Dopravci Železnice

Francie převáží pacienty s COVID-19 speciálně vypraveným TGV

Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF
Rychlovlak TGV ve verzi pro nízkonákladovou značku Ouigo. Foto. SNCF

Z francouzského města Štrasburk u hranic s Německem dnes dopoledne odjel speciálně vypravený rychlovlak TGV, na jehož palubě je 20 pacientů s těžkým průběhem nemoci COVID-19. Lékaři se je snaží co nejrychlejší a nejbezpečnější cestou dostat do asi 800 kilometrů vzdálených nemocnic na západě Francie. Cílem akce je ulevit již téměř přeplněným zařízením na východě země, který je ohniskem epidemie, napsala francouzská média.

„Tento vlak bude mít výjimečnou prioritu,“ řekl listu Le Parisien zástupce státní železniční společnosti SNCF, která soupravu na tento účel poskytla. „Správa železniční cesty jej bude sledovat minutu po minutě. Je to, jako bychom převáželi prezidenta republiky nebo radioaktivní odpad,“ dodal. Podle Le Parisien se jedná o zdravotní evakuaci, jejíž obdobu země zažila naposledy za druhé světové války.

V každém z pěti vagónů soupravy jsou čtyři pacienti, o něž se stará celkem 30 doktorů a sester. V soupravě je navíc výjimečně několik strojvedoucích, kteří se mohou v případě potíží vystřídat, a také mechanici, kteří mají zajistit funkčnost vlaku za všech okolností. I přesto však jsou po cestě každých 200 až 300 kilometrů připraveny záložní dieselové lokomotivy, které by v případě vážné poruchy mohly soupravu s nemocnými odtáhnout do cíle.

SNCF kvůli evakuaci povolala asi 200 svých zaměstnanců, kteří budou asistovat po celé cestě vlaku. Zajistit musí zejména to, aby nakažení nepřišli do styku s cestujícími při převozu z nádraží do nemocnice. Vlak zastaví nejprve ve městě Angers, kde vyloží část pacientů, a následně bude pokračovat do Nantes. Celá asi 800 kilometrů dlouhá cesta zabere kvůli zastávce v Angers kolem osmi hodin, což je o dvě více, než je obvyklé. Vlak jede normální provozní rychlostí, jež na některých úsecích dosahuje až 320 kilometrů za hodinu.

Pokud se tento způsob převozu osvědčí, budou jej úřady zřejmě využívat i nadále. Jejich cílem je totiž ulevit východu Francie, kde na nemoc COVID-19 zemřelo již 506 lidí z celkových více než 1300 obětí, jež ve Francii k dnešnímu dni zaznamenali. Lékaři přitom zkoušeli už i jiné způsoby přepravy nakažených, například speciálně vypravenými letadly či helikoptérami.

ČTK

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jva

Takže je to jako v českém vlaku po zavedení 75% slev – baví se cestou o nemocech ;-).

Řidič Eda

Hezká sanitka. Nerozšíří se virus takto do dalších oblastí Francie? Asi né, je to asi jako převoz z Ústí na Bulovku našeho prvního.

Danel Brvnišťan

Možno sa ešte budú hodiť konvertibilné Honeckery…

Martin V.

Nestrašte! Ještě nedávno by mě ani ve snu nenapadlo, že lazaretní vlaky z NDR by se někdy mohly hodit…

K.S.

Jsou k tomu někde ty vnitřky? Jsou vozy schopné dodávat 220V/50Hz true sinus? V těch vozech se nedá nic moc dělat s moderní technikou, která může být citlivá na to čím se napájí.

czhunter

To je v pohodě, na to se všechno vybere crowdfundingu, případně se budou sbírat víčka (budeme muset hodně rychle pít).

A navíc se určitě do každého vagonu vejdou víc než 4 pacienti a 160 je skoro 230!

Rumcajs

Přirovnání prezidenta a radioaktivního odpadu mě pobavilo, asi to za SNCF psal nějaký příznivce žlutých vest

Martin V.

Proč? Ve Francii se radioaktivní odpad recykluje (podobně jako politici). 🙂

Michal Štěpán

Vlak nebyl nijak modifikován. Nosítka s pacienty ležela na na sedačkách. V každém voze byl anesteziolog, internista, zdravotní sestra se specializací na anestezii a 3 běžné zdravotní sestry. Barový vůz sloužil jako zázemí pro lékaře. Na stanovišti byli 2 strojvedoucí.

Nebojte, důkladná ozonizace zničí veškeré bakterie a viry.

Pezos

A hlavně likvidace obalených virů (kam patří i Sars-Cov-2) je oproti neobaleným poměrně snadná, protože jsou mnohem citlivější na dezinfekční prostředky. Jen se to musí udělat pečlivě a neuspěchat.

K.S.

Celkem by mne zajímalo jak mají řešenu ventilaci a desinfekci prostoru, hádám že vlak musel projít poměrně zásadní modifikací aby bylo možné pacienty převážet.

M H

Teoreticky by mohli stačit vymontovat většinu sedaček…nabízí se tak použití vlaku, který byl třeba na renovaci interiéru…

Jay

Kdo se chce podívat 2 minutove video je na youtube
https://youtu.be/Vpf84tJJq0k

Partneři


Czechtoll

pst
podcast