Frýdek-Místek plánuje dopravní terminál, přípravy pokročily

Vizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + TalašVizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + Talaš

Terminál nahradí autobusové nádraží z roku 2007.

Plánovaný dopravní terminál před vlakovým nádražím ve Frýdku-Místku získal souhlasné jednotné environmentálního stanovisko. V přípravách záměru jde o důležitý posun.

„Stále probíhá zpracování projektové dokumentace pro povolení záměru. Po jejím dopracování budeme podávat žádost o vydání povolení záměru. Dále bude následovat zpracování dokumentace pro provádění stavby,“ upřesnila stav příprav mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Musálková Jeckelová.

Zahájení stavby odhaduje město na začátek roku 2027. Součástí stavby bude také rekonstrukce bývalých skladů bavlny, jejichž část poslouží novému terminálu jako prodejna jízdenek, čekárna, toalety, úschovna kol či informační kancelář. Stavba má být rovněž v úzké koordinaci se stavbou schodiště pro napojení budoucího bulváru ve směru sídliště Slezská.

Nový frýdecko-místecký dopravní terminál bude řešit primárně autobusovou dopravu (MHD, příměstskou dopravu i dálkovou dopravu) včetně technického a odbavovacího zázemí s tím, že nahradí stávající autobusové nádraží v kritizované lokalitě na protější straně vlakového nádraží z roku 2007. Místním vadí současné umístění především kvůli jeho špatnému napojení na okolí a pozici „uprostřed ničeho“.

Výstupní zastávky budou podle studie zpracované kanceláří Siebert + Talaš u budovy vlakového nádraží, nástupní zastávky regionální a dálkové dopravy jsou rozmístěny podél vnější hrany vjezdové a odjezdové větve současného „parčíku“ před nádražím.

„Předpokládaný počet autobusů MHD odbavovaných během dopravní špičky je 22 až 24 za hodinu. Předpokládaný počet autobusů příměstské dopravy odbavovaných během dopravní špičky je 20 za hodinu, přičemž počet těchto autobusů vyskytujících se na terminálu v jednu chvíli je až 6. Předpokládaný počet autobusů dálkové dopravy odbavovaných během dopravní špičky je 1 až 2 autobusy za hodinu. Počet autobusových odstavných stání by měl být minimálně 6. Budoucí autobusovou přepravu budou zajišťovat hlavně autobusy délky do 12 m, u dálkové autobusové dopravy pak délky do 15 m,“ uvádí se ve studii.

Investiční náklady na výstavbu terminálu jsou ve studii orientačně odhadnuty na 60,5 milionu korun bez DPH.

Dopravní situace nového dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + Talaš

Dopravní situace nového dopravního terminálu ve Frýdku-Místku.
Zdroj: Siebert + Talaš

Tagy autobusové nádraží dopravní terminál Frýdek-Místek
2 komentáře