Frýdek-Místek začíná se zklidňováním průtahu, obchvat pomohl
Křižovatka "U Vykopnutého", na které přibude odbočovací pruh (na fotce z pravého směru doleva). Zdroj: Frýdek-Místek
Na Hlavní třídě přibudou odbočovací pruhy, vybudují se nové autobusové zálivy a upraví se jeden z přechodů pro chodce.
V článku se píše „město chce vrátit průtah zpátky lidem“. Když jsou potom popisovány konkrétní změny, dozvíme se, že na průtahu budou vybudovány kruhové objezdy, přibude další semaforová křižovatka a na dosud nejvytíženější křižovatce přibudou odbočovací pruhy z vedlejší ulice. Naivně jsem si myslel, že to „vrácení lidem“ by mělo znamenat spíš vytvoření příjemného prostoru pro pobyt a pohyb nemotoristů, třeba něco jako na jmenovkyni (Hlavní třídě) v ostravské Porubě. https://www.google.cz/maps/@49.829603,18.1691709,3a,75y,110.35h,85.98t/data=!3m10!1e1!3m8!1sqnSCaNVTBXcjlGFwZnJhjQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DqnSCaNVTBXcjlGFwZnJhjQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D346.10907%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i52?entry=ttu Ve FM ten průtah drasticky fragmentoval město, stal se bariérou a dost nepříjemným místem.
Ještě by to chtělo nějak kultivovaně vyřešit propojení dálnice od Ostravy směrem na Příbor. Ať se nemusí přes město…
Ale houby s octem. Po otevření obchvatu doprava ve Frýdku-Místku vzroste minimálně dvojnásobně. Protože všichni místní, kteří dosud autem nejezdili, pomažou do bazaru si koupit auto, aby mohli všude jezdit autem. To by tak hrálo, aby dopravní indukce nezafungovala. r
Zajímavé. Tady obchvat, tedy zlepšení pro auta, nepřilákalo další lidi do aut?
Abyste toto mohl vyhodnotit musel byste vědět, kolik lidí v tu dobu projíždělo po obchvatu.
Jestli náhodou ta stavební firma, kromě toho že špatně vybetonovala vozovku, nezapomněla ta auta i s šoféry vyrobit. Nebo že by snad chyba v zadávací dokumentaci? Ministerstvo výrobu aut a šoférů zapomnělo objednat? Samé otázky.
Asi se někdo málo modlil ke svaté indukci.
Frýdku-Místku to zklidnění ze srdce přeji. Doufám, že si brzy podobně oddechne Přerov a České Budějovice. A Svitavy, Klatovy, Havlíčkův Brod No a snad co nejdříve i Vysoké Mýto, Litomyšl a Znojmo.
Z 32000 na 20000 aut denně. No řekl bych nic moc. Čekal bych, že ten tranzit bude mnohem razantnější… A propad dopravy výraznější.
Myslím si, že se to ještě sníží při otevření obchvatu v plné verzi.
Přitom by němelo, obchvat má podle místních expertů přivést do města další auta. Podle nich mělo číslo 32000 ještě narůstat.
Přesně tak. A jsou zde i další proměnné. Dnes například když někdo z Havířovska a okolí jede na směr FnO FpR Rožnov nebo i NJ Bělotín a dále Celá ČR jede přes FM. Vybudováním obchvatu Havířova a napojením na D48 a obchvat FM toto odpadne. Jet z Havířova na D1 přes Ostravu a Rudnou je tragédie a bude hůř. Proto různé důležité stavby i v okolí FM pomohou dále ulehčit samotnému FM. Celá léta jako občané Havířova zbytečně projíždíme obce mezi HA a FM. To jsou další tisíce vozidel ve FM které odpadnou. Samotnému mi je to líto že díky… Číst vice »
Tak to si počkáte cca do roku 2035, když budete mít štěstí a Patrik nebo lidé od Franka Bolda si této stavby nebudou všímat.
Jenže já vím, že si ji všímat budou, hlavně ti druzí jmenovaní (bývalý Ekologický právní servis), kteří již cca 13 let úspěšně blokují výstavbu MÚK Nošovice pro přímé napojení Hyundai na D48.
A ten samotný severovýchodní obchvat místo jihozápadního bude stejně pěkný paskvil…
Hm. To chybějící napojení Hyundai na D48 je smutné/tristní…
Opět Vaše demagogie pane Kohut. Havířov „pseudobchvat nepotřebuje“!
Proč?
Jaký důvod má někdo jet z např. z Nového Jičína do Třince přes centrum?
O tom obchvatu dávno všichni místní i přespolní vědí a těm hodně přespolním to ukazuje navigace.
Tak tím, že tam je 80, to není zas o tolik rychlejší a zároveň je ta trasa nepatrně delší. Nevím jak je to se zpoplatněním, ale to taky samozřejmě může hrát u někoho roli.
Už teď by jich napočítali ještě méně. Těch aut ubývá postupně, nějakou dobu to očividně trvá, než se návyky řidičů změní. (pohled místního)
😉 jasný, ten efekt, jezdím takhle vždy… To vždy trvá. Můj strýc dodnes jezdí z Lovosic do Strakonic po magistrále a o Blance nechce ani slyšet.
Absolutně nesouhlasím, viz můj komentář výše a rovněž jako místní. Kdo jede po D48 z Polska nebo ČT směr Příbor, nemá dnes absolutně žádný důvod jet přes centrum a dobrovolně stát U Vykopnutého na světlech. Stejně tak ten důvod nebude mít za měsíc nebo za rok. Jednotky aut by možná ubyly v případě, kdyby na bývalé I/48 přes centrum zavedli 50 km/h místo současné 70tky, opravdu překopali křižovatky u autobusáku a polikliniky a nainstalovali tam světla. To by možná některé řidiče jedoucí ve směru od Havířova po III/473 přesvědčilo, že lepší než přes Sedliště to bude přes Pazdernou a napojit… Číst vice »
Přesně tak, je v pořádku, že dálniční obchvat má sloužit především tranzit a na lokální provoz nebrat všechny ohledy, ale pak je potřeba nemít přehnané očekávání z klidnění dopravy ve městě. Ty opatření, které chtějí zavést zavání zkomplikovaním plynulosti dopravy, jelikož těch aut jsou stále desetitisíce a jak zmiňujete, tak i pro většinu provozu z Havířova na Frýdek-Místek tady směřuje, což nejsou tedy jen okolní obce. To odbočení co nyní umožnili na Frýdlatské je fajn nápad, když tam občas zabočil i nějaký střelec, ale průtah stále zůstane průtahem nebo se promění v kolonu aut komplikující nadále místní dopravu co způsobí… Číst vice »
Tomu trochu pomáhá, že příjezd od Těšína pravým pruhem rovně se jede do FM a na obchvat se jede vlevo. Svádí to jet rovně.
Řidiče, který sleduje dopravní značení tak jak má, to k ničemu nemůže svádět. Jezdím tamtudy 1 x týdně takže tvrdím, že píšete blbosti.
Rovně znamená jet po hlavní a neodbočovat. Já tudy pravidelně jezdím a musím být ve střehu tímto místem neprojet rovně a včas odbočit na centrum.
To je zajímavé. Znám desítky křižovatek, kde jet rovně neznamená automaticky jet po hlavní. P. S. Pokud tudy jezdíte PRAVIDELNĚ, tak nechápu proč byste měl být ve střehu, když jste tam už projížděl vícekrát.
Jedná se hlavně o kamiony a ten rozdíl je vidět. Vzhledem k tomu, jak dementně je ten obchvat plánovaný a postavený, díky čemuž není možno se na něj ve Frýdku napojit a jediná možnost je projet centrem po Hlavní třídě na konec Místku na MÚK F-M západ, už to lepší nebude. A psát cokoliv o neexistenci propojení D56 a D48 směr Příbor, kdy všechny kamiony z/do průmyslové zóny Hrabová, z kontejnerového překladiště v Paskově, z pily v Žabni, z továrny Huisman ve Sviadnově a mnohé jiné, musí sjet z D56 do Místku na křižovatku u Tesca a poté pokračovat po… Číst vice »
Na druhou stranu, požadavek jízdy D56-48 směr Ostrava je v tom úseku marginální, kamionů do Sviadnova nejsou stovky denně.
Vzhledem k tomu, že je to pro ně jen malá zajížďka, je lepší využít peníze někde jinde, než na stavbu další MK pár metrů od stávající na býv.1/56
To jsem také nepochopil že při tak důležité stavbě jako je obchvat FM. Chybí propojení D56 a D48 ve vámi uvedeném směru…
Před každou stavbu se dělá průzkum spokojenosti a ten nejspíš odhalil, že takové propojení je zbytečné. Potvrzuje to i můj průzkum, protože často čekávám na zastávce Příborská vedle Tesca na autobus směr Příbor. a přesně jak píše Jal výše „..požadavek jízdy D56-48 směr Ostrava je v tom úseku marginální“.
Tak hlavně to zklidnění, že 🤣