Dopravní podnik Frýdku-Místku nemá práci, pokračuje spolupráce města s ČSAD

Autobusy SOR BNG 12 ČSAD Frýdek-Místek. Autor: ČSAD Frýdek-MístekAutobusy SOR BNG 12 ČSAD Frýdek-Místek. Autor: ČSAD Frýdek-Místek

Přechod na zajištění hromadné dopravy vlastním dopravním podnikem se ve Frýdku-Místku zatím nezdařil. Zastupitelstvo tento týden neodsouhlasilo smlouvu s Dopravním

Přechod na zajištění hromadné dopravy vlastním dopravním podnikem se ve Frýdku-Místku zatím nezdařil. Zastupitelstvo tento týden neodsouhlasilo smlouvu s Dopravním podnikem Frýdek-Místek (DPFM), který byl založen teprve v lednu. Dopravu měl zajišťovat od prosince příštího roku. MHD tak minimálně to konce roku 2019 zůstane v rukou ČSAD Frýdek-Místek ze skupiny Cidem Holding.

DPFM tak nadále zůstává prázdnou skořápkou a jeho další činnost je nejasná. Dopravu ve městě měl zajišťovat autobusy na opertivní leasing, počítal s nasazením až 45 vozidel v městské a příměstské dopravě. „O dalším dění musejí rozhodnout zastupitelé,“ řekl deníku Zdopravy.cz jednatel Jan Širc. Je pravděpodobné, že podnik dostane za úkol připravit novou nabídku.

Hlasování o vlastním dopravním podniku přitom štěpí radniční koalici. Pro hlasovala ČSSD, která má primátora, proti Naše město F-M. Zatímco náměstek primátora Karel Deutscher z ČSSD tvrdí, že projekt bude levnější a přinese vyšší kvalitu, jeho kolega z hnutí Naše město Jiří Kajzar tvrdí pravý opak. Vadí mu například i zmíněné využití operativního leasingu. Oba se vyjádřili v Moravskoslezské regionální televizi polar.

Tagy ČSAD dopravní podnik Frýdek-Místek MHD
4 komentáře