Frýdlant nad Ostravicí má nový terminál pro veřejnou dopravu
Přestupní terminál ve Frýdlantu nad Ostravicí. Foto: Kodis
Součástí terminálu je parkoviště pro téměř stovku osobních aut, přibude i možnost dobíjení.
Součástí terminálu je parkoviště pro téměř stovku osobních aut, přibude i možnost dobíjení.
Proč ta stání pro busy musí být takto „zubatě“? To má někdo pocit, že se takto ušetří prostor?
Je to hezké. Jen dokud se na trati bude jezdi 35 km/h. Tak příliš CO neušetříme.
2021. Už i semafory se naklánějí. Euro fondy v.. Státní sekera roste. A modernizace nikde.
Čím to bylo vyfoceno?
HDR… :-/
Podobné v kraji bylo otevřeno v Bílovci před dvěma a půl lety.
https://ostrava.rozhlas.cz/v-bilovci-postavili-po-vice-nez-60-letech-nove-autobusove-nadrazi-7663077
Nebo třeba v Mnichově Hradišti na druhém konci republiky
https://boleslavsky.denik.cz/zpravy_region/v-mnichove-hradisti-otevreli-novy-autobusovy-terminal-20191216.html
Akorát že tam to udělali místo parkoviště a teď se u nádraží autem nedá zaparkovat…
Jsou tam dvě výstupní zastávky permanentně obsažené autobusy, takže neplní svůj účel pro výstup a zbytek busu parkuje všude možně a dokonce i na soukromém pozemku u hospody. Pěkné to sice je, ale nikdy se nemyslí na dostatečné odstavné plochy pro busy
Co by za to dali v Jižních Čechách. Tam je integrace sprosté slovo a p+r nesmysl, slovo „přestupní uzel“ . „Auto má jezdit do města a ne parkovat někde ve Zlivi“ zní z KÚ. U domorodců tam vždy platila premisa: Čím více to má výfuků, tím více řidiče respektuji.
Ale třeba ve Veselí nad Lužnicí to podle fotek vypadá zdařile.
Souhlasím, je to pěkné. Další plánovaný myslím v Soběslavi ovšem nefinancuje kraj, nýbrž SŽ. Kraj se současným vedením přehodnotil priority a nic nového nebuduje. Obyvatel jindřichohradecka není porovnatelný s tím co obývá okolí Rakovníka. Třeba…
„Donedávna odjížděly autobusy z nedaleké nevábné plochy, kde jediným moderním prvkem byla elektronická informační tabule s aktuálními odjezdy autobusů a vlaků.“
Já myslím, že tohle zůstalo. Informační cedule je pořád to jediný, co je moderní.
Exponovaný veřejný prostor jako nádraží by si zasloužil pořádnou architektonickou studii.
Schválně jsem se podíval do map Google na původní stav. Souhlasím, že o bůhvíjakou modernizaci nejde, spíše je to tuctová úprava.
https://www.google.cz/maps/@49.5897507,18.3539349,159m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@49.5899197,18.3541252,3a,75y,208.73h,94.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbS9a9PPrnbNVE8OqpXU2Aw!2e0!7i16384!8i8192
Přesně tak. A pro všechny kdotozaplativce se sluší připomenout, že namísto příjemného parčíku se stromy vznikla asfaltová/betonová plocha autobusáku, na kterou z vlaku nepřestoupím suchou nohou a pokud povezu kufr na kolečkách, tak se k té zastávce prodrkotám po nejčlenitější zámkové dlažbě, která existuje.
Při vší úctě, ještě jsem nikdy nikoho neviděl ve FnO přestupovat z vlaku na Bus. Spoje absolutně ne navazují.
Tak to nemáte pravdu, spoje většinou navazují teda aspoň tam kde jezdím já
Co bychom za to my v Benátkách nad Jizerou dali.