínám na takový trojrozměrný nákres opatření – systém injektáží vodorovně i svisle, připomínající mříž, přes geologickou poruchu, která kdysi měla podíl na maléru ražby starého -vrcholového- Lötschbergu. Když to zpevnili, prohnali přes to místo TBM. Úpatní tunel se tak nemusel tomu místu vyhýbat, jako se mu dodatečně vyhýbá starý vrcholový. Tím že Kruš. hory jsou nízké, přijde mi laická myšlenka, že opatření na zmáhání té poruchy by šla udělat i vrtama shora z povrchu (?)
Upatni tunel se ale mistum, ktere by byly problematicke vyhnul (mate to i na na wikine). Krome toho, az vyvinete injektaz, ktera dokaze zastabilizovat pasma typu a velikosti krusnohorskeho zlomu, budete velmi, velmi, velmi bohaty.
Asi máte pravdu s tím vyhnutím, vizte „…že oblast Kandertal zasahuje až pod úroveň LBT, byla trasa odkloněna tak, aby se vyhnula vodou nasyceným horninám, které vznikly působením ledovce.“ A moje vzpomínka na ten nákres patří asi až o 2 věty dál „Tato sekce prochází přes rozdrobené skály („Kakirite“) a měkké, plastické a šupinovité sedimenty. “ // jo a fakt na tu stabilizaci krušnoh. zlomu jsem si to stavebko založil dost malé 😉
V roce 2050???? Tak to je výsměch. Zase se mi chce zvracet.
Šoupni se. Jdu taky … . 🙁
26km tunel, hotovo 2050- No tak tohle je vážně SCI-FI, ale proč ne, já mám sci-fi rád a po ránu to je hned lepší nálada, no ne? 🙂
´26km tunel, hotovo 2050´ –> přijde mi, že o 6 km kratší Simplon razili před asi 115 lety jenom 7 let a 133 dní. Pak ještě cca rok na zprovoznění. Oba tubusy razili najednou kvůli větrání stavby + kvůli tehdy novému bezpečnostnímu konceptu ( i když druhý tubus zprovoznili až po letech – mezitím svět. válka a poválečná obnova). Geologicky žádná hitparáda, horké prameny, teplota ve štole přes 50°, nad hlavou 2 1/4 kiláku masívu… a o TBM se jim tehdy ani nesnilo, i kdyby předtím hodně zahulili
Wiki: 67 workers were killed in accidents; many died later of diseases. Docela drsná cena, 67 mrtvých přímo na stavbě.
Jestli tohle nezatahnou soudruzi z Deutschland, tak si nasinec může celý tunel tak akorát kreslit fixou do mapy.
Nezatáhnou. Museli by vyházet demobordel a zavést diktaturu proletariátu. Protože v demobordelu na to zcela jistě nemůžou být prahy, jak ví každý soudruh komunista. 😀 😀
Ale oni to opravdu naplánují, postaví i zacálují. A potom pošlou do Prahy účet na zalepení Českého podílu. Myslím, že to bude mastný ale zase ne tak, jako když se na tom přiživí všechny strany ve sněmovně a dvacet kmotrů.
Když myslíte…. V každém případě si tuhle stránku zazálohujte a otevřte si ji v roce 2050
Eurotunel pod La Manche:
Zahájení 1988
Otevření 1994
Je ale pravda, ze rozdíly tu jsou. Eurotunel má přes 50 km a je pod mořem, to vše celou věc “zjednodušuje”.
Dnes by se Eurotunel nepostavil.
Ekonomicky to je průšvih od začátku, dneska v době ultralevnych letenek by to nikdo svéprávný neschválil
A víděl jste někdy ty kamiony, kterých tam každou chvilku jezdí plně naložené vlaky?
Rekord 7148 kamionů za den a za celý rok 2018 převezeno 1,7 milionu kamionů. Zdroj: https://www.getlinkgroup.com/en/our-group/eurotunnel/activity-and-performance/
Pozn: Asi nám v ČR chybí nejenom ty Alpy, ale i mořský průliv (plavební kanál stačit nebude).
Škoda jen, že z obou konců pokračují zase jako kamiony. Někde je chyba.
Dobrý den, já bych chtěl pár tisíc letenek do Anglie pro kamion, Děkuji,
A jaké tam jsou geologické podmínky?
Jako velké infrastrukturní projekty rozhodně neumíme, o tom žádná. Ale je klidně možné, že technologicky a třeba i cenově či délkou výstavby může být La Manche jednodušší než Krušnohorský tunel.
Celý je vyražen v křídě, což je relativně měkká a zároveň vcelku stabilní hornina. TBMko jelo nahorů dolů, aby se drželo zhruba uprostřed té křídové vrstvy.
Děkuji za info. Přesto 4 násobná doba na poloviční délku mi přijde trochu moc.
On se ten tunel ale nezačíná razit zítra, ještě nás čeká povolovacích procesů a Dětí Země. Počítám, že se tunel skutečně zprovozní (jak bývá trendem) tak 2060 nejdřív. V tu dobu bude už Hyperloop nebo něco podobného celosvětově rozšířená věc a my budem řešit, co dál.
Existuje dokument, na francozske strane byly velke problemy…
ja vim, nekteri lidi maji fakt problem myslet.
ty si fakt myslis, ze to budou tech 30
let kutat ten tunel?
ale no tak 😀
Ne, nemyslím si že jej budou těch 23 let kutat. Já v příspěvku snad takovou informaci uváděl? Navíc rok 1994 je zprovoznění pro dopravu, nikoliv jen ukončení „kutání“.
…. ´ celou věc “zjednodušuje” ´ taky to, že jsou to 3 tubusy – ještě servisní/záchranná komunikace
23let kutat 26km tunel.
Není to nějaký překlep?
Neřeste. Protože to je jen projekt a hezká omalovánka, nikdy se nepostaví
Když se tunelovalo pod Královým Polem s minimálním nadložím, v ne zrovna fajn zemině a se šalinou nad hlavou, tak byl záběr až jeden metr v každém kroku. V každém tunelu 6 dílčích čeleb, bylo to složité. Kilometr ražby za dva roky. Začátek ražby leden 2008, prorážka březen 2010. Pak soudní žaloba a odklad stavby. Nové stavební povolení 2011. To jen tak co se může taky stát, za co lidi na stavbě nemůžou, ikdyby se rozkrájeli. Nicméně 1,1 km ročně s použitím TBM pro jednokolejný tunel je poněkud nešťastné. Nějaké 4 metry za den. V Norsku se povedlo rekordních 1176… Číst vice »
Ve stejnych geologickych piodminkach?
Jistě že ne ve stejných podmínkách. To uvádím jen tak pro představu, co je možné dokázat v tvrdé norské žule.
je. resp nenoreklep, ale zmotani jednotlivych aktivit.
Dokončení v roce 2050? Za 31 let? Tak to se pěkně posouváme… To začnou až po té VRT do Brna, ne? Když tu chtějí mít rozestavěnou do 2030.
Vzhledem k tomu, že na VRT Dresden_Praha tlačí (tlačili) Němci, tak peníze na obě VRT nejspíš nebudou. 😐
Zalezi koho myslite pod terminem Nemci, zasadni je totiz postoj spolkove vlady a ta na VRT prilis netlacila, naopak se velmi dlouho tomuto projektu branila a ani dnes nema v umyslu na svem uzemi plnohodnotnou VRT stavet, na sve strane chce „jen“ zmodernizovat stavajici trate a posilit kapacitu pro nakladni dopravu.
A jak lze posílit kapacitu nákladní dopravy? Jinak než vybudováním další trati? Vždyť ta jediná spojnice je totálně přetížená..
to jde i druhou koleji do furth im waldu…
tunel maji stavet nemci, podle dohody…
netlaci VRT, tlaci paralelni (a kapacitnejsi) zeleznicni trasu k labskemu udoli.
Do roku 2050 se nejen že nepostaví, ale ani stavět nezačne. Ani jedna.
Dříve lidé osídlí Mars …
Protože VRT je v současných spolecenskych a ekonomických podmínkách Česka naprostý nesmysl.
20 km dvoukolejky Pce- Hradec se staví 30 let…
Leda, že bychom se vrátili k diktatuře proletariátu, zavedli do toho demobordelu opět rád a pořádek a nemuseli se dohadovat s obcemi, kraji, desítkami občanských sdružení, spekulantů a parazitů…,
šotokomouš?
Ajznboňácký radikální extremista?
Což se rozhodně nestane, takže bych taky více věřil Elonovi než naší vládě. Muskův koeficient je pořád z poloviny nižší než ten naší vlády 🙂
Pce- Hradec? Za 40 let vlády KSČ se tam postavilo kulové.
Jo a pokud někdo naráži na to, že komunisti tam zavedli zabezpečovač, tak ano. Ale napřed tam umřelo více než 100 lidí zaviněním dráhy − nehoda u Stéblové. Asi je rušil nějaký ten soukromník, živnostník, nebo americkej agent.
Tam žádnej zabezpečovač nebyl ani po té nehodě. A mám pocit, že v Čeperce byla hláska až do zdvoukolejnění, kdy se tam teprve LVZ na autobloku udělalo.
Tenkrát neexistovala ani Hradubická dvouproudovka.
Protože to zkrátka nebylo třeba.
Nejezdili nesmyslně každý den 40.000 lidí z HK do PC a 30.000 lidi z PC do HK.
Jinak prostor pro druhou kolej tam je od samého začátku a vždy se s ní do budoucna počítalo.
Takže místo dohadování se s pár potížisty stačí vzít buldozer, ty načerno zbudované stavby +kastanku odhrnout stranou a stavět. Samotná výstavba je práce na pár týdnů při dnešních možnostech
„Stačí vzít buldozer“. Samozřejmě, proč za práci platit.
Stroje se někomu vezmou… Na někoho se namíří kvérem, když se mu to nebude líbit.
Obsluha se někde sežene… Na někoho se namíří kvérem, kdyby nechtěl pracovat zadarmo.
Ale to místo tam je a jezdí se nesmyslně mnoho. Ovšem, potíže jsou spíše na straně „chce se“ než na straně „jde to“, protože reálně stačí se domluvit, něco šoupnout, něco případně vypustit. Netřeba donucování. Jak dopadalo násilné protlačováni vizí, toť druhý extrém, který jsme už také zažili.
A naopak se postavilo desetitisíce bytů ( pro lidi, ne pro spekulanty), přes deset velkých přehrad, celé třinecké železárny, chemičky, výrobní závody…. Pokud ta stavba potřeba byla, tak se postavila. Ne za třicet let jako dnes, přičemž 20 let se vyřizují papíry, razítka , a dohaduje se s aktivisty a milionem občanských sdružení. Taková Voda z Tetčic by si tehdy otevřela hubu proti výstavbě jen jednou. Od prvního by její předseda byl společenský užitečný v Jáchymově…
Stavělo se pro lidi. Jasně. Ale nikdy to pak nemělo být jejich, jen plať nájem až do smrti. A jakoby se před nástupem KSČ v roce 1948 nepostavila jediná bytovka, jediná fabrika, jediná chemička a jediná přehrada.
A Třinecké želzárny? První fabriku tam spotavil Karel Habsburský, to asi nebyl nejvyšší tajemník KSČ, což?
Co třeba takový Ignác Lorenz, fabrika zlikvidována, přestože měla odbyt. Ignácovi byl zabaven dům, přidělen byt a z něj byl později vyhnán.
Že se likvidují firmy i dneska na politickou objednávku? Však taky máte komunistu a estébáka ve vládě, to jste nad vždycky chtěl, ne?
Vážený soudruhu z venkova. Diktatura proletariátu znamenala úpadek v mnoha oblastech života, včetně železnice. Která by na tom byla ještě o dost hůř, kdyby zde nebyl nesmyslný tlak na těžké strojírenství a vojenský průmysl, který železnici celkem potřebuje.
I přes to byla (nejen) naše železnice dost bídná. Děkuji, nechci. Pokud ty ano, prosím, letenku do Číny či KLDR si jistě koupit dokážeš. I dříve, než lidi osídlí Mars.
Pořád byla lepší než to, co kraje že železnice dělají dnes
Čína dnes už jede. To víte, hromada kapitalistických firem, které tam postavily fabriky a teď exportují do celého světa. A KLDR není až tak vláda proletariátu, ta se zvrhla v diktátorskou dynastii.
Doporučuju namísto toho Venezuelu. Po velké socialistické revoluci, pod vedením řidiče autobusu Madura, zastavili výstavbu VRT. A to prosím je Venezuela ropná velmoc. Teda BYLA to ropná velmoc, než tam Maduro začal dělat „pořádky“. Ve Venezuele neznají zimu, natož sníh. Mohou mít sklizeň celoročně a kukuřici sklízet 2x do roka. Přesto jsou tam potraviny nedostatkové, distribuci jídla má pod palcem armáda.
Ano, Čína jede, protože nechtěla za práci mnoho, zatímco doprava byla a je silně subvencována (už jen hrazením následků třetími stranami). Zatracoval bych ovšem spíše jakýkoli diktát než alespoň snahu o nějaké to snesitelné lidské soužití.
Tak jistě, když strana a vláda reálně tlačí vše na silnice, může za to demokratický systém. 😀
Tak všichni víme, že je jaro ještě daleko. Ale kdyby v kalendáři bylo 1.4. tak bych to bral 😁
Jenže oni si z nás dělají apríl nepřetržitě, takže člověk už ani neví, kolikátého je.
2027 předpokládám začátek Praha-Vranovice a 2050 fertig alles. No to je dost děsivé… Ale bohužel to tak odpovídá.
V roce 2009, zdroj: https://www.zelpage.cz/zpravy/7062
Rekonstrukce koridoru Brno — Přerov
Mezi první tratě, na kterých by se mělo jezdit rychleji než 160 km/h, by měla patřit trať 300, která bude v roce 2012 (johohó) revitalizována. Kromě zvýšení traťové rychlosti na 200 km/h (eventuelně až 230 km/h) bude trať také zdvoukolejněna. Úprava, jejímž hlavním investorem je SŽDC, bude trvat přibližně 3 roky.
Dovedete si představit ten řev, kdyby to už bylo hotové a začal tam jezdit Jančura? Dneska jsou někteří vzteky bez sebe, že v Ponětovicích je 100 km/h namísto 70 km/h.
Rejpale. 😀
Termín uvedený v článku mluví za vše a jeho skutečné naplňování je referenční pro porovnání reálnosti termínů, které se v poslední době objevují ohledně VRT.
„mohutnou tektonikou“ … Tak hlavně pozor na subtilní hydrologii, ať nedojde k poškozené geologii.
Ale abych jen nerýpal. Švýcaři protáhli TBM zkrz dva zcela odlišné skalní masivy, přičemž TBM přestavěli v polovině tunelu, bez přístupu shora/z boku.
Ještě link: https://www.youtube.com/watch?v=Vi2rmEl8ULA
Díky za odkaz, parádní prácička!
ano lze to, a dela se to bezne…
tbm se prestavovalo i pod chlumem…
To ano, ale „jen“ z měkké skály na tvrdou skálu. Tedy výměna řezných nástrojů. Zatímco Švýcyři ve výše uvedeném případě přecházeli z ražby „na sucho“ na ražbu s protitlakem bentonitové směsi. Namísto dopravního pásu potrubí pro dopravu rubaniny. Poněkud větší přestavba.
Pospěšte s tou ražbou, první souprava VRT se k vám už blíží….
Někdy po revoluci bylo v ČR TGV.
1991
515,3 km/h. Mělo tabulku se svou max. rychlostí. Byla to upravená souprava – smetáky, kola, .. a do trolejí při tom rekordu pustili vyšší napětí.
Rok 1989: Plzeň 8:00, Praha 9:57, přestup a 10:35 odjezd. Příjezd do Třince v 17:35
Rok 2019: Plzeň 8:00, Ostrava Svinov 12:36, přestup a 13:19 odjezd. Příjezd do Třince v 14:15
Proč to semka píšu? Je to 510 kilometrů po páteřních tratích. Nejrychlejší spojení je dnes za 5:40
nejen to, i ICE, Pendolino,… CKD melo zkonstruovat take v konzorciu…