Francouzské dráhy SNCF převezmou rychlovlaky Thalys, spojí je pod značku Eurostar

Rychlovlak společnosti Thalys z Bruselu přijíždí do Rotterdamu. Foto: Jan SůraRychlovlak společnosti Thalys z Bruselu přijíždí do Rotterdamu. Foto: Jan Sůra

Eurostar přesune své sídlo z Londýna do Bruselu.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Štěpán

Moc chybí vlak s odjezdem z Paris-Nord v 19h55 a příjezdem na Köln Hbf ve 23h15, potažmo Düsseldorfu 23h40. Tohle by byla opravdová konkurence letům Paris – Düsseldorf a také velmi vhodné pro podvečerní návrat téměř za jakékoliv části jižní a jihozápadní Francie.

A vlak v opačném směru, který před Coronou jezdil v 6h44 z Köln Hbf a byl na Paris-Nord 10h05 už bohužel nejezdí.

Ondřej

Je poměrně logické že sídlo evropské dopravní společnosti bude opravdu v Evropě, a ne na nějakém ostrově v Atlantiku…

Jirik

Blábol.

Miroslav Zikmund

Spíše na ostrově mimo EU …

TPal.

Tak to je obrovská škoda, protože redesign Thalysu je úžasný!

jkjk

Aktuálně má v Eurostaru 55 % SNCF, 40 % Patina Rail (většinový podíl CDPQ), 5 % SNCB. V Thalys (resp. THI Factory, z které místní šotek udělal THIF Factory) pak 60 % SNCF a 40 % SNCB.
Má být vytvořena nová holdingová společnost (se sídlem v Bruselu), která bude vlastnit všechny akcie Eurostaru a Thalys. Tu má vlastnit SNCF s 55,75 %, SNCB 18,5% a Patina Rail.

tarten

Takže není třeba přejmenovávat na Brexitstar.

Y.K.

„Komise dospěla k závěru, že navrhované spojení nevyvolá žádné obavy z narušení hospodářské soutěže vzhledem k jeho velmi omezenému dopadu na strukturu trhu,“

V normálním jazyce to bude nejspíše něco jako: „tady stejně žádná konkurence není, takže o nic nejde“ 🙂

M19

V normální řeči to znamená, že vzhledem k počtu přepravených cestujících mezi oběma destinacemi je podíl železniční dopravy bezvýznamný.

Y.K.

Na to jste přišel jak, že je podíl zanedbatelný? Thalys má kolem 11 mil cestujících ročně. Na to že to jsou jen dvě trasy (Paříž – Brusel – Amsterdam a Paříž – Brusel – Köln) mi to přijde solidní číslo. Eurostar co jezdí tunel má méně.

M19

Za prvé předkládám co to v politické řeči znamená, za druhé a samotná výše počtu cestujících neříká nic o podílu na celkových přepravách mezi oběma destinacemi bez ohledu na druh dopravy.

Y.K.

Tak hoďte čísla těch ostatních doprav mezi danými destinacemi. Že je podíl zanedbatelný jste přece musel vyvodit na základě nějakých informací, ne?

M19

Já jen přeložil úřední řeč do lidské. Nic jsem nevyvodil. Tuhle manipulaci si nechte někam na stranickou schůzi a nevkladejte mi do úst žádná vaše vlastní tvrzení či jejich parafráze, stejně jako si laskavě nevyvozujte věci dle svých vlastních přání. Vy ovšem tvrdíte, že nemají pravdu, tak to doložte.

Y.K.

Ne nepřeložil. „Struktura trhu“ není „tržní podíl“. Já to napsal trochu jako vtip, ale pořád s reálným základem protože sfúzováním dvou nekonkurujících dopravců se s trhem nic zásadního nestane.

Chtít po někom aby dokázal své tvrzení není manipulace, je to argumentace. Dokažte vámi napsaný argument „…že vzhledem k počtu přepravených cestujících mezi oběma destinacemi je podíl železniční dopravy bezvýznamný“ a je to OK.

M19

Kdybyste chápal kontext. Slovní spojení tržní podíl jsem vůbec nepoužil. Tak laskavě své výplody nevkládejte do úst jiným a neobviňujte z manipulace, když ji sám používáte. Jen jsem přeložil do lidštiny. Váš překlad by znamenal, že ke spojení nebude moci dojít, neb by neexistovala žádná konkurence. Vy přinejmenším nepřímo tvrdíte, že podíl není zanedbatelný (jak chápu tvrzení obsažené v textu, jež jste citoval), tak se vás opakovaně ptám, na základě jakých dat to víte.

Y.K.

Už mě unavujete, ani nespecifikujete podíl čeho, mezi čím, prostě ohraničení a já abych dokazoval vaše tvrzení, to si děláte srandu, ne?

https://web.archive.org/web/20080122090730/http://www.thalys.com/be/fr/a-propos-de-thalys/chiffres-cles

https://transportgeography.org/contents/chapter5/rail-transportation-pipelines/high-speed-rail-modal-share/

Miroslav Zikmund

Není spíše míněn počet cestujících přepravených „dírou“ pod vodou, ve srovnání s počtem cestujících ve vzduchu nad vodou ?

Pavel Q

Spíš to asi porovnávali s osobní žel. dopravou v celé Evropě.