Francouzi otestovali vlak bez strojvedoucího v běžném provozu
První autonomní vlak ve Francii. Foto: SNCF
Francouzské státní dráhy SNCF provedly první test autonomního vlaku v běžném provozu. Vlak bez strojvedoucího ujel čtyři kilometry. SNCF oznámily
Tak to bude prima, až jednou bude v takovém řídícím centru sedět třeba sto operátorů vedle sebe a každý „povede“ vlak. To se ušetří peněz..
My tyhlety věci pravděpodobně nedotáhneme, protože u nás ČD je normální kormeční dopravce, který do vývoje již nikdy peníze cpát nebude. Stejně jako SŽDC..
Koukám, že jste s vědomostmi těžce mimo. Takové AVV to umí taky, jen tomu musí někdo zadat povolení k odjezdu. Což je už něco víc, než zde naznačované dálkové ovládání.
AVV vzniklo v době, kdy byla železnice ještě jednotná. Dnes už by asi nevzniklo.
Pokud se někdy v ČR autonomních vlaků dočkáme, zcela jistě se půjde cestou ETCS. Teď jde jen o to, jaká nadstavba nad ETCS bude. SŽDC věřím že umožní k nim na infrastrukturu něco umístit, ale bude to muset být „pasivní“ (nepropojené se systémy SŽDC jako např. zabezpečovací zařízení) a nechá si zaplatit tučný nájem…
Vědomosti nevědomosti, já jen říkám co si myslím a co jsem i slyšel, že tu není nikdo, kdo by podporoval vývoj. Třeba u ETCSL3. To musí být podle mě státem podporované.
Taky si myslím, že se nejedná o autonomní vlak.
Prosím rozlišujte význam slova ovládání a řízení, dále používejte gramaticky správně význam slova řídící a řídicí.
Pokud je vlak řízen „operátorem“, tak vlastně není autonomní. Mimochodem, vznešené slovo „operátor“ má dodat pocit vyšší důležitosti strojvedoucímu v řídícím centru? 😀 Vždycky se směju slovnímu spojení „operátor výroby“, zní to vznešeně a důležitě, ve skutečnosti je dotyčný dělník na lince 😀
Ano, také si pod pojmem „autonomní provoz“ představuji něco jiného (a la GoA4 v metru, nebo třeba Rio Tinto). Na druhou stranu, kdyby se toto dotáhlo, tak z toho bude „appka“ a může to plně nahradit trainsimulátor. Šotouši si doma rádi pojezdí a dráha na tom třeba i něco ušetří… 😉
Furt lepší jak operátor facility servisu, což je uklízeč…
Takže místo fírů budou stávkovat operátoři, kteří to „řídí“ na dálku… 😀
Oni v Indii stávkují?
Jel na kole do práce, srazil ho buvol. Měsíc nebyl v práci. Bohužel to postihlo toho jediného, který v tom teamu opravdu uměl.
To mi připomíná, že vlak bez strojevdoucího ujel z Brna až do Blanska (nebo až do Rájce?). Na jižní moravě se také umí přeprava vagonů bez lokomotivy, ale není dodnes dořešeno brždění v cílové stanici. Nákladní vagony v ČEDOKu nejsou to pravé.
Francouzům ujel dálkově ovládán čtyři kilometry. Brejlovec z Brna skoro desetkrát víc, a to byl plně autonomní (tedy žádné dálkové ovládání) 🙂 Jestli si dobře pamatuju, tak ani v Blansku ho nezastavili a teprve ve Skalici ho poslali někam do šturcu.
Co jsem slyšel, tak mezi Skalicí a Letovicemi byla jedna kolej vyloučená a po druhé jel vlak do Skalice, takže výpravčí neměl jinou možnosti.
Ona tam dokonce nebyla ani jedna kolej, takže opravdu jinou možnost neměl 😀
To je toho.. Na testovacím polygonu v Kadani to testovali ČD už loni, ne?
A ujeli víc