Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

General Motors zavře pět továren, opouští výrobu menších aut

Automatizovaná výroba vozidel v General Motors. Foto: GM
Automatizovaná výroba vozidel v General Motors. Foto: GM

Jeden z největších výrobců automobilů na světě oznámil velké škrty a snižování nákladů. Firma během dvou let uzavře celkem pět továren.

General Motors, který byl ještě před několika lety největším producetem aut na světě, oznámil změny v tiskové zprávě

Zavírání se týká tří montážních závodů a dvou motoráren v USA a Kanadě. Firma chce tímto krokem ušetřit 6 miliard dolarů ročně a stát se konkurenceschopnější než dosud. O místo tak přijde 14 tisíc lidí.

GM postupně končí s výrobou modelů Chevrolet Cruze, Volt a Impala, jedním z důvodů je i odklon amerických zákazníků zpět k větším autům. Navíc americký trh od rekordu v roce 2016 začíná klesat.

Výkonná ředitelka GM Mary Barra chce více automobilku zaměřit na budoucnost v podobně samořiditelných vozů, služeb sdílených vozidel a elektrických aut. Firma se chce stát lídrem v oblasti elektromobility a autonomního řízení.

Oznámení o škrtech překvapilo příjemně investory, akce firmy začaly růst. Ke škrtům firma přistoupila jen chvíli poté, co oznámila překvapivě dobré výsledky za třetí čtvrtletí. „Celý obor se rychle mění a musíme na to být velmi dobře připraveni. Proto k tomuto kroku přistupujeme, když se nám daří,“ řekla Barra.

5
Diskuze

avatar
1 Komentáře
4 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
JanVítMilan Bačíkvydraraddie Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan
Host
Jan

Šternější jsou a to dost podstatně. Výroba energie ve velkém má daleko větší účinnost, zároveň může neustále pracovat v optimálním režimu, ztráty vedením na místo spotřeby nejsou tak výrazné. Baterie se vyrábí šetrně též, jen nevím kde se pořád berou ty fámy o neekoligických bateriích. Podíl vzácných kovů neustále klesá a samotné Lithium se dá velmi šetrně těžit na povrchu, takové naleziště je kupříkladu i v Nevadě kde má Tesla továrnu opodál. Technologie pokročila dnes není problém najet 500 tisíc km na jednu baterii, což je více než průměrná životnost samotného vozu. Na co se ale zapomíná je energie nutná… Číst vice »

Vít
Host
Vít

A k tomu připočíst emise z výroby el. energie…

Že opouští výrobu Voltu a Cruze to bych pochopil. Impala je relativně velké auto, ale při pohledu na americký trh je teda spíš menší… GM se pomalu ale jistě stává ohlodanou kostí. Loni prodali evropské aktivity koncernu PSA (OPEL/VAUXHALL) a uzavřeli továrnu v Austrálii, kde se vyráběl Holden. Pochopitelné může být, že se stáhnu z trhu, kde znamenám málo. V AU se přetahoval Holden a Ford o největší tržní podíl a opuštění tohoto trhu se mi zdá nesmyslné…

Milan Bačík
Host
Milan Bačík

Šetrnější jsou v místě, kde jsou provozovány. V místě kde jsou vyráběny, jsou naopak mnohem méně šetrné a to zejména díky bateriím. Problém znečisštění tak neřeší, ale přesouvájí někam, kde není vidět.

vydra
Host
vydra

Já v tom spíš vidím tarify na ocel. Jinak bych to nenazýval šílenstvím, pouze logickým krokem kupředu. Ty elektromobily jsou přece jen k životnímu prostředí šetrnější.

raddie
Host
raddie

Další oběť elektrického šílenství. Kde na tolik aut zelení chtějí brát proud, když zavrhují i jádro?

Partneři


Newsletter

Výběr editora