Frýdek-Místek plánuje dopravní terminál, přípravy pokročily

Vizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + TalašVizualizace připravovaného dopravního terminálu ve Frýdku-Místku. Zdroj: Siebert + Talaš

Terminál nahradí autobusové nádraží z roku 2007.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Já tedy nevím co je na tom nového, takhle tam byly zastávky autobusů už v 70 letech minulého století, když jsem dojížděl do školy.

Zlatovláska

A počítá někdo z dotyčných zainteresovaných stran i s potřebou zohlednit prostor pro stání autobusů NAD při výlukách na železnici???

Strojvudce88

Spíše be, dle vizualizace.

VS

Jako pravidelný návštěvník a projíždějící FM tento pokrok vítám se slzami v očích. Takto budou konečně všechny druhy dopravy na jednom místě. Je to lepší jak poslední roky dvojboj s dvoustovkou mezi odpočívajícími kamiony a pak podchod. Je to dokonce mnohem lepší než před dvaceti lety maratón parkem, přes lávku, lesem, dědinkou, přes přejezd a kolem skladiště s cedulkami zákaz vstupu.

vlachjan

Líbí se mi, jak kolegové Sibert a Talš absolutně nereflektují potřebu přechodu k železniční stanici. Alespoň, že jim vyšly vlečné křivky v nadpoloviční většiné případů mimo chodníky (If that isn’t progress what is?)

Pavel S.

Vidíte, já si zase vzpomněl na bakalářské studium na Fakultě dopravní, kdy by tohle byl nějaký výstup méně šikovných studentů. Ale fascinuje mě ta ignorace pěších vazeb, vlastně i z dalších hledisek je ten návrh nefunkční a jen faceliftuje současný stav.

Dusmor

Račte se prosím podívat na mapu. Je to smyčka na konci slepé ulice, kde kromě těch pár autobusů prakticky nic nejezdí. Lidé se tam courají úplně všude, východ z podchodu ústí doprostřed „křižovatky“. Taky je značit přechody naprosto zbytečné.

vlachjan

Já to tam právě znám, a opravdu si myslím, že na autobusovém nádraží by měl být pohyb chodců slušně vyřešen, už jen s ohledem na statisticky vysoké procento pohybu dětí a autobusů.

Rejpal

To zase budou rozlámané obrubníky od busů, protože ne každý řidič jezdí dokonale podle vlečných křivek pánů projektantů. A kdyby se tam třeba časem objevil kloubový bus, tak má prostě smůlu, neprojede. Stačí se podívat, jak mnohde vypadají kruhové objezdy. Inu je to podle norem a to je hlavní. Zdravý rozum mnohdy projektantům chybí.

Martin.dilli

Ta šaškárna nemá konce, autobusák jako největší otloukánek bude neustále migrovat. Tady má největší prioritu auto, nezapomeňte postavit opět parkoviště i na tom zánovním autobusáku. A na Hlavní třídu dát 30 km/h a alespoň 6 kruháčů a semaforů

Supidio

Jj, ve Frýdku klasika, dement ve 20 let starém pekaci s upraveným vyfukem tvrdici, že sockou nepojede, typicky obyvatel města 😀 Parkování u vchodu je základní lidské právo „Prece nebudu s DECKAMA a taskama chodit 50 metru od auta“ 🤣..Inu, východ, naštěstí ve větších městech už hlavně mladí lidé poznávají, že auto fakt k životu vlastně ani nepotřebuji a když už, tak rozhodně ne na denní bázi, ale pouze pro cesty tam, kde to jinak nejde.

N.N.

Novinářská selekce: Dáte tam vyjádření takové, aby se o něm lidi bavili.

Jarek

Auto je od toho aby denně jezdilo, vlastit auto, které stojí před barákem tady bylo za komančů.Zajímavé, že všech pět dětí mělo řidičák v 18, a tři dneska vlastní auto.A to není žádná zlatá mládež.

Supidio

Já ale mluvil o větších městech, primárně o Praze, se jménem Jarek tak nějak počítám, že v žádném ze zvyse zmíněného nebydlíte. A jistě, pokud vaše „DECKA“, jak se dětem v obcích na Ostravsku s oblibou buransky říká, jsou vychovávany tak, že autem musí jezdit všude, jistě, ze vychováva udela své. Brm brrrm, a kdo tím nejezdí, je socka. Že autem se musí jezdit denně není komunistické uvažování, to je uvažování z drvadesatek, kdy auto plnilo roli jakéhosi statusu. Toto uvažování přetrvává na vesnicích či malomestech typu Frydek-Mistek, v moderních velkých městech Uh dávno ne a statistiky o tom dávno… Číst vice »

David

Doporučuji k přečtení: https://ostrava.rozhlas.cz/frydek-mistek-planuje-nove-autobusove-nadrazi-za-65-milionu-korun-7016033

TLDR: Všichni věděli už v roce 2007 že je to špatná lokalita, ale rozhodlo to že měli přislíbenou dotaci a primárním cílem bylo uvolnit Hlavní třídu autům.