General Motors zavře pět továren, opouští výrobu menších aut

Automatizovaná výroba vozidel v General Motors. Foto: GMAutomatizovaná výroba vozidel v General Motors. Foto: GM

Jeden z největších výrobců automobilů na světě oznámil velké škrty a snižování nákladů. Firma během dvou let uzavře celkem pět

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
raddie

Další oběť elektrického šílenství. Kde na tolik aut zelení chtějí brát proud, když zavrhují i jádro?

vydra

Já v tom spíš vidím tarify na ocel. Jinak bych to nenazýval šílenstvím, pouze logickým krokem kupředu. Ty elektromobily jsou přece jen k životnímu prostředí šetrnější.

Milan Bačík

Šetrnější jsou v místě, kde jsou provozovány. V místě kde jsou vyráběny, jsou naopak mnohem méně šetrné a to zejména díky bateriím. Problém znečisštění tak neřeší, ale přesouvájí někam, kde není vidět.

Vít

A k tomu připočíst emise z výroby el. energie…

Že opouští výrobu Voltu a Cruze to bych pochopil. Impala je relativně velké auto, ale při pohledu na americký trh je teda spíš menší… GM se pomalu ale jistě stává ohlodanou kostí. Loni prodali evropské aktivity koncernu PSA (OPEL/VAUXHALL) a uzavřeli továrnu v Austrálii, kde se vyráběl Holden. Pochopitelné může být, že se stáhnu z trhu, kde znamenám málo. V AU se přetahoval Holden a Ford o největší tržní podíl a opuštění tohoto trhu se mi zdá nesmyslné…

Jan

Šternější jsou a to dost podstatně. Výroba energie ve velkém má daleko větší účinnost, zároveň může neustále pracovat v optimálním režimu, ztráty vedením na místo spotřeby nejsou tak výrazné. Baterie se vyrábí šetrně též, jen nevím kde se pořád berou ty fámy o neekoligických bateriích. Podíl vzácných kovů neustále klesá a samotné Lithium se dá velmi šetrně těžit na povrchu, takové naleziště je kupříkladu i v Nevadě kde má Tesla továrnu opodál. Technologie pokročila dnes není problém najet 500 tisíc km na jednu baterii, což je více než průměrná životnost samotného vozu. Na co se ale zapomíná je energie nutná… Číst vice »