Autobusy Železnice

Frýdlant nad Ostravicí má nový terminál pro veřejnou dopravu

Přestupní terminál ve Frýdlantu nad Ostravicí. Foto: Kodis
Přestupní terminál ve Frýdlantu nad Ostravicí. Foto: Kodis
Součástí terminálu je parkoviště pro téměř stovku osobních aut, přibude i možnost dobíjení.

Frýdlant nad Ostravicí je další městem v Moravskoslezském kraji, kde mají cestující k dispozici nový terminál pro snadný přestup mezi více druhy dopravy. Rekonstrukce autobusového nádraží včetně úprav přednádražního prostoru má posunout úroveň cestování veřejnou dopravou.

Frýdlant je důležitým dopravním uzlem na trati z Ostravy do Valašského Meziříčí, odkud také vyjíždí řada autobusů do okolních obcí. „Donedávna odjížděly autobusy z nedaleké nevábné plochy, kde jediným moderním prvkem byla elektronická informační tabule s aktuálními odjezdy autobusů a vlaků,“ říká Aleš Stejskal, jednatel koordinátora dopravy v Moravskoslezském kraji Kodis.

Úprava celého prostoru probíhala od loňského jara. Vyšla na 47 milionů korun, 90 % pokryla evropská dotace. Zhotovitelem byla společnost Strabag. Cílem bylo především zajištění větší bezpečnosti cestujících v bezprostřední blízkosti obou nádraží. Došlo také ke zkrácení přestupní vzdálenosti mezi vlaky a autobusy, využití zanedbaných zpevněných ploch k parkování a celkové zkulturnění daného prostoru výsadbou stromů a okrasné zeleně.

V rámci dopravního terminálu vzniklo celkem pět bezbariérových nástupišť pro autobusy s moderními přístřešky a osvětlením. K novým zastávkám byla rovněž přemístěna elektronická informační tabule.

Součástí stavby byla i úprava zpevněných ploch v přednádražním prostoru s odstavným pruhem pro vozidla taxi. Na terminálu jsou místa pro krátkodobé odstavení vozidel a parkoviště pro 93 vozidel. Součástí parkoviště bude zanedlouho i rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, kterou budou moci využít 2 vozidla současně.

Zásadní změnou pro cestující ve Frýdlantu bude nasazení nových dvoupodlažních souprav na trati z Ostravy, ke které dojde v druhé polovině roku.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Proč ta stání pro busy musí být takto „zubatě“? To má někdo pocit, že se takto ušetří prostor?

jan

Je to hezké. Jen dokud se na trati bude jezdi 35 km/h. Tak příliš CO neušetříme.
2021. Už i semafory se naklánějí. Euro fondy v.. Státní sekera roste. A modernizace nikde.

Sharkovec

Čím to bylo vyfoceno?

Jaaaa

HDR… :-/

jal

Podobné v kraji bylo otevřeno v Bílovci před dvěma a půl lety.
https://ostrava.rozhlas.cz/v-bilovci-postavili-po-vice-nez-60-letech-nove-autobusove-nadrazi-7663077

Hara_Pes
Hara_Pes

Akorát že tam to udělali místo parkoviště a teď se u nádraží autem nedá zaparkovat…

Msk

Jsou tam dvě výstupní zastávky permanentně obsažené autobusy, takže neplní svůj účel pro výstup a zbytek busu parkuje všude možně a dokonce i na soukromém pozemku u hospody. Pěkné to sice je, ale nikdy se nemyslí na dostatečné odstavné plochy pro busy

Pavlíkov, Modřejovice

Co by za to dali v Jižních Čechách. Tam je integrace sprosté slovo a p+r nesmysl, slovo „přestupní uzel“ . „Auto má jezdit do města a ne parkovat někde ve Zlivi“ zní z KÚ. U domorodců tam vždy platila premisa: Čím více to má výfuků, tím více řidiče respektuji.

Pavel

Ale třeba ve Veselí nad Lužnicí to podle fotek vypadá zdařile.

Pavlíkov, Modřejovice

Souhlasím, je to pěkné. Další plánovaný myslím v Soběslavi ovšem nefinancuje kraj, nýbrž SŽ. Kraj se současným vedením přehodnotil priority a nic nového nebuduje. Obyvatel jindřichohradecka není porovnatelný s tím co obývá okolí Rakovníka. Třeba…

Martin

„Donedávna odjížděly autobusy z nedaleké nevábné plochy, kde jediným moderním prvkem byla elektronická informační tabule s aktuálními odjezdy autobusů a vlaků.“

Já myslím, že tohle zůstalo. Informační cedule je pořád to jediný, co je moderní.

Exponovaný veřejný prostor jako nádraží by si zasloužil pořádnou architektonickou studii.

Pavel

Schválně jsem se podíval do map Google na původní stav. Souhlasím, že o bůhvíjakou modernizaci nejde, spíše je to tuctová úprava.
https://www.google.cz/maps/@49.5897507,18.3539349,159m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@49.5899197,18.3541252,3a,75y,208.73h,94.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbS9a9PPrnbNVE8OqpXU2Aw!2e0!7i16384!8i8192

johny

Přesně tak. A pro všechny kdotozaplativce se sluší připomenout, že namísto příjemného parčíku se stromy vznikla asfaltová/betonová plocha autobusáku, na kterou z vlaku nepřestoupím suchou nohou a pokud povezu kufr na kolečkách, tak se k té zastávce prodrkotám po nejčlenitější zámkové dlažbě, která existuje.

Tomáš

Při vší úctě, ještě jsem nikdy nikoho neviděl ve FnO přestupovat z vlaku na Bus. Spoje absolutně ne navazují.

roman

Tak to nemáte pravdu, spoje většinou navazují teda aspoň tam kde jezdím já

Vlakmania

Co bychom za to my v Benátkách nad Jizerou dali.