Francouzské dráhy věří vlaku, který ještě nevyjel. Objednaly dalších 22 jednotek Oxygène
Nové jednotky míří na spoje Intercités mezi Bordeaux a Marseille.
Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs se rozhodly objednat další jednotky Oxygène, které mají výrazně změnit dálkovou dopravu na konvenčních tratích s rychlostí do 200 km/h. Po objednávce 28 jednotek v roce 2019 pro tratě z Paříže do Toulouse přes Limoges a z Paříže do Clermont-Ferrand se rozhodly pro nákup dalších 22 jednotek. Nasadí je na dálkové vlaky mezi Bordeaux a Marseille.
Kontrakt oznámil na svých stránkách výrobce jednotek, španělská společnost CAF. Hodnota nové objednávky je přes 400 milionů eur. Jednotky budou nasazeny na spoje Intercités. Jejich náběh nabral zpoždění, do ostrého provozu se dostanou až v roce 2026. Nahradí klasické soupravy z lokomotiv a vozů Corail.
Na zkušební okruh dorazil „kyslík“. CAF v Česku testuje desetivozovou jednotku pro Francii
Nové desetivozové jednotky mají kapacitu 420 míst, z toho 317 ve druhé třídě a 103 v první třídě. Jednotky z nové zakázky bude CAF vyrábět v závodě Reichshoffen, který patřil dříve Alstomu a kterého se musel zbavit kvůli akvizici Bombardieru. O stejnou továrnu měla tehdy zájem i Škoda Group. CAF dosud tyto vlaky vyrábí ve svém francouzském závodě v Bagnères-de-Bigorre a ve španělském Besainu.
Jednotky aktuálně procházejí zkouškami na zkušebním okruhu VUZ ve Velimi.