Galerie: Soutěž na terminál VRT v Jihlavě přinesla přehlídku 25 návrhů, podívejte se

Výstavba má začít v roce 2029 a Jihlavě má přinést nebývalý rozvoj.
Správa železnic tento týden vyhlásila vítěze architektonické soutěže na podobu nového terminálu pro vysokorychlostní vlaky na okraji Jihlavy. Terminálu vtiskne podobu francouzsko-české sdružení společností AREP Architectes a monom.
Výstavba má začít v roce 2029 a Jihlavě má přinést nebývalý rozvoj. Z malého města uprostřed republiky bude – jak řekl šéf Správy železnic Jiřího Svoboda – rázem „všude blízko, a to i do zahraničí“. „Jihlava se stane centrem dalšího rozvoje,“ doplnil ministr dopravy Martin Kupka. Vysokorychlostní trať podporují i místní politici v čele s krajským hejtmanem Vítězslavem Schrekem.
„V našem podání chce být terminál minimalistickou a zároveň ekologickou dominantou s nízkou energetickou stopou. Přizpůsobuje se topografii místa a již existující infrastrukturu využívá k omezení dodatečné výstavby,“ uvedl zástupce vítězného sdružení Igor Hobza.
Terminál má podle něj cestujícího intuitivně navádět na správnou cestu k vlakům. Mimo jiné bude také rozdělen na prostory, které se budou temperovat a které nikoliv. K tomu firma navrhla jednoduchý obloukový most přes D1, což bylo součástí zadání soutěže.
Porota ale ocenila i další návrhy. Na druhém místě se umístilo studio MS architekti, na třetím pak sdružení Pelčák a partner architekti + HBH Projekt + Link projekt. Celkem přišlo 25 návrhů. Správa železnic poskytla deníku Zdopravy.cz jejich vizualizace. Posoudit je tak můžete sami.