Na zkušební okruh dorazil „kyslík“. CAF v Česku testuje desetivozovou jednotku pro Francii

Jednotka Oxygen ve Velimi. Foto: VUZJednotka Oxygen ve Velimi. Foto: VUZ

Nové jednotky použijí SNCF na vlaky kategorie Intercités.

Španělský výrobce kolejových vozidel CAF přivezl do Česka novou elektrickou jednotku, která má v příštích letech změnit komfort dálkových linek kategorie Intercités ve Francii.

Na železničním zkušebním okruhu ve Velimi/Cerhenicích začíná s testy své jednotky Oxygen. Informoval o tom Výzkumný Ústav Železniční na svém twitterovém účtu.

Od podzimu 2025 mají tyto jednotky jezdit na tratích Paříž – Orléans – Limoges – Toulouse a Paříž – Clermont-Ferrand. Kromě nových vozidel dochází i k velké modernizaci těchto tratí, které mají cestování vlaky mimo vysokorychlostní koridory zrychlit.

Nové desetivozové jednotky nabídnou kapacitu 420 míst (317 míst ve 2. třídě a 103 v 1. třídě), tedy o 20 míst více než dosud, kdy na těchto spojích jezdí klasické soupravy lokomotiv a vozů typu Corail.

Dodávka 28 souprav má hodnotu 700 milionů eur. Součástí zakázky je opce na dalších 75 jednotek. Budou jezdit až 200 kilometrů v hodině, součástí každé bude místo pro deset jízdních kol. CAF vlaky vyrábí ve svém francouzském závodě v Bagnères-de-Bigorre a ve španělském Besainu. Slíbil současně, že ve Francii investuje do závodu dalších 30 milionů eur a přijme 250 lidí.

Jednotka Oxygen ve Velimi. Foto: VUZNová jednotka Oxygene pro vlaky Intercités. Foto: SNCFInteriér jednotek Oxygen. Foto: SNCFInteriér jednotek Oxygen. Foto: SNCFInteriér jednotek Oxygen. Foto: SNCFInteriér jednotek Oxygen. Foto: SNCF

Tagy CAF Intercités Oxygen sncf
19 komentářů