Protože jsou předlužené a protože už asi ani nějaké restrukturalizace a transformace na obchodní firmu nejsou schopné, tak si agónii prodlouží metodou luftjarda v ČSA.
To já chápu. Nicméně právě proto, pokud už něco vlastní, měli by se zaměřit na to, aby to generovalo zisk. A v době, kdy je víc a víc soutěží a navzájem si lezou do zelí i dříve nedotknutelní národní dopravci se zbavovat něčeho znamená dobrovolně se vzdávat trhu. A to nikomu s dluhama nepomůže, naopak je to v budoucnu dostane jen do větších problémů.
Nežijte v bublině Česka. Takové to, že když se něco vybuduje, tak se to musí držet za každou cenu, to rozhodně neplatí ani na západ od nás, ani na sever. Zkratka teď je potřeba firmu pustit, tak se pustí. Až bude lépe nebo potřeba, tak se koupí nějaká firma a vybuduje se na ni nová odnož. Když nějaké koleje nejsou potřeba, tak se vytrhají, až budou potřeba, tak se zas postaví.
Ty firmy tam fungují s mnohem menšími “maržemi“, tak nejsou prostředky na udržování něčeho neperspektivního. Taky mnohem lehčeji odříznou něco, co má zachránit kmenovou firmu.
Vždycky je lepší nabídnout k odkupu fungující firmu. Ikdyby ten fond nakonec prodal českou pobočku Arrivy Českým Dráhám, tak za ni dostane víc, než když ji zruší a ztráty odepíše. Ty brutto smlouvy s kraji mají svou hodnotu.
Nojo, ale kdyby k tomu došlo, kde seženou přes noc ČD dostatek moderních jednotek pro provoz R linek po Arrivě, těma ojetýma šrotama by přece nejezdili?
To záleží na rozhodnutí manažerů z kupující společnosti. Pokud chtějí obchod nakrátko půjde se cestou zisk za každou cenu. Resp zvýšení ceny akcie za každou cenu. Pokud si vyberou dlouhou cestu budou v tom i nějaké investice.
A vy jste si nevšiml, že jednotky se kupují podle požadavku konkrétního výběrového řízení?
Nebo si mají podle vás koupit do foroty? Dvouvozové, třívozové, čtyřvozove? Diesel, EMU, BEMU?
Svých 11 let pracovního života v popřevratovém korporátu jsem strávil v nadnárodní firmě, kterou vlastnil institucionální investor přesně stejného charakteru jako ten, kdo kupuje Arrivu, a který ji nakonec podobným způsobem „nastojato“ prodal. Mohu dosvědčit, že vposledku takového investora stejně zajímá jenom hodnota akcií. Různá bývá doba, po kterou je ochoten/schopen jejich kolísání/pokles snášet. Když má takových akvizic v portfoliu desítky nebo dokonce stovky, může se stát, že ty menší z nich – zvlášť pokud na sebe příliš neupozorňují a celková situace investora je pro akcionáře přijatelná – unikají pozornosti vrcholového vedení nebo valných hromad třeba i řadu let. (Můj… Číst vice »
Dotaz není úplně inteligentní. Odkladištěm starých motorových jednotek po ČSD a DB jsou naše koleje proto, že to tak chce objednatel, ne proto, že to sem někdo vnucuje.
Že není možné obnovit vozový park naráz, to asi každý chápe. Jenže 810+010 se vyrobilo příliš moc a pak se z nich vyrobilo příliš moc Regionov s podotkem, že na nová vozidla není a že Regionovy jsou tady stejně jenom dočasně na 10-15 let a pak budou nová.
Situace byla v té době taková, že objednatel buď akceptoval Regionovu nebo nedostal nic. Nikdo jiný než ČD nebyl. Teda až na jednu krajinu v pohraničí, kde už tehdy soutěžili. https://www.zelpage.cz/zpravy/5323?lang=en&oddil=1
Konečně se to začíná obracet a objednatelé mají více možností, ne jen Regínku za dobré chování a šukafon za trest.
Ta otázka je ale zavádějící. Životnost železničního vozidla je 40-50 let. Pokud by se měla vozidla měnit za nová při každé změně smlouvy/dopravce (10-15 let), pak by se 1) někde hromadila zánovní vozidla, 2) by ty výkony byly pro objednavatele i cestující neúměrně drahé, protože je něco výrazně jiného když si vozidlo rozpočítáte do nákladů na 40 let nebo na 15. Dopravce nijak neovlivňuje, jaká vozidla objednavatel (stát/kraje) požaduje. Dopravce nabízí něco, co splní požadavek zadavatele a přitom za cenu, která mu umožní v zakázce vyhrát. Objednavatel zase nepožaduje na všechny výkony nová vozidla, protože by neměl šanci to ufinancovat.… Číst vice »
Komu teď budou DB dávat zadarmo ojetý vlaky?
Máte pocit, že je to zadarmo?
Někteří dopravci v zahraničí nakupují – naposled třeba OBB, jen DB se vydaly opačným směrem a prodávají
Protože jsou předlužené a protože už asi ani nějaké restrukturalizace a transformace na obchodní firmu nejsou schopné, tak si agónii prodlouží metodou luftjarda v ČSA.
To já chápu. Nicméně právě proto, pokud už něco vlastní, měli by se zaměřit na to, aby to generovalo zisk. A v době, kdy je víc a víc soutěží a navzájem si lezou do zelí i dříve nedotknutelní národní dopravci se zbavovat něčeho znamená dobrovolně se vzdávat trhu. A to nikomu s dluhama nepomůže, naopak je to v budoucnu dostane jen do větších problémů.
Nežijte v bublině Česka. Takové to, že když se něco vybuduje, tak se to musí držet za každou cenu, to rozhodně neplatí ani na západ od nás, ani na sever. Zkratka teď je potřeba firmu pustit, tak se pustí. Až bude lépe nebo potřeba, tak se koupí nějaká firma a vybuduje se na ni nová odnož. Když nějaké koleje nejsou potřeba, tak se vytrhají, až budou potřeba, tak se zas postaví.
Ty firmy tam fungují s mnohem menšími “maržemi“, tak nejsou prostředky na udržování něčeho neperspektivního. Taky mnohem lehčeji odříznou něco, co má zachránit kmenovou firmu.
Smyslem veřejné služby není vytvářet zisk.
To je hodně odvážná myšlenka, že privátní akciovka je veřejná služba.
Poskytuje veřejnou službu, kterou koneckonců někdo platí z veřejných peněz.
Tak schválně jestli ve vlacích začne znovu konkurovat Arrivě.
Uplně zbytečná firma
Úplně zbytečný komentář.
Chtěl bych být manažerem obchodních firem s účastí státu. Kupovat a prodávat.
Zajímalo by mě, jaký to bude/může mít dopad na jejich business model na železnici. Bude to stále odkladiště starých motorových jednotek od DB?
Od koho tu v tejto diskusii očakávaš relevantnú odpoveď? To ukáže budúcnosť.
Je to spíše taková řečnická otázka.
Bude to zajímavé v kontextu současné expanze na železnici v ČR, pokud mateřská společnost časem změní strategii a železnici bude chtít třeba opustit.
Vždycky je lepší nabídnout k odkupu fungující firmu. Ikdyby ten fond nakonec prodal českou pobočku Arrivy Českým Dráhám, tak za ni dostane víc, než když ji zruší a ztráty odepíše. Ty brutto smlouvy s kraji mají svou hodnotu.
Nojo, ale kdyby k tomu došlo, kde seženou přes noc ČD dostatek moderních jednotek pro provoz R linek po Arrivě, těma ojetýma šrotama by přece nejezdili?
To si piště, že ano. Pokud vyhovují smlouvě, tak vyhovují smlouvě.
V diskusích o privátních dopravcích to tu tak nevypadá
Kde by na to předlužené České dráhy vzaly?
To záleží na rozhodnutí manažerů z kupující společnosti. Pokud chtějí obchod nakrátko půjde se cestou zisk za každou cenu. Resp zvýšení ceny akcie za každou cenu. Pokud si vyberou dlouhou cestu budou v tom i nějaké investice.
A vy jste si nevšiml, že jednotky se kupují podle požadavku konkrétního výběrového řízení?
Nebo si mají podle vás koupit do foroty? Dvouvozové, třívozové, čtyřvozove? Diesel, EMU, BEMU?
Svých 11 let pracovního života v popřevratovém korporátu jsem strávil v nadnárodní firmě, kterou vlastnil institucionální investor přesně stejného charakteru jako ten, kdo kupuje Arrivu, a který ji nakonec podobným způsobem „nastojato“ prodal. Mohu dosvědčit, že vposledku takového investora stejně zajímá jenom hodnota akcií. Různá bývá doba, po kterou je ochoten/schopen jejich kolísání/pokles snášet. Když má takových akvizic v portfoliu desítky nebo dokonce stovky, může se stát, že ty menší z nich – zvlášť pokud na sebe příliš neupozorňují a celková situace investora je pro akcionáře přijatelná – unikají pozornosti vrcholového vedení nebo valných hromad třeba i řadu let. (Můj… Číst vice »
Dotaz není úplně inteligentní. Odkladištěm starých motorových jednotek po ČSD a DB jsou naše koleje proto, že to tak chce objednatel, ne proto, že to sem někdo vnucuje.
Že není možné obnovit vozový park naráz, to asi každý chápe. Jenže 810+010 se vyrobilo příliš moc a pak se z nich vyrobilo příliš moc Regionov s podotkem, že na nová vozidla není a že Regionovy jsou tady stejně jenom dočasně na 10-15 let a pak budou nová.
Situace byla v té době taková, že objednatel buď akceptoval Regionovu nebo nedostal nic. Nikdo jiný než ČD nebyl. Teda až na jednu krajinu v pohraničí, kde už tehdy soutěžili.
https://www.zelpage.cz/zpravy/5323?lang=en&oddil=1
Konečně se to začíná obracet a objednatelé mají více možností, ne jen Regínku za dobré chování a šukafon za trest.
Ta otázka je ale zavádějící. Životnost železničního vozidla je 40-50 let. Pokud by se měla vozidla měnit za nová při každé změně smlouvy/dopravce (10-15 let), pak by se 1) někde hromadila zánovní vozidla, 2) by ty výkony byly pro objednavatele i cestující neúměrně drahé, protože je něco výrazně jiného když si vozidlo rozpočítáte do nákladů na 40 let nebo na 15. Dopravce nijak neovlivňuje, jaká vozidla objednavatel (stát/kraje) požaduje. Dopravce nabízí něco, co splní požadavek zadavatele a přitom za cenu, která mu umožní v zakázce vyhrát. Objednavatel zase nepožaduje na všechny výkony nová vozidla, protože by neměl šanci to ufinancovat.… Číst vice »
Firma z Miami- tak to vypadá na ojeté něco takového https://en.wikipedia.org/wiki/Tri-Rail#/media/File:Tri-Rail_at_Delray_Beach_Station.jpg- ) : – )
Siemens Desiro je v USA vcelku oblíbené, ale to se dá pořídit i v Evropě.
Tamta věc se nevejde do evropského profilu.