Frýdek-Místek dvojnásobně zvýší cenu jednorázové jízdenky, lidé zaplatí 20 Kč

Autobus SOR NSG12 v barvách ČSAD Frýdek-Místek. Foto: ČSAD Frýdek-MístekAutobus SOR NSG12 v barvách ČSAD Frýdek-Místek. Foto: ČSAD Frýdek-Místek

Většina cestujících využívá dotovaných jízdenek, těch se změna nedotkne.

Zpět na článek
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiřa

Tak a do práce a z práce dám 40kc někdy i 60kc a to se vyplatí.. Autobusy mají zpoždění i o víkendu jak to už se psalo níže v komentáři.. Kde soudruzi z ender udělali chybu?? Tak proč to nezdražili všem stejně??

robert

Každý den dáš 40 Kč?

roma

Doufám že přestanou vyhazovat cestující, když jim dojde kapacita. Minule nechal řídič čekat cca 20 lidí na další bus který jede za víc jak hodinu.

Martin OVA

MHD Frýdek-Místek má ještě jednu zvláštnost, na kterou hledám odpověď 2 roky. Na jediné lince 318 na Visalaje – a jen na té z celé sítě MHD – v sobotu a neděli neberou do autobusu psy. V pracovní dny ano. Možná se někdy dočkám odpovědi. Známý došel na Visalaje se psem a musel si zavolat taxíka, protože do autobusu ho v sobotu nevzali. Pro neznalé – je to do FM 28 km.

xyz

Na konkurenčním webu o dopravě to pan Širc, (tehdejší) dopravní úředník frýdeckomísteckého magistrátu, vysvětloval tím, že tak jako tak dle smluvních přepravních podmínek smí být ve voze v každém okamžiku přepravován jen 1 pes, kdy na spojích směr Visalaje byla poptávka po přepravě psů vyšší, tak tam dali úplný zákaz pro to, aby ti lidé s „druhým a každým dalším psem“ nezůstali na zastávkách, ale aby s přepravou rovnou nepočítali.

retro

psi mají běhat venku a ne se vozit autobusy 🙂

Karl vB.

F-M je zhruba poloviční, než ČB, kde bude stát jízdenka po zdražení také 20 Kč. Považuji 100% zdražení pouze jednorázové jízdenky za perversní a a pro náhodnou klientelu za demotivující. Dá se očekávat, že 20% podíl jednorázových jízdenek podstatně klesne. Předpokládám, že ti, co mohou, vyřídí si ježdění grátis a z toho zbytku, ti co mají auto, tak ho příště použijí místo busu. No a ten zbytek odsouzený k použití jednorázové jízdenky bude holt ten povedený systém velkoryse dotovat.
Stejná logika, jako když stát z daní všech daňových poplatníků dotuje drahá elektroauta pro bohaté…..

Jiří Kocurek

Bylo by to velice nepopulární, ale vcelku logické. Zdražit celoroční na 99 Kč, tedy ani ne 2 Kč za týden, což je pořád zadarmo. A měsíční na 29 Kč, to je méně než 1 točený Radegast v restauraci U splavu. Decku točené Kofoly nabízejí za 9 Kč. To ro srovnání místní cenové hladiny.

Halamus

Situaci v ČB neznám a nechce se mi zjišťovat, ale MHD Frýdku-Místku obsluhuje i okolní obce, třebas Baška, Dobrá, Hukvaldy, Chlebovice, Janovice, Kozlovice, Krásná, Lískovec, Palkovice, Paskov, Pržno, Řepiště, Skalice, Sviadnov…, a rekreační linka jede až na Visalaje.

Karl vB.

Koukal jsem do mapy a vypadá to vzhledem k firmám v okolí a hustotě zalidnění jako „lokální IDS“.
DPCB má s výjimkou obsluhy sídlišť ve 4Dvorech jízdní řády ostatních linek jak noty na buben. Jízdní doba na kole po městě je s výjimkou Rudolfova a Srubce (velký kopec) leckdy srovnatelná s čekáním na spoj a jízdní dobou MHD.
To se pak nemůžou CB divit, že je ve městě plno aut, když spoje některých linek jsou spíš vnímány, jako přírodní úkaz.

Jiří Kocurek

MHD zdarma. Ale nemůže být zdarma pro všecky. Jenom pro někoho. A zase to nefunguje, ani různé ceny podle původu.

retro

pořídit místní tarif za jednu korunu na jeden rok si může pořídt tedy jen místní?

Martin OVA

Každý, kdo má kartu ODISku.

Sam

Pokud vím, je třeba nemít žádné dluhy vůči městu Frýdek-Místek (např. nezaplacení komunálního odpadu) + musí mít trvalé bydliště ve FM. Poté vyřídit na autobusaku. Ale treba už to za ty roky dělají jinak a samotní zaměstnanci ČSAD na to ser0u

Tomáš H

Není celý ten systém vybírání a kontroly jízdného dražší než náklady na něj? Autobusům se prodlužuje jízdní doba, když musí řidič vše kontrolovat, spousta administrativy kolem, tisk a distribuce jizdenek. Když 90% lidí jezdí stejně zadarmo, postrada to celé smysl.

Martin OVA

Kontrolovat musí, protože jen díky tomu se do autobusu dostanou cestující, kteří nesmrdí a nenechají ve vozidle nepořádek.

Tady na Moravě

Realita MHD v anonistánu, verze 2021 – důchodci + matky zdarma, mladí a studenti za polovic a méně. Pracující člověk za dvojnásobek.
Je covid, drahý palivo, nedostatek řidičů => osekáme spoje na nutné minimum.

Tak ten auto-nářez co nás čeká, to nepobere ani desetinásobnější tempo výstavby silnic.
A s ODS na MDČR nás míň auto-centrický časy nečekají ani náhodou.

Radek Janata

Opravdu někdo začne jezdit víc autem proto, že se jízdné zvýší z 10 Kč na 20 Kč?

Tady na Morave

Zacne tim jezdit, protoze misto jednoho spoje za 15 minut pojede jeden za 30 minut a navic bude plny neplaticich socek

PetrN

Ano, opravdu, vy, co žijete v realitě, že pro lidi není jízdenka za 20 Kč dráha, tak jste zabedneni a úplně mimo.. MHD má být levná a dostupná a kvalitni ekologická doprava, což 20 Kč ta frydeckomistecka, jejímž řidičům nedělá sebemenší problém jezdit zpoždění i o víkendu, kdy jsou ulice města prázdné, nesplňuje snad ani jedno… Ano, jízdné zdarma je super, ale 20 Kč za jednorázovou jízdenku je nic než zlodejna.

Fanda Šmanda

Píšete, že MHD má být levná a dostupná a kvalitní doprava.

Bohužel, vždy budou platit jen dvě možnosti z těch tří.

Bude-li levná a dostupná, nebude kvalitní.
Bude-li levná a kvalitní, nebude dostupná (určitě tedy ne všem).
No a bude-li dostupná a kvalitní, nemůže být už jen z principu (ultra)levná.

Jiří Kocurek

Když je pro místní zadarmo, teda za 1 Kč ročně, tak proč vlastně nejsou místní silnice úplně prázdné?

PetrN

Koucourku, zasloužilo by si to něco zjistit 🙂 Jinak ty příspěvky budou jako z Kocourkova… Ucpané silnice jsou z naprosté většiny k vůli tranzitu a nevybudovanemu obchvatu

Panoramix

Volně přeloženo, občasní cestující pokryjí reálný růst nákladů spojených s jejich cestováním, zatímco cestujícím zdarma město jejich bezplatné cestování zadotuje o to více. Báječné politicky motivované řešení nastalé situace… Velmi podobné jako u nás v Praze.

M19

Jinými slovy milion navíc růst nákladů nepokryje. A mluví z vás zavist.

xyz

Nádherný oxymorón – rostoucí náklady přinesou zvýšení jízdného na dvojnásobek, ale většina (zejména místních, protože je nutné si příslušnou věc předem vyjednat na tamním magistrátu) lidí jezdí bez placení jízdného (toho jako by se rostoucí náklady netýkaly)…

Miroslav

Pravda, měli to zdražit na dvojnásobek všem, aby to bylo spravedlivý. Co už, že náklady na administrativu by zcela jistě přesáhly tu korunu vybranou navíc ročně 🙂